Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Moderátor: Colommbo
Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Dobrý den,
prosím o radu jaký olej do Fiata 850 SPort Coupé rok 1970, 4válec, 903ccm
V příručce píšou do 35 stupňů sae30 nebo 20w-40 a nad 35stupňů pak sae40. Jaký konkrétní olej byste doporučili? Postačí M6AD?
Jde mi o to, že mezi oleji jsou značné cenové rozdíly, tak zda je to pak vůbec markantní? Čím se pak liší drahé oleje přímo pro veterány, když splňují stejnou normu?
Děkuji moc za rady
prosím o radu jaký olej do Fiata 850 SPort Coupé rok 1970, 4válec, 903ccm
V příručce píšou do 35 stupňů sae30 nebo 20w-40 a nad 35stupňů pak sae40. Jaký konkrétní olej byste doporučili? Postačí M6AD?
Jde mi o to, že mezi oleji jsou značné cenové rozdíly, tak zda je to pak vůbec markantní? Čím se pak liší drahé oleje přímo pro veterány, když splňují stejnou normu?
Děkuji moc za rady
Re: Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Zdravím
Jednoho Fiata 850 Sport Coupe mám doma.. (Je tam 15W/40 API SG/SH..) Ale dost záleží jestli je motor uvnitř čistý,bez karbonu. Jak jistě víte - má to jen odstředivku uvnitř doleva se točící řemenice kliky...
Myslím že tam máme Mogul ale v podstatě na výrobci nesejde a u 15/40 bych zůstal bez obav.
Jednoho Fiata 850 Sport Coupe mám doma.. (Je tam 15W/40 API SG/SH..) Ale dost záleží jestli je motor uvnitř čistý,bez karbonu. Jak jistě víte - má to jen odstředivku uvnitř doleva se točící řemenice kliky...
Myslím že tam máme Mogul ale v podstatě na výrobci nesejde a u 15/40 bych zůstal bez obav.
Re: Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Presne tak. Auto s jen odtredivkou jsem mel,simcu,nedat co by rozpustilo humus,pokud tam je,je li agr po repasi,je v olejich vetsi moznost. V priade usazenin,bych neprekrocil SE. Hlavne menit
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Náááááádherný auta, obdivoval jsem je v době, kdy jsem chodil na gympl...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Měnit po max. 5-ti tkm. Pokud motor není zakarbonován, tak jak píše Mick 1: 15W/40 API SG/SH
Jestli to dřív jezdilo na podle API "horší" olej, tak dle PePe-ho: ne víc jak API SE (15W40). A měnit
Jestli to dřív jezdilo na podle API "horší" olej, tak dle PePe-ho: ne víc jak API SE (15W40). A měnit
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Kluci díky za rady!
Jsem opravdu laik, takže mám/mohu použít libovolný olej 5W-40 ? Záleží na značce či ceně ?
Auto je po starém pánovi, vedl záznamy o výměnách, tak se na to pořádně podívám, ale dle doporučení tedy vyměnit ideálně ihned a pak max po 5tis. km.
Kamarád dává do F600D ten M6AD, ten vhodný není?
Kdybych chtěl auto fakt dopřát, jaký olej zvolit?
Omlouvám se za tolik dotazů, ale je fakt tomu nerozumím a vy zjevně ano
Jsem opravdu laik, takže mám/mohu použít libovolný olej 5W-40 ? Záleží na značce či ceně ?
Auto je po starém pánovi, vedl záznamy o výměnách, tak se na to pořádně podívám, ale dle doporučení tedy vyměnit ideálně ihned a pak max po 5tis. km.
Kamarád dává do F600D ten M6AD, ten vhodný není?
Kdybych chtěl auto fakt dopřát, jaký olej zvolit?
Omlouvám se za tolik dotazů, ale je fakt tomu nerozumím a vy zjevně ano
Re: Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
M6AD to umaže a při sezónním provozu to není zásadní problém. Ale modernější oleje mají lepší čisticí vlastnosti a to je výhodou pokud máš motor čistý. Nemáš-li tak ať tě nenapadne tam lít nějaké čističe apod. kraviny!
Do stovky jsem uvažoval nad tímto olejem http://www.oleje.cz/p/paramo-trysk-m8ad-15w-50-4-l--141 případně nějaké 15W-40. Asi s tím moc nenajezdíš, tak klidně kup raději běžný olej jako M8AD a měň ho každý rok. Do veteránů jsou i speciální oleje, ale ceny jsou někde jinde http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... o-veterany
Do stovky jsem uvažoval nad tímto olejem http://www.oleje.cz/p/paramo-trysk-m8ad-15w-50-4-l--141 případně nějaké 15W-40. Asi s tím moc nenajezdíš, tak klidně kup raději běžný olej jako M8AD a měň ho každý rok. Do veteránů jsou i speciální oleje, ale ceny jsou někde jinde http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... o-veterany
Re: Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Diky potrebuji krapet navest, jak vidite.
Motor nevim, zda je cisty. Par let to stalo a predtim to mel stary pan a menil podle meho tak jednou za 5-10tis...
Takze asi hned vymenit a idealne to s olejem zbytecne neprehanet a hledat 15w-40 s pridomkem SE za rozumny peniz a menit bud kazdy rok nebo nejpozdeji kazdych 5tis km...
Motor nevim, zda je cisty. Par let to stalo a predtim to mel stary pan a menil podle meho tak jednou za 5-10tis...
Takze asi hned vymenit a idealne to s olejem zbytecne neprehanet a hledat 15w-40 s pridomkem SE za rozumny peniz a menit bud kazdy rok nebo nejpozdeji kazdych 5tis km...
Re: Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Ten motor je poměrně malý a živý - přeci jen je to "sport" verze 850 a potřeba jej trošku držet v otáčkách. Ano,umaže to i M6AD, ALE ten motor není zase tak složitý sundat vanu a ventilový víko (přijednom zkontrolovat ventilový vůle) a zjistit jak hodně je/není vrstva karbonu.Očistit sítko sacího koše. Tam kde olej proudí tlakem nic nebude na 99%. Auto je vhodný na veterána a motory GBC 1000 moc nejsou - škoda to zničit.Přes zimu to rozdělejte ..A hlavně to nemá filtrační vložku s papírem ale - jak už jsem psal - odstředivku na klice (což se mnohdy lidem ani nechtělo rozdělávat a čistit)
Pokud si nejste jistí a nebude náročný a častý provoz,pak M6AD je relativně "schůdná" varianta a klidně ten olej vyměňte vícekrát při té ceně za M6AD....(teprv pak 15W/40)
Pokud si nejste jistí a nebude náročný a častý provoz,pak M6AD je relativně "schůdná" varianta a klidně ten olej vyměňte vícekrát při té ceně za M6AD....(teprv pak 15W/40)
Re: Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Předpokládám, že Ti tam "vypadla" jednička 15W-40.... A jak bylo napsáno: pokud je motor čistý, resp. pokud se dřív dával olej s vyšší API - tak od SH výš (SH, SG, SJ), tak v tom pokračuj. Jestli ne, nedávej vyšší jak API SE - hrozí rozpuštění usazenin a ucpání něčeho.... M6AD bych raději nedával....simlik píše:Jsem opravdu laik, takže mám/mohu použít libovolný olej 5W-40 ? Záleží na značce či ceně?
simlik píše:Kdybych chtěl auto fakt dopřát, jaký olej zvolit?
Když chceš být "pinktlich", dá se zvolit přímo oleje pro veterány: http://www.millersoils.cz/26--motorove-oleje.html Jestli budeš jezdit JEN mimo zimu, dá se SAE 30 nebo 40, pokud i v zimě, tak zvol 15w40 nebo 20w50 (ta "dvacítka" by se neměla používat tak pod -10°C, "patnáctka vezme" i stupňů venku -15).
Edit: skodovkar byl rychlejší
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Posviť si alespoň do ventilového víka nebo ho ještě lépe sundej a podívej se jak to pod ním vypadá. Může to hodně napovědět. Při jednom si můžeš seřídit ventily
Re: Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Toto není zas takový vetoš,aby spešl olej potřeboval. Důležitý je mechanický stav motoru,častost jízd, resp. účel ke kterému bude vozidlo sloužit a výše popsané znečištění jeho vnitřností. To že udělat ventily,zapalování,svíce,stav v převodovce,řízení ( nevím jaké má...),nemrzka,ložiska...,snad majitel ví.
Opečovávat taký to klenot. Mě čeká v budoucnu,snad,něco podobného. F 128 coupe 1300.
Pozor na druh brzdovky!
Pokud je tam cosi,zeleného,či dokonce červeného,nelze s nynějšíma moc kombinovat. Červená vůbec.
Není-li nezbytně nutné,nech to ve stávajícím stavu. Pokud je vše suché,paradoxně může moderní kapalina gumičky poškodit. Vim o tom své. Bohužel. Mírný vodní kondensát je pro ně menší zlo.
Použiješ-li M8AD např. Cinol 15w-50,účet ti to nezruinuje a motor zamlaská. Nehodláš-li se stěhovat na zimu do Tater a používat vozítko jako zásobovací.
Opečovávat taký to klenot. Mě čeká v budoucnu,snad,něco podobného. F 128 coupe 1300.
Pozor na druh brzdovky!
Pokud je tam cosi,zeleného,či dokonce červeného,nelze s nynějšíma moc kombinovat. Červená vůbec.
Není-li nezbytně nutné,nech to ve stávajícím stavu. Pokud je vše suché,paradoxně může moderní kapalina gumičky poškodit. Vim o tom své. Bohužel. Mírný vodní kondensát je pro ně menší zlo.
Použiješ-li M8AD např. Cinol 15w-50,účet ti to nezruinuje a motor zamlaská. Nehodláš-li se stěhovat na zimu do Tater a používat vozítko jako zásobovací.
Re: Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Děkuju za rady. Mechanik, ktery ma s temito vozy zkusenost tam dal Agip HD Dual 15W-40 SF/CD. Snad bude sloužit.
Možná hloupá otázka, ale mohu dolívat i jiný olej? (třeba SE) nebo to něčemu vadí?
Díky
Možná hloupá otázka, ale mohu dolívat i jiný olej? (třeba SE) nebo to něčemu vadí?
Díky
Re: Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Ale uz ne SG a dale. Mezi F a G,je skok nejen vykonovy ale hlavne aditivacni,rozpoustedla ap.
Re: Olej do veterána Fiat 850 Sport Coupé
Mě by přišel ten M8AD rozumný. Dávat M6A(D) mi přijde podobné, jako do dvoutakta dát M2T. K tomu není důvod ani u staršího motoru, pokud mu nechci úmyslně škodit. A to snad nechce nikdo.