Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

rofek píše:....A kedze mam dobru skusenost aj s pripravkami od mr. bishopa, tak mam aktualne v oboch motoroch aj prisadu 906; parkujem vonku a teraz aj pri mrazoch pod -15, start rano bez problemov a volnobeh hladky, "gulaty". kombinaciu bishop + trident pouzivam ako de facto "nahradu", resp. alternativu k EE rade (nano) od millersov....
Nebudu tvrdit nic proti Bishop's (i když si o tom myslím své) ale zajímal by mě důvod proč ? si z výborného oleje uděláš "něco" přilitím něčeho a ve finále to vyjde cenově + - nastejno s tím EE, kde je to ale už namícháno ve správném poměru a ověřeno že ten olej bude fungovat tak jak má.

rofek píše:....Vyrobca, aspon v tejto rade trochu paradoxne robi 5w40 ako plnu a 5w30 ako polo-syntetiku....
Paradoxně? Ve třídě 5w30 bude opravdu plně syntetických ještě míň než v 5w40....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rofek »

@ pitris : poznamky su trochu OT, teda nesuvisia s tym, co sa danis pytal... ale kludne odpoviem.
===============================
Paradoxně? Ve třídě 5w30 bude opravdu plně syntetických ještě míň než v 5w40....
>>> ok, napisal som to nepresne; islo mi o to, ze u vacsiny vyrobcov je v rovnakej vykon.triede, v nasom pripade a3, olej 5w40 lacnejsi nez 5w30. A teda zmenou na 5w40 spravidla je mozne nejaku korunu usetrit.

Nebudu tvrdit nic proti Bishop's (i když si o tom myslím své) ale zajímal by mě důvod proč ? si z výborného oleje uděláš "něco" přilitím něčeho a ve finále to vyjde cenově + - nastejno s tím EE, kde je to ale už namícháno ve správném poměru a ověřeno že ten olej bude fungovat tak jak má.
>>> ano, cena za trident + bishop (906 je cca 1l balenie) vyjde za napln prakticky rovnako ako stoji EE napln od millersov. Viem, ze s inym cenovo dostupnym a pritom slusnym 5w40 (napr. Q8, davam do 2 inych motorov) by to davalo financne vacsi zmysel.
EE nanodrive som vyskusal: vo focuse 2.0 som mal 5w30-a5, a motoru sa ten olej urcite pacil, ale preventivne uz nechcem "eko" oleje so snizenou hths. Vyskusal som aj EE 10w40, a paradoxne to bol jediny interval, kedy som musel dolievat (na ryske bolo min., dal som cca 5-6 dcl co zostalo z 5l balenia). Tiez som mal 1+1 interval (focus a fusion) aj XF 5w30 (LL-eco-a5) (ulakomil som sa na cenu vo vypredaji) a prave po skusenosti s touto radou som presiel na Trident.

Od millersov beriem aj aditiva (ecomax), pouzivam vyplachovac (engine flush) a cistic (injection cleaner), skratka chcel som zostat u nich aj s olejom; ked uz robim 2x rocne vacsiu objednavku. S tridentom som zacal ked este nemali EE 5w40, a ked si teraz pozriem jeho specku, tak okrem nano prisady, kt. viem, ze funguje, neponuka oproti "obycajnemu" tridentu 5w40 nic extra navyse; ze splna C3 je mi ukradnute, motor s naftou som nemal a z principu odmietam.

Focus rocne najazdi 20t km a prave po tvojom "vzore" som sa rozhodol pre 2 rozne naplne, co sa tyka viskozity. Min. rok som mal maxlife 10w40, teraz zrejme skusim trident 10w40 - fajn cena a specka prakticky rovnaka ako u EE verzie. Prisada od bishopa by mala fungovat celorocne, cize ju nebudem davat pri vymene pred letom, znovu pojde do naplne az pred zimou (5w40); EE millers (10w40) v motore zaroven s bishopom nedava zmysel, ani financne, ani tym, co maju "vykonavat". Takze asi tak.

