Olej který při spalování nekouří ?
Moderátor: Colommbo
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej který při spalování nekouří ?
myslím,že tak jako ve videu to nebude a nikomu to nevadí
https://www.youtube.com/watch?v=HNHncZKGCkI
Sorry,za odbočení
Jak bylo řečeno,tady už nic nepomůže krom repase motoru. Max zkusit nějakou 20w50,ale to je teď na zimu šílenství ... To ten motor půjde v mrazech do kopru ještě víc ...
To,že kouří po zahřátí je jasný,protože je olej "řidší" a tím pádem více mizí ve vůlích. A já osobně to tipuju na kroužky.
https://www.youtube.com/watch?v=HNHncZKGCkI
Sorry,za odbočení
Jak bylo řečeno,tady už nic nepomůže krom repase motoru. Max zkusit nějakou 20w50,ale to je teď na zimu šílenství ... To ten motor půjde v mrazech do kopru ještě víc ...
To,že kouří po zahřátí je jasný,protože je olej "řidší" a tím pádem více mizí ve vůlích. A já osobně to tipuju na kroužky.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Nenávštěvník by si měl všimnout, co dělají momenty setrvačnosti s těmi náklaďáky při startu.Durex píše:myslím,že tak jako ve videu to nebude a nikomu to nevadí
https://www.youtube.com/watch?v=HNHncZKGCkI
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Hlavne že polovica západu sa ide zblázniť z emisii VW TDI motorov, ale takéto jebnuté súťaže kde všetci návštevníci dýchajú dym takmer rovno z komína im nevadia. Tento svet je chorý...
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Jenže tady je to "účel hry". Nikoliv úmyslný ojeb.
Re: Olej který při spalování nekouří ?
To není moment setrvačnosti, ale reakce od kroutícího momentu motoru.Návštěvník píše:Nenávštěvník by si měl všimnout, co dělají momenty setrvačnosti s těmi náklaďáky při startu.Durex píše:myslím,že tak jako ve videu to nebude a nikomu to nevadí
https://www.youtube.com/watch?v=HNHncZKGCkI
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Vseobecne rady Ti tu uz napisali. Ze su to kruzky alebo gufera (tesnenia) na ventiloch. Nenapisal si kolko ma motor najazdenych KM, (asi to ani nikto nevie, kedze to na 99% bude stocene). O aky motor sa jedna mi nieje jasne, lebo v prvom prispevku pises ze je to N42 a potom ze je to N46, ale v podstate je to jednoluki.xy píše:Díky za reakce, je to konkrétně motor N46B18A, 16 ventilů. Něco už jsem si o tom četl, takže jsem začal dolévat olej 10W-40 (místo doporučeného 5W-30). Jestli si to správně pomatuji, tak je pro mě důležité to první číslo před W, který značí hustotu při zahřátí. Myslíte že by něco málo řešil třeba až ten olej 20W-40? Přesný problém zatím neznám, co jsem to ukazoval pár mechanikům, tak na to nechtěli moc sahat a hned doporučují výměnu celého motoru. Určitě to někomu nejdřív dám, aby zjistil v čem je chyba, ale je mi jasné, že žádná z možností levná nebude. Jinak auto jede hezky, táhne bez problémů, spotřeba benzínu normální (průměr 7,4), takže aspoň zatím se s tím jezdit dá...
Ze mas kruzky az takto opotrebovane je zriedkave, BMW neni moskvic alebo olcit. Piestne kruzky mozu byt napriklad aj pripecene. To sa da pomerne jednoducho "opravit", len je to zvycajne dlhodobejsia zalezitost
Ja by som Ti poradil :
1. vymen separator oleja, to je prva vec ktora sa doporucuje vymenit, ked motor spaluje olej a dymi. Ze je vadny poznas podla toho, ze je v sacom potrubi (za klapkou) plno oleja, ktory sa nasledne spaluje.
2. vymen olej (ten by som vymenil tak ci tak, ak si kupim auto z druhej ruky), vybral by som si nejaky, ktory pekne cisti motor (cistia vsetky, ale niektore oleje cistia rychlejsie), viskozita (kedze ide zima) 5w-40 pripadne 10w-40. Podla toho ako rychlo ciernie, by som ho vymenil, cca tak po 3000-6000 km (aj s filtrom).
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Co že?? Moment setrvačnosti a reakce na kroutící moment motoru určitě není naprosto totéž.Návštěvník píše:Tedy, jinými slovy, naprosto totéž.
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Má to stejný fyzikální rozměr a význam? Má! Tedy je to totéž.
Re: Olej který při spalování nekouří ?
A zase vedle.
Moment setrvačnosti je fyzikální veličina, která vyjadřuje míru setrvačnosti tělesa při otáčivém pohybu. Její velikost závisí na rozložení hmoty v tělese vzhledem k ose otáčení. Body (části) tělesa s větší hmotností a umístěné dál od osy mají větší moment setrvačnosti. Jednotka je kilogram krát metr na druhou, značka jednotky: kg.m2.
Točivý moment nebo také kroutivý moment vyjadřuje působení síly na bod vzdálený od osy otáčení (hřídele). Obvykle se udává v jednotkách Nm (newtonmetr).
Moment setrvačnosti je fyzikální veličina, která vyjadřuje míru setrvačnosti tělesa při otáčivém pohybu. Její velikost závisí na rozložení hmoty v tělese vzhledem k ose otáčení. Body (části) tělesa s větší hmotností a umístěné dál od osy mají větší moment setrvačnosti. Jednotka je kilogram krát metr na druhou, značka jednotky: kg.m2.
Točivý moment nebo také kroutivý moment vyjadřuje působení síly na bod vzdálený od osy otáčení (hřídele). Obvykle se udává v jednotkách Nm (newtonmetr).
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Moravské naftové doly, aspoň by se slušelo uvést zdroj.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Moment_setrvačnosti.
P.S. ten odkaz nějak nejde, zde je citace z Wiki...
Moment setrvačnosti je fyzikální veličina, která vyjadřuje míru setrvačnosti tělesa při otáčivém pohybu. Její velikost závisí na rozložení hmoty v tělese vzhledem k ose otáčení. Body (části) tělesa s větší hmotností a umístěné dál od osy mají větší moment setrvačnosti.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Moment_setrvačnosti.
P.S. ten odkaz nějak nejde, zde je citace z Wiki...
Moment setrvačnosti je fyzikální veličina, která vyjadřuje míru setrvačnosti tělesa při otáčivém pohybu. Její velikost závisí na rozložení hmoty v tělese vzhledem k ose otáčení. Body (části) tělesa s větší hmotností a umístěné dál od osy mají větší moment setrvačnosti.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Olej který při spalování nekouří ?
To, co vyvolává efekt náklonu těch náklaďáků při startu je úplně to samé, kvůli čemu je obvykle osa vrtule letadla vyosená doprava dolů, kvůli čemu je problém udržet motorovou pilu bez výkyvu v náklonu při změně otáček atd. atd. A všechno je to stále o tomtéž: jestliže točivý moment přivedeš (přidáš plyn), nebo odebereš (ubereš plyn), vždy měníš moment setrvačnosti toho, co roztáčíš, nebo naopak brzdíš.
Zpět k těm kolům: abys hmotnější kola roztočil na určitou rychlost otáčení (abstrahujme teď od všech odporů, resp. ztrát), musíš k nim/na ně přivést větší točivý moment (než v případě lehkých kol), který v případě potřeby snížení té rychlosti zase musíš zmařit výkonnějšími brzdami, tj. odvést ten větší točivý moment (v daném případě ho v brzdách přeměníš na teplo), neboť každý setrvačník točivý moment přivedený z vnějšku přijímá/spotřebovává, ale zároveň je schopen ho poskytnout/vrátit (viz Pedrův příklad s autíčkem na setrvák). Prostě je to pořád o tomtéž, jak jsem již napsal, a už fakt nevím, co více k tomu dodat.
Zpět k těm kolům: abys hmotnější kola roztočil na určitou rychlost otáčení (abstrahujme teď od všech odporů, resp. ztrát), musíš k nim/na ně přivést větší točivý moment (než v případě lehkých kol), který v případě potřeby snížení té rychlosti zase musíš zmařit výkonnějšími brzdami, tj. odvést ten větší točivý moment (v daném případě ho v brzdách přeměníš na teplo), neboť každý setrvačník točivý moment přivedený z vnějšku přijímá/spotřebovává, ale zároveň je schopen ho poskytnout/vrátit (viz Pedrův příklad s autíčkem na setrvák). Prostě je to pořád o tomtéž, jak jsem již napsal, a už fakt nevím, co více k tomu dodat.
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Toto
se vztahovalo k tomuto (a napsanému přesně tak, jak je to napsané)Návštěvník píše:Má to stejný fyzikální rozměr a význam? Má! Tedy je to totéž.
nikoli k tomuto (v podobě, v jaké to následovalo - viz citace)mnd píše:...Moment setrvačnosti a reakce na kroutící moment...
To jen pro prořádek, když už mermomocí chceme slovíčkařit.mnd píše:Moment setrvačnosti je ...
Točivý moment nebo také kroutivý moment vyjadřuje ...
Re: Olej který při spalování nekouří ?
to luki.xy: vysokou spotřebu oleje zapříčiněnou již horším mechanickým stavem motoru olej neopraví. Pokud to chceš řešit "jen" olejem, tak buď zůstaň u levné 10w40 a hlídej a dolívej, nebo se dá zkusit s možná neurčitým výsledkem olej 10w50 nebo 10w60 (neznám přesně tyto motory - když by nebyly hydroštely, dala by se zkusit i 15w50 / pozor na API !!), ale 20w tam fakt nedávej - na zimu špatný....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej který při spalování nekouří ?
Vratim to k jeho datazu.
Motor bude davat jiny,jen ZATIM nechce hulit hlavne pri rozjezdu.
Zkus to predavkovat treba Winsem v plechovce,takova medovina,zejmena zatepla trochu funguje,odzkouseno na par vylagrosich,dvojnasobna davka...,motor ti to neopravi,jen trochu vytesni a tolik nehuli. Nic tim nepokazis. (A ztichne)
Nevhodne pro hydra v zime.
Kdyz to zkombinujes s nejakou 50kou,treba od Sunoca ci Elfu,nezrujnu te to. Ovsem bacha,bude se odezirat olej i s aditivem.
Motor bude davat jiny,jen ZATIM nechce hulit hlavne pri rozjezdu.
Zkus to predavkovat treba Winsem v plechovce,takova medovina,zejmena zatepla trochu funguje,odzkouseno na par vylagrosich,dvojnasobna davka...,motor ti to neopravi,jen trochu vytesni a tolik nehuli. Nic tim nepokazis. (A ztichne)
Nevhodne pro hydra v zime.
Kdyz to zkombinujes s nejakou 50kou,treba od Sunoca ci Elfu,nezrujnu te to. Ovsem bacha,bude se odezirat olej i s aditivem.