Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
U tvého FOFO 1,6 benzínu i na kratší trasy by být problém s olejem 5W-40 neměl / já jsem s 1,6 jezdil celoročně dokonce 10W-40 Valvoline a bez problému, ale to jsem ho i v zimě dával pilu/.Na 5W-40 jezdím celoročně a krátké i dlouhé trasy. U nafty již by problém mohl nastat s degradací oleje, tam se motor na krátké trase nestačí ohřát, tam ten olej 5W30 sedí, ale nedával bych A1, ale A3 , to samé u benzínu.
Při přechodu na "doporučený" olej, žrát olej to bude stejně , ale spíše více ,záleží na stavu opotřebení motoru po A1.
Při přechodu na "doporučený" olej, žrát olej to bude stejně , ale spíše více ,záleží na stavu opotřebení motoru po A1.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Olej s Ford normou
Mno jde o tu hustotu nebo viskozitu? 5w-30 bude lepší na spotřebu ve městě nebo to nepoznám?
Chtěl jsem to "nejlepší " pro motor ,zvolil jsem edge a uvěřil reklamě ,za další že ho kupje hodně lidí a vyloženě si nikdo nestěžoval tak jsem usoudil že to bude dobrá volba ,ale pokud pro Forda je TOP 5w-30 celkově tak nemám problém přejít na tu Shellku (někdo tvrdil že ho lejou ve Fordech v Německu ale jestli je to opravdu tak ....(hodně věcí se napíše do diskuzí)
Chtěl jsem to "nejlepší " pro motor ,zvolil jsem edge a uvěřil reklamě ,za další že ho kupje hodně lidí a vyloženě si nikdo nestěžoval tak jsem usoudil že to bude dobrá volba ,ale pokud pro Forda je TOP 5w-30 celkově tak nemám problém přejít na tu Shellku (někdo tvrdil že ho lejou ve Fordech v Německu ale jestli je to opravdu tak ....(hodně věcí se napíše do diskuzí)
Re: Olej s Ford normou
EDGE není špatný, ale důležitější je přizpůsobit jízdu a interval výměny jízdním podmínkám.
A jestli chceš fakt "to "nejlepší " pro motor", tak rozhodně olej A3/B3 a je v podstatě jedno, zda-li 5w30 či 5w40 a jestli Castrol nebo Shell - to se pak raději dívat po olejích s estery nebo s nanotechnologií ale ty jsou cenově trošku jinde. Oleje A1/B1 jsou fakt jen kvůli pochybným desetinkám u měření emisí.
A při krátkých jízdách ho měnit po 10-ti tkm (a i s filtrem)....
A jestli chceš fakt "to "nejlepší " pro motor", tak rozhodně olej A3/B3 a je v podstatě jedno, zda-li 5w30 či 5w40 a jestli Castrol nebo Shell - to se pak raději dívat po olejích s estery nebo s nanotechnologií ale ty jsou cenově trošku jinde. Oleje A1/B1 jsou fakt jen kvůli pochybným desetinkám u měření emisí.
A při krátkých jízdách ho měnit po 10-ti tkm (a i s filtrem)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Ano, třeba....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Ještě jeden dotaz :
Jaký máš názor na Millers EE LONGLIFE ECO 5w30 ?
Jaký máš názor na Millers EE LONGLIFE ECO 5w30 ?
Re: Olej s Ford normou
Ked jazdis kratke mestske jazdy tak sa vyprdni na LL oleje Tieto oleje su prave na opacne pouzivanie tj dlhe jazdy kde sa olej vzdy poriadne zohreje Tvoja napln praveze potrebuje skorsiu vymenu do 10.000km Ja menim po 5tis./6mes na odporucanie vyrobcu. Este k tomu je to ACEA A5/B5 tj HTHS pod 3,5 pre mna nezaujimavy olej
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Já mám výrobcem předepsán olej 5W-30 A5/B5,což je podobný zázrak jako A1/B1.Tyhle oleje by měly pomoci nižší spotřebě paliva,ovšem za cenu,že při větší zátěži olej mizí,což zmiňuje jak výrobce vozu i oleje.Protože se mi spotřeba oleje hrubě nelíbila,tak jsem přešel nejdříve na 5W-30 A3/B3,kdy již nedocházelo k takovému úbytku,ale přeci ještě ano.Prostě ta třicítka to při vyšší zátěži nezvládala,takže nakonec je v motoru 5W-40 a maximální spokojenost.Motor má nekovový kulatý zvuk,lépe táhne a vyšší spotřebu paliva jsem nezaznamenal.Samozřejmě měním olej po 10-12 tis. a ne po nesmyslných 30 tis. jak doporučuje výrobce.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej s Ford normou
Celá tato zbytečně dlouhá diskuse neznalých s informovanými by se dala shrnout do jediné poučky: Nepoužívat oleje se sníženou HTHS viskozitou, třebaže je výrobce motoru předepisuje, zejména pak ne v těch případech, kdy ohrožují řádné mazání motoru, a hlavně nepovažovat nastavení výměnných lhůt oleje výrobcem motoru za "normální", ale za maximální, a to ještě v podmínkách, v nichž snad žádný smrtelník svůj vůz neprovozuje.
Re: Olej s Ford normou
Ja si zas myslim ze to co napisal lengy60 je dostatocne vystizny prispevok pre tuto temu a z neho by si mali zastanci eco-olejov brat priklad
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
Já bych dokonce možná smazal všechna vlákna. Vždyť tohle se tady probírá v podstatě v každém tématu,teď například v Jaké auto? Bohužel jsou stále tací,kteří jsou tak naivní,že jsou stále ochotni(ke své škodě) věřit doporučením výrobce.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej s Ford normou
Je to ACEA A5/B5 - tudíž s největší pravděpodobností (v TL ji neuvádí) se sníženou HTHS viskozitoujarod72pm píše:Ještě jeden dotaz :
Jaký máš názor na Millers EE LONGLIFE ECO 5w30 ?
Na krátké jízdy se dá*), ale fakt bych hledal olej A3/B3. A když Millers, tak třeba EE C3 nebo EE 5w40.
*) myšleno v kontextu tak, že při dlouhých jízdách při zatížení může být se sníženou HTHS viskozitou nedostatečná ochrana motoru z důvodu velkého "zřídnutí" oleje. A když olej ACEA C"něco", tak už raději ACEA C"něco"-10....(nebo -12).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
1.0eb má jako jedinou možnou alternativu předepsáno 5w-20. Pokud chci aby mi Ford držel garanci, která je mimochodem celkem odvážných 5let/200tis. km, nezbývá než lejt 5w-20. Takže jsem první výměnu nechal udělat po 3tis. km. To mi rozmlouval prodejce i servis s tvrzením, že v motoru je na první interval "zajížděcí" olej. Výměnu jsem si nechal písemně potvrdit Ford.cz. Další výměny budou v režimu 10-12tis. km tj. zkrácení na 50-60% výrobcem doporučeného intervalu. A to je všechno co pro to můžu udělat. Nebo máte jiný návrhy?
Obecně je litr na trhu cca 4 roky a padlých motorů nebo komponent je po internetu k nalezení minimum.
Obecně je litr na trhu cca 4 roky a padlých motorů nebo komponent je po internetu k nalezení minimum.
Re: Olej s Ford normou
Já osobně bych dal 5w30 A3/B3 (C3-10), ale pokud....
....a toto držet....redo píše:1.0eb má jako jedinou možnou alternativu předepsáno 5w-20. Pokud chci aby mi Ford držel garanci, která je mimochodem celkem odvážných 5let/200tis. km, nezbývá než lejt 5w-20....
redo píše:Další výměny budou v režimu 10-12tis. km tj. zkrácení na 50-60% výrobcem doporučeného intervalu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
To já bych taky radši dával 5W-30 A3/B3 (C3-10). I vim co bych tam nalil.
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w30?c=62
Varianty jsou následujíci, ani jedna není vůči Fordu čistá:
1. Domluvit se ve Fordu, ať mi tam nalejou to co přinesu a potvrdí mi v servisce nalití "normovaného" oleje. Nevidím to reálně, nemám kontakty, ale "líná huba, holý neštěstí", můžu to zkusit. I jsem ochoten šoupnout technikovy pěťo do kapsy.
2. Nejezdit do Fordu, když to zákon o garančních prohlídkách umožňuje, najít správný servis, který kývne na postup dle bodu 1. Bylo by to určitě možný, ale za případnou právní komplikaci v případě reklamace mi to nestojí a rovnou tuhle možnost vylučuju.
3. Po garanci to hned vypustit a dát tam nano. Vícenáklad 2tis. kč ročně, což vzhledem k nákladům na auto neni nic. Jen mi to přijde trochu krkolomný a říkám si jestli bych to už trochu nepřeháněl.
Při výměně se nalil Total Quartz 9000 Future XT 5W20. Zkrácené výměny budu držet v každém případě.
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w30?c=62
Varianty jsou následujíci, ani jedna není vůči Fordu čistá:
1. Domluvit se ve Fordu, ať mi tam nalejou to co přinesu a potvrdí mi v servisce nalití "normovaného" oleje. Nevidím to reálně, nemám kontakty, ale "líná huba, holý neštěstí", můžu to zkusit. I jsem ochoten šoupnout technikovy pěťo do kapsy.
2. Nejezdit do Fordu, když to zákon o garančních prohlídkách umožňuje, najít správný servis, který kývne na postup dle bodu 1. Bylo by to určitě možný, ale za případnou právní komplikaci v případě reklamace mi to nestojí a rovnou tuhle možnost vylučuju.
3. Po garanci to hned vypustit a dát tam nano. Vícenáklad 2tis. kč ročně, což vzhledem k nákladům na auto neni nic. Jen mi to přijde trochu krkolomný a říkám si jestli bych to už trochu nepřeháněl.
Při výměně se nalil Total Quartz 9000 Future XT 5W20. Zkrácené výměny budu držet v každém případě.