Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

njenik

Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od njenik »

Zdravím Vás, poraďte mi detailněji jakou specifikaci oleje do mého golfika IV s motorem 1,6 klasika 8V, 75KW. Jezdím na lpg a bohužel automat točí ve 130km/h lehce přes 4000 ot. V těchto otáčkách bohužel žere i více oleje než za normální jízdy. I technik z VW mi za zádi řekl,že je zbytečné dávat 5W 40 ikdyž VW doporučuje - doporučuje i 10W 40 bez problémů, oba oleje plnící normu 502.00. O značkách olejů a "kvalitách" cos e říká mezi lidmi nemá smysl se teď bavit. Všechno toto dodržuji,ale přijde mi že i stávající 10W 40 dost brzo tmavne. Myslím,že olej dostavá o dost větší kouř než v jiném normálním benzíňáku. Nebudu zastírat,že občas mu dám napít pořádně a otáčky vyletí dost vysoko. Nerad bych aby se mi připékaly kroužky ,nebo jiné neřesti. Má smysl třeba použít olej 10W 50 nebo něco podobného s vyšší stabilitou? Poraďte prosím rozumné nápady, zkušenosti. Několik montérů LPG mi rovnou řekli,že žádné přímo speciální oleje na lpg neexistují, myslím si to samé, ikdyž občas na obalech je přímo napsáno LPG nebo na etiketě napsáno "vhodné i pro lpg"
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od skodovkar »

Za prvé bych se vždy držel VW 502.00.
Za druhé 5W nebo 10W záleží podle provozu, pokud je hodně studených startů v zimě (+auto není třeba garážované), tak 5W je vhodnější. A co se týká letního čísla, tak lze vyzkoušet 50. Spotřeba oleje by mohla trochu klesnout.
Pokud máte dojem, že olej je KO již velice brzy, tak bych klidně koupil sud levné 10W-40 a měnil ji častěji.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od Durex »

Tak zaprvé bych sud nekupoval,protože proč mít olej otevřený bůh ví jak dlouho. To,že olej tmavne je dobře,protože na sebe váže nečistoty. Taky je třeba brát v úvahu to,že třeba v létě,se na plyn motor přepíná mnohem dříve a tím,že plyn nečistí motor tak,jako benzín,tak je olej pořád skoro žlutej. Kdežto v zimě se na benzín ujede daleko víc km než v létě a tudíš je to znát i na tmavším oleji. 4000 ot snese každá 10w40. Ta snese daleko víc. Jde spíš o teplotu oleje,než o otáčky motoru. Pokud chceš udělat motoru opravdu dobře,tak měň olej třeba po 7000 km,jako já. Spalováním plynu vznikají kyselé sloučeniny,které alkalickou rezervu oleje vyčerpají dříve,než provoz na benzin.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od bio »

njenik píše:žere i více oleje než za normální jízdy. "
to jest kolik l oleje na 10 000 km? Interval výměny? Roční nájezd?
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od Durex »

Co se oleje týká,tak pro tvůj motor žádná specialitka nehrozí,takže vlastně skoro s žádným nešlápneš vedle. Pokud zůstaneš u 10W40,tak třeba tenhle Total http://www.oleje.cz/p/total-quartz-7000 ... -5-l--2945 je dobrej olej,za hezký peníze a s častější mi výměnami na tom bude motor líp,než tam drtit 10W50-ku 15 000 km ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
njenik

Re: Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od njenik »

Díky za info. "ten sud doma mám" :D ale není načnutý nikterak dlouho, obrat je vysoký. Letní 50 či 60 je o penězích, jestli to není zbytečné jak píšete. Ukazatel teploty bohužel v autě nemám, ale v létě při zátahu v plné rychlosti si nedělám iluze,že teplota bude vyšší. Ale beru v potaz s lepším spaním,že oleje dnešní výroby vydrží hodně velkou zátěž, zvlášť A3. Máte někdo zkušenost s Valvoline Max life? Deklarují,že je vhodný zvlášť pro více jeté motory.
njenik

Re: Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od njenik »

bio píše:
njenik píše:žere i více oleje než za normální jízdy. "
to jest kolik l oleje na 10 000 km? Interval výměny? Roční nájezd?


Normálně litr oleje na 3500 - 4000 km. Při posledním dost chvatu po dálnici, průměru 140km/h zpucoval litr na 1500 km jízdy dálnicí. Dost mi to připomnělo dnešní TSI, které berou běžně při svižné jízdě podobně.
njenik

Re: Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od njenik »

Durex píše:Tak zaprvé bych sud nekupoval,protože proč mít olej otevřený bůh ví jak dlouho. To,že olej tmavne je dobře,protože na sebe váže nečistoty. Taky je třeba brát v úvahu to,že třeba v létě,se na plyn motor přepíná mnohem dříve a tím,že plyn nečistí motor tak,jako benzín,tak je olej pořád skoro žlutej. Kdežto v zimě se na benzín ujede daleko víc km než v létě a tudíš je to znát i na tmavším oleji. 4000 ot snese každá 10w40. Ta snese daleko víc. Jde spíš o teplotu oleje,než o otáčky motoru. Pokud chceš udělat motoru opravdu dobře,tak měň olej třeba po 7000 km,jako já. Spalováním plynu vznikají kyselé sloučeniny,které alkalickou rezervu oleje vyčerpají dříve,než provoz na benzin.

Měním beztak olej pravidelné po 10 000km. NIkdy víc.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od Durex »

Ten motor na tom není zas tak špatně,když litr na 4000. Když si vezmu,že výrobce toleruje skoro litr na 1000 km :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Návštěvník

Re: Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od Návštěvník »

Durex píše:Co se oleje týká,tak pro tvůj motor žádná specialitka nehrozí,takže vlastně skoro s žádným nešlápneš vedle. Pokud zůstaneš u 10W40,tak třeba tenhle Total http://www.oleje.cz/p/total-quartz-7000 ... -5-l--2945 je dobrej olej,za hezký peníze a s častější mi výměnami na tom bude motor líp,než tam drtit 10W50-ku 15 000 km ...

Používám Total, Texaco, Valvoline, Fuchs, Orlen,Shell. Mám ozkoušené všechny, zůstal jsem u Totalu. Jak píšeš cena sympatická, olej vyborný. Sud je sud :wink:
njenik

Re: Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od njenik »

Durex píše:Ten motor na tom není zas tak špatně,když litr na 4000. Když si vezmu,že výrobce toleruje skoro litr na 1000 km :lol:

Ano jak říkáš výrobce uvádí max. litr na 1000.
njenik

Re: Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od njenik »

njenik píše:
bio píše:
njenik píše:žere i více oleje než za normální jízdy. "
to jest kolik l oleje na 10 000 km? Interval výměny? Roční nájezd?


Normálně litr oleje na 3500 - 4000 km. Při posledním dost chvatu po dálnici, průměru 140km/h zpucoval litr na 1500 km jízdy dálnicí. Dost mi to připomnělo dnešní TSI, které berou běžně při svižné jízdě podobně.
Nájezd roční 35000-50000km podle sezony.
FF

Re: Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od FF »

Durex píše:...Taky je třeba brát v úvahu to,že třeba v létě,se na plyn motor přepíná mnohem dříve...
...to záleží aký ma systém a konkrétnu technológiu - u mňa riada prepínanie iba otáčky (teplota nie je zohľadnená) a na LPG mi to prepne presne na tom istom mieste (pri výjazde z križovazky pri policajnej stanici :wink: ) aj v prípade, že je -25°C a na jazde nie je nič poznať...
...ale napr. bývalý kolega potreboval mať na snímači chladiacej kvapaliny okolo 60°C. Systém mal od iného výrobcu, ale technologicky rovnakú ako ja - takže tam by to určite platilo.
e1H

Re: Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od e1H »

Příspěvek byl smazán.

Pokud chcete rozumně diskutovat o autech a motorech koncernu VW, neztrácejte tady čas, a navštivte příslušné diskusní fórum dané značky.

SKODAHOME.cz, VWCLUB CZECH REPUBLIC, VWCLUB SLOVAKIA, ŠKODA-FORUM, Seat-Club Czech Rep., SEAT Club Slovakia, Audi Club International Slovensko, audiklub.cz
Naposledy upravil(a) e1H dne pon bře 27, 2017 1:26, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej pro golf LPG 1,6 8V, 75kw

Příspěvek od Durex »

FF píše: ...to záleží aký ma systém a konkrétnu technológiu - u mňa riada prepínanie iba otáčky (teplota nie je zohľadnená) a na LPG mi to prepne presne na tom istom mieste (pri výjazde z križovazky pri policajnej stanici :wink: ) aj v prípade, že je -25°C a na jazde nie je nič poznať...
...ale napr. bývalý kolega potreboval mať na snímači chladiacej kvapaliny okolo 60°C. Systém mal od iného výrobcu, ale technologicky rovnakú ako ja - takže tam by to určite platilo.
Jasně,že záleží na systému a vím,že jsou různý :D Třeba ve fáčku jsem kdysi měl jen kolíbku a faťan za 60 000 km nepoznal,jak chutná benzín :lol: Bylo to tím,že sem si to seřídil na plyn a na benzín se tomu prostě vůbec nechtělo. Sklepnuté svíčky a výrazně jinej předstih
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět