Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Moderátor: Colommbo
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Spotřeba bude úplně stejná, možná spíš o drobátko nižší... (vyzkoušeno na vlastním Mondeu mk3 TDCi)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
ano je to tak. moc zalezi kto a ako jazdi s autom
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
To pokračování už s Olejem do Fordu C-Max 1.6 TDCi nemělo moc společného. Je to tady: http://www.oleje.cz/forum/uz-ne-olej-fo ... t6199.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Takže motorový olej Yacco O 5W30 už je v autě a na oleji najeto cca 800km a motor ztichl a přede si jako švýcarské hodinky..jako proplach použity Ford Formula F 5W30 najetím 1000km a ještě pro sichr Engine flush od Millerse+samozřejmě olejový filtr Převodový olej odsán z převodovky prakticky všechen a dle stavu(hnědý-skoro černý a řidký pomalu jako voda i když nebyl teplý ale spíše vlažný) si myslím že byl už na hraně své životnosti s najetými poctivými 153tkm. V převodovce chybělo jen cca 2dcl i když je vizuálně suchá bez viditelných uniků(ani přes poloosy). Nicméně bych chtěl vyvrátit domněnky, že oleje jiných značek v převodovce nefungují(i když tento olej měl rozdílné indexy oproti Castrolu, který tam je použit originál). Při -10°C za studena i při zahřáté převodovce pěkně řadí bez jakýhkoliv problému s použitým olejem Eni Rotra FE 75W-90.
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Důležité je slovo "prakticky".Dann píše:Převodový olej odsán z převodovky prakticky všechen...
Že převodový olej změní po létech provozu a 153 tis. najetých km svou viskozitu, tomu rozumím. Ale není mi jasné, jak může být skoro černý. Od čeho, probohaDann píše:a dle stavu(hnědý-skoro černý a řidký pomalu jako voda i když nebyl teplý ale spíše vlažný) si myslím že byl už na hraně své životnosti s najetými poctivými 153tkm.
A jak to můžeš vědět?Dann píše:V převodovce chybělo jen cca 2dcl
Nedebatovali jsme o "značkách", ale o parametrech. A když už po šesté měníš co týden oleje různých značek a dokonce stejných "indexů" (abych použil tvou "terminologii"), všechny dle předpisu výrobce, pak se už nejspíše nebude jednat o domněnku. Někdy je totiž problém v tom, že ten, kdo nemá srovnání, obvykle netuší, jak by to řadilo, kdyby vše bylo, jak má být. Ovšem pokud jsi spokojen, budiž ti přáno.Dann píše:Nicméně bych chtěl vyvrátit domněnky, že oleje jiných značek v převodovce nefungují(i když tento olej měl rozdílné indexy oproti Castrolu, který tam je použit originál)...
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Dal jsem s tim odsavanim opravdu celkem prace. Podotykam na zemi zvedl u spolujezdce, aby se olej prelil jen na jednu stranu, protoze prevodovka je zespodu rovna a pomalu vsechno odsal odsavackou, kontrolni sroub je ve vysce cca 10cm z celni strany prevodovky a je tam pekny pristup ze se da tenkou hadickou zjistit, ze ji mas na dne prevodovky. Ze chybi 2dcl jsem poznal podle mnozstvi odsateho oleje a udavane kapacity prevodovky od Fordu. Skoda, ze jsem jej nevyfotil, byl hodne tmave hnedy oproti novemu svetlemu. Opravdu netusim proc, ale prikladam to velkemu najezdu km na orig.napln a mozna opotrebovani ozubeni. Precti si parametry oleje Eni a parametry Castrolu ktery je vyse uveden a uvidis celkem velke rozdily v cislech u resene Brookfield viskozity pri -40°C ktera resi razeni pri mrazech. Jen rikam, ze Eni ma jine parametry oproti Castrolu syntrans a v prevodovce jde krasne hladce razeni i pri -10°C, nic vic nic min.
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
U motoráku jsem si byl skoro jistý že poznáš rozdíl k lepšímu, u toho převoďáku si asi měl štěstí. Ale vyšlo Ti obojí - takže
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
To máš asi tak: u mého Fordu výrobce uvádí objem náplně oleje v motoru při výměně 4,2 l, přitom s určitostí vím, že už při nalití 3,8 l jsem těsně nad horní ryskou - poté, co už motor běžel, aby se naplnil olejový filtr a mazací kanály.Dann píše:Ze chybi 2dcl jsem poznal podle mnozstvi odsateho oleje a udavane kapacity prevodovky od Fordu.
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Ze skusenosti s C-Maxem co mam 1.6tdci 66kW, udava vyrobce 3.8l, ale v realu po horni rysku vcetne zaplneni filtru, tam mam 4-4.1l. Myslim si osobne, ze 3.8l odpovida, presne na pul merky mezi rysky. Kazde auto to ma asi holt jinak.
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
No a právě proto jsem položil předmětnou otázku:
On ten olej z převodovky totiž skutečně nikam nemizí, tedy pokud nikde není žádný viditelný únik vně její skříně.Jerry3 píše:A jak to můžeš vědět?Dann píše:V převodovce chybělo jen cca 2dcl
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
nejako som nepochopil ci nebolo mozne olej zo skrine vypustit, odsavanie je prave ten najmenej vhodny sposob a uz duplom nevhodny na zmeranie (chybajuceho) mnozstva oleja ,kedze na beton si vsetok neodsal
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Olej vypustit nejde, protože na převodovce je jen kontrolní šroub(výpustný nemá) a poloosu se mi fakt nechtělo sundávat(navíc by přes ní všechno nevyteklo). Auto jsem zvednul na straně u spolujezdce co nejvíce to šlo, aby se olej přelil jen na jednu stranu a pomalu odsával. Je tam pěkný přístup a hadičkou jde cítět, že jsi na dně převodovky tak si troufám říct, že jsem olej odsál prakticky všechen.
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Chlapi ahoj,
nechci zakládat nové vlákno, tak to prásknu tady. Kolegyně od ženy má FF 1.6 TDCI 66kW, r.v. 2008 a chce po mě vyměnit olej a filtr v motoru. Potud žádný problém, i oil filtr jsem nakonec našel, ale...
Na štítku v motoru má však z poslední výměny motorového oleje, realizované u nějakého garážníka olej SAE 10W40! Tohle mě samozřejmě zarazilo, i když má auto "cosi" najeto, nemyslím si, že taková viskosita by by tam měla (správně) být, navíc, když auto (nesprávně) používá převážně na krátké jìzdy.
Co s tím? Dodržet dosavadní viskositu, nebo přejít na výrobcem doporučenou SAE 5W30? Moc se mi tam ta 10W40 nezamlouvá...
Díky za tipy..
nechci zakládat nové vlákno, tak to prásknu tady. Kolegyně od ženy má FF 1.6 TDCI 66kW, r.v. 2008 a chce po mě vyměnit olej a filtr v motoru. Potud žádný problém, i oil filtr jsem nakonec našel, ale...
Na štítku v motoru má však z poslední výměny motorového oleje, realizované u nějakého garážníka olej SAE 10W40! Tohle mě samozřejmě zarazilo, i když má auto "cosi" najeto, nemyslím si, že taková viskosita by by tam měla (správně) být, navíc, když auto (nesprávně) používá převážně na krátké jìzdy.
Co s tím? Dodržet dosavadní viskositu, nebo přejít na výrobcem doporučenou SAE 5W30? Moc se mi tam ta 10W40 nezamlouvá...
Díky za tipy..
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Jestli tam ještě není DPF a paní má garáž, ta 10w40 se dá.
Jestli tam ale DPF už je, vyber 5w40 s ACEA C3. Možno i 5w30 nebo 0w40, ale taktéž C3.
Jestli tam ale DPF už je, vyber 5w40 s ACEA C3. Možno i 5w30 nebo 0w40, ale taktéž C3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Čo s tým ? Pokiaľ sa nemýlim tak 66kw verzie 1.6TDCi boli ešte bez DPF-ka tj vyber olej s ACEA A3/B4 SAE trieda 5W30,5W40.Dá sa v kľude použiť aj tá predchádzajúca 10W40,ale pri krátkych jazdách bude 5-ka vhodnejšiaLibor píše:Chlapi ahoj,
FF 1.6 TDCI 66kW, r.v. 2008 a chce po mě vyměnit olej a filtr v motoru.Co s tím?
Díky za tipy..
A k tomu tvojmu prekvápku z použitia 10W40 kamarát leje do 1.9TDi 66kw len túto SAE triedu a motor ide bez problémov stále a je úplne suchý. Síce to je rotačka a 1.6 TDCi zase commonrail,ale myslím si,že by mu nijako neublížil hlavne keď si spomenieme ako tieto motory karbonizujú Presne jak píše Pitris. 10-na je v pohode použiteľná v našich klim.podmienkach Potom keď už to chceme viac rozoberať,tak je vhodnejšia na menej studených štartov a dlhšie trasy. Ak je studených štartov viac a aj trasy sa skracujú je lepšie použiť SAE triedu s 5 na začiatku
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30