olej pro naftové mot. do benzinového
Moderátor: Colommbo
olej pro naftové mot. do benzinového
Dobrý den, je problém dolít olej stejné značky i viskozity do benzinového motoru určený především pro naftové motory s DPF? Děkuji
Re: olej pro naftové mot. do benzinového
Vždy je lepší nějaký olej než žádný olej. Ale záleží i na tom kolik je potřeba dolít - jestli 10% náplně nebo víc jak půlku. Ale ono stejně velká většina olejů je jak pro benzinové, tak i pro naftové motory osobních aut (například ACEA A3/B3, API SL/CF) - a pokud je v normách oleje označení ACEA C"něco", je sice přednostně pro DPF, ale je i pro benzin. Takže dolití je v pohodě.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej pro naftové mot. do benzinového
Lepšie by bolo napísať, že o aký olej a aký motor sa presne jedná.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: olej pro naftové mot. do benzinového
e1H: Domnívám se, že to je vcelku jedno...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: olej pro naftové mot. do benzinového
Ani nie, ak sa napr. jedná o olej určený pre nákladné autá a benzínový motor ktorý vyžaduje olej s inou viskozitou alebo má špeciálne továrenské schválenie pre olej.
Re: olej pro naftové mot. do benzinového
Rtep psal "stejná značka i viskozitní třída oleje", ale přiznám se, že jsem (asi ne jen já) uvažoval tak nějak v osobní a NE v nákladní rovině....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: olej pro naftové mot. do benzinového
Právě že je psáno o oleji určeném především pro naftové motory s DPF, tož se domnívám, že řešíme olej pro osobní automobily a ne pro těžkou nákladní techniku (což se tu na fóru v minulosti objevilo také.) A proto píšu, že je vcelku jedno, o jaký konkrétní benzínový motor jde. Mně tedy určitě.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: olej pro naftové mot. do benzinového
Ony jsou ale i motory pro náklaďáky s DPF a přímo pro ně oleje s ACEA E"něco"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej pro naftové mot. do benzinového
Děkuji za odpovědi. Jedná se skutečně o OA Mazda 5 2.0 107kw a o originál olej Mazda.
Re: olej pro naftové mot. do benzinového
Nestane se vůbec nic.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej pro naftové mot. do benzinového
Já bych se spíš díval na to, zda daný olej má také specifikaci pro daný benzinový motor. Může být, že je olej určen především pro naftové motory, ale příslušnou "benzinovou" specifikaci také má. Pak je to OK. Pokud příslušnou benzinovou specifikaci nemá, nevidím mnoho důvodů just ho lít do benzinového motoru, jedině že by fakt jiný olej nebyl k dispozici a musel se okamžitě dolít. Nestane se vůbec nic? Ano, nejspíš se nestane vůbec nic. Stejně jako když se např. nevymění v předepsaném tříletém intervalu chladicí kapalina nebo koneckonců i v intervalu dvouletém brzdová kapalina, nebo se olej vymění v prodlouženém intervalu téměř 30000 km, a to i poprvé, v záběhu motoru, když se olej v převodovce nemění vůbec...ve všech těchto případech se téměř s jistotou dá říci, že se nestane vůbec nic, snad kromě extrémních případů.
Re: olej pro naftové mot. do benzinového
Origo olej Mazda bude s určitostí mít i benzinové normy. A k hen tomu ostatnímu "Itallskému"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej pro naftové mot. do benzinového
Nechtěl jsem původně reagovat, ale tenhle trolling už je na mě fakt moc. Jestli je někdo ignorant a nedokáže se o techniku starat ASPOŇ jak předepisuje její výrobce, nechť tak klidně činí, ale nehlásá svou blbost veřejně na fóru, když to může vést k ovlivnění těch méně znalých!Itall píše:...Stejně jako když se např. nevymění v předepsaném tříletém intervalu chladicí kapalina nebo koneckonců i v intervalu dvouletém brzdová kapalina, nebo se olej vymění v prodlouženém intervalu téměř 30000 km, a to i poprvé, v záběhu motoru, když se olej v převodovce nemění vůbec...ve všech těchto případech se téměř s jistotou dá říci, že se nestane vůbec nic, snad kromě extrémních případů.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: olej pro naftové mot. do benzinového
Olej v dieslu dostava vetsi kartac,resp. je vice zatezovan nez v benzinaku,tak ze olej pro diesel do benzinu ano,naopak radeji ne..Tedy pokud nesplnuje obe normy.Treba u VW je to 500.00 a 505.00.Kde oleje pro diesel jsou 505.00,ale maji pod sebou i normu 500.00 pro benziny.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: olej pro naftové mot. do benzinového
Helle, trolle, přehlédl jsi, že nevýměna oleje v převodovce je nezřídka "předpis výrobce", taktéž prodloužený interval výměny oleje 30000 km, je sice variabilní, ale aktuálně jsem mohl zaznamenat, že 1. výměna oleje u nového auta s motorem VW 1,4 16V byla PP "spočtena" na 28700 km, při smíšeném provozu bez dálnice. Takže také "předpis výrobce". Dále chladicí kapalina, v závislosti na typu, už je také někdy "doživotní", jindy je 1. výměna třeba 150000 km a jen u "nejhorších" kapalin a některých výrobců aut je interval 3 roky, jako nejkratší. Takže jsme jen u té brzdovky, která se mění obvykle po 2 letech. Někdo nemění nikdy nic a klidně může mít tu zkušenost, že "se nic nestalo" a nelze mu to upřít, i kdyby se někdo třeba vzteknul. Samozřejmě, není to dobře, ale přece se "nic nestalo". A o tom byla řeč - "nic se nestane". Tedy jsem reagoval na to, kdy se s největší pravděpodobností "nic nestane".lefort píše:Itall píše:Nechtěl jsem původně reagovat, ale tenhle trolling už je na mě fakt moc. Jestli je někdo ignorant a nedokáže se o techniku starat ASPOŇ jak předepisuje její výrobce, nechť tak klidně činí, ale nehlásá svou blbost veřejně na fóru, když to může vést k ovlivnění těch méně znalých!
Já občas nějaké kapaliny a další věci měním, trolle, a nikomu bych nedoporučoval, aby neměnil nebo neudržoval auto dle předpisu výrobce. Nemohu ale popřít, že když to neudělá, v mnoha případech "se nic nestane".
Třeba s výměnou brzdovky mám veskrze pozitivní zkušenost, přestože nikdy mi stará brzdovka nevařila a nikdy se mi v tomto směru "nic nestalo". Rozdíl na brzdách ovšem po výměně kapaliny poznám. Nepoznal jsem ho jen jednou, když mi měnili kapalinu po 2 letech v servisu, u nového auta. Nepodezírám je, že ji nevyměnili (i když vše je možné), ale spíš ji měnili moc brzy .
P.S.: Místopřísežně zde prohlašuji, že nikdo z lidí, s kterými jsem se v životě setkal a kteří případně nemění kapaliny aj. dle předpisu výrobce nebo je dokonce nemění vůbec, TO NEMÁ ODE MNE . Naopak, já jsem se to, s podivem, dověděl od nich.