Olej který při spalování nekouří ?
Moderátor: Colommbo
Olej který při spalování nekouří ?
Ahoj, mám takový dotaz. Nedávno jsem si koupil ojeté BMW 316i E46 2002, motor N42, 1800ccm. Nechal jsem se pěkně napálit, motor bere olej (cca litr na 900km) a po zahřátí modře kouří. Při zkušebních jízdách (byli dvě) jsem si ničeho takového nevšiml, auto začalo kouřit až druhý den co jsem si ho přivezl domu.
Chystám se na jaře na výměnu motoru, musím do té doby našetřit. Jde mi o to, že obzvlášť při rozjedu na křižovatkách na jedničku a dvojku auto dost kouří. Existuje nějaký způsob jak tento kouř omezit? například nějaký olej který při spalování nekouří... Jde o to že to vypadá dost blbě. Dík za rady
Chystám se na jaře na výměnu motoru, musím do té doby našetřit. Jde mi o to, že obzvlášť při rozjedu na křižovatkách na jedničku a dvojku auto dost kouří. Existuje nějaký způsob jak tento kouř omezit? například nějaký olej který při spalování nekouří... Jde o to že to vypadá dost blbě. Dík za rady
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Při spalování bude kouřit jakýkoli olej. Ve tvém případě se nabízí možnost použít olej s vyšší viskozitní klasifikací, kterého by mohl motor spotřebovávat méně a tím i méně kouřit... Taky jde ale o to, PROČ resp. KUDY se do spalovacího prostoru olej dostává, zda kupř. přes ventilová gufera nebo (už) kolem pístních kroužků. Máš to zjištěné, měřils kompresi, že chceš rovnou měnit motor...? A jaký je v motoru aktuálně olej...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Nazdar. Při té spotřebě oleje,ti sebeviskoznější olej nepomůže.
rada: odhadneš-li,že padne zelená k rozjezdu,pošlápni plyn na neutrál,pak se spálí část maziva,co na to čeká a projeví se při rozjezdu. Tim se TROCHU čoud omezí při rozjezdu.
Jesli motor budeš měnit,poradím ti dát brutus poměr určitého aditiva do oleje. Sice se ti TROCHU sníží spotřeba ale i tak to poleze do peněz.
Rozhodně dolejvej minimálně 15w-40,50.
Kruhy nebo gufi? Zde bych to viděl na oboje. Co odfuk z kliky resp. víka ventilů? Nevim jak to tam je.
rada: odhadneš-li,že padne zelená k rozjezdu,pošlápni plyn na neutrál,pak se spálí část maziva,co na to čeká a projeví se při rozjezdu. Tim se TROCHU čoud omezí při rozjezdu.
Jesli motor budeš měnit,poradím ti dát brutus poměr určitého aditiva do oleje. Sice se ti TROCHU sníží spotřeba ale i tak to poleze do peněz.
Rozhodně dolejvej minimálně 15w-40,50.
Kruhy nebo gufi? Zde bych to viděl na oboje. Co odfuk z kliky resp. víka ventilů? Nevim jak to tam je.
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Colommbo rychlejíší.
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Jestli se nepletu,možná jo,tohle by měl být osmiventil. Není to iS ?
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Asi máš pravdu, Petře, při takovéto spotřebě už žádný víceviskózní olej nepomůže... Ale prošlapávat preventivně plyn na volnoběh před rozjetím si neumím moc představit, to bych raději čmoudil...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Stačí jednou,pokud se dýl čeká,samozřejmě při posouvání mimo semafory a jinde,je to pítchovina.
Ještě bych mrknul na svíce. Ty to sice nezachráněj,ale aby tam nějaké elektrody byli.
Jinak jak píše C,kompres jedna ze zákl.věcí.
Úmyslně napsáno jedno slůvko.
Ještě bych mrknul na svíce. Ty to sice nezachráněj,ale aby tam nějaké elektrody byli.
Jinak jak píše C,kompres jedna ze zákl.věcí.
Úmyslně napsáno jedno slůvko.
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Kdybych tak věděl,kam se mi ztratil budík na kompres říkám mu budík smrti nebo peněz.
Ostatní budíky a nabíječky stěhování ustály.
Ostatní budíky a nabíječky stěhování ustály.
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Řekl bych, že méně by kouřil plně syntetický olej (extrapolace z 2T). Jenže ten bude spíše v nižších viskozitách, což zase nepotřebuješ. Nějaký sportovní 10W-50 nebo tak něco.
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Tak třeba ten.Návštěvník píše:Na to jsou oleje 20W-50.
Re: Olej který při spalování nekouří ?
A taky SAE 40. Ale tento problém žádný olej nevyřeší!
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Díky za reakce, je to konkrétně motor N46B18A, 16 ventilů. Něco už jsem si o tom četl, takže jsem začal dolévat olej 10W-40 (místo doporučeného 5W-30). Jestli si to správně pomatuji, tak je pro mě důležité to první číslo před W, který značí hustotu při zahřátí. Myslíte že by něco málo řešil třeba až ten olej 20W-40? Přesný problém zatím neznám, co jsem to ukazoval pár mechanikům, tak na to nechtěli moc sahat a hned doporučují výměnu celého motoru. Určitě to někomu nejdřív dám, aby zjistil v čem je chyba, ale je mi jasné, že žádná z možností levná nebude. Jinak auto jede hezky, táhne bez problémů, spotřeba benzínu normální (průměr 7,4), takže aspoň zatím se s tím jezdit dá...
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Určitě změřit kompresi, pokud se dá, tak i kouknout endoskopem jak vypadají povrchy válců. V nejhorším bych sundal hlavu a kouknul na živo, pokud by vypadaly OK, tak bych při jednom povyměňoval gufírka.
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Práve naopak,teba teraz musí zaujímat číslo za pomlčkou-viskozita pri 100luki.xy píše:Díky za reakce, je to konkrétně motor N46B18A, 16 ventilů. Něco už jsem si o tom četl, takže jsem začal dolévat olej 10W-40 (místo doporučeného 5W-30). Jestli si to správně pomatuji, tak je pro mě důležité to první číslo před W, který značí hustotu při zahřátí. Myslíte že by něco málo řešil třeba až ten olej 20W-40? Přesný problém zatím neznám, co jsem to ukazoval pár mechanikům, tak na to nechtěli moc sahat a hned doporučují výměnu celého motoru. Určitě to někomu nejdřív dám, aby zjistil v čem je chyba, ale je mi jasné, že žádná z možností levná nebude. Jinak auto jede hezky, táhne bez problémů, spotřeba benzínu normální (průměr 7,4), takže aspoň zatím se s tím jezdit dá...
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta