Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Moderátor: Colommbo
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Stačilo,kdybys kolečkem na myši zatočil směrem k sobě a cenu bys bez hledání viděl.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Proč bych to dělal? Nezajímá mě to. Čím méně budu vědět, tím klidněji budu žít.
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
5w30 je lepší v množství motorem vyprodukovaných emisí.... těch je opravdu o trošku míň. Jinak olej "40" nabízí tlustší olejový film, vyšší teplotní a výkonnovou zatížitelnost a event. i lepší dotěsnění vůlí.Návštěvník píše:....5w30 premium. V čem je lepší? A kdybych to chtěl časem prohnat, což nevím jestli si risknu, tak jaký olej?
Jak jsem uvedl, xw/30 můžeš, ale je vhodnější na kratší jízdy. A kdyby si to někdy fakt chtěl prohnat - ale spíš stále prohánět - dá se uvažovat i o oleji 5w50 /nebo 10w50 (tu "desítku" ale jen v případě minima startů).
Říkám, 5w40 je ideální kompromis pro starty i pro běžnou (a i ostřejší) jízdu. A měnit do 10-ti tkm
Dá se dobře i 0w40 - tam třeba Mobil1 NewLife, ale když nejsou časté mrazivé starty tak není potřeba; je to suprolej, ale i v 5w40 jsou hóódně dobré - pokud TOP, tak třeba Millers CFS NT nebo Motul 300V, jestli velmi kvalitní tak např. Millers EE, Motul 8100 X-CESS, Motorex SELECT SP-X, Yacco VX, Eni-i-sint, Valvoline SynPower, Liqui Moly Synthoil HighTech, Penrite HPR 5, nebo běžné (ale dostatečně kvalitní) třeba Q8, Total Quartz, Mobil Super 3000 X1, Sunoco Synturo Gold, Shell Helix Ultra, Texaco Havoline.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
sledoval jsem i jiné diskuse a pár lidí dává do těchto motorů 10w60, co vy na to?
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Pokud tomu budeš "šlapat na krk" soustavně, tak se dá. Ale jestli si plánuješ, že ten motor s Tebou ještě nějaký čas pobude a protáhneš to jen občas, tak je 10w60 zbytečné....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Předpokládám, že bude problém najít olej v SAE 10W-60, který by alespoň trochu odpovídal normě výrobce motoru. A teď mi nejde o mazání jako takové, jako spíše o dlouhodobou kompatibilitu s materiály, kolem kterých ten olej v motoru teče.
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Pro Tvůj motor by měl olej plnit VW502.00 (nebo alespoň 501.01 nebo 500.00). Tyto oleje se běžně vyskytují v SAE 0w40, 5w30 a 5w40. Pro běžný a ne úplně "race" provoz vyhoví (hlavně při častých mrazivých startech) 0w40 např. http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... e-0W-40-4l i 5w40 např. http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220 , ale dají se najít i vyjímky - třeba 5w50 např. http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... T-5W-50-1l nebo 10w50 např. http://penriteoil.cz/oleje-pro-automobi ... &order=ASC (když nebude moc mrazivých startů). Důležité je ale včas měnit: při krátkých po 10-ti, při běžných jízdách do 15-ti tkm / po 1 roce, a kdyby si tomu fakt dával "hašte", tak klidně i do 5-ti tkm. Olej xw/50 to ale "udrží".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
10W60 sa dnes dava tak do aut ktore maju vysoku spotrebu oleja aby si v pohode presiel po prve odpocivadlo. Tebe bohato staci olej z Pitrisovej ponukymatesdff píše:sledoval jsem i jiné diskuse a pár lidí dává do těchto motorů 10w60, co vy na to?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Ne, na tyto účely se používají speciálně k tomu určené oleje SAE 20W-50, zatímco SAE 10W-60 je typicky "závodní" olej anebo olej do vzchudem chlazených motorů.jerome píše:10W60 sa dnes dava tak do aut ktore maju vysoku spotrebu oleja
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Ale ano aj tu na fore ho pouziva napr. Colommbo aby eliminoval spotrebu oleja nie ze by jazdil nejako sportovo. A praveze po novom sa aj do vykonnych aut aj na zavodoch sa uz pouzivaju nizkoviskozne olejeNávštěvník píše:Ne...jerome píše:10W60 sa dnes dava tak do aut ktore maju vysoku spotrebu oleja
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Dalšie uplne zbytočné vlákno,stačilo pokračovat v inom,pre TSI je tu najmenej polovica tém.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
jerome: Ano, na tomto fóru se při zvýšené spotřebě oleje obecně doporučuje zkusit náplň s vyšší viskozitní klasifikací, proto jsem taky šedesátku nalil do motoru, v tom máš pravdu. V čem však ji nemáš, je názor, že tyto oleje se používají jen (hlavně) k tomuto účelu, sám to dobře víš a já vím taky, že to víš... Vhledem k výrobním nákladům by byl tento účel jako jediný poměrně neekonomickou záležitostí. Že se ve výkonných motorech (a pro závodní účely) používají nízkoviskózní oleje je (může být) pravdou, nicméně jejich použití je vedeno hlavně snahou o eliminaci vnitřních mechanických ztrát v motoru a navíc olej je po několika desítkách či stovkách kilometrů opět nahrazen čerstvým. Co vím, tož šedesátkové oleje se s úspěchem používají (a uživateli doporučují) kupř. v některých motorech Subaru nebo Nissan (350Z či 370Z) a zcela určitě to není kvůli spotřebě oleje.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Ale vždyť si stačí přečíst, co k tomu Colommbo už napsal: ještě rád se vrátí k xx-50...jerome píše:Ale ano aj tu na fore ho pouziva napr. Colommbo aby eliminoval spotrebu oleja nie ze by jazdil nejako sportovo.
Ano, ale jen "po novom". Staré dobré závodní motory totiž stále ještě jezdí na 10W-60, o těch motocyklových vzduchem chlazených ani nemluvě.jerome píše:A praveze po novom sa aj do vykonnych aut aj na zavodoch sa uz pouzivaju nizkoviskozne oleje
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Brembo netrep somariny.. keď už chceš byť silou mocou tak zaujímavý hater VAGu, tak si aspoň najskôr over dátumy založenia vlákien, nakoľko konkrétne toto vlákno bolo založené v prvej polovici r. 2013, vtedy tu ešte ani váčšina tém o olejoch pre TSI/TFSI nebola.
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Kornel tvoj názor mi je ukradnutý ako každého koncernového krála. Zasierajte si forum najlepšie pre každu normu a každý typ motora samostatne,aby tu vzniklo 60 tém pre jeden motor. 2013 tu už bolo niekolko tém,tak tu nevyskakuj.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta