Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Moderátor: Colommbo
Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Zdravím, rád bych znal váš názor. Aktuálně do svého vozu s tímhle motorem leju Mobil 1 5W-50. V autě byl měněn motor z důvodu zničení původního provozem na LongLife a 5W-30 olej. Nový motor měl najeto 43 tKm a nyní již cca 110 tKm se zmíněným olejem. Oproti 5W-30 to olje při běžné jízdě vůbec nežere, prostě paráda. A teď k dotazu, případně zkušenostmi...volili byste můj olej nebo raději Castrol EDGE FST 5W-40 ?? S jeho diesel variantou jsou jen dobré zkušenosti. Případně nějaké typy z vaší strany ?? Díky
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Neměnil bych
Sice Mobil1 neplní benzínové normy VW narozdíl od onoho Castrolu, ale přesto si myslím, že je pořád výhodnější vzhledem k vyšší tepelné zatížitelnosti- tím spíše pokud tomu rád přitnete.
Sice Mobil1 neplní benzínové normy VW narozdíl od onoho Castrolu, ale přesto si myslím, že je pořád výhodnější vzhledem k vyšší tepelné zatížitelnosti- tím spíše pokud tomu rád přitnete.
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
No to sice neplní (má jen VW 501.01 a VW 505.00), nicméně VW 502.00 jen nástupce 501.01 a věřím, že jí s přehledem plní nebo spíš překračuje byť nebyl testován. A osobní zkušenosti naprosto perfektní. Výměna max. 10 tKm.
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Plně souhlasím, měl jsem to v HTP a bez problému.
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Zůstat u Mobilu a nešpekulovat - a to radím nejen proto, že jej sám (s radostí) používám... Kdybych chtěl dopřát motoru ještě něco onačejšího, uvažoval bych snad jen o nějakých olejích s esterovou složkou kupř. od Miller's, ale ten Mobil1 5W50 je opravdu špička...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Pokud plní VW501.01 (je to Peak Life ?), tak ho klidně používej i nadále - zvláště když si s ním spokojen, a určitě spíš než Castrol 5w40. A ten interval výměny je hlavně jestli těch 200 koníků proháníš
P.S. doufám, že si důvodu zničení původního motoru všimli i zastánci nízkoviskózních "LL" olejů a "LL" provozu....byť nevím, co se stalo, tipnul bych si na poškozené těsnění => málo oleje => zadřený motor, nebo "to zřídlo" při "plné palbě" až moc....
P.S. doufám, že si důvodu zničení původního motoru všimli i zastánci nízkoviskózních "LL" olejů a "LL" provozu....byť nevím, co se stalo, tipnul bych si na poškozené těsnění => málo oleje => zadřený motor, nebo "to zřídlo" při "plné palbě" až moc....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
ostat pri Mobil 1 5w-50 , a zaujima ma nieco podrobenjsie ohladom zadretia motora...
Naposledy upravil(a) bjukemen dne stř kvě 01, 2013 21:07, celkem upraveno 1 x.
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
konecne nejaka pozitivna vlastofka ohladom pouzivania "lepidiel" 5W50 a nie tych riedkych sraciek 5W30 holt kdo maze ten jede plati furtiOrange píše:Zdravím, rád bych znal váš názor. Aktuálně do svého vozu s tímhle motorem leju Mobil 1 5W-50. V autě byl měněn motor z důvodu zničení původního provozem na LongLife a 5W-30 olej. Nový motor měl najeto 43 tKm a nyní již cca 110 tKm se zmíněným olejem.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Stalo se například to, že během je proběhu (měl 185 tKm) byl už 2x opravován. Jednou byl nějaký "přidřený" úplně přesně nevím o co tam šlo. Druhá závada je trochu známější povahy. U motorů s kódem AXX se přidírá 2.vačka. Osobně se domnívám, že je to jeden z výsledku při "LL" provozu. No a tady se kousnul motor a přetrhlo to řetízek co tu 2.vačku pohání a 4.válec krásně potkaný a ještě i další škody byly. Nemluvím o rozežraných těsněních všude možné od naprosto degradovaného oleje. Obecně i jeho chod nebyl klidný. Řekl bych, že karbonu a usazenin víc než dost. Jednalo se dle informací, které mám o mazací kanálek, který byl u novějšího typu BWA vylepšen (rozšířen). Nicméně "LL" dá na prdel asi všemuPitris píše:Pokud plní VW501.01 (je to Peak Life ?), tak ho klidně používej i nadále - zvláště když si s ním spokojen, a určitě spíš než Castrol 5w40. A ten interval výměny je hlavně jestli těch 200 koníků proháníš
P.S. doufám, že si důvodu zničení původního motoru všimli i zastánci nízkoviskózních "LL" olejů a "LL" provozu....byť nevím, co se stalo, tipnul bych si na poškozené těsnění => málo oleje => zadřený motor, nebo "to zřídlo" při "plné palbě" až moc....
Nový běhá jak hodinky. Takže i když auto má na tachometru přes 250 tKm je jako celek v super stavu.
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 19:19, celkem upraveno 1 x.
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
tak urcite by degradovala ale ten 5W30 LL je papierovo na 30tis. stavany preto je lepsie pravidelnejsie menit lacnejsi olej jak kupovat LL s cielom nieco usetrit lebo bude v motore 3x dlhsie
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Byl snad problém v tom, že se zákazník řídil tím, co mu nařizuje výrobce vozu? Nejspíše ne. Proto je chyba na straně výrobce: předepisuje něco, co motoru vyloženě škodí, jen se tváří, že o tom neví!e1H píše:Tu asi nebol problém v tom že tam mal 5W-30, ale to, že ho menil iba každých 20-30 tisíc km. ...
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Trochu odbočím: V příbuzenstvu máme i Octavii 2 1.6 MPi 75kW, kde je od nova nastaven taky LL interval. Auto je 7 let staré, najeto cca 80 tKm. Vzhledem k intervalu výměn 30 tKm nebo 2 roky (zde ty 2 roky protože tolik nenajede) je to taky v dost ubohém stavu. Mizí voda, víčko oleje je orezlé a při přidání plynu modrošedý kouř. Taky moc nechápu jak to na ten motor mohli dát, když je to starý motor, který na to nebyl nikdy stavěný.
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
A zase je to jen a pouze o tom dojmu (na neinformovaného koncernového zákazníka, poněvadž kdyby patřil mezi informované, nestal by se zákazníkem koncernu), nikoli o technice a jejích potřebách, přičemž ti, kteří onomu dojmu podlehli, jsou schopni zatratit každého, ať už jde o jiné výrobce či zákazníky, kdož této klamné iluzi "kvality" (v daném případě rádoby komparativní výhodě menší frekvence údržby) nepodlehli!
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
..ja by som teda takto rozhodne nezovseobecnoval.. cely zivot doteraz som mal skusenosti hlavne s japoncami, ale posledne auto mam koncernove (mam na to iste jasne dovody, ktore ale nebudem priblizovat..).
Ono aj v ramci toho "koncernu" sa staci trochu riadit rozumom.
Ono aj v ramci toho "koncernu" sa staci trochu riadit rozumom.