Olej pro nové motory FORD Eco Bost

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Olej pro nové motory FORD Eco Bost

Příspěvek od Pitris »

Zatím údajně jediná alternativa pro doplnění / vyměnění oleje v nových motorech Ford řady Eco Bost s normou FORD WSS-M2C948-B přímo pro tyto motory: CASTROL MAGNATEC E 5W-20 http://www.weboil.cz/motorove-oleje?vis ... yrobcu=296
http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionP ... 8QCN9Z.pdf
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

Jóó..tak ten Ford si fakt nedá pokoj s těmi řídkými srač.ami..5W-20..no tak to je tedy "kauf"..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Příspěvek od kornel »

no aspon je to magnatec.. ziadne strachy :D
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Dvojité zděšení a to jsem jen u názvu oleje :?
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

Kluci nic nového, viskozita SAE 0W20 už tady byla hodně dávno.
A Ford není jediný - třeba i Subaru potřebuje tyto oleje
Panolin Avanis C2 FE SAE 5W/20 -

Použití: specifická vozidla, která mají předepsán olej ACEA C2, SAE 5W20 - např. Subaru Trezia

Specifikace: ACEA C2, API SM/CF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

No nějak těch 125 koní musí Ford z litrovýho motůrku dostat - otázkou je, jak to dlouho vydrží.
Naposledy upravil(a) Pitris dne pon črc 09, 2012 19:25, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Koukal jsem na to jak blázen když jsem viděl recenzi.
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

skodovkar píše:Dvojité zděšení a to jsem jen u názvu oleje :?
Já bych to neviděl tak černě :D . Magnatec je obchodní značka v ceně kopce diamantů a oleje 5W-20 jsou např. v USA absolutně běžné. Ten olej měl splňovat ACEA C2 a Castrol alias BP pro požadavky Fordu ten olej "uvařil" v požadované viskozitě, jak si přáli konstruktéři Fordu. Jejich spolupráce z WRC a nejen tam je obecně známá. Současné materiály používané v motorech jsou taky někde jinde než před deseti lety. Vývoj a bohužel i optimalizaci nezastavíš........
Pár informací:
http://www.olyslager.com/index.php?opti ... 93&lang=en
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

No nějak těch 125 koní musí Ford z litrovýho motůrku dostat - otázkou je, jak to dlouho vydrží.
staci ked vydrzi do konca zaruky :-)


potom sa dal olej 0W30 a ked sa motor vybeha este viac tak sa da olej 0W40 a nakoniec tesne pred generalkou sa da olej 0W50

kde vidite problem?
taku dlhu zivotnost nema ziaden motor :-D
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Itall

Příspěvek od Itall »

Jaké omezení má vlastně olej s viskozitou 20? Nějaké teploty nebo tak něco? Rozsah použití?
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Já si myslím,že jediné omezení toho oleje je použítí chladiče oleje popř. výměníku...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Durex píše:Já si myslím,že jediné omezení toho oleje je použítí chladiče oleje popř. výměníku...
Pokud jsou oleje 0w20 a 5w20 s normální HTHS viskozitou, tak asi ano, ale pokud by se jednalo o oleje s HTHS viskozitou sníženou, MUSÍ na ně být motor uzpůsoben.
A na "třicítky" ACEA A1/B1, A5/B5 a C1/C2 taky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Tak to jsem bral jako samozřejmost. Vycházel jsem jenom z té úvahy o viskozitě. HTHS jsem nechal záměrně stranou :D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Dnes jsem si pročítal manual pro Transporter (1998) a bylo napsáno, že lze použít i olej 5W-30, ale motor nesmí být provozován ve vysokých teplotách a při vysokých otáčkách :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ano, obecně lze napsat, že viskozitní třída xw30 je použitelná do venkovní teploty +35°C.
A někde se uvádí, že oleje xw20 jsou jen do +25-ti °C - tedy pokud není chladič oleje, nebo pokud na tuto viskozitu není motor dělaný. A co vím, tak oleje xw20 používají i některé hybridy.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět