Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
zdenal

Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Příspěvek od zdenal »

Dobrý den,

prosím o radu, jaký olej dát do mondea 2.0 TDCI PSA, 2008 rok.

100 tkm měl Ford 5W30 - snížená HTHS
já dávám mobil ESP 5W30 - normální HTHS, A3/B3, C3 (10 000 km,oil filtr totálně zalepenej)

četl jsem, že oleje s C3 méně chrání motor.

Chystám se dát 5W40, kvůli vyšší zátěži v létě a odstranit DPF.

Dotaz zní, jaký špičkový olej na léto a jaký na zimu, když už budu bez DPF.

Děkuji
kaskader

Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Příspěvek od kaskader »

S tým odstraňovaním DPF opatrne. Aby si onedlho nehľadal spôsob, ako ho tam vrátiť. Je len otázka času, kedy to bude kontrolované.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Příspěvek od Pitris »

Jsou možnosti, jak vyčistit filtr pevných částic bez demontáže. Pokud tam DPF je, oddělávat by se neměl, protože s největší pravděpodobností budeš mít problém na STK. A oleje 5w40 ACEA C3 jsou.
Jestli ho ale demontuješ a chceš dobrý olej 5w40 bez C3, dá se vzít třeba Agip/Eni, Elf, Liqui Moly, Mobil, Mogul, Panolin, Repsol, Shell, Total, Valvoline. A do TOP olejů patří třeba Millers oils, Mobil1, Motorex, Motul, Redline....Stejně důležitá (a možná i víc) je ale jeho včasná výměna - a i s filtrem.
Ta SAE 5w40 je vhodná třída celoročně, a měnil bych při krátkých jízdách po 10-ti, a při delších po max. 15-ti tkm nebo po roce. (Když by Ti vyšlo 10 tkm přes zimní měsíce, dá se na ně použít 0w40). Nevím sice po jaké době byl olej měněn dřív ale je možné - pokud byl měněn po delších intervalech, že to ten Mobil1 5w30 po 10-ti tkm "jenom vyčistil"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
zdenal

Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Příspěvek od zdenal »

20,40,60,80 tkm Ford 5W30 německo
(po roce a půl) při 92 tkm Mobil 3000 5W30 - byla zima -20, nevěřil jsem, co tam dali v servise Atoma,
tak ve 100 tkm Mobil1 ESP 5W30, měnil jsem sám
dále při 112 tkm Mobil ESP 5W30, měnil jsem sám
teď budu měnit a mám najeto 121 tkm

prosím ještě o další odpovědi.

Když nechám DPF -
používat dále Mobil 1 ESP 5W30 (měl by mít normální HTHS viskozitu oproti snížené B1 nebo B5) nebo přejít na jinou 5W30 s C3? (prosím o konkrétní typ, název oleje)
nebo dát na rady známého a přejít aspoň na léto na něco
5W40 s C3 a pokud ano, tak konkrétně na který olej (prosím o konkrétní typ, název oleje)

Dále když nechám odstranit DPF, možná i EGR

doporučujete 5W40 bez C3? (prosím o konkrétní typ, název oleje,)

nebo se obecně vyplatí pro motor dále používat 5W40 s C3 k vůli usazeninám?

A který olej konkrétně (prosím o konkrétní typ, název oleje) na tu zimu bez DPF 0W40?

Předem děkuji za odpověď
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Příspěvek od Pitris »

zdenal píše:20,40,60,80 tkm Ford 5W30 německo
(po roce a půl) při 92 tkm Mobil 3000 5W30 - byla zima -20, nevěřil jsem, co tam dali v servise Atoma,
tak ve 100 tkm Mobil1 ESP 5W30, měnil jsem sám
dále při 112 tkm Mobil ESP 5W30, měnil jsem sám
teď budu měnit a mám najeto 121 tkm
Po těch 10-ti tkm výměna oleje i s filtrem je jedna z věcí, která motoru určitě prospěje :wink:
(A i při -20-ti °C oleje 5w jsou ještě v pohodě, ale je fakt, že tehdy už jsou výhodnější 0w....)
zdenal píše:Když nechám DPF - používat dále Mobil 1 ESP 5W30 (měl by mít normální HTHS viskozitu oproti snížené B1 nebo B5) nebo přejít na jinou 5W30 s C3? (prosím o konkrétní typ, název oleje)
Když tam DPF je, měl by (už jen třeba kvůli problémům na STK) zůstat. A ten Mobil1 ESP 5w30 je jeden z těch lepších mezi 5w30 C2/C3 - a právě i proto, že má normální HTHS viskozitu. Co se týče jiných, tak se sníženou HTHS je možný třeba "origo" Ford Formula F, Millers oils EE LONGLIFE ECCO, Yacco LUBE F, Total Quartz FUTURE 9000.... S normální HTHS (je lepší hlavně na dlouhé jízdy a pro motory s více najetými kilometry) třeba Millers oils EE LONGLIFE C3, Yacco LUBE O nebo Shell Helix Ultra Extra....

zdenal píše:5W40 s C3 a pokud ano, tak konkrétně na který olej (prosím o konkrétní typ, název oleje)
Oleje 5w40 jsou v Evropě všechny s normální HTHS, a oproti "30" jsou více teplotně zatížitelnější.
Např. Millers oils XF LONGLIFE, Petro-Canada Synthetic, Texaco Havoline Ultra S....
zdenal píše:Dále když nechám odstranit DPF....5W40 bez C3? (prosím o konkrétní typ, název oleje,)
Motul 8100 X-CESS, Liqui Moly Synthoil HighTech, Total Quartz 9000
zdenal píše:nebo se obecně vyplatí pro motor dále používat 5W40 s C3 k vůli usazeninám?
Když tam DPF není, je vhodnější použití olejů bez ACEA C"něco". Oleje bez ACEA C"něco" jsou škodlivé jen pro ten filtr, pro vše ostatní v motoru jsou lepší.... (např. vyšší alkalická rezerva).
(Toto už asi neplatí u olejů ACEA C3-10; ty by měly být už stejně výkonné jak oleje ACEA A3/B3,
jenže jich je zatím málo, ale v podstatě by to byla taková "univerzální" varianta - ACEA C3-10).
zdenal píše:A který olej konkrétně (prosím o konkrétní typ, název oleje) na tu zimu bez DPF 0W40?
Motorex XPERIENCE FS-X, Mobil 1 New Life, Sunoco SYNTURO DIAMOND

P.S. Jeden konkrétní typ snad ani nejde, uvedl jsem u každého tři možnosti (samozřejmě je jich mnohem více) na výběr s různou cenou, ale s výbornou, nebo standardní kvalitou. Je to na Tobě.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
zdenal

Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Příspěvek od zdenal »

Děkuji.
Ještě Vás potrápím :-)

Varianta s DPF:

je lepší pro tento vůz mít 5W30 s C3-10/C4 - 10 celoročně

nebo 5W40 s C3-10/C4-10 v létě a v zimě 0W40 C3-10/C4-10

Prosím o vysvětlení rozdílů mezi
5W30 C3/C4-10 a 5W40 C3/C4-10
vídím jen možnost vyššího teplotního zatížení?Je to i o něčem jiném?

Dále ten Ford má hrozně malou olejovou vložku a po 10 tk je totálně zalepený, pomohlo by ho měnit každých 5-6 tkm - origo stojí cca 250 Kč - zanedbatelná částka vzhledem k ceně vozu, pneu, plné nádrží....

jezdím málo město, nejčastěji dálnice 30 tam a zpět, pak dálky o víkendu 70 tam a zpět, pak 1x měsíčně Praha a zpět 200 km tam, pak jednou taloška, chorvatsko a hory v zimě

prý tímto způsobem by DPF měl vydržet

Mockrát děkuji, opravdu :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Příspěvek od Pitris »

zdenal píše:....DPF.....je lepší pro tento vůz mít 5W30 s C3-10/C4 - 10 celoročně
nebo 5W40 s C3-10/C4-10 v létě a v zimě 0W40 C3-10/C4-10....
Nejlepší je mít v motoru olej odpovídající podmínkám provozu :wink: To by bylo v zimě 0w nebo 5w30/40, a v létě může být i 10w40 (nebo 50) ALE: Oleje 0w30 C3 téměř nejsou, a "padesátka" je pro motor s dobrou spotřebou oleje nebo tam, kde se nejezdí s velkým zatížením celkem zbytečná, a 10w zase neplní ACEA C"něco". Takže kompromis (v dobrém smyslu slova) je 5w40. A je pravda, že kdo najede dejme tomu od října do dubna (a opačně) 7, 8, 9 nebo max. 10tkm, a je ochotný ten olej měnit "sezónně", tak pro něho je vhodnější na zimu 0w40 a na léto 5w40....
A oleje 0w40 C3 jsou třeba Yacco GALAXIE RS (ACEA C3-07), nebo Millers oils XF LONGLIFE (ACEA C3-10)
(Ten "miler" s C3-10 je v pohodě, ale je dražší, než Yacco s C3-07, který je sice "jen" 07, ale při výměně po 10-ti tkm to úplně stačí, protože "to horší" se projeví právě až při výměně po více km -
- "to horší" znamená ještě aditivace, která v roce 2007 nebyla výkonnostně na úrovni roku 2010).
zdenal píše:.....Prosím o vysvětlení rozdílů mezi
5W30 C3/C4-10 a 5W40 C3/C4-10....
Oleje 5w30 s ACEA C"něco" jsou střihově stabilnější (což je jejich výhoda) - proto to bývají oleje "longlife", ale pro toho, co mění v pevných (a správných) intervalech jsou "čtyřicítky" vhodnější, protože mívají vyšší HTHS - jsou více zatížitelnější a rozpětí jejich pracovních teplot je větší.
zdenal píše:.....jezdím málo město, nejčastěji dálnice 30 tam a zpět, pak dálky o víkendu 70 tam a zpět, pak 1x měsíčně Praha a zpět 200 km tam, pak jednou taloška, chorvatsko a hory v zimě....prý tímto způsobem by DPF měl vydržet....
Je fakt, že krátké popojížďky jsou pro DPF největší zlo, co se týče jízdních podmínek. Tvůj způsob jízd se dá už "přiřadit" k delším jízdám, tam je výměna oleje po 10-ti tkm úplně v pohodě, a pokud ještě k tomu v polovině vyměníš filtr, je to asi to nejlepší, co bys mohl pro motor udělat.... :wink: :wink:
(A ještě, když bude motor dobře prohřátý tak ho občas vytočit k maximu a trošku ho tam "podržet",
aby se ten filtr pevných částic - a nejen ten - "vypálil". Ale chce to i kvalitní naftu, event. ji doaditivovat).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
zdenal

Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Příspěvek od zdenal »

texaco nemá v C3- "desítku", takže se jde do Milera 5W40 :-) na 10 tkm,
DPF nechám
jezdím na vervu - je něco lepšího?
aditiva (vif) nedávám od doby, co jsem slyšel, že ty právě zasírají taky DPF :-)

Děkuji za rady :wink: :wink: :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Příspěvek od Pitris »

Pokud použiješ http://www.millersoils.cz/383--xf-longlife-5w40.html měl bys být spokojen Ty, i motor :wink:
Verva by špatná být neměla, ale já jsem "benzinový" - moc toho o naftě nevím, ale je tady na fóru o tom dost vláken, např. http://www.oleje.cz/forum/omv-maxxmotio ... t4629.html nebo http://www.oleje.cz/forum/verva-diesel-t2279.html
A co se týče dodatečné aditivace paliva - vůbec to není od věci, a ohledně DPF nemusíš mít obavy třeba s tímto: http://www.millersoils.cz/253--diesel-power-ecomax.html Chrání to CELÝ palivový systém.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Příspěvek od Autoxxxrady »

Díky ceně olejů 5W-40 bych je používal celoročně. Patří k těm levnějším. ACEA A3/B4 s C když máš DPF.
Yacco VX 1000 FAP 5W-40 tenhle co píšeš to splňuje bez problémů. Značku si vyber jakou chceš. Zavedený výrobce a nebude problém. Kdybys neřešil cenu, tak bych dával Millers Oils XF LONGLIFE 0w-40.
Měnit po 10 000km a bude to ok. Jestli chceš motoru prospět, tak sniž interval na max 10 000km. Jestli tankuješ aditivovanou naftu, tak jedině dobře. Verva nebo MaxxMotion patří k tomu lepšímu. Nebo pak Optimal diesel od Eurooilu je čistá nafta bez biosložky, a namíchat si aditiva sám. Kvalitní olej + kvalitní palivo a motor bude ok. Tankovat jen u pump kde mají pečeť kvality.
Nemá cenu řešit olej a tankovat špatnou naftu nebo obráceně. Vždycky to chce jak kvalitní palivo, tak kvalitní olej jinak to nemá význam.
Jipocar

Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Příspěvek od Jipocar »

Kombinace Millers XF Longlife a kapky Diesel Ecomax nebo treba jen samotna Verva je top reseni
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Příspěvek od Pitris »

To ano, (ale) Yacco VX 1000 FAP 5w40 je taky :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
nogis
Příspěvky: 42
Registrován: čtv úno 03, 2011 8:27

Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Příspěvek od nogis »

Mám dotaz. Kolega má S-max 2.0 tdci 103kW 2009 s DPF. Může bez problémů použít Yacco VX 1000 FAP 5W-40? Výměnu by zkrátil na cca 15tkm. Olej splňuje Ford WSS-M2C917A, ale předepsáno je Ford WSS-M2C917B. Díky
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA

Příspěvek od Pitris »

Může. Je to olej pro skupinu FORD motory vyžadující oleje specifikace Ford WSS-M2C917,
a stejně - tohle by měl být motor VW, takže podstatnější je VW505.00/505.01 a ACEA C3-10.
A těch 15tkm na výměnu je (pokud nebudou převažovat krátké jízdy) správných....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět