Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pedro »

Toniku, zkus jednou do Fi dat trochu hutnejsi oil. Na to Tve,, drsnejsi,, zachazeni, lepsi volba. Jestli se bojis zimniho cisla 10,zkus ho pristi cerven-srpen. A davej ji pod kotel. Zduraznuji 10,ne 5-50.
Tvoje Fi, je neco z mala, co mi nevadi, z modernich, radoby GTI.
Smula, ze uz se nedela zadny Xr nebo Cossie :(
Tedy u Forda. Jinak bych lovil uuuplne jinde.
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Shi »

Podle testů, které na svém blogu zveřejnil RAT540 (viz níže) bych se s Mobil 1 FS nebál. Yacco Galaxie RS 0w-40 na tom nejspíš bude bude podobně jako Mobil 1 FS. To jsme ale pořád u olejů s cenou pod cca 1000 Kč za 4 litry, svoji práci splní, ale nelze čekat zázraky.
Kdybych chtěl o něco víc, tak bych šáhl třeba po Fuchs Racing Pro S 5w-40.
Mohlo by mít smysl zvážit i nějakou nadupanou 10w-40. Podle teploty nebo tlaku oleje může mít smysl jít v létě i do olejů 10w-50.

Kdyby mi i to bylo málo, tak už pak snad jedině čistě Racingové oleje Fuchs Racing Pro R, Ravenol Rxx, Gulf Competition, Motul 300V ...

No a každopádně měnit olej ne podle ujetých kilometrů, ale například podle množství spáleného paliva.

Rat540 (https://540ratblog.wordpress.com/2013/0 ... t-ranking/):

3. 0W40 Mobil 1 “FS” European Car Formula, ACEA A3/B3, A3/B4, API SN, synthetic = 127,221 psi
This new oil replaces the older version called, 0W40 Mobil 1, European Formula, API SN, synthetic. See below for the older version’s ranking position.
zinc = TBD
phos = TBD
moly = TBD
This new “FS” version was tested in Summer 2016. This oil produced the highest psi value ever seen in my testing, from any motor oil just as it comes right out of the bottle, with no aftermarket additives. Very impressive.
However, a 40wt hot viscosity rated motor oil is too thick to be ideal for most engines. It is best to select the thinnest motor oil viscosity that will still provide acceptable “hot” oil pressure. And you do NOT need to select the “highest rated” motor oil, just as it comes right out of the bottle, from this Wear Protection Ranking List. There are many highly ranked oils here, that will provide your engine with excellent wear protection. So, you have many oils to choose from.
I also went on to test this oil at the much higher temperature of 275*F. At that elevated temperature, any hotter and thinner oil is expected to experience a drop in Wear Protection Capability. This oil did have a 16% drop in capability. But, even at that elevated temperature, it produced an impressive 106,876 psi, which still kept this much hotter and thinner oil in the INCREDIBLE Wear Protection Category.
I also tested this oil to find out its onset of thermal breakdown, which was 280F.

Na normální silniční olej to dostalo luxusní hodnocení.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lefort »

Jestli jsem to dobře pochopil - je to Amík, čili všechny oleje jsou s normální HTHS?
Ale jak chápat tuto větu? However, a 40wt hot viscosity rated motor oil is too thick to be ideal for most engines. It is best to select the thinnest motor oil viscosity that will still provide acceptable “hot” oil pressure. And you do NOT need to select the “highest rated” motor oil, just as it comes right out of the bottle, from this Wear Protection Ranking List.
Takže ne vždy je lepší olej pro motor opravdu přínosem? Jinak tlakoměr oleje na ST bohužel nemám.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pedro »

Neznam angl., rusky jo. Spousty let skoly a posledni dobou se bez rustiny ev. odnozi, neobejdu.
Toz nevim, co vyse psano. No neva.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lefort »

Něco v tom smyslu, že letní viskozita 40 je pro většinu motorů až příliš a že je lepší vybrat co "nejřidší" olej, který ještě zabezpečí dostatečný tlak za vysokých teplot. Dále naráží na fakt, že není nuté volit vždy ten top olej "z piksly"- pravděpodobně zmiňuje fakt, že nejlepších výsledků v jeho testu dosáhly oleje dodatečně aditivované.
Sakra to je všechno přesně naopak, než si tu celou dobu píšeme? :-D
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Shi »

Přesně tak. Píše tam, že pro běžného amerického uživatele je xw-40 zbytečné (ale amerika má svá specifika - jezdí se tam klidněji a pomaleji, motory mají větší objem, olej se mění zatraceně často, na jihu je ale v létě vedro k zalknutí).

Dále píše, že vyšší viskozita automaticky neznamená lepší ochranu motoru a dokumentuje tam, že některé 0w-20 poskytují pevnější olejový film, než mnohé oleje mnohem vyšších viskozit. Tedy pořádně namíchaný olej 0w-20 může zajistit vyšší ochranu, než mizerně namíchaný olej xw-40 (50, 60).

Nějakým svým mechanickým přípravkem měří pevnost olejového filmu při 110 stupních Celsia (230 F) a u lepších olejů i při 135 stupních (275 F). V podstatě nějak měří kdy se od
Občas také testuje při jaké teplotě se daný olej začne rozkládat.

Taky na svém blogu dokumentuje příklad kterési generace BMW M3/M5 s motorem S65, které byly vyrobeny tak přesně, že se do daných štěrbin měly vysoce viskózni oleje problém dostat, takže kdo ve snaze chránit motor lil (asi v souladu s pokyny výrobce) olej 10w-60 (a jezdil po americku), tak splakal nad výdělkem, kdo lil kvalitní 5w-30 a včas měnil, ten najezdil desetitisíce mil bez jakýchkoliv problémů.

Jelikož v USA probíhaly soudní spory s výrobci dodatečných aditiv, tak do mnoha olejů zkusil přidat aditivum Prolong a zjišťoval co to udělá. Zjistil že kvalitních olejů s pevným filmem je přínos malý, ale nenulový, u mizerných olejů je přínos značný. (Zkoušel i nějaká další aditiva někdy s pozitivními někdy s negativním výsledky).
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Shi »

lefort píše:Sakra to je všechno přesně naopak, než si tu celou dobu píšeme? :-D
Ne není, jenom je to krapet složitější a výrobci olejů nám poskytují zatraceně málo informací. Já tak nějak kombinací všech zdrojů informací docházím k pocitu, že Motul řady 8100 je taháním peněz z kapsy za značku. Řada 300V je skutečně špička, řada 8100 je spíš mírný nadprůměr za dost nadprůměrnou cenu.

Kdysi jsem dal celkem ranec za Motul 8100 0w-30 x-max (A3/API SL) na bázi esterů a motor byl hlučnější, než s jakýmkoliv jiným 0w-30 A3, co jsem tam zkoušel (mj vynikající ale docela drahý Fuchs Supersyn a pak dvě verze Totalu). Taky mám pocit, že Shell Helix Ultra 5w-40 bude stejně dobrý jako Motul 8100 X-CESS 5w-40, ale Shell je podstatně levnější. A podobně nějak ztrácím pocit, že Motul 8100 X-Max 0w-40 bude lepší, než Mobil 1 FS 0w-40, zato mám jistotu, že Motul je o polovinu dražší.

Rat540 testoval Motul 8100 X-Clean a Motul 8100 Eco-energy a jeho výsledky ukázaly, že ochrana motoru není u těchto ekologických olejů zrovna to, v čem by tyto oleje zrovna nějak vynikaly.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od bjukemen »

cize nalestene hovno je stale hovno :lol: :twisted:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
majklgo
Příspěvky: 15
Registrován: ned říj 15, 2017 21:57

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od majklgo »

Ad tlak oleje - v mém autě ukazatel tlaku mám, jenže, otázkou je, který tlak je ten správný.

Jediné, co vím, že max je 5 barů, při velmi klidné jíždě se pohybuje kolem 1,25 baru, když se na to šlápne, je to kolem 3 - 4,5 baru. Jenže bez nějakých souvislostí nebo informací přímo o motoru je to asi irelevantní...
majklgo
Příspěvky: 15
Registrován: ned říj 15, 2017 21:57

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od majklgo »

Pitris píše:Ford Formula F - taky je (údajně) od Mobilu.
A Mobil1 FS je taky :wink: Ale po záruce určitě raději Mobil1 0w40 FS než Formulu F 5w30....
Když už vůbec je nutno A1/A5 :(
Není náhodou Formula F od Castrolu? (myslím, že Castrol dodává oleje Fordu). Otázka taky je, jak je ten test relevantní, resp. jestli se od roku 2015 nezměnilo složení. Ale když jsem po internetu hledal nějaké informace o Castrol Magnatec 5w30 STOPSTART (strašné jmené), tak to vypadá, že molybden apod. obsahuje. Tak kdo ví
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Rat540 píše:Tedy pořádně namíchaný olej 0w-20 může zajistit vyšší ochranu, než mizerně namíchaný olej xw-40 (50, 60)
Tady bych řekl že je to jako downsizing. Ten oturbený litrový tříválec taky dojede na místo, ale na poctivou třílitrovou V6-ku nemá. Objem - a v tomto případě při vysokém zatížení i tu viskozitu - ničím nenahradíš.

Ale tyto racing oleje už vysoký level - tam už nemám co dělat....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lengy60 »

Ony přeplňované 3-válce nahradily poctivé 3 litry?Kurde to je mi ale novina.Ty motory,které nahradily převálcují s prstem v nose.A co se týče oleje,tak já si myslím,že všeho s mírou,tedy že pokud je předpis např.0W-30 C2,tak ideální bude 0W-40 C3,ale víc už bych já asi nešel.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pedro »

Co prevalcuji 3valce? Jako 3litrovy motory? :shock:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lengy60 »

Tak znovu pro pána vzadu,přeplňované 3 válce nahradily 3 litrové 6-ti válce?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lefort »

majklgo píše: Není náhodou Formula F od Castrolu? (myslím, že Castrol dodává oleje Fordu). Otázka taky je, jak je ten test relevantní, resp. jestli se od roku 2015 nezměnilo složení. Ale když jsem po internetu hledal nějaké informace o Castrol Magnatec 5w30 STOPSTART (strašné jmené), tak to vypadá, že molybden apod. obsahuje. Tak kdo ví
Ano, je :-) Od Mobilu byl původní Formula E. Tedy aspoň tomu tak ještě před pár lety bylo...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Odpovědět