Dost obsirne som to rozpisal, ale snad nie od veci. Sme vo vlakne pre fordacke motory, a na millers olejoch som v nich natocil za viac ako 3 roky uz nejake tie km.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rofek »

jo, pitris - este odpoviem na jednu (naznacenu) poznamku :
Nebudu tvrdit nic proti Bishop's (i když si o tom myslím své) ale zajímal by mě důvod proč ? si z výborného oleje uděláš "něco" přilitím něčeho

kombinaciu trident 5w40 + bishop som si vyskusal predch. zimu; dal som vtedy jednorazovu napln (460-g) a skusenost bola velmi dobra; startovanie, volnobeh, ale aj hladky beh motora, akceleracia a pruznost bez problemov. Ako som uz pisal, vo focuse som mal uz viac naplni, pred millersom 1x aj "predpisany" akoze original - formula E (doteraz si to vycitam), kt. tam bol zrejme aj u predch. majitela (este v DE). Motor ma 140t km, u mna za 4 roky 80t km, takze viem a mozem porovnavat. Interval bol max 13.5t km, aj to iba raz, zvycajne 9 - 11t.
Celkovo na prevadzkovych kvapalinach nesetrim, a dava mi to (aj uzivatelsky) dobry pocit :)
Prave na tomto fore je info, ze prisada 906 je obsahovo prakticky rovnaka ako 406, akurat ze mi vystaci na cca 4 naplne. A to uz je aj financne zaujimave, ale to uz je vyssie rozpisane.
Takze tak.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

V pohodě. Však jsme na diskuzním fóru a já Ti děkuji za odpovědi a i za zpětnou vazbu.
Na přídavná aditiva do motorových olejů mám svůj názor (a zde několikrát prezentovaný) že to motoru většinou neuškodí (tedy mimo těch s chlórem nebo třeba Atomium s průměrem toho něčeho v sobě až 60 mikrometrů), ale ani moc nepomůže a pokud už, tak jen něčemu a na úkor něčeho. Že zkrátka to přidané do oleje navíc "rozhodí" poměr v něm výrobcem přesně namíchaných aditiv. A pokud už to "něco" do oleje je tak super, proč to výrobce neprodává přímo olejářským firmám ale "flaštičkuje" to :?:
Ale je taky fakt, že pokud bych už někdy něco do oleje, tak asi toho Bishopa.... Avšak raději - když už něco spešl - tak něco, co výrobce oleje "sám" namíchal. A třeba ten Millers EE s nano nebo tri-ester CFS (NT s nano), Liqui Moly s MoS2, olej na PAO či PIO základu, nebo třeba Motul 4T 5100 či Sunoco 2T MX Competition s esterovou složkou, nebo Valvoline MaxLife. Anebo "jen" vybrat olej s pro ty které podmínky vhodnější třídou SAE....
Ono je ale i pravda že je vedlejší jestli třeba Q8, Trident, Trident+Bishop's nebo Millers EE, než včasná výměna toho oleje, a ne/používání (a obzvláště při zátěži) olejů se sníženou HTHS viskozitou.... A jsme zase zpět u těch fordů :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rofek
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od rofek »

Pitris píše: Na přídavná aditiva do motorových olejů mám svůj názor (a zde několikrát prezentovaný) že to motoru většinou neuškodí ... Že zkrátka to přidané do oleje navíc "rozhodí" poměr v něm výrobcem přesně namíchaných aditiv.
A pokud už to "něco" do oleje ja tak super, tak proč to výrobce neprodává přímo olejářským firmám, ale "flaštičkuje" to ?
Vdaka za ferovu odpoved. Na toto forum chodim uz dlhsi cas; prechod od a1/a5 olejov k tym normalnym som si overil a pochopil prave tu. Rovnako som tu nasiel vyborne rady a skusenosti, napr. aj pre oleje od millersov a nakoniec aj k aditivacii od bishop original. Na urovni diskusie mas Ty Pitris urcite znacny a zasluzeny podiel, tak aspon takto : Díky :wink:

>>> bude to reakcia znovu trochu OdTemy, tak iba strucne : to, ako Millers popisuje a zdovodnuje fungovanie / prinos nano castic, resp. ako to v prislusnom vlakne pise aj p. Vejvoda - je mojim laickym uchopenim velmi podobne tomu, ako popisuje fungovanie svojej receptury prostrednictvom tzv. permanentní difuze vyrobca bishop : http://www.bishops-original.cz/index.php?page=otazky

Mam za to, ze "obycajny" ale pritom poctivy olej + bishop by mal znizovat trenie (a prinasat dalsie benefity z toho vyplyvajuce) de facto rovnako ako to robi EE nano olej od millers. Rozdiel bude zrejme (aj) v tom, ze bishop potrebuje pre "naviazanie sa" na material nejaky cas (x tis. km) a k tomu ako "nosic" aj samotny olej, kym EE olej by mal fungovat uz po niekolko-sto km.

mhm, a preco to bishop & co. nepreda vyrobcom olejov, ale sam to "flastickuje" ... Odpoved bude aj v historii http://www.bishops-original.cz/index.php?page=historie ; tiez aj v tom, ze by mozno niektori producenti museli priznat, ze nejaky "garazista" objavil to, co sami nevedeli vyvinut, resp. do coho nechceli investovat ... Aj priklad millers oils (co je na pomery branze maly hrac, kt. navyse nezivia automotive maziva) a ich rozhodnutie investovat do vyvoja aditiva pre vyrazne znizenie trenia, ukazuje ze to nie je obvykly pristup...
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Tak taky trošku vycházím ze svých už skoro 30-ti letých moto-zkušeností co se "hrabu" v motorech a následně i v olejích, ale o těch dodatečných aditivech do motoru vycházím hlavně z tohoto: http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... vych-oleju Ale taky jsem to kdysi vyzkoušel a.... :( Ano, o chvíli to oddálilo GO motoru, ale když se pak stejně dělala, tak to co bylo v olejové vaně bylo - hmmm :evil: humus....
Ale co se týče aditiv do paliv tak tam určitě ano, a abych se přiznal, tak od Bishopa mám přísadu v posilovači řízení....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
danis
Příspěvky: 63
Registrován: stř led 21, 2015 8:06

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od danis »

Když už se tu rozebírají přísady, jaký význam má přidaný zinek v oleji Penrite? Konkrétně Ten full zinc. U oleje píšou, že by to mělo snižovat opotřebení, ale jestli to spíš nejsou PR kecy.

A ještě druhý dotaz. Penrite oleje jsou určené na náš trh? Pamatuji si dobu, cca 15 let zpět, kdy někdo dovezl kanadské oleje za velmi dobrou cenu a u aut, které je používaly, se začaly přidírat motory apod.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Colommbo »

"Přísady, které jsou tvořeny směsí obyčejného oleje s přísadou zinkdialkyditiofosfátu (ZDDP) Přísady na bázi ZDDP nahradily určitým způsobem chlórové přísady v období, kdy se hledaly méně agresivní a nebezpečné komponenty pro výrobu olejů. Bohužel i tyto látky byly komerčním způsobem zneužity a byly jim připisovány daleko zázračnější vlastnosti, než ve skutečnosti mají. V rámci reklamy bylo uváděno, že na rozdíl od teflonových přípravků jsou absolutně nejlepší a jejich vlastnosti jsou testovány a ověřeny (totéž však slibovaly veškeré firmy, prodávající teflonové přípravky).
Aditiva na bázi zinku jsou obsažena téměř v každém oleji v množství od 0,1% u olejů standardních a do 0,2% u olejů pro závodníky (Valvoline Race, Pennzoil GT Performance). Organické zinečnaté sloučeniny se používají jako vysokotlaké a protizáděrové přísady do olejů určených pro vysoce zatěžované závodní motory. Tyto přísady začnou fungovat pouze v extrémních podmínkách kontaktu kov na kov a vysokého přetížení. Takové podmínky u běžných motorů prakticky nenastávají. Při extrémních podmínkách dochází k reakci zinečnatých složek s kovem např. mezi pístními kroužky a stěnami válců. Pozor však na jednu důležitou věc. Větší koncentrace zinku v oleji nezvyšuje ochranu motoru. Jak již bylo řečeno, tato přísada funguje pouze při enormním přetížení motoru.
Zvýšení obsahu zinku v oleji však přináší nebezpečnou tvorbu úsad na tryskách, svíčkách a vačkách a dalších dílech motoru a způsobuje jejich zanášení. Navíc tyto sloučeniny jsou velice nebezpečné ze zdravotního hlediska a jsou vedeny jako zdraví škodlivé látky (silně dráždí oči a mohou způsobit jejich trvalé poškození).
Firmy, které vyrábějí speciální oleje pro závodní účely v některých případech zvyšují množství zinku o 0,02 až 0,03%."
Jak je zřejmé z uvozovek, není to z mojí hlavy.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Ještě něco je tady: https://www.fuchs-oil.cz/index.php/auto ... ejich.html

A k tomu Penrite - potažmo k tomu že....
danis píše:....15 let zpět, kdy někdo dovezl kanadské oleje za velmi dobrou cenu a u aut, které je používaly, se začaly přidírat motory apod.
U oleje jsou podstatné normy které ten který olej plní. A Penrite plní i evropské normy - byť je made in Australia. U těch tehdy "levných kanadských" olejů mě napadá (pokud v tom tedy nebylo bůhví co, ale opravdu olej) že to byly oleje se sníženou HTHS viskozitou protože ad1) za velkou louží se na HTHS "moc nehraje" a ad2) i oleje xw/40 tam mohou mít sníženou HTHS. V Evropě tehdy nebyly tyto "eko"oleje ještě moc rozšířené (v podstatě je tehdy používal jen Ford a "pár" japonců) a povědomí o velmi podstatném rozdílu :!: mezi oleje A1/B1 a A3/B3 není velké mezi lidmi ani nyní - natož tehdy....:evil: A jestli lákali na nízkou cenu? :?

PS: Penrite Oil Company míchá olej ve 2 nejmodernějších mísírnách v Austrálii na východním pobřeží s roční kapacitou 30 milionů litrů a od roku 2007 disponují i třetím míchacím zařízením v Bream v Anglii.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
danis
Příspěvky: 63
Registrován: stř led 21, 2015 8:06

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od danis »

Takže ZDDP je vlastně zbytečná/špatná přísada. Zanáší motor, nemá žádný pozitivní vliv na životnost motoru a situace (extrémní přetížení motoru), kdy by mohly pomoct, vlastně ani nenastane. Trochu jsem to zveličil, ale takový mám pocit z těch dvou zdrojů výše.

Takže ZDDP je vlastně skoro v každém oleji, mimo speciálky? Proč se tím Penrite ohání, že to tam má?

A k těm kanadským olejům. Už si to moc nepamatuji, jen si vzpomínám, že to dva mí kolegové brali, bylo to ze sudu a specifikace si už nepamatuji. Já ten olej nechtěl, neměl jsem k tomu důvěru. A oba přidřeli motor,
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

danis píše:Takže ZDDP je vlastně zbytečná/špatná přísada....
Prosím :?: :shock: Proto jsou v téměř každém oleji a ty špičkové (třeba MO CFS nebo to Penrite) jich mají i větší množství. Vždyť ty ZDDP přísady jsou "jenom" :arrow: "....účinné látky, které působí proti opotřebení na třecích plochách, protože obsahují síru a fosfor (-thio- je chemický výraz pro síru), ale nejsou to agresivní anti-wear přísady, které by (jako některé jiné) působily více škod než užitku. Jsou ideální pro velmi horké oblasti, jako jsou např. pístní kroužky. Také působí antioxidačně, chrání základový olej proti degradaci kyslíkem, jejímž důsledkem je vznik kyselých kalů. Tím také omezují korozi.... :arrow: :twisted:
Ale je pravda že zinkdialkyditiofosfátové přísady vadí v dnešní době tak rozšířeným ekokurvítkům....:(

