Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lengy60 »

Troufám si tvrdit,že pokud budeš mít olej jiné specifikace než je předepsaná,tak ti žádné razítko nedají. :? Ale pokud chceš použít Millerse,tak ten má olej pro tvůj motor přímo určen.
http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w20
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

No z hlediska případného uplatnění záruky 5let/200tis. km by s jiným oilem byl asi problém - ale nikde není dáno že by si pro případné (ne)vyřízení záruky (ne)našli něco jiného. Ale je pravda že tento motor už byl na olej A1/B1 vyvíjen a jestli si ochotný olej měnit v polovině intervalu, dej asi to, co požaduje výrobce motoru.... Ten Millers 5w20 je určitě ve své třídě gut a 5w30 EE si nech na potom....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lengy60 »

Já bych měl asi drobátko bobky použít olej jiné specifikace,zejména ve vztahu olej-řemen v olejové lázni. :idea: I když Citroen má tenhle vynález v 1.2 Pure Tech a v přeplňované verzi také a má předepsán 5W-30,takže olej asi žádný vliv na řemen mít nebude,nicméně testérem bych být zrovna nechtěl. :lol:
P.S.Ale Návštěvník(jestli se nepletu)nahradil předepsaný olej jiným,takže se k tomu(snad)může vyjádřit. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
redo
Příspěvky: 41
Registrován: pon kvě 13, 2013 15:07

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od redo »

V podstatě jste teď popsali skoro všechny moje obavy a myšlenky. Jinej olej řešitelnej je, ale nemusí to být vždy k užitku. Vnitřně jsem smířen s 5w-20 po dobu záruky a pak přejít na nano.
Ano motor je konstruovanej na sníženou hths a jak jsem psal, jeho závady po netu jsou sporadické. Zkrácený interval neni problem.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

redo píše:Ano motor je konstruovanej na sníženou hths....
To je první důležitá věc - konstruktér s tím už počítal a ne jako u většiny starších motorů kde je A1/B1 jen úlitba ekonormě :? A (tuším že) Návštěvník psal, že po 5w20 dal po 6-ti tkm 5w30, ale nechal A1/B1.
redo píše:Zkrácený interval neni problem.
A to je druhá podstatná věc - olej je v pohodě v první polovině svého předepsaného intervalu výměny.
Pak už působí negativně třeba zvyšující se oxidace, snižující se alkalická rezerva a měnící se viskozita.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jerome »

Do prdele to je uz ozaj omastena voda :o
Podla mna je ten 1.0 EcoBoost vyvinuty na jazdy v meste + ten olej k tomu. Tj pri takomto pouzivani a dochodcovskom style jazdenia je ten olej :wink: Jak aj pisu: "caste starty,kratke jazdy a zimny provoz. :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od skodovkar »

jerome píše:
Do prdele to je uz ozaj omastena voda :o
Podla mna je ten 1.0 EcoBoost vyvinuty na jazdy v meste + ten olej k tomu. Tj pri takomto pouzivani a dochodcovskom style jazdenia je ten olej :wink: Jak aj pisu: "caste starty,kratke jazdy a zimny provoz. :mrgreen:
Nechtěl jsi napsat "ziadny"? :twisted:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jerome »

Citoval som len vyrobcu :mrgreen:
Ale zamyslime sa nad tym ako ide v lete ten EcoBoost po dialnici 130-140 5W20 v nom... logicky to nemoze umazat. Alebo som tak natvrdla stara skola a proste bezchybne fungovanie tychto novych motorov v spojeni s novymi olejmi jednoducho nikdy nepochopim. :| :? :cry: :roll: :oops:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
redo
Příspěvky: 41
Registrován: pon kvě 13, 2013 15:07

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od redo »

Pitris píše:
redo píše:Ano motor je konstruovanej na sníženou hths....
To je první důležitá věc - konstruktér s tím už počítal a ne jako u většiny starších motorů kde je A1/B1 jen úlitba ekonormě :? A (tuším že) Návštěvník psal, že po 5w20 dal po 6-ti tkm 5w30, ale nechal A1/B1.
Tady by byla zajímavá alternativa A5/B5, ale problém s garancí je pořád stejnej.
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-eco-5w30?c=63
redo
Příspěvky: 41
Registrován: pon kvě 13, 2013 15:07

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od redo »

jerome píše:Citoval som len vyrobcu :mrgreen:
Ale zamyslime sa nad tym ako ide v lete ten EcoBoost po dialnici 130-140 5W20 v nom... logicky to nemoze umazat. Alebo som tak natvrdla stara skola a proste bezchybne fungovanie tychto novych motorov v spojeni s novymi olejmi jednoducho nikdy nepochopim. :| :? :cry: :roll: :oops:
Ve 130km/h točí 6°+- 3000ot., 5°o 500ot. víc, tedy střední pásmo. Nemyslim si že by to měla být nějaká tragedie. Kritický rychlosti bych viděl o několik desítek km/h výš.
Hodně neznáma bude ve výše zmíněné skutečnosti o konstrukci motoru na olej se sníženou HTHS. Když si vezmu, že i takový motory jako 200k atmo dvoulitrovej boxer v BRZ/GT u kterýho předpokládám výrazně razantnější využívání, mají v předpisu 0W-20, tak celkem přemýšlím jak to u motorů primárně konstruovaných na tyhle oleje je.
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:Návštěvník psal, že po 5w20 dal po 6-ti tkm 5w30, ale nechal A1/B1.
Nechal jsem A5/B5, což připouští jedna ze dvou norem předepsaných výrobcem (to pro EcoBoost 1,0 je fakt pouze jedna norma?). A to ještě jen z důvodu mé snahy "nepodtrhnout záběh" nového motoru. Budoucí plány však mám jiné, resp. hodlám jít ještě dál...
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

redo píše:... i takový motory jako 200k atmo dvoulitrovej boxer v BRZ/GT u kterýho předpokládám výrazně razantnější využívání, mají v předpisu 0W-20, tak celkem přemýšlím jak to u motorů primárně konstruovaných na tyhle oleje je.
To by mne také zajímalo. Jinak jistou cestu ke zlepšení tepelné bilance motoru shledávám v demontáži celoplošného krytu pod agregátem - ale jen na léto.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jerome »

redo píše:Ve 130km/h točí 6°+- 3000ot., 5°o 500ot. víc, tedy střední pásmo. Nemyslim si že by to měla být nějaká tragedie.
Ak si myslis ze je to ok tak potom riesit iny olej je uplne zbytocne :!: :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
renal
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 26, 2014 9:36

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od renal »

No koukám, že výrobci nových vozidel jdou cestou výrobců elektroniky :-( jen aby to vydrželo dobu záruky...a potom si náš drahý zákazníku kup náš poslední ECO model s motorem 0,7l TTTSI a olejem 0W-10...:-( určitě se ti to vyplatí, protože nabízíme výhodnou leasingovou smlouvu a ještě výhodně odkoupíme od tebe 5letou "starou" paštiku...no nekup to :-(
jj kde jsou ty časy, kdy se vyráběla poctivá auta, která s přehledem vydržela 15-20 let :-(
redo
Příspěvky: 41
Registrován: pon kvě 13, 2013 15:07

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od redo »

Návštěvník píše:
Pitris píše:Návštěvník psal, že po 5w20 dal po 6-ti tkm 5w30, ale nechal A1/B1.
Nechal jsem A5/B5, což připouští jedna ze dvou norem předepsaných výrobcem (to pro EcoBoost 1,0 je fakt pouze jedna norma?). A to ještě jen z důvodu mé snahy "nepodtrhnout záběh" nového motoru. Budoucí plány však mám jiné, resp. hodlám jít ještě dál...
Jenom jedna.
Odpovědět