Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Před rokem jsem koupil prvního Forda (Explorer 4.0 V6 rv 1998) a dcera má Focuse 1,6 také benzín. Oleje si měním přes 30 let a nikdy jsem to moc neřešil, v krámě řekl na co a plnou syntetiku a 15.000km, u Pajera byl předpis 8.000km, tak měnil max do 10.000km.
Po koupi Forda jsem koupil olej Ford Formula 5W-30 dle servisky, v manuálu je napsáno navíc A1-96, WSS-M2C912-A1. Dále je napsáno: Pokud nejsou uvedené motorové oleje k dispozici, musí být použity oleje SAE 10W-30, 10W-40 nebo 5W-40 splňující specifikaci SH (uchovávající energii). Používání těchto olejů může způsobit vyšší spotřebu paliva a vyšší emisi nečistot. Toto je doslova opsáno z návodu k obsluze. Také je tu napsáno: Spotřeba oleje Vašeho vozu je ovlivněna mnoha faktory. Nové motory normálně spotřebovávají více oleje než normálně běhe prvních 5000km. Při vysokém zatížení spotřebuje Váš motor rovněž více oleje. Přidávání přísad do olejů není nikdy zapotřebí ani se nedoporučuje. Za určitých podmínek způsobují poškození motoru, pro které neplatí záruka firmy Ford. Takže chápu tady na fóru to dokola omýlané doporučení olejů s normální HTHS, kde nejde jen o spotřebu paliva a emise.
Začal jsem hledat na netu moudra, nejbližší mi bylo samozdřejmě fórum fordexplorer. Tyto auta jsou dováženy hlavně z německa (nejvíce ročníky do rv 2001), u nás se jich v tu dobu prodalo jen asi 78ks, pak už se neprodávali. Tedy každý nový majitel Explorera si myslel, že velký obsah a ještě z "německa", kde se dává všechno do značkového servisu, že bude motor v dobré kondici. Vždyť to není žádná uhoněná dvanáctistovka. Rozčarování přišlo po sundání vík a vany motoru, kdy byl motor plný karbónu, kolomazu a dokonce železných pilin. Nebudu popisovat všechny ty diskuse, jen dle mého názoru, si předchozí majitelé (a i v servisu Ford) asi mysleli, že ve státech jsou horší oleje, proto výrobce doporučuje vyměny po 8.000km (5.000mil) a v evropě jsou lepší oleje A1/A5 a tak se může olej měnit po 15.000km (viz zápis v servisní knížce od Forda v CZ), motor je předimenzován tak i po delší době.
Samozdřejmě majitelé na fóru ford explorer (krom jednoho mechanika) i s 300.000km dál se drží doporučením výrobce a dávají předepsaný lehkoběžný olej ale dodržují výměnu po 8.000km.
Chtěl jsem tím jen říci, že i velký, jednoduchý předimenzovaný motor se může zničit špatnou údržbou i v autorizovaném servisu a dovozcem Ford. Co pak asi udělají vyhoněné maloobjemové ECO motory. Záruku přežijí.
Díky tomuto fóru jsem pochopil více o olejích, děkuji za něj.
Po koupi Forda jsem koupil olej Ford Formula 5W-30 dle servisky, v manuálu je napsáno navíc A1-96, WSS-M2C912-A1. Dále je napsáno: Pokud nejsou uvedené motorové oleje k dispozici, musí být použity oleje SAE 10W-30, 10W-40 nebo 5W-40 splňující specifikaci SH (uchovávající energii). Používání těchto olejů může způsobit vyšší spotřebu paliva a vyšší emisi nečistot. Toto je doslova opsáno z návodu k obsluze. Také je tu napsáno: Spotřeba oleje Vašeho vozu je ovlivněna mnoha faktory. Nové motory normálně spotřebovávají více oleje než normálně běhe prvních 5000km. Při vysokém zatížení spotřebuje Váš motor rovněž více oleje. Přidávání přísad do olejů není nikdy zapotřebí ani se nedoporučuje. Za určitých podmínek způsobují poškození motoru, pro které neplatí záruka firmy Ford. Takže chápu tady na fóru to dokola omýlané doporučení olejů s normální HTHS, kde nejde jen o spotřebu paliva a emise.
Začal jsem hledat na netu moudra, nejbližší mi bylo samozdřejmě fórum fordexplorer. Tyto auta jsou dováženy hlavně z německa (nejvíce ročníky do rv 2001), u nás se jich v tu dobu prodalo jen asi 78ks, pak už se neprodávali. Tedy každý nový majitel Explorera si myslel, že velký obsah a ještě z "německa", kde se dává všechno do značkového servisu, že bude motor v dobré kondici. Vždyť to není žádná uhoněná dvanáctistovka. Rozčarování přišlo po sundání vík a vany motoru, kdy byl motor plný karbónu, kolomazu a dokonce železných pilin. Nebudu popisovat všechny ty diskuse, jen dle mého názoru, si předchozí majitelé (a i v servisu Ford) asi mysleli, že ve státech jsou horší oleje, proto výrobce doporučuje vyměny po 8.000km (5.000mil) a v evropě jsou lepší oleje A1/A5 a tak se může olej měnit po 15.000km (viz zápis v servisní knížce od Forda v CZ), motor je předimenzován tak i po delší době.
Samozdřejmě majitelé na fóru ford explorer (krom jednoho mechanika) i s 300.000km dál se drží doporučením výrobce a dávají předepsaný lehkoběžný olej ale dodržují výměnu po 8.000km.
Chtěl jsem tím jen říci, že i velký, jednoduchý předimenzovaný motor se může zničit špatnou údržbou i v autorizovaném servisu a dovozcem Ford. Co pak asi udělají vyhoněné maloobjemové ECO motory. Záruku přežijí.
Díky tomuto fóru jsem pochopil více o olejích, děkuji za něj.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej s Ford normou
Protože i u velkých předimenzovaných motorů je to stále o válcích, pístech, ojnicích, klice, rozvodu a ventilech a v naprosté většině případů platí
Jerry3 píše:Když to silně zjednoduším, tak musím napsat, že nejlepší pro motor je vyvarovat se jeho výrobcem předepsaných olejů a výměnných intervalů.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej s Ford normou
a o typu, resp. provedení honování.Colommbo píše:Protože i u velkých předimenzovaných motorů je to stále o válcích, pístech, ojnicích, klice, rozvodu a ventilech...
Re: Olej s Ford normou
Jenže toto některým nevysvětlíš a budou se olejů A1/B1 držet jak hov*o košile. No a když to navíc zkombinují s dlouhým (předepsaným v Evropě) intervalem výměny, tak je na průser zadělánotonny píše:....Po koupi Forda jsem koupil olej Ford Formula 5W-30 dle servisky, v manuálu je napsáno navíc A1-96, WSS-M2C912-A1. Dále je napsáno: Pokud nejsou uvedené motorové oleje k dispozici, musí být použity oleje SAE 10W-30, 10W-40 nebo 5W-40 splňující specifikaci SH (uchovávající energii). Používání těchto olejů může způsobit vyšší spotřebu paliva a vyšší emisi nečistot.
A kromě toho existuje olej i 5w40, který tu fordí 912/913 splňuje taky Penrite HPR 5 5w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Kolega tak do své Toyoty na doporučení dával 5W30 s A1 / B1 že prý ušetří palivo. Po čase motor začal brát olej a dostal další radu rychle přejít na 10W40. Později motor klekl a samozřejmě na vině byl ten druhý olej. Když ho mekánik rozebral, vše bylo hnědé od spečeného oleje.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej s Ford normou
Takto stylisticky napsaný to na mě působí,jako by za to mohl olej 10W40,což bude blbost
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Olej s Ford normou
Taky si myslím. Olej 10w40 je výkonnější než 5w30 A1/B1
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Vcelku logicky - válce přišly o honování.VAG píše:Kolega tak do své Toyoty na doporučení dával 5W30 s A1 / B1 že prý ušetří palivo. Po čase motor začal brát olej
Tomu rovněž nerozumím.VAG píše:a dostal další radu rychle přejít na 10W40. Později motor klekl a samozřejmě na vině byl ten druhý olej.
Jenže za to nemůže ani jeden z těch olejů, nýbrž příliš dlouhé výměnné intervaly.VAG píše:Když ho mekánik rozebral, vše bylo hnědé od spečeného oleje.
Re: Olej s Ford normou
Mechanik vyšel s touto teorií na majitele. Nevím, ale spíše bych tipoval, že klekl kvůli té A1/B1Durex píše:Takto stylisticky napsaný to na mě působí,jako by za to mohl olej 10W40,což bude blbost
Re: Olej s Ford normou
Oleje se sníženou HTHS viskozitou nemají kromě úspory několika mililitrů paliva a tím pádem i nižších emisí pro motor absolutně žádný přínos a opodstatnění - spíš naopak....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Po roce opět dotaz jaký olej do Ford Focus, 1,6 benzín, najeto něco přes 60.000 km?
Zatím jsem jezdil na Millers Oils Trident 5w30 http://www.millersoils.cz/trident-5w30
S Tridentem jsem byl spokojený, ale možná bych chtěl zkusit nějaký levnější olej, dostat se s cenou pod 1000 kč / 5 litrů (Trident stojí cca 1100 kč).
Auto jezdí (hlavně přes zimu) hodně krátkých tras, denně do práce, t.j. 10 km tam a 10 km zpět.
Přes léto více dálniční provoz.
- z důvodu převahy krátkých tras se držet 5w30? 5w40 už by nebylo úplně ideální?
- zkusit změnu oleje (jaký) nebo nechat Trident?
díky
Zatím jsem jezdil na Millers Oils Trident 5w30 http://www.millersoils.cz/trident-5w30
S Tridentem jsem byl spokojený, ale možná bych chtěl zkusit nějaký levnější olej, dostat se s cenou pod 1000 kč / 5 litrů (Trident stojí cca 1100 kč).
Auto jezdí (hlavně přes zimu) hodně krátkých tras, denně do práce, t.j. 10 km tam a 10 km zpět.
Přes léto více dálniční provoz.
- z důvodu převahy krátkých tras se držet 5w30? 5w40 už by nebylo úplně ideální?
- zkusit změnu oleje (jaký) nebo nechat Trident?
díky
Re: Olej s Ford normou
Já bych klidně nechal ten "full saps" Trident 5w30 ale při výměně po 10-ti tkm může být dobře i třeba https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-LUBE ... -d1684.htm nebo http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 52690.html
Anebo 5w40 - která nabídne vyšší ochranu v létě na dálnici, a přímo s fordí normou 913 http://www.penriteoil.cz/penrite-hpr-5-5w-40-5l?path=63 Čtyřicítky bych se nebál ale 30 A3/C3 to dá taky....
Anebo 5w40 - která nabídne vyšší ochranu v létě na dálnici, a přímo s fordí normou 913 http://www.penriteoil.cz/penrite-hpr-5-5w-40-5l?path=63 Čtyřicítky bych se nebál ale 30 A3/C3 to dá taky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Tak uvažuju mezi původním Tridentem a nebo tou Penrite 5w40. Řešit, že Trident je polosyntetický a Penrite plně syntetický je asi blbost? Který z těchto dvou je na tom lépe?
edit: full SAPS jsou oba oleje?
edit: full SAPS jsou oba oleje?
Naposledy upravil(a) danis dne pon led 23, 2017 12:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Olej s Ford normou
Trident bude nepatrně lepší při krátkých jízdách a Penrite zase v létě na dálnici. Asi podle toho, co bude během intervalu převažovat.... A ano, oba jsou full saps. Ještě poctivé A3. Mid saps jsou C2/C3. A (polo/plno)syntetičnost řešit netřeba....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
@danis : alebo mozes zostat pri osvedcenej naplni od millersov - sam k spokojnosti pouzivam Trident 5w40, a to klasicku ne-LongLife verziu, tzn. 7625x http://www.millersoils.cz/trident-5w40
Davam ho ako celorocnu napln pre 1.4 (59kW) do fusionu (=fiesta), co je motor rovnakej rady (sigma) ako 1.6 (74 kw); menim po cca 10t km. Aktualne je tiez ako zimna napln vo focuse 2.0 (107 kW; duratec HE; znamy z mondea/mazdy/volva); tu menim skor, cca v maji/kvetnu prechadzam na "letnu" 10w40. A kedze mam dobru skusenost aj s pripravkami od mr. bishopa, tak mam aktualne v oboch motoroch aj prisadu 906; parkujem vonku a teraz aj pri mrazoch pod -15, start rano bez problemov a volnobeh hladky, "gulaty". kombinaciu bishop + trident pouzivam ako de facto "nahradu", resp. alternativu k EE rade (nano) od millersov.
Vyrobca, aspon v tejto rade trochu paradoxne robi 5w40 ako plnu a 5w30 ako polo-syntetiku, co bude dovod pre kt. nie je prakticky rozdiel v cene v prospech 5w40, ako je to inde obvykle... Takze tvoj zamer usporit par korun to zrejme neriesi... ale aspon mas info
Davam ho ako celorocnu napln pre 1.4 (59kW) do fusionu (=fiesta), co je motor rovnakej rady (sigma) ako 1.6 (74 kw); menim po cca 10t km. Aktualne je tiez ako zimna napln vo focuse 2.0 (107 kW; duratec HE; znamy z mondea/mazdy/volva); tu menim skor, cca v maji/kvetnu prechadzam na "letnu" 10w40. A kedze mam dobru skusenost aj s pripravkami od mr. bishopa, tak mam aktualne v oboch motoroch aj prisadu 906; parkujem vonku a teraz aj pri mrazoch pod -15, start rano bez problemov a volnobeh hladky, "gulaty". kombinaciu bishop + trident pouzivam ako de facto "nahradu", resp. alternativu k EE rade (nano) od millersov.
Vyrobca, aspon v tejto rade trochu paradoxne robi 5w40 ako plnu a 5w30 ako polo-syntetiku, co bude dovod pre kt. nie je prakticky rozdiel v cene v prospech 5w40, ako je to inde obvykle... Takze tvoj zamer usporit par korun to zrejme neriesi... ale aspon mas info
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906