Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Moderátor: Colommbo
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Pokud vím,tak problémy s výše jmenovaným měli hlavně lidi,kteří poskakovali kolem komína a měnili olej v předepsaném intervalu 30.000 km.Jinak se už nějakých pár let ta trubka dělá s větší ďurkou ve šroubu,takže je lepší průtok a tak rychle se nezanáší.A na "mém" fóru je maník,který má najeto půl míče s olejem Total Ineo ECS 5W30 C2,mění co 30.000 km a žádný problém,a to včetně převodovky s původní olejovou náplní.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Lengy60: Co ti mam na to napsat?Hadat se nebudu,videl jsem ten motor rozebrany,videl jsem nasledky,tak vim svoje..To co pises je svetla vyjimka,casteji je to bohuzel opacne. Ten motor neni spatny,jen vyzaduje specifickou peci od novoty
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Já taky nechtěl,abys mi něco psal a už vůbec to nebyla záminka k nějaké hádce.NOVON píše:Lengy60: Co ti mam na to napsat?Hadat se nebudu,videl jsem ten motor rozebrany,videl jsem nasledky,tak vim svoje..To co pises je svetla vyjimka,casteji je to bohuzel opacne. Ten motor neni spatny,jen vyzaduje specifickou peci od novoty
Že to je světlá vyjímka je možné,ale já vím o více lidech,kteří problém nemají,ale ti s autem zachází tak jak se má(což není to samé co doporučuje výrobce) a pro co bylo určeno.Pokud si to někdo koupil jako ojetinu,tak okamžitě vana dolů a vyčistit a vyměnit tu trubku k turbu.Na druhou stranu asi ani sám výrobce nepředpokládal,že si někdo koupí C4P a bude s ním např. den co den vozit děti 5 km do a ze školy. V každém případě je novější(8V) mnohem odolnější než ten původní 16 V.
Tak se nečil nebo ti praskne žilka.
Nový šroub k trubce mazání turba,i sítko je delší.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Lengy60: nevíš od kterého roku výroby se dělala větší ďurka ve šroubu? Jinak půl mega na originál náplň v převodovce klobouček to bude asi masakr kvalita té náplně, jestli z toho vůbec ještě náhodou vytečelengy60 píše:Pokud vím,tak problémy s výše jmenovaným měli hlavně lidi,kteří poskakovali kolem komína a měnili olej v předepsaném intervalu 30.000 km.Jinak se už nějakých pár let ta trubka dělá s větší ďurkou ve šroubu,takže je lepší průtok a tak rychle se nezanáší.A na "mém" fóru je maník,který má najeto půl míče s olejem Total Ineo ECS 5W30 C2,mění co 30.000 km a žádný problém,a to včetně převodovky s původní olejovou náplní.
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Tak to přesně nevím,ale kolega dělal tuhle operaci někdy před 2 lety,nicméně ten šroub ze sítkem a trubka nestojí baťoh.Kolega ji koupil z preventivních důvodů,bo zároveň čistil i FAP a nakonec zjistil,že jak trubka i to sítko bylo čisté jak prdelka,ale když už ji koupil,tak ji tam dal.Co se týče té převodovky,tak jestli si to dobře pamatuji,tak to byl automat a tam se vřele doporučuje olej neměnit,kdo ho vyměnil,tak měl záhy problém.Jiný kolega má C5 a má nejeto nějakých 380.000 bez výměny a almara šlape jak hodinky.Jak jsem koupil,tak prodávám.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Tak jestli to nebyla spíše světlá vyjímka.. s tím dlouhým intervalem výměny oleje a nebylo sítko zas...é Když se na ten malý šroubek se sítkem podívaš, tak to sítko moc důvěry nevyvolává. Ve zkratce u nafty vyměníš olej-ujedeš 100km a už je černý jak bota, tak co to asi po 30tkm s tím sítkem může udělat. S mým ročním nájezdem bych to radši viděl na výměnu oleje po 8tkm, abych taky nemusel měnit turbo co 2 roky skrz malého průtoku oleje a uchlazení turba nebo promazání
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Já ale nepsal,že zrovna v jeho autě se měnil olej po 30 tkm,to bylo u toho co má najeto 500 tkm. Ten co čistil FAP a měnil tu trubku se šroubem a sítkem to dělal někde ve 180 tkm,ale jak často měnil olej a v jakém režimu auto provozuje,tak to fakt netuším nebo si to spíš nepamatuji,je to chrochta a tam já jen občas nahlédnu.Zkrátka je to tak,že pokud jezdíš z naftou krátké trasy a měníš olej po dlouhé době,tak si zaděláváš na problém.Když jsem v autech ještě dělal,tak se strašně někteří divili,že když přijeli s přeplňovaným TDI a měli najeto za 5 let 50.000 km,tak jsme jim nabídli méně než těm,co měli za stejnou dobu najeto např. 150.000 km,no proč asi,že? V tom prvním případě se sice mohlo jednat o tzv.sváteční jezdce(jednou za čas nějaký delší výlet),ale většinou to byli právě ti pojížděči kolem komína a to TDI si koupili právě k vůli té úžasné spotřebě.Ti ani neuměli toho výkonu motoru využít,protože se nejednou stalo,že přijeli z nefunkčním turbem a ani o tom nevěděli. Takže si pořídili za bambilión mocné TDI a ve finále jezdili z výkonem SDI 50 kW.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Sitko ze srubu kazdopadne vytahnout u jakehokoliv provedeni,stareho i noveho..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Lengy: Ja se neciluju..,ja mam prece "teedeeii".
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Tak zrovna před tímto zkušení majitelé HDI důrazně varují!NOVON píše:Sitko ze srubu kazdopadne vytahnout u jakehokoliv provedeni,stareho i noveho..
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
s 1.6 Hdi jsem ve P 407 najel bez jakýchkoliv problémů cca 200 tis s olejem Total INEO ECS při výměnách co 20 tis km - jediné co jsem měnil byla trubka od mazání turba - a sítko ze šroubu mi tam vytáhli už v origo servisu/prodejně Peugeot, kde ho mechanik kupoval .
Motor ani po 200 tis nějak masivně zakarbonován nebyl.
S motorem jsem byl velice spokojen a průměrná dlouhodobá spotřeba cca 5,7 l/100 km taky potěšila.
Asi to je opravdu o tom, jak se k motoru majitel chová
Motor ani po 200 tis nějak masivně zakarbonován nebyl.
S motorem jsem byl velice spokojen a průměrná dlouhodobá spotřeba cca 5,7 l/100 km taky potěšila.
Asi to je opravdu o tom, jak se k motoru majitel chová
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
VW Golf 7 R line
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Vztaženo ke zmíněnému motoru možná, obecně však ne. Jsou totiž motory "blbuvzdorné", a pak motory, které se po.erou, ať se k nim majitel chová sebelépe.j.kiwi píše:s 1.6 Hdi ...
Asi to je opravdu o tom, jak se k motoru majitel chová
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Lengy60: No a proc sitko nechat? Kvuli drivejsi vymene turba?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Právě že k vůli delší životnosti,bo se jim údajně při absenci sítka dostal do turba nějaký bordel a odebralo se do věčných lovišť.Detaily po mě nechtěj,jen jsem to tam zahlédl při běžném čtení.NOVON píše:Lengy60: No a proc sitko nechat? Kvuli drivejsi vymene turba?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej Ford C-Max 1.6 TDCi
Když jsme u té spotřeby: nejúspornější auto na které jsem kdy narazil je právě C-Max který mám, 1.6TDCi 66kW. Podle palubáku na trase 292km po okreskách pří průměrné jízdě 70km/h spotřeba 3.9l-reálná 4.1(vyjížděl jsem s natankovaným autem až po hrdlo, dotankoval jsem 12.3l až pohrdlo), nafta Maxxmotion a motorový olej Ford Formula F 5W30. Sice C-Max není žádný závodník auto co se týče zrychlení, ale při průměrné rychlosti po dálnici cca 135km/h celou cestu-spotřeba 4.8l na vzdálenosti 308km. Nicméně měl jsem Passat 3C, r.v.2006 2.0TDi 103kW combi a i s jízdou s prominutím jak s hnojem jsem se nikdy nedostal pod 5.8l a podotýkám nebyla to 4-čtyř kola. Známý má 3C a ten se pod 6l s 8V s DPF nedostane už vůbec. A abych se dostal k jádru tohoto vlákna, jsem zvědavý jaká bude spotřeba při stejné jízdě jak jsem uvedl výše u oleje bez snížené HTHS viskozity. Jak jsem již říkal, o spotřebu mi až tak nejde, spíše chci jezdit bez nějakého extremního karbonu nebo kalu v motoru a proto dám raději doporučený olej ACEA C3/C2 a výměnu s filtrem max co 10tkm vzhledem k častým startům a popojížďkám po městě.