Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
Moderátor: Colommbo
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
Je to s-max, ne starý galaxy. Tzn. motor PSA. Jde mi jen o zaměnitelnost těch Ford norem "A" vs. "B".
edit: teď koukám, že se nám trochu pomotaly ty čísla ford norem 913 vs. 917 (PSA vs. VW), takže ten Yacco nepřichází v úvahu. už ty jejich šílený označení norem začínám chápat.
to Pitris: ještě dotaz konkrétně na tebe - pročítal jsem fórum a všimnul jsem si, že neustále píšeš, že oleje "A, B" jsou pro motory bez a "C" s DPF. Proč má tento s-max s DPF v orig. palubní literatuře uveden olej "B"?
Je vůbec nějaká možnost dostat do PSA Ford motoru s DPF olej 5w40?
díky
edit: teď koukám, že se nám trochu pomotaly ty čísla ford norem 913 vs. 917 (PSA vs. VW), takže ten Yacco nepřichází v úvahu. už ty jejich šílený označení norem začínám chápat.
to Pitris: ještě dotaz konkrétně na tebe - pročítal jsem fórum a všimnul jsem si, že neustále píšeš, že oleje "A, B" jsou pro motory bez a "C" s DPF. Proč má tento s-max s DPF v orig. palubní literatuře uveden olej "B"?
Je vůbec nějaká možnost dostat do PSA Ford motoru s DPF olej 5w40?
díky
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
Ptal ses na Ford WSS-M2C917 - ta je A3/B3 (a VW505.01).
Jinak pokud má motor předepsanou firemní normu, měla by mít přednost před "obecnou" API a ACEA.
Ale zase ta Ford WSS-M2C913 jsou oleje se sníženou HTHS viskozitou, a pro motor je vhodnější olej s viskozitou normální. Když máš pochybnosti, tak dej olej, který Ti předepisuje výrobce motoru....
ale obávám se, že do PSA Ford motoru s DPF olej 5w40 nenajdeš, byť tam (za mě a např.) Yacco VX 1000 FAP 5w40 být může.
Já vycházel z toho, že WSS-M2C913C splňuje předchozí normy WSS-M2C913-A a WSS-M2C913-B a je nově pro naftové vozy s filtry pevných částic. Specifikace Ford WSS-M2C913-C je určená pro vozidla vyráběná od ledna 2009. Důvodem vývoje oleje typu 913C jsou zvýšené nároky na úsporu pohonných hmot a ekologicky šetrnější provoz motorových vozidel značky Ford.
Ale tady je možná i jiné vysvětlení "Ford" norem http://www.oilspecifications.org/ford.php
Jinak pokud má motor předepsanou firemní normu, měla by mít přednost před "obecnou" API a ACEA.
Ale zase ta Ford WSS-M2C913 jsou oleje se sníženou HTHS viskozitou, a pro motor je vhodnější olej s viskozitou normální. Když máš pochybnosti, tak dej olej, který Ti předepisuje výrobce motoru....
ale obávám se, že do PSA Ford motoru s DPF olej 5w40 nenajdeš, byť tam (za mě a např.) Yacco VX 1000 FAP 5w40 být může.
Já vycházel z toho, že WSS-M2C913C splňuje předchozí normy WSS-M2C913-A a WSS-M2C913-B a je nově pro naftové vozy s filtry pevných částic. Specifikace Ford WSS-M2C913-C je určená pro vozidla vyráběná od ledna 2009. Důvodem vývoje oleje typu 913C jsou zvýšené nároky na úsporu pohonných hmot a ekologicky šetrnější provoz motorových vozidel značky Ford.
Ale tady je možná i jiné vysvětlení "Ford" norem http://www.oilspecifications.org/ford.php
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
Mas to trochu pomotane. Na "A,"B a "C sa delia Ford oleje s normou 913 ale su to normy ktore nehovoria o olejoch pre motory s DPF. O nich hovori norma 934 a ta je tiez rozdelena na "A a "B. Takze ak ma S-Max DPF (FAP) filter mal by mat olej jednu z tychto specifikacii pravdepodobne "Bnogis píše:to Pitris: ještě dotaz konkrétně na tebe - pročítal jsem fórum a všimnul jsem si, že neustále píšeš, že oleje "A, B" jsou pro motory bez a "C" s DPF. Proč má tento s-max s DPF v orig. palubní literatuře uveden olej "B"?
Ak chces dodrzat pokyn vyrobcu tak nie.nogis píše:Je vůbec nějaká možnost dostat do PSA Ford motoru s DPF olej 5w40? díky
edit: teda jedna moznost existuje. Odosobnit od noriem Ford a jak pisal Pitris kupit olej 5W40 vhodny pre DPF a naliat ho do S-Maxu Motoru urcite neublizi len pomoze
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
Já dávám od té doby Yacco 5W40, stojí 1000Kč 6 litrů, měním po 10 000 km a pohoda, je na něm najeto cca 60 tkm, mám 2.0 TDCI 103 Kw s DPF r.v. 2007, první MK IV, jen verva + VIF.
Nemohu to dokázat, ale myslím si, že spotřeba je vyšší o 0,5l než s Ford A5/B5, to je sračka, už od pohledu:-)
Nemohu to dokázat, ale myslím si, že spotřeba je vyšší o 0,5l než s Ford A5/B5, to je sračka, už od pohledu:-)
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
Motorový olej určitě neudělá rozdíl 0,5l ve spotřebě
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
ked si dam takyto olej mozem oneskorit vymenu ?LONGLIFE
cize namiesto po 10 000 km vymenim az po 15 000 km?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
1) Výrobce MUSÍ takový olej povolovat
2) Můžeš, ale motor si to "zapamatuje"
3) Do žádného z těch, "které máš na krku", LongLife NEpatří....
2) Můžeš, ale motor si to "zapamatuje"
3) Do žádného z těch, "které máš na krku", LongLife NEpatří....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
Mne sa zda ze po pouziti LL oleja vymenu mozes uskutocnit az po 30.000kmMisojogi píše:ked si dam takyto olej mozem oneskorit vymenu ?LONGLIFE
cize namiesto po 10 000 km vymenim az po 15 000 km?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
to jerome: Může i 50tkm Vím jak to myslíš, ale každý to nepochopí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
Pani, mohol by som vediet vas nazor na nasadenie Mobil1 Esp formula, ktory plni normu v nazve temy, do Mondea 2008, 2.0 tdci 103kw ? Viem, ze Ford predpisuje tie nizkoviskozne olejceky A5, ale po mensom lustrovani fora a tech. listov som dospel k zaveru, ze uvedena peugeot norma a norma C2 su tiez oleje s nizsou vizkozitou. A jediny olej, kt. ma hths 'normalnu' a zaroven splna C2/ peugeot normu je prave ten Mobil1 (ja viem ze vy viete ). Na grafe lubrizolu b712290 prekracuje ford normu, nehovoriac o vw507, ktora vsetky ostatne prekracuje vyrazne. Vdaka
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
Máš DPF ? Ale použít ho můžeš - při kratších jízdách bych ho měnil po 10-ti, při delších do 15-ti tkm....
Ale pokud se dřív olej měnil jak napsal v prvním příspěvku zdenal "20,40,60,80 tkm Ford 5W30", tak bych doporučil první výměnu (i filtru) po 5-ti tkm.... (aby nebyl po "10 000 km oil filtr totálně zalepenej")
Ale pokud se dřív olej měnil jak napsal v prvním příspěvku zdenal "20,40,60,80 tkm Ford 5W30", tak bych doporučil první výměnu (i filtru) po 5-ti tkm.... (aby nebyl po "10 000 km oil filtr totálně zalepenej")
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
Vdaka Pitris, tuto temu som prehliadol.
Ano, ma DPF. Neviem co lial a ako casto menil povodny majitel v Nemecku, pri 160k dovoz k nam a hned vymena oleja za Ford Formula F. Vyrobca predpisuje 20k/1rok, teraz je prave ten rok a 15k odjazdene a z toho 6000km dialnicne presuny vyse 500km v kuse, 5000km dialnicne presuny do 100km, zvysok po meste.
Dnes som si vsimol, ze napr. aj mnou pouzivany Aral Hightronic 5w40, ktory lejem do TDI PD, plni normu C3 a Ford M2C913-A -> SAE 5W-30. This specification meets the ILSAC GF-2 and ACEA A1-98 and B1-98 and additional Ford requirements.
Z toho mi vychadza len jedine, s kludnym svedomim by mohol ist do toho Mondea aj ten. (?)
Ano, ma DPF. Neviem co lial a ako casto menil povodny majitel v Nemecku, pri 160k dovoz k nam a hned vymena oleja za Ford Formula F. Vyrobca predpisuje 20k/1rok, teraz je prave ten rok a 15k odjazdene a z toho 6000km dialnicne presuny vyse 500km v kuse, 5000km dialnicne presuny do 100km, zvysok po meste.
Dnes som si vsimol, ze napr. aj mnou pouzivany Aral Hightronic 5w40, ktory lejem do TDI PD, plni normu C3 a Ford M2C913-A -> SAE 5W-30. This specification meets the ILSAC GF-2 and ACEA A1-98 and B1-98 and additional Ford requirements.
Z toho mi vychadza len jedine, s kludnym svedomim by mohol ist do toho Mondea aj ten. (?)
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
Těch 15tkm bych nechal, kvůli DPF potřebuješ ACEA C2 - lépe C3 a kvůli dlouhým jízdám klidně i 5w40sosko píše:....teraz je prave ten rok a 15k odjazdene a z toho 6000km dialnicne presuny vyse 500km v kuse, 5000km dialnicne presuny do 100km, zvysok po meste....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
Žádný olej 5w40 neplní Ford normu WSS-M2C-913A/B/C/D. Asi jsi chtěl napsat 917, pro "motory" pd v Galaxy...sosko píše:Vdaka Pitris, tuto temu som prehliadol.
Ano, ma DPF. Neviem co lial a ako casto menil povodny majitel v Nemecku, pri 160k dovoz k nam a hned vymena oleja za Ford Formula F. Vyrobca predpisuje 20k/1rok, teraz je prave ten rok a 15k odjazdene a z toho 6000km dialnicne presuny vyse 500km v kuse, 5000km dialnicne presuny do 100km, zvysok po meste.
Dnes som si vsimol, ze napr. aj mnou pouzivany Aral Hightronic 5w40, ktory lejem do TDI PD, plni normu C3 a Ford M2C913-A -> SAE 5W-30. This specification meets the ILSAC GF-2 and ACEA A1-98 and B1-98 and additional Ford requirements.
Z toho mi vychadza len jedine, s kludnym svedomim by mohol ist do toho Mondea aj ten. (?)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Olej Mondeo 2.0 TDCI 103kw,16v PSA
Mas pravdu, je to 917a a nie 913, neviem kde mam oci
Kazdopadne, mobil1 kupeny, dufam origo, pisal som predajcovi a zevraj maju priamo od vyrobcu , dozvie
Potom poreferujem.
Kazdopadne, mobil1 kupeny, dufam origo, pisal som predajcovi a zevraj maju priamo od vyrobcu , dozvie
Potom poreferujem.