olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

durk

olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od durk »

prosimm znalych o vysvetlenie podla mazacich planov pripada do uvahy vyber oleju bud to Shell helix ultra ect c2/c3 0W30, alebo Shell helix ultra 5w40 pripadne shell rimula 6lme so specifikaciou pre nakladne vozy ACEA E7/E6/E4.
ktory by ste doporucili diky.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od Pitris »

Je tam filtr pevných částic :?:
Plánované intervaly výměny oleje :?:
V jakém stavu je motor - spotřeba oleje :?:
Jak, kde a kolik denně se bude s autem jezdit :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
durk

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od durk »

filter pevnych castic nema, jazda na dlahe trate minimum studenych startov, vymena oleja 15tis km alebo navrhuje niekto este kratsiu? na tahometri svieti 100tis km. (podla celkoveho dojmu za auta asi aj moze byt tento udaj pravdivy). Spotrebu oleja na mierke nepoznat takze velmi velmi minimalna.
durk

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od durk »

auto jazdi jedenkrat tyzdenne 800km.
bouchy

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od bouchy »

Co třeba Total Rubia Polytrafic, nebo TIR? 10w40 Normu na DPF to snad má, cena rozumná (ha, rým :) ) A ty intervaly jsou podle výrobce i delší, ale je to pak i o kvalitě mazání.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9938
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od Colommbo »

Čteš předchozí příspěvky a hlavně přemýšlíš u toho, co čteš a co pak píšeš...? :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od Pitris »

to durk: Z těch olejů co si uvedl, tak Shell Helix Ultra 5w40. Při těch delších tratích a minimu startů je max. 15tkm O.K. Ale právě proto že je málo startů a delší jízdy vůbec bych se nebál použít i 10w40 :wink: Pokud jde o Shell, tak třeba Helix HX7.... Důležité je ACEA B3 (B3/B4) - a má i normu MB 229.3, což by mělo být pro Tvůj motor (předpokládám že 2.2 a 80kW) :wink:.... Jinak lze samozřejmě i jiná značka oila.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
durk

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od durk »

trochu ma myli to ze ked vyhladavam v mazacich planoch napr shell tak stale mi dava ponuku shell rimula r6lme 5w30 co je E specifikacia podla mna urcena pre nakladne vozidla. Je mozne v sprinterovi pouzivat takyto olej kedze uz ho mam kupeny. Alebo A3-B3 urceny pre osobne vozidla.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od Pitris »

Vidíš :shock: A třeba vyhledávač Millers oils-u doporučuje oleje pro osobní vozy - XFE 10w40, EE 10w40 nebo Trident 5w40. Nemyslím si, že bys potřeboval pro motor 2.2 s 80-ti kW a 270-ti Nm olej pro náklaďáky, ale pokud jezdíš minimum startů a dlouhé jízdy, což jsou podmínky podobné náklaďákům, klidně ho na zimu (5 - 10tkm) dej (a bral bych to třeba jakom proplach), ale po zimě bych dal raději olej B3 (B3/B4)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bouchy

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od bouchy »

Colommbo píše:Čteš předchozí příspěvky a hlavně přemýšlíš u toho, co čteš a co pak píšeš...? :?
Reakce na :?:
Návštěvník

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od Návštěvník »

durk píše:auto jazdi jedenkrat tyzdenne 800km.
Pánové, slyšeli jste někdy o "bore polishingu"? Víte, proč mají oleje pro kamiony jinou aditivaci než pro osobáky?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9938
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od Colommbo »

bouchy:
durk píše:...pripada do uvahy vyber oleju bud to Shell helix ultra ect c2/c3 0W30, alebo Shell helix ultra 5w40 pripadne shell rimula 6lme so specifikaciou pre nakladne vozy ACEA E7/E6/E4...
durk píše:filter pevnych castic nemá...
bouchy píše:Co třeba Total Rubia Polytrafic, nebo TIR? 10w40 Normu na DPF to snad má...
Kapišto...? :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bouchy

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od bouchy »

Návštěvník píše:
durk píše:auto jazdi jedenkrat tyzdenne 800km.
Pánové, slyšeli jste někdy o "bore polishingu"? Víte, proč mají oleje pro kamiony jinou aditivaci než pro osobáky?
Zas sem o něco chytřejší, i když na netu bylo jen málo. Co že způsobuje tento nežádoucí efekt :?:
Návštěvník

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od Návštěvník »

Hypotéza je, že při vysokém zatížení a neměnných otáčkách motoru dochází k usazování karbonu mezi pístními kroužky. Tyto úsady následně způsobují vyleštění pracovní plochy válce do vysokého lesku. Důsledek toho je (a to už není hypotéza, ale fakt), že na vyleštěném povrchu válce, zbaveném mikroskopických rýh po honování, nedrží olejový film a dojde k zadření.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9938
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: olej pre mb sprinter 211CDI r.v. 2004

Příspěvek od Colommbo »

Tedy k zadření ("kousnutí") pístu(ů) přímo ve válci s následnou destrukcí ojnic...? :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět