klidně ho tam vraž.mirek.benes píše:K autu je predepsan olej 10W-30. Mam doma 4 litry Castrol Performance GDI. Je mozne tento olej pouzit, i kdyz motor neni GDI? (Mazda 626 GF, benzin). Pokud ne, proc?
Olej GDI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej GDI
a jsme zas u těch anonymů - KDO (už ses na tomto vlákně ptal?) chce nalít tento olej do JAKÉHO autaAnonymous píše:čau lidi můžu do toho nalít schell helix ultra VX 5W-30 A3/B4/C3
teď je tam nějak mobil 10W-40 a pěkně to cvaká
Jinak, pokud je motor už hlučnější při oleji 10w40, tak URČITĚ NEZTICHNE s olejem 5w30
Re: Olej GDI
A jak je to s 1,6 GDI motory od Hyundaie. Ten motor údajně vychází z 1,6 CVVT ale má přímý vstřik, proměnné sání tím řízeným obtokovým kanálem a papírově nižší spotřebu více jak o 0,5l. Jakou ten má životnost nebo jinak, přejal neduhy stejné jako má Mitsubishi ?
Re: Olej GDI
Také bych to rád věděl, ovšem obávám se, že bez vlastní zkušenosti je to nezjistitelné. A primárně bych se nebál přímého vstřiku, ale chudé směsi.
Re: Olej GDI
Mne zajímá jestli se může dát do motoru Hyundaie 1,6 CVVT olej 5W30 nebo 5W40 ACEA A3. Proč se ptám? Než přišli v Hyundai v r. 2012 s motorem 1,6 GDI tak do 1,4 a 1,6 CVVT byl předepsán olej 5W30 ACEA A3. Po nástupu motoru GDI je ve všech manuálech najednou i pro 1,4 a 1,6 CVVT olej 5W30 ACEA A5 !!! (Až na zadní stránce návodu k vozidlu je uveden i doporučený olej Shell se specifikací A3.) To tak technicky upravili i motory CVVT nebo to udělali jen kvůli sjednocení olejové politiky? Mohu použít dříve uváděnou výkonnostní třídu A3? Respektive 5W40 ACEA A3 /B3,B4 API SL/SJ/CF BMW LL-98, MB 229,3
Re: Olej GDI
Já bych právě tohle bral za "předpis", nikoli jen za jednu z (blbých a ještě blbějších) "možností".jjenda píše:... Mohu použít dříve uváděnou výkonnostní třídu A3? Respektive 5W40 ACEA A3 /B3,B4 API SL/SJ/CF BMW LL-98, MB 229,3
P.S.: Se dvěma GDI od MMC jsem najezdil v součtu už přes 350 tis. km.
Re: Olej GDI
Takže raději pro ujištění. Při pravidelné výměně 1x za rok při cca 10 - 12 tis raději dávat 5W30 respektive 5W40 pro jízdy po dálnici a v jižních krajinách se specifikací ACEA A3/B4 se silnějším mazacím filmem, než ACEA A5 který má slabší mazací film. Rozumím tomu tak dobře ?
Re: Olej GDI
Já bych to viděl taky tak - ACEA A3 a SAE (0w30, 0w40), 5w30 nebo 5w40 a s uvedenou výměnou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej GDI
Zdravím všechny dobré duše.
Nechci zakládat nové téma a zřejmě mne ukamenujete za dotaz, když existuje hledání. Už týden v kuse(když nejsem v práci) hledám ten správný olej pro můj motor. Mám Mitsu Carisma 4G63 1.8 GDI (90kw) a má najeto necelých 175tkm, hydroštely za studena cvakaj a za tepla občas taky. Auto bylo tahane z dojčlandu, ale fakt nemám tucha na co jezdil ten "dědula" a kdy byla dělána poslední výměna.
Proto se obracím na Vás s dotazem, jaký olej mohu pro tento motor použít? Doporučíte průplach motoru před výměnou?
Díky díky moc.
Nechci zakládat nové téma a zřejmě mne ukamenujete za dotaz, když existuje hledání. Už týden v kuse(když nejsem v práci) hledám ten správný olej pro můj motor. Mám Mitsu Carisma 4G63 1.8 GDI (90kw) a má najeto necelých 175tkm, hydroštely za studena cvakaj a za tepla občas taky. Auto bylo tahane z dojčlandu, ale fakt nemám tucha na co jezdil ten "dědula" a kdy byla dělána poslední výměna.
Proto se obracím na Vás s dotazem, jaký olej mohu pro tento motor použít? Doporučíte průplach motoru před výměnou?
Díky díky moc.
Re: Olej GDI
Načaté hydroštely žádný olej neopraví (pokud to jezdilo na Castrol Magnatec, budou uvnitř zanešené, pokud byl kdy byť jen krátce použit olej v ACEA A1 či A5, budou vydřené plochy děr v hlavě motoru, v nichž jsou uložené), ale mně se na Carismě 1,8 GDI svého času osvědčil Valvoline Durablend 10W-40. Jinak vřele doporučuji oleje co nejstarší klasifikace dle API (SH už neseženeš, tak se zastav pokud možno na max. SJ/SL), ACEA A3/B4, SAE 10W-40, výměnná lhůta max. 10 tis. km/1 rok. V každém případě se vyhni olejům s molykou a tomu Magnatecu. Na značce a ceně moc nezáleží, důležité je, aby olej měl vysokou horní (při 100 st. C) hodnotu viskozity a aby si ji v provozu dlouho udržel (anebo o to častěji měnit), proto ne 5W-40.
Vím, že toto moje doporučení jde mimo předpis výrobce motoru, zato vychází z vlastních praktických zkušeností mnoha set tis. km najetých na motorech GDI. A abych to podpořil, tak jen dodám, že na motoru 2,4 GDI stejného řešení hlavy motoru byly měněny hydroštely v rámci záruky za prvních cca 90 tis. km třikrát, já sám a už "za své" jsem je pak během dalších 200 tis. km měnil jen jednou. A proč? Inu proto, že jsem si ho servisoval sám a neřídil se předpisem výrobce motoru co do oleje. Ostatně na nevhodné oleje už dávno vychcípala většina motorů GDI.
Vím, že toto moje doporučení jde mimo předpis výrobce motoru, zato vychází z vlastních praktických zkušeností mnoha set tis. km najetých na motorech GDI. A abych to podpořil, tak jen dodám, že na motoru 2,4 GDI stejného řešení hlavy motoru byly měněny hydroštely v rámci záruky za prvních cca 90 tis. km třikrát, já sám a už "za své" jsem je pak během dalších 200 tis. km měnil jen jednou. A proč? Inu proto, že jsem si ho servisoval sám a neřídil se předpisem výrobce motoru co do oleje. Ostatně na nevhodné oleje už dávno vychcípala většina motorů GDI.
Re: Olej GDI
Ještě dodatek: Neproplachovat, zkrátit lhůtu první výměny na 3 tis. km!
A jako vhodný olej. filtr rozhodně doporučuji Purflux 489A. Vyměnit s olejem rovněž po těch 3 tis. km.
A jako vhodný olej. filtr rozhodně doporučuji Purflux 489A. Vyměnit s olejem rovněž po těch 3 tis. km.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej GDI
Taky jedna z možností (ještě API SH a nepíšu to proto, že jej mám v motoru)...Návštěvník píše: ...Jinak vřele doporučuji oleje co nejstarší klasifikace dle API (SH už neseženeš, tak se zastav pokud možno na max. SJ/SL), ACEA A3/B4, SAE 10W-40, výměnná lhůta max. 10 tis. km/1 rok....Na značce a ceně moc nezáleží, důležité je, aby olej měl vysokou horní (při 100 st. C) hodnotu viskozity a aby si ji v provozu dlouho udržel (anebo o to častěji měnit), proto ne 5W-40...
http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/2 ... O-5W-50-5L
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej GDI
Já o něm sice vím, ale vyzkoušený ho nemám a navíc mi jeho použití v motorech GDI, které olej nedokáží ani ohřát, zato ho brzy zničí sazemi a kyselou degradací, připadá jako kontraproduktivní.