A kromě toho si myslím že: "přísady začnou fungovat pouze v extrémních podmínkách kontaktu kov na kov a vysokého přetížení. Takové podmínky u běžných motorů prakticky nenastávají. Při extrémních podmínkách dochází k reakci zinečnatých složek s kovem např. mezi pístními kroužky a stěnami válců...." ty extrémní podmínky nastanou a je možné že to poslední co při zatížení motoru s olejem se sníženou HTHS viskozitou ještě jakžtakž "drží" mazání při letní jízdě/stání v koloně třeba na dálnici někam na jih jsou hlavně ty ZDDP přísady....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
danis
Příspěvky: 63
Registrován: stř led 21, 2015 8:06

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od danis »

reagoval jsem třeba na to Tyto přísady začnou fungovat pouze v extrémních podmínkách kontaktu kov na kov a vysokého přetížení. Takové podmínky u běžných motorů prakticky nenastávají.
Ale někdy možná ano a jak jsem psal, zveličil jsem to :D

Jinak na tvé doporučení zkusím Penrite, díky
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2260
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od tonny »

rofek píše: A kedze mam dobru skusenost aj s pripravkami od mr. bishopa, tak mam aktualne v oboch motoroch aj prisadu 906; parkujem vonku a teraz aj pri mrazoch pod -15, start rano bez problemov a volnobeh hladky, "gulaty". kombinaciu bishop + trident pouzivam ako de facto "nahradu", resp. alternativu k EE rade (nano) od millersov.

Bishop + Trident není ani de fakto to samé co EE (nano). Když čtu funkci přísady u Bishop 906, tak se něco naváže na materiál kluzných ploch. Kdežto jádro molekuly něčeho nano mají mít kolem sebe vrstvu disperzantu a chovat se jako "tekuté" ložisko. Zdroj http://www.petroleum.cz/upload/aprochem2007_161.pdf

Každopádně, tady už mnohokrát psáno, není nad to, použít olej s uceleným balíkem aditiv v základovém oleji přímo od profesionálního výrobce, než si jako laik po přečtení letáků sestavit sám "ideální recepturu". Fungovat dobře může i Bishop s nano olejem. Ale není lepší si vybrat dle možností kvalitní olej a častěji ho měnit?

V motorech Ford bych se nebál použití oleje Millers EE longlife ECO 5W30 (A5/B5-10 SL, CF) ale raději dám EE longlife 5W40 (C3-12 SN, CF). Věřím, že olejový film vydrží určitě víc než origo olej Ford 5W30 (A5/B5).
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
danis
Příspěvky: 63
Registrován: stř led 21, 2015 8:06

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od danis »

Penrite olej už mi přišel, měnit ho budu během března.
Zajímavé na něm je to, že na balení je anglický popis, ve kterém se píše:
HPR5 může být být použit tam, kde je předepsán olej A1/B1 a A5/B5 s nízkoemisní normou....
Takže i výrobce oleje umožňuje možnou záměnu A1 oleje za A3 olej, viz foto balení http://drive.google.com/file/d/0B1lVa1E ... p=drivesdk
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

danis píše:Zajímavé....HPR5 může být být použit tam, kde je předepsán olej A1/B1 a A5/B5 s nízkoemisní normou....Takže i výrobce oleje umožňuje možnou záměnu A1 oleje za A3 olej
Vždyť ano. U motorů, kde jeho výrobce olej se sníženou HTHS viskozitou povoluje se běžně normální HTHS použít může, tam kde je ale předepsána HTHS viskozita normální se snížená použít NESMÍ :!: :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět