Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od lefort »

Spotřeba bude úplně stejná, možná spíš o drobátko nižší... (vyzkoušeno na vlastním Mondeu mk3 TDCi)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od jerome »

ano je to tak. moc zalezi kto a ako jazdi s autom :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Pitris »

To pokračování už s Olejem do Fordu C-Max 1.6 TDCi nemělo moc společného. Je to tady: http://www.oleje.cz/forum/uz-ne-olej-fo ... t6199.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Dann
Příspěvky: 90
Registrován: čtv pro 22, 2016 15:32

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Dann »

Takže motorový olej Yacco O 5W30 už je v autě a na oleji najeto cca 800km a motor ztichl a přede si jako švýcarské hodinky..jako proplach použity Ford Formula F 5W30 najetím 1000km a ještě pro sichr Engine flush od Millerse+samozřejmě olejový filtr :wink: :wink: Převodový olej odsán z převodovky prakticky všechen a dle stavu(hnědý-skoro černý a řidký pomalu jako voda i když nebyl teplý ale spíše vlažný) si myslím že byl už na hraně své životnosti s najetými poctivými 153tkm. V převodovce chybělo jen cca 2dcl i když je vizuálně suchá bez viditelných uniků(ani přes poloosy). Nicméně bych chtěl vyvrátit domněnky, že oleje jiných značek v převodovce nefungují(i když tento olej měl rozdílné indexy oproti Castrolu, který tam je použit originál). Při -10°C za studena i při zahřáté převodovce pěkně řadí bez jakýhkoliv problému s použitým olejem Eni Rotra FE 75W-90. :wink: :wink:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Jerry3 »

Dann píše:Převodový olej odsán z převodovky prakticky všechen...
Důležité je slovo "prakticky".
Dann píše:a dle stavu(hnědý-skoro černý a řidký pomalu jako voda i když nebyl teplý ale spíše vlažný) si myslím že byl už na hraně své životnosti s najetými poctivými 153tkm.
Že převodový olej změní po létech provozu a 153 tis. najetých km svou viskozitu, tomu rozumím. Ale není mi jasné, jak může být skoro černý. Od čeho, proboha :!:
Dann píše:V převodovce chybělo jen cca 2dcl
A jak to můžeš vědět?
Dann píše:Nicméně bych chtěl vyvrátit domněnky, že oleje jiných značek v převodovce nefungují(i když tento olej měl rozdílné indexy oproti Castrolu, který tam je použit originál)...
Nedebatovali jsme o "značkách", ale o parametrech. A když už po šesté měníš co týden oleje různých značek a dokonce stejných "indexů" (abych použil tvou "terminologii"), všechny dle předpisu výrobce, pak se už nejspíše nebude jednat o domněnku. Někdy je totiž problém v tom, že ten, kdo nemá srovnání, obvykle netuší, jak by to řadilo, kdyby vše bylo, jak má být. Ovšem pokud jsi spokojen, budiž ti přáno. 8)
Dann
Příspěvky: 90
Registrován: čtv pro 22, 2016 15:32

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Dann »

Dal jsem s tim odsavanim opravdu celkem prace. Podotykam na zemi zvedl u spolujezdce, aby se olej prelil jen na jednu stranu, protoze prevodovka je zespodu rovna a pomalu vsechno odsal odsavackou, kontrolni sroub je ve vysce cca 10cm z celni strany prevodovky a je tam pekny pristup ze se da tenkou hadickou zjistit, ze ji mas na dne prevodovky. Ze chybi 2dcl jsem poznal podle mnozstvi odsateho oleje a udavane kapacity prevodovky od Fordu. Skoda, ze jsem jej nevyfotil, byl hodne tmave hnedy oproti novemu svetlemu. Opravdu netusim proc, ale prikladam to velkemu najezdu km na orig.napln a mozna opotrebovani ozubeni. Precti si parametry oleje Eni a parametry Castrolu ktery je vyse uveden a uvidis celkem velke rozdily v cislech u resene Brookfield viskozity pri -40°C ktera resi razeni pri mrazech. Jen rikam, ze Eni ma jine parametry oproti Castrolu syntrans a v prevodovce jde krasne hladce razeni i pri -10°C, nic vic nic min.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Pitris »

U motoráku jsem si byl skoro jistý že poznáš rozdíl k lepšímu, u toho převoďáku si asi měl štěstí. Ale vyšlo Ti obojí - takže :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Jerry3 »

Dann píše:Ze chybi 2dcl jsem poznal podle mnozstvi odsateho oleje a udavane kapacity prevodovky od Fordu.
To máš asi tak: u mého Fordu výrobce uvádí objem náplně oleje v motoru při výměně 4,2 l, přitom s určitostí vím, že už při nalití 3,8 l jsem těsně nad horní ryskou - poté, co už motor běžel, aby se naplnil olejový filtr a mazací kanály.
Dann
Příspěvky: 90
Registrován: čtv pro 22, 2016 15:32

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Dann »

Ze skusenosti s C-Maxem co mam 1.6tdci 66kW, udava vyrobce 3.8l, ale v realu po horni rysku vcetne zaplneni filtru, tam mam 4-4.1l. Myslim si osobne, ze 3.8l odpovida, presne na pul merky mezi rysky. Kazde auto to ma asi holt jinak.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Jerry3 »

No a právě proto jsem položil předmětnou otázku:
Jerry3 píše:
Dann píše:V převodovce chybělo jen cca 2dcl
A jak to můžeš vědět?
On ten olej z převodovky totiž skutečně nikam nemizí, tedy pokud nikde není žádný viditelný únik vně její skříně.
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od bjukemen »

nejako som nepochopil ci nebolo mozne olej zo skrine vypustit, odsavanie je prave ten najmenej vhodny sposob a uz duplom nevhodny na zmeranie (chybajuceho) mnozstva oleja ,kedze na beton si vsetok neodsal
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Dann
Příspěvky: 90
Registrován: čtv pro 22, 2016 15:32

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Dann »

Olej vypustit nejde, protože na převodovce je jen kontrolní šroub(výpustný nemá) a poloosu se mi fakt nechtělo sundávat(navíc by přes ní všechno nevyteklo). Auto jsem zvednul na straně u spolujezdce co nejvíce to šlo, aby se olej přelil jen na jednu stranu a pomalu odsával. Je tam pěkný přístup a hadičkou jde cítět, že jsi na dně převodovky tak si troufám říct, že jsem olej odsál prakticky všechen.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Libor »

Chlapi ahoj,
nechci zakládat nové vlákno, tak to prásknu tady. Kolegyně od ženy má FF 1.6 TDCI 66kW, r.v. 2008 a chce po mě vyměnit olej a filtr v motoru. Potud žádný problém, i oil filtr jsem nakonec našel, ale...

Na štítku v motoru má však z poslední výměny motorového oleje, realizované u nějakého garážníka olej SAE 10W40! Tohle mě samozřejmě zarazilo, i když má auto "cosi" najeto, nemyslím si, že taková viskosita by by tam měla (správně) být, navíc, když auto (nesprávně) používá převážně na krátké jìzdy.
Co s tím? Dodržet dosavadní viskositu, nebo přejít na výrobcem doporučenou SAE 5W30? Moc se mi tam ta 10W40 nezamlouvá... :-(
Díky za tipy..
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od Pitris »

Jestli tam ještě není DPF a paní má garáž, ta 10w40 se dá.
Jestli tam ale DPF už je, vyber 5w40 s ACEA C3. Možno i 5w30 nebo 0w40, ale taktéž C3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi

Příspěvek od jerome »

Libor píše:Chlapi ahoj,
FF 1.6 TDCI 66kW, r.v. 2008 a chce po mě vyměnit olej a filtr v motoru.Co s tím? :-(
Díky za tipy..
Čo s tým ? Pokiaľ sa nemýlim tak 66kw verzie 1.6TDCi boli ešte bez DPF-ka tj vyber olej s ACEA A3/B4 SAE trieda 5W30,5W40.Dá sa v kľude použiť aj tá predchádzajúca 10W40,ale pri krátkych jazdách bude 5-ka vhodnejšia :wink:
A k tomu tvojmu prekvápku z použitia 10W40 :arrow: kamarát leje do 1.9TDi 66kw len túto SAE triedu a motor ide bez problémov stále a je úplne suchý. Síce to je rotačka a 1.6 TDCi zase commonrail,ale myslím si,že by mu nijako neublížil hlavne keď si spomenieme ako tieto motory karbonizujú :idea: Presne jak píše Pitris. 10-na je v pohode použiteľná v našich klim.podmienkach :idea: Potom keď už to chceme viac rozoberať,tak je vhodnejšia na menej studených štartov a dlhšie trasy. Ak je studených štartov viac a aj trasy sa skracujú je lepšie použiť SAE triedu s 5 na začiatku :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět