Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Hombre »

U tvého FOFO 1,6 benzínu i na kratší trasy by být problém s olejem 5W-40 neměl / já jsem s 1,6 jezdil celoročně dokonce 10W-40 Valvoline a bez problému, ale to jsem ho i v zimě dával pilu/.Na 5W-40 jezdím celoročně a krátké i dlouhé trasy. U nafty již by problém mohl nastat s degradací oleje, tam se motor na krátké trase nestačí ohřát, tam ten olej 5W30 sedí, ale nedával bych A1, ale A3 , to samé u benzínu.
Při přechodu na "doporučený" olej, žrát olej to bude stejně , ale spíše více ,záleží na stavu opotřebení motoru po A1.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
jarod72pm

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jarod72pm »

Mno jde o tu hustotu nebo viskozitu? 5w-30 bude lepší na spotřebu ve městě nebo to nepoznám?
Chtěl jsem to "nejlepší " pro motor ,zvolil jsem edge a uvěřil reklamě ,za další že ho kupje hodně lidí a vyloženě si nikdo nestěžoval tak jsem usoudil že to bude dobrá volba ,ale pokud pro Forda je TOP 5w-30 celkově tak nemám problém přejít na tu Shellku (někdo tvrdil že ho lejou ve Fordech v Německu ale jestli je to opravdu tak ....(hodně věcí se napíše do diskuzí)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

EDGE není špatný, ale důležitější je přizpůsobit jízdu a interval výměny jízdním podmínkám.
A jestli chceš fakt "to "nejlepší " pro motor", tak rozhodně olej A3/B3 a je v podstatě jedno, zda-li 5w30 či 5w40 a jestli Castrol nebo Shell - to se pak raději dívat po olejích s estery nebo s nanotechnologií :wink: ale ty jsou cenově trošku jinde. Oleje A1/B1 jsou fakt jen kvůli pochybným desetinkám u měření emisí.

A při krátkých jízdách ho měnit po 10-ti tkm (a i s filtrem)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarod72pm

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jarod72pm »

Takže něco takového?
SHELL HELIX ULTRA AG 5W/30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Ano, třeba....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarod72pm

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jarod72pm »

Ještě jeden dotaz :
Jaký máš názor na Millers EE LONGLIFE ECO 5w30 ?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jerome »

Ked jazdis kratke mestske jazdy tak sa vyprdni na LL oleje :!: Tieto oleje su prave na opacne pouzivanie tj dlhe jazdy kde sa olej vzdy poriadne zohreje :!: Tvoja napln praveze potrebuje skorsiu vymenu do 10.000km Ja menim po 5tis./6mes na odporucanie vyrobcu. Este k tomu je to ACEA A5/B5 tj HTHS pod 3,5 pre mna nezaujimavy olej :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lengy60 »

Já mám výrobcem předepsán olej 5W-30 A5/B5,což je podobný zázrak jako A1/B1.Tyhle oleje by měly pomoci nižší spotřebě paliva,ovšem za cenu,že při větší zátěži olej mizí,což zmiňuje jak výrobce vozu i oleje.Protože se mi spotřeba oleje hrubě nelíbila,tak jsem přešel nejdříve na 5W-30 A3/B3,kdy již nedocházelo k takovému úbytku,ale přeci ještě ano.Prostě ta třicítka to při vyšší zátěži nezvládala,takže nakonec je v motoru 5W-40 a maximální spokojenost.Motor má nekovový kulatý zvuk,lépe táhne a vyšší spotřebu paliva jsem nezaznamenal.Samozřejmě měním olej po 10-12 tis. a ne po nesmyslných 30 tis. jak doporučuje výrobce. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

Celá tato zbytečně dlouhá diskuse neznalých s informovanými by se dala shrnout do jediné poučky: Nepoužívat oleje se sníženou HTHS viskozitou, třebaže je výrobce motoru předepisuje, zejména pak ne v těch případech, kdy ohrožují řádné mazání motoru, a hlavně nepovažovat nastavení výměnných lhůt oleje výrobcem motoru za "normální", ale za maximální, a to ještě v podmínkách, v nichž snad žádný smrtelník svůj vůz neprovozuje. :idea:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od jerome »

Ja si zas myslim ze to co napisal lengy60 je dostatocne vystizny prispevok pre tuto temu a z neho by si mali zastanci eco-olejov brat priklad :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lengy60 »

Já bych dokonce možná smazal všechna vlákna. :D Vždyť tohle se tady probírá v podstatě v každém tématu,teď například v Jaké auto? Bohužel jsou stále tací,kteří jsou tak naivní,že jsou stále ochotni(ke své škodě) věřit doporučením výrobce. :(
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

jarod72pm píše:Ještě jeden dotaz :
Jaký máš názor na Millers EE LONGLIFE ECO 5w30 ?
Je to ACEA A5/B5 - tudíž s největší pravděpodobností (v TL ji neuvádí) se sníženou HTHS viskozitou :?
Na krátké jízdy se dá*), ale fakt bych hledal olej A3/B3. A když Millers, tak třeba EE C3 nebo EE 5w40.
*) myšleno v kontextu tak, že při dlouhých jízdách při zatížení může být se sníženou HTHS viskozitou nedostatečná ochrana motoru z důvodu velkého "zřídnutí" oleje. A když olej ACEA C"něco", tak už raději ACEA C"něco"-10....(nebo -12).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
redo
Příspěvky: 41
Registrován: pon kvě 13, 2013 15:07

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od redo »

1.0eb má jako jedinou možnou alternativu předepsáno 5w-20. Pokud chci aby mi Ford držel garanci, která je mimochodem celkem odvážných 5let/200tis. km, nezbývá než lejt 5w-20. Takže jsem první výměnu nechal udělat po 3tis. km. To mi rozmlouval prodejce i servis s tvrzením, že v motoru je na první interval "zajížděcí" olej. Výměnu jsem si nechal písemně potvrdit Ford.cz. Další výměny budou v režimu 10-12tis. km tj. zkrácení na 50-60% výrobcem doporučeného intervalu. A to je všechno co pro to můžu udělat. Nebo máte jiný návrhy?

Obecně je litr na trhu cca 4 roky a padlých motorů nebo komponent je po internetu k nalezení minimum.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Já osobně bych dal 5w30 A3/B3 (C3-10), ale pokud....
redo píše:1.0eb má jako jedinou možnou alternativu předepsáno 5w-20. Pokud chci aby mi Ford držel garanci, která je mimochodem celkem odvážných 5let/200tis. km, nezbývá než lejt 5w-20....
....a toto držet....
redo píše:Další výměny budou v režimu 10-12tis. km tj. zkrácení na 50-60% výrobcem doporučeného intervalu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
redo
Příspěvky: 41
Registrován: pon kvě 13, 2013 15:07

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od redo »

To já bych taky radši dával 5W-30 A3/B3 (C3-10). I vim co bych tam nalil.
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w30?c=62

Varianty jsou následujíci, ani jedna není vůči Fordu čistá:
1. Domluvit se ve Fordu, ať mi tam nalejou to co přinesu a potvrdí mi v servisce nalití "normovaného" oleje. Nevidím to reálně, nemám kontakty, ale "líná huba, holý neštěstí", můžu to zkusit. I jsem ochoten šoupnout technikovy pěťo do kapsy.
2. Nejezdit do Fordu, když to zákon o garančních prohlídkách umožňuje, najít správný servis, který kývne na postup dle bodu 1. Bylo by to určitě možný, ale za případnou právní komplikaci v případě reklamace mi to nestojí a rovnou tuhle možnost vylučuju.
3. Po garanci to hned vypustit a dát tam nano. Vícenáklad 2tis. kč ročně, což vzhledem k nákladům na auto neni nic. Jen mi to přijde trochu krkolomný a říkám si jestli bych to už trochu nepřeháněl.

Při výměně se nalil Total Quartz 9000 Future XT 5W20. Zkrácené výměny budu držet v každém případě.
Odpovědět