olej pro naftové mot. do benzinového

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Rtep

olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od Rtep »

Dobrý den, je problém dolít olej stejné značky i viskozity do benzinového motoru určený především pro naftové motory s DPF? Děkuji
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od Pitris »

Vždy je lepší nějaký olej než žádný olej. Ale záleží i na tom kolik je potřeba dolít - jestli 10% náplně nebo víc jak půlku. Ale ono stejně velká většina olejů je jak pro benzinové, tak i pro naftové motory osobních aut (například ACEA A3/B3, API SL/CF) - a pokud je v normách oleje označení ACEA C"něco", je sice přednostně pro DPF, ale je i pro benzin. Takže dolití je v pohodě.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od e1H »

Lepšie by bolo napísať, že o aký olej a aký motor sa presne jedná.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od Colommbo »

e1H: Domnívám se, že to je vcelku jedno... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od e1H »

Ani nie, ak sa napr. jedná o olej určený pre nákladné autá a benzínový motor ktorý vyžaduje olej s inou viskozitou alebo má špeciálne továrenské schválenie pre olej.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od Pitris »

Rtep psal "stejná značka i viskozitní třída oleje", ale přiznám se, že jsem (asi ne jen já) uvažoval tak nějak v osobní a NE v nákladní rovině....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od Colommbo »

Právě že je psáno o oleji určeném především pro naftové motory s DPF, tož se domnívám, že řešíme olej pro osobní automobily a ne pro těžkou nákladní techniku (což se tu na fóru v minulosti objevilo také.) A proto píšu, že je vcelku jedno, o jaký konkrétní benzínový motor jde. Mně tedy určitě. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od Pitris »

Ony jsou ale i motory pro náklaďáky s DPF a přímo pro ně oleje s ACEA E"něco"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Rtep

Re: olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od Rtep »

Děkuji za odpovědi. Jedná se skutečně o OA Mazda 5 2.0 107kw a o originál olej Mazda.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od Pitris »

Nestane se vůbec nic.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od Itall »

Já bych se spíš díval na to, zda daný olej má také specifikaci pro daný benzinový motor. Může být, že je olej určen především pro naftové motory, ale příslušnou "benzinovou" specifikaci také má. Pak je to OK. Pokud příslušnou benzinovou specifikaci nemá, nevidím mnoho důvodů just ho lít do benzinového motoru, jedině že by fakt jiný olej nebyl k dispozici a musel se okamžitě dolít. Nestane se vůbec nic? Ano, nejspíš se nestane vůbec nic. Stejně jako když se např. nevymění v předepsaném tříletém intervalu chladicí kapalina nebo koneckonců i v intervalu dvouletém brzdová kapalina, nebo se olej vymění v prodlouženém intervalu téměř 30000 km, a to i poprvé, v záběhu motoru, když se olej v převodovce nemění vůbec...ve všech těchto případech se téměř s jistotou dá říci, že se nestane vůbec nic, snad kromě extrémních případů.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od Pitris »

Origo olej Mazda bude s určitostí mít i benzinové normy. A k hen tomu ostatnímu "Itallskému".... :?: :roll:
Obrázek
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od lefort »

Itall píše:...Stejně jako když se např. nevymění v předepsaném tříletém intervalu chladicí kapalina nebo koneckonců i v intervalu dvouletém brzdová kapalina, nebo se olej vymění v prodlouženém intervalu téměř 30000 km, a to i poprvé, v záběhu motoru, když se olej v převodovce nemění vůbec...ve všech těchto případech se téměř s jistotou dá říci, že se nestane vůbec nic, snad kromě extrémních případů.
Nechtěl jsem původně reagovat, ale tenhle trolling už je na mě fakt moc. Jestli je někdo ignorant a nedokáže se o techniku starat ASPOŇ jak předepisuje její výrobce, nechť tak klidně činí, ale nehlásá svou blbost veřejně na fóru, když to může vést k ovlivnění těch méně znalých!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od NOVON »

Olej v dieslu dostava vetsi kartac,resp. je vice zatezovan nez v benzinaku,tak ze olej pro diesel do benzinu ano,naopak radeji ne..Tedy pokud nesplnuje obe normy.Treba u VW je to 500.00 a 505.00.Kde oleje pro diesel jsou 505.00,ale maji pod sebou i normu 500.00 pro benziny.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Itall

Re: olej pro naftové mot. do benzinového

Příspěvek od Itall »

lefort píše:
Itall píše:Nechtěl jsem původně reagovat, ale tenhle trolling už je na mě fakt moc. Jestli je někdo ignorant a nedokáže se o techniku starat ASPOŇ jak předepisuje její výrobce, nechť tak klidně činí, ale nehlásá svou blbost veřejně na fóru, když to může vést k ovlivnění těch méně znalých!
Helle, trolle, přehlédl jsi, že nevýměna oleje v převodovce je nezřídka "předpis výrobce", taktéž prodloužený interval výměny oleje 30000 km, je sice variabilní, ale aktuálně jsem mohl zaznamenat, že 1. výměna oleje u nového auta s motorem VW 1,4 16V byla PP "spočtena" na 28700 km, při smíšeném provozu bez dálnice. Takže také "předpis výrobce". Dále chladicí kapalina, v závislosti na typu, už je také někdy "doživotní", jindy je 1. výměna třeba 150000 km a jen u "nejhorších" kapalin a některých výrobců aut je interval 3 roky, jako nejkratší. Takže jsme jen u té brzdovky, která se mění obvykle po 2 letech. Někdo nemění nikdy nic a klidně může mít tu zkušenost, že "se nic nestalo" a nelze mu to upřít, i kdyby se někdo třeba vzteknul. Samozřejmě, není to dobře, ale přece se "nic nestalo". A o tom byla řeč - "nic se nestane". Tedy jsem reagoval na to, kdy se s největší pravděpodobností "nic nestane".
Já občas nějaké kapaliny a další věci měním, trolle, a nikomu bych nedoporučoval, aby neměnil nebo neudržoval auto dle předpisu výrobce. Nemohu ale popřít, že když to neudělá, v mnoha případech "se nic nestane".
Třeba s výměnou brzdovky mám veskrze pozitivní zkušenost, přestože nikdy mi stará brzdovka nevařila a nikdy se mi v tomto směru "nic nestalo". Rozdíl na brzdách ovšem po výměně kapaliny poznám. Nepoznal jsem ho jen jednou, když mi měnili kapalinu po 2 letech v servisu, u nového auta. Nepodezírám je, že ji nevyměnili (i když vše je možné), ale spíš ji měnili moc brzy :lol: .
P.S.: Místopřísežně zde prohlašuji, že nikdo z lidí, s kterými jsem se v životě setkal a kteří případně nemění kapaliny aj. dle předpisu výrobce nebo je dokonce nemění vůbec, TO NEMÁ ODE MNE :lol: . Naopak, já jsem se to, s podivem, dověděl od nich.
Odpovědět