Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Moderátor: Colommbo
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
To kornel: Jenže takových lidí, jako Ty, je mezi koncernovými zákazníky minimum!
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
iOrange píše:V autě byl měněn motor z důvodu zničení původního provozem na LongLife a 5W-30 olej....
Pitris píše:....doufám, že si důvodu zničení původního motoru všimli i zastánci nízkoviskózních "LL" olejů a "LL" provozu....byť nevím, co se stalo, tipnul bych si na poškozené těsnění => málo oleje => zadřený motor, nebo "to zřídlo" při "plné palbě" až moc....
Děkuji....iOrange píše:....Stalo se například to, že během je proběhu (měl 185 tKm) byl už 2x opravován. Jednou byl nějaký "přidřený" úplně přesně nevím o co tam šlo. Druhá závada je trochu známější povahy. U motorů s kódem AXX se přidírá 2.vačka. Osobně se domnívám, že je to jeden z výsledku při "LL" provozu. No a tady se kousnul motor a přetrhlo to řetízek co tu 2.vačku pohání a 4.válec krásně potkaný a ještě i další škody byly. Nemluvím o rozežraných těsněních všude možné od naprosto degradovaného oleje. Obecně i jeho chod nebyl klidný. Řekl bych, že karbonu a usazenin víc než dost....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
On (výrobce) ale nechce, aby motor / auto vydržel(o) On potřebuje prodávat další. A zákaznícimodelář píše:Byl snad problém v tom, že se zákazník řídil tím, co mu nařizuje výrobce vozu? Nejspíše ne. Proto je chyba na straně výrobce: předepisuje něco, co motoru vyloženě škodí, jen se tváří, že o tom neví!
Velká část si tam pro auto přijde znovu, protože přece VW je nej - přece když předepisují výměnu oleje až po 30-ti nebo 50-ti tkm, musí být nej. Koncern přece dbá na to, aby zákazník ušetřil za olej.
Je málo takových lidí, kteří těmto "LL" výměnám a olejům nevěří - a ti dělají dobře. A ostatní >
Ale je fakt, že 30 tkm (nebo i víc) na motorový olej v osobáku není "specialita" jen VW. Jsou i jiní...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 19:19, celkem upraveno 1 x.
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
.... ano, protože má nejlepší střihovou stabilitu, což je sice důležitý, ale nikoliv jediný podstatný ukazatel kvality oleje. Ale i když je střihově stabilní, když je ho tam málo (protože vytekl přes jím rozežrané těsnění, a někteří lidi s VW přece nebudou kontrolovat množství), je mu to houby platné.e1H píše:5W-30 je ešte stále jeden z tých najlepších pre LL použitie....
(Omlouvám se všem normálním a rozumným uživatelům aut koncernu VW, ale je Vás bohužel málo).
Napsal si to přesně "LL" vyhovuje firmám, nikoliv motoru. Jen to auto bych si pak nekoupile1H píše:Myslím si, že na tomto fóre sa všetci zhodneme na tom, že LL interval výmeny nie je pre motor dobrý. Tento interval vyhovuje iba firmám, ktoré auto po najazdené 150 tisíc km predajú a kúpia nové.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Třeba by to šlo ještě trochu napravit - prvně by to ale chtělo "se zbavit LL", potom i s filtrem tak 2x vyměnit olej tak po 5-ti tkm, použít Valvoline MaxLife 5w40, vyměnit chladicí kapalinu....ale možná, že bude potřeba "srovnat" hlavu a samozřejmě nové těsnění pod ní. Je na tom víčku i za tepla "šlem"?iOrange píše:Trochu odbočím: V příbuzenstvu máme i Octavii 2 1.6 MPi 75kW, kde je od nova nastaven taky LL interval. Auto je 7 let staré, najeto cca 80 tKm. Vzhledem k intervalu výměn 30 tKm nebo 2 roky (zde ty 2 roky protože tolik nenajede) je to taky v dost ubohém stavu. Mizí voda, víčko oleje je orezlé a při přidání plynu modrošedý kouř....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
LongLife interval je možný pro optimální provoz. Bez toho, aby se olej po výměně dal na rozbor a byla jistota, že pro konkrétní vozidlo interval vyhovuje z hlediska provozu je lepší olej měnit dřív, aby měl dostatečnou rezervu. Max. 15 000km nebo jeden rok při náročnějším provozu dřív.
Délka intervalu výměny oleje je ovlivněna konstrukcí motoru, druhem provozu a velikostí olejové náplně.
Délka intervalu výměny oleje je ovlivněna konstrukcí motoru, druhem provozu a velikostí olejové náplně.
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
ale i ta je to firmam jedno, viem ako to bolo u nas teda v nemenovanej firme, nakupili sa auta golf plus 2.0tdi a tym to haslo, olej sa tam lial 5w-30 ,jazdne podmienky velmi zmiesane aj jazda po meste 2-3 km aj dialnice s plynom na podlahe, oleja to zralo tych 8dl na 1000km niekedy aj viac,po 90 000sa odporucalo turbo, ale vymenilo sa za nove (made in romania) garrett a nikoho to netrapilo, ked malo auto 150 000cca islo na odpredaj, zhumplovane, zhodou okolnosti som mal moznost sa drzat stale pri konkretnom vozidle fuu ked sa ten olej vypustal hroza...takze je to takto s LL
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Jenomže v těch optimálních podmínkách jezdí (když moc) tak 10% aut.Autoxxxrady píše:LongLife interval je možný pro optimální provoz....
Ostatní s nimi poskakují po městě, často startují a jezdí převážně s neprohřátým motorem / olejem,
a když (náhodou) jedou někam dál, tak je jim "líto" motor trochu "protáhnout" - což by mu prospělo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Ale to není problém LL intervalů ani olejů 5W-30. Používají se tam kde nemají. Buď z nevědomosti nebo z důvodu šetření.
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
A to je na tom to smutné. Olej za to nemůže. Nevědomost a nesmyslné šetření a předpis výrobce
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Předpis výrobce platí pro optimální provoz. Je to maximální možný interval proběhu. Ale většina to bere jako pevně daný a nepřemýšlí o tom. Dvě stejné vozidla provozovaná na stejný olej a na stejný interval můžou být v rozdílném stavu. Pro jedno vyhovuje a pro druhé nemusí, protože mají rozdílný provoz.
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Bavíme se tu o motoru ve škodovce, tak chci vědět, kde že koncern v instrukční knížce tohle píše? Protože pokud to nikde nenapíše, tak je jisné, že právě jeho zákazníci, dostatečně specifičtí, tomu pevně a slepě věří!Autoxxxrady píše:Předpis výrobce platí pro optimální provoz. Je to maximální možný interval proběhu. Ale většina to bere jako pevně daný a nepřemýšlí o tom. ...
Re: Olej pro 2.0 TFSI 147kW
Koncern si chce své zákazníky vychovat ke kšeftu svému, a náramně se mu to daří.modelář píše: Bavíme se tu o motoru ve škodovce, tak chci vědět, kde že koncern v instrukční knížce tohle píše? Protože pokud to nikde nenapíše, tak je jisné, že právě jeho zákazníci, dostatečně specifičtí, tomu pevně a slepě věří!
iOrange, škoda, žes to nějak nezdokumentoval, mohli jsme to sem i s fotkami připíchnout na nástěnku.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40