Olej - Honda Civic - poraďte
Moderátor: Colommbo
Olej - Honda Civic - poraďte
Cau lidi, potrebuji dosti poradit, protoze v olejich hrozne plavu.....pochopil sem ze mam lit nejlepe stejnej olej co tam lil ten prede mnou a atd. Mam Hondu Civic, r.v. 98, motor 1.4 L (D14A4) s tim ze nemam poneti jaky olej tam lil predchozi majitel, tedy ani jakej tam ted je. Uz mam naplanovanou vymenu oleje a ted tedy kterej??? Pouzivam auto kazdy den na cestu do vedlejsiho mesta, castejc jezdim pres 160, a dale vyuzim auto odpoledne na rozvoz jidla po meste takze stale radim 1,2,3 a motor vytacim castejc do vysokejch otacek.........jake hodnoty oleje mi doporucite? dik.....
pokud by take nekdo vedel o kvalitnim sportovnim vzduchovym filtru kterej mi by pridal treba jednoho, dva koniky tak dejte taky vedet.....dik lidi mejte se hezky.....
pokud by take nekdo vedel o kvalitnim sportovnim vzduchovym filtru kterej mi by pridal treba jednoho, dva koniky tak dejte taky vedet.....dik lidi mejte se hezky.....
Pokud nevíš, co tam je za olej, a jak dlouho, tak s ním ven, a doporučuji tak na 2-3 tkm tam nalít 10w40 API SJ (třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=734 ) - je to olej "střední" výkonnosti, kterým nic nepokazíš, pokud by tam byl náhodou lepší, a motoru pomůžeš - vyčistíš, kdyby tam bylo něco horšího. A potom použít - samozřejmě s výměnou filtru při KAŽDÉ výměně - olej podle jízdních podmínek. Ty si je tu napsal, takže já bych volil 5w40 nebo 10w40 (ta "pětka" je vhodnější na časté studené starty, a krátké jízdy) API min. SJ. A dá se použít i SAE 5w50, nebo 10w50 - tam je vyšší teplotní a výkonnová rezerva pro případy vysoké zátěže motoru, nebo je již spotřeba oleje trošku vyšší, což je ale u Hond ježděných v otáčkách "u červenýho" celkem normální. (A vybírej mezi zavedenými značkami). Výměnný interval nenatahuj v žádném případě přes 10tkm, nebo 1rok, ale píšeš, že motoru dáváš trochu "zabrat", (doufám, že ho předtím pořádně prohřeješ), tak raději po 7tkm. Měň včetně filtru, a pokud si koupil "ojetinu", nebylo by od věci vyměnit svíčky, ten vzduchový filtr, palivový filtr, brzdovku, (i v ovládání spojky !!), chladicí kapalinu i převoďák - a tady pozor !! Do manuální převodovky Honda patří JEN buď olej Honda MTF, nebo - pokud bys vybral do motoru SAE 10w40, tak se dá použít pro ten motor, i man. převodovku "společný" olej http://www.millersoils.cz/112/xss-10w40/ (protože má normu MTF). U motorového oleje, chladicí a brzdové kapaliny to není nutné, tam může být "neorigo", ale jiné, než origo oleje do serva, a převodovky nedávej...... vlastní zkušenost, já mám Civica, otec HR-V, a brácha CR-V. Jinak, určitě se něco dozvíš i na www.honda-club.cz A ještě dodatek - pokud bys kupoval i svíčky, tak Ti doporučím NGK, nebo Denso. Nevím přesně proč, ale třeba BOSCH-ky "Hondy moc neberou"......
A něco podobného se tu už řešilo:
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=2928 nebo http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=1435
A jak tu uvedl Stejsky77, mám Civica 1.5 VTEC r.v. 1998, a používám k plné spokojenosti oleje Q8 - v zimě http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417 a přes léto http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=420
A něco podobného se tu už řešilo:
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=2928 nebo http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=1435
A jak tu uvedl Stejsky77, mám Civica 1.5 VTEC r.v. 1998, a používám k plné spokojenosti oleje Q8 - v zimě http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417 a přes léto http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=420
Pitris tu nakousnul mj. palivová aditiva - do benzínu. Pro oživení motoru při sportovním stylu jízdy - přecejen to není levný na couračky do krámu - upřimně doporučuju tohle: http://www.millersoils.cz/256/petrol-po ... hot-boost/
Nejsem proti (i když nevím, že bych v tomto vlákně "nakousnul" aditiva do benzinu) - to co uvedl George je jednorázový čistič, je vhodné ho použít; a potom, když už tu George nakousnul aditiva od Millers Oils, se dá pravidelně používat http://www.millersoils.cz/255/petrol-power-ecomax/ , ale záleží na tom, kolik chce do toho Unknow_Michal investovat.....
Škodovkáři, já bych v tomto problém nehledal, když už se "něco špatného" udělá v palivové soustavě, tak, pokud to čistič rychle odstraní, tak to zůstane ve filtru, kde se to postupně stejně rozpustí, nebo to "vyletí" výfukem hned.skodovkar píše:Nemusí být špatné, ale mě vždy vyděsí věty typu "Efektivně a v krátké době čistí vstřikovací trysky a sací ventily. " Nejen ony, ale pro celou soustavu a u staršího vozu to může být kontraproduktivní.
A jen upřesnění k tomu převodovému oleji - Honda předepisuje do manuální převodovky Civicu z roku 1998 origo olej MTF, a nebo připouští (ale poukazuje na možné zhoršení kvality řazení) použití motorového oleje 10w30 nebo 10w40. Já uvedl, že se dá použít i http://www.millersoils.cz/112/xss-10w40/ - a to ze dvou důvodů: je to (asi) jediný motorový olej s normou MTF - což je právě předpis Hondy pro převoďák - a balení 5litrů krásně vyjde právě do těchto Civiců - zhruba 1,8litru do převodovky, a 3,2litru do motoru.....
no co myslis chlape ze udelal? budu se ridit rady.....dat tam 10W40 a rovnou uz to tak necham protoze sem mel asi podotknout ze neziju v cechach ale ve skotsku kde se dosti jine pocasi nez u vas....vy tam mate 36 ve stinu ale ja sem tady rad kdyz tu je okolo 20......prevodovka a servo jedine ATF olej coz me privadi k jedne otazce je rozdil mezi specifikaci ATF-94 a ATF-Q????? nebo to je jedno.......