olej do Superb 2, 1.8tsi
Moderátor: Colommbo
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
kornel, vieš kde je problém? Každému je od začiatku jasné, že pre tento motor je vhodnejší olej 0W-40 alebo 5W-40. Stačí ak si prečítaš vlákno od začiatku, ja som tiež nič iné netvrdil.
Celé toto vlákno sa "zvrhlo" tam, keď si si nemohol odpustiť kopnutie do LL olejov v zmysle že sú to grcky a ja som na toto reagoval, že silno zavádzaš. Od toho momentu riešiš, že do 1.8 TSI nie je ten olej vhodný, a 5W-40 tam bude lepší. Vtip je ale v tom, že to tu (vrátane mňa) nikto nespochybňuje, my tu ale s tebou diskutujeme všeobecne o tom, že tvoj vyhrotený názor na LL oleje je nesprávny, a nemal by si na základe nejakých zlých skúseností všeobecne zatracovať inak kvalitný produkt s ktorým jazdia vo svete milióny áut státisíce km úplne bez problémov.
Môžem to napísať aj tak, že by si sa na veci nemal pozerať čiernobielo a všetko zlé čo sa nejakému motoru stalo (z tvojich skúseností), nezhadzovať vždy na LL olej, a potom robiť z tých olejov obetných baránkov.
A aby to bolo jasné, napíšem sem ešte príklad z kuchyne. Keď sa v palmovom oleji (5W-30) pripravované jedlo (TSI) spáli, tak je palmový olej iba blbá dietná grcka, inak nevhodná do kuchyne a nikto by to nemal používať, lebo predsa každý vie, že piecť sa má masťou (10W-40) a slnečnicovým olejom (5W-40), alebo pripúšťaš, že chybu mohol spraviť aj kuchár, a palmový olej je v tom tak trochu nevinne?
Celé toto vlákno sa "zvrhlo" tam, keď si si nemohol odpustiť kopnutie do LL olejov v zmysle že sú to grcky a ja som na toto reagoval, že silno zavádzaš. Od toho momentu riešiš, že do 1.8 TSI nie je ten olej vhodný, a 5W-40 tam bude lepší. Vtip je ale v tom, že to tu (vrátane mňa) nikto nespochybňuje, my tu ale s tebou diskutujeme všeobecne o tom, že tvoj vyhrotený názor na LL oleje je nesprávny, a nemal by si na základe nejakých zlých skúseností všeobecne zatracovať inak kvalitný produkt s ktorým jazdia vo svete milióny áut státisíce km úplne bez problémov.
Môžem to napísať aj tak, že by si sa na veci nemal pozerať čiernobielo a všetko zlé čo sa nejakému motoru stalo (z tvojich skúseností), nezhadzovať vždy na LL olej, a potom robiť z tých olejov obetných baránkov.
A aby to bolo jasné, napíšem sem ešte príklad z kuchyne. Keď sa v palmovom oleji (5W-30) pripravované jedlo (TSI) spáli, tak je palmový olej iba blbá dietná grcka, inak nevhodná do kuchyne a nikto by to nemal používať, lebo predsa každý vie, že piecť sa má masťou (10W-40) a slnečnicovým olejom (5W-40), alebo pripúšťaš, že chybu mohol spraviť aj kuchár, a palmový olej je v tom tak trochu nevinne?
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
nič v zlom, ale ako som napísal, našu konverzáciu som už uzavrel.. nakoľko viac sa k tejto téme na to isté dookola vyjadrovať nebudem
P.S "zvrhlo" hoci v úvodzovkách, je asi prisilný výraz.. normálna slušná diskuzia, kde sa stretli odlišné pohľady s dosť odlišnou argumentáciou.. to jest vše, netreba to tak prežívať
P.S "zvrhlo" hoci v úvodzovkách, je asi prisilný výraz.. normálna slušná diskuzia, kde sa stretli odlišné pohľady s dosť odlišnou argumentáciou.. to jest vše, netreba to tak prežívať
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
Zvrhlo bolo myslené tak, že už bolo mimo tému, tj. off topic.
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
žiaden off topic.. vyjadroval som sa vždy v súvislosti s TSI, hoci ako som podotkol, mohlo sa to javiť ako celkové zatracovanie LL VW504.
Off topic je už toto zbytočné ďalšie klábosenie
Off topic je už toto zbytočné ďalšie klábosenie
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
Problemom bolo ze kornel oznacil vsetky 5W30 oleje za nizkoviskozne grcanice co nie je tak celkom pravda. Kornel su oleje s normalnou HTHS napr. Synpower 5W30 s ACEA A3B3/B4 a su so snizenou HTHS napr. Durablend FE 5W30 s ACEA A1,B1/B5 ale to snad vies aj ty No ale to som chcel ze ked niekto jazdi stale kratke trasy tak ta 5W30 je uplne v pohode lebo ten olej sa nema sancu nejako prehriat ako to sponimal e1H Akurat zas sa to bije s tym ze su LL a pri tychto kratkych trasach tj stazenych podmienkach pre olej je ich tam tak dlho blbost nechavat.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
jerome jerome už len ty si tu chýbal
kde ja píšem všeobecne o 5w-30 ty lombo zmieňujem sa výhradne o LL LowSaps 5w-30 VW504 (nakoľko ten sa aj konkrétne týka predmetného motora, ktorý sa tu rieši..), čo som sa aj schálne snažil vždy takto označovať v jednotl. príspevkoch, aby to nejaký natvrdlý puk nezovšeobecňoval.. Ako sorry, ale sám si nabehol a hovadiny s prepáčením tu už fakt čítať a viac ani na ne regovať nemienim..
Howgh
kde ja píšem všeobecne o 5w-30 ty lombo zmieňujem sa výhradne o LL LowSaps 5w-30 VW504 (nakoľko ten sa aj konkrétne týka predmetného motora, ktorý sa tu rieši..), čo som sa aj schálne snažil vždy takto označovať v jednotl. príspevkoch, aby to nejaký natvrdlý puk nezovšeobecňoval.. Ako sorry, ale sám si nabehol a hovadiny s prepáčením tu už fakt čítať a viac ani na ne regovať nemienim..
Howgh
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
kornel, zamotávaš sa do toho.
1. Dnes už sú vlastne všetky oleje LL, ale to len tak na okraj.
2. Napriek tomu, že sú všetky LL (môžeš ich dať napr. do Mercedesa na 30 tisíc km), VAG ako jediný koncern má extra (povedzme, že prísnejšiu) požiadavku na oleje v prípade že sa majú použiť na LL (správne nazvaný premenlivý) interval, aby ľudia neliali do motora na 30 tisíc km kdejaký olej ktorý ledva stačí do kosačky na jedno použitie. A toto sú práve oleje so schválením VW 504.00/507.00.
3. Treba ale vedieť, že tie oleje VW 504.00/507.00 vôbec nemusia byť low SAPS, existujú na trhu aj mid SAPS.
4. Ale povedzme, že pre teba sú to všetko low SAPS (keď už si na tie mid nejak pozabudol), bez ohľadu na to, že sú vlastne mid SAPS. V tomto prípade si ale tak trochu serieš do huby, lebo dnes všetky oleje na trhu ktoré majú viskozitu, sú low, alebo mid SAPS a full SAPS s touto viskozitou vôbec neexistujú. Ani pre MB, BMW, PSA, Fiat, atď. Jednoducho sú prispôsobené pre naftové motory s DPF, tak z princípu full SAPS nemôžu byť.
5. A keď už sme sa tu vlastne dopracovali k množine všetkých olejov s viskozitou 5W-30, tak ťa musím upozorniť, že z týchto olejov patria medzi najkvalitnejšie práve tie ktoré majú schválenia VW 504.00/507.00, najlepšie v kombinácii s MB 229.51.
Takže ak sa nám snažíš povedať, že tebe vadia iba LL 5W-30 oleje so schválením VW 504.00, tak potom ti musia reálne vadiť všetky oleje so spomenutou viskozitou. Ostatné 5W-30 na tom totiž budú iba horšie.
1. Dnes už sú vlastne všetky oleje LL, ale to len tak na okraj.
2. Napriek tomu, že sú všetky LL (môžeš ich dať napr. do Mercedesa na 30 tisíc km), VAG ako jediný koncern má extra (povedzme, že prísnejšiu) požiadavku na oleje v prípade že sa majú použiť na LL (správne nazvaný premenlivý) interval, aby ľudia neliali do motora na 30 tisíc km kdejaký olej ktorý ledva stačí do kosačky na jedno použitie. A toto sú práve oleje so schválením VW 504.00/507.00.
3. Treba ale vedieť, že tie oleje VW 504.00/507.00 vôbec nemusia byť low SAPS, existujú na trhu aj mid SAPS.
4. Ale povedzme, že pre teba sú to všetko low SAPS (keď už si na tie mid nejak pozabudol), bez ohľadu na to, že sú vlastne mid SAPS. V tomto prípade si ale tak trochu serieš do huby, lebo dnes všetky oleje na trhu ktoré majú viskozitu, sú low, alebo mid SAPS a full SAPS s touto viskozitou vôbec neexistujú. Ani pre MB, BMW, PSA, Fiat, atď. Jednoducho sú prispôsobené pre naftové motory s DPF, tak z princípu full SAPS nemôžu byť.
5. A keď už sme sa tu vlