Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Troufám si tvrdit,že pokud budeš mít olej jiné specifikace než je předepsaná,tak ti žádné razítko nedají. Ale pokud chceš použít Millerse,tak ten má olej pro tvůj motor přímo určen.
http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w20
http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w20
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej s Ford normou
No z hlediska případného uplatnění záruky 5let/200tis. km by s jiným oilem byl asi problém - ale nikde není dáno že by si pro případné (ne)vyřízení záruky (ne)našli něco jiného. Ale je pravda že tento motor už byl na olej A1/B1 vyvíjen a jestli si ochotný olej měnit v polovině intervalu, dej asi to, co požaduje výrobce motoru.... Ten Millers 5w20 je určitě ve své třídě gut a 5w30 EE si nech na potom....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Já bych měl asi drobátko bobky použít olej jiné specifikace,zejména ve vztahu olej-řemen v olejové lázni. I když Citroen má tenhle vynález v 1.2 Pure Tech a v přeplňované verzi také a má předepsán 5W-30,takže olej asi žádný vliv na řemen mít nebude,nicméně testérem bych být zrovna nechtěl.
P.S.Ale Návštěvník(jestli se nepletu)nahradil předepsaný olej jiným,takže se k tomu(snad)může vyjádřit.
P.S.Ale Návštěvník(jestli se nepletu)nahradil předepsaný olej jiným,takže se k tomu(snad)může vyjádřit.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej s Ford normou
V podstatě jste teď popsali skoro všechny moje obavy a myšlenky. Jinej olej řešitelnej je, ale nemusí to být vždy k užitku. Vnitřně jsem smířen s 5w-20 po dobu záruky a pak přejít na nano.
Ano motor je konstruovanej na sníženou hths a jak jsem psal, jeho závady po netu jsou sporadické. Zkrácený interval neni problem.
Ano motor je konstruovanej na sníženou hths a jak jsem psal, jeho závady po netu jsou sporadické. Zkrácený interval neni problem.
Re: Olej s Ford normou
To je první důležitá věc - konstruktér s tím už počítal a ne jako u většiny starších motorů kde je A1/B1 jen úlitba ekonormě A (tuším že) Návštěvník psal, že po 5w20 dal po 6-ti tkm 5w30, ale nechal A1/B1.redo píše:Ano motor je konstruovanej na sníženou hths....
A to je druhá podstatná věc - olej je v pohodě v první polovině svého předepsaného intervalu výměny.redo píše:Zkrácený interval neni problem.
Pak už působí negativně třeba zvyšující se oxidace, snižující se alkalická rezerva a měnící se viskozita.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Do prdele to je uz ozaj omastena vodalengy60 píše:http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w20
Podla mna je ten 1.0 EcoBoost vyvinuty na jazdy v meste + ten olej k tomu. Tj pri takomto pouzivani a dochodcovskom style jazdenia je ten olej Jak aj pisu: "caste starty,kratke jazdy a zimny provoz.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Nechtěl jsi napsat "ziadny"?jerome píše:Do prdele to je uz ozaj omastena vodalengy60 píše:http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w20
Podla mna je ten 1.0 EcoBoost vyvinuty na jazdy v meste + ten olej k tomu. Tj pri takomto pouzivani a dochodcovskom style jazdenia je ten olej Jak aj pisu: "caste starty,kratke jazdy a zimny provoz.
Re: Olej s Ford normou
Citoval som len vyrobcu
Ale zamyslime sa nad tym ako ide v lete ten EcoBoost po dialnici 130-140 5W20 v nom... logicky to nemoze umazat. Alebo som tak natvrdla stara skola a proste bezchybne fungovanie tychto novych motorov v spojeni s novymi olejmi jednoducho nikdy nepochopim.
Ale zamyslime sa nad tym ako ide v lete ten EcoBoost po dialnici 130-140 5W20 v nom... logicky to nemoze umazat. Alebo som tak natvrdla stara skola a proste bezchybne fungovanie tychto novych motorov v spojeni s novymi olejmi jednoducho nikdy nepochopim.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Tady by byla zajímavá alternativa A5/B5, ale problém s garancí je pořád stejnej.Pitris píše:To je první důležitá věc - konstruktér s tím už počítal a ne jako u většiny starších motorů kde je A1/B1 jen úlitba ekonormě A (tuším že) Návštěvník psal, že po 5w20 dal po 6-ti tkm 5w30, ale nechal A1/B1.redo píše:Ano motor je konstruovanej na sníženou hths....
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-eco-5w30?c=63
Re: Olej s Ford normou
Ve 130km/h točí 6°+- 3000ot., 5°o 500ot. víc, tedy střední pásmo. Nemyslim si že by to měla být nějaká tragedie. Kritický rychlosti bych viděl o několik desítek km/h výš.jerome píše:Citoval som len vyrobcu
Ale zamyslime sa nad tym ako ide v lete ten EcoBoost po dialnici 130-140 5W20 v nom... logicky to nemoze umazat. Alebo som tak natvrdla stara skola a proste bezchybne fungovanie tychto novych motorov v spojeni s novymi olejmi jednoducho nikdy nepochopim.
Hodně neznáma bude ve výše zmíněné skutečnosti o konstrukci motoru na olej se sníženou HTHS. Když si vezmu, že i takový motory jako 200k atmo dvoulitrovej boxer v BRZ/GT u kterýho předpokládám výrazně razantnější využívání, mají v předpisu 0W-20, tak celkem přemýšlím jak to u motorů primárně konstruovaných na tyhle oleje je.
Re: Olej s Ford normou
Nechal jsem A5/B5, což připouští jedna ze dvou norem předepsaných výrobcem (to pro EcoBoost 1,0 je fakt pouze jedna norma?). A to ještě jen z důvodu mé snahy "nepodtrhnout záběh" nového motoru. Budoucí plány však mám jiné, resp. hodlám jít ještě dál...Pitris píše:Návštěvník psal, že po 5w20 dal po 6-ti tkm 5w30, ale nechal A1/B1.
Re: Olej s Ford normou
To by mne také zajímalo. Jinak jistou cestu ke zlepšení tepelné bilance motoru shledávám v demontáži celoplošného krytu pod agregátem - ale jen na léto.redo píše:... i takový motory jako 200k atmo dvoulitrovej boxer v BRZ/GT u kterýho předpokládám výrazně razantnější využívání, mají v předpisu 0W-20, tak celkem přemýšlím jak to u motorů primárně konstruovaných na tyhle oleje je.
Re: Olej s Ford normou
Ak si myslis ze je to ok tak potom riesit iny olej je uplne zbytocneredo píše:Ve 130km/h točí 6°+- 3000ot., 5°o 500ot. víc, tedy střední pásmo. Nemyslim si že by to měla být nějaká tragedie.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
No koukám, že výrobci nových vozidel jdou cestou výrobců elektroniky jen aby to vydrželo dobu záruky...a potom si náš drahý zákazníku kup náš poslední ECO model s motorem 0,7l TTTSI a olejem 0W-10... určitě se ti to vyplatí, protože nabízíme výhodnou leasingovou smlouvu a ještě výhodně odkoupíme od tebe 5letou "starou" paštiku...no nekup to
jj kde jsou ty časy, kdy se vyráběla poctivá auta, která s přehledem vydržela 15-20 let
jj kde jsou ty časy, kdy se vyráběla poctivá auta, která s přehledem vydržela 15-20 let
Re: Olej s Ford normou
Jenom jedna.Návštěvník píše:Nechal jsem A5/B5, což připouští jedna ze dvou norem předepsaných výrobcem (to pro EcoBoost 1,0 je fakt pouze jedna norma?). A to ještě jen z důvodu mé snahy "nepodtrhnout záběh" nového motoru. Budoucí plány však mám jiné, resp. hodlám jít ještě dál...Pitris píše:Návštěvník psal, že po 5w20 dal po 6-ti tkm 5w30, ale nechal A1/B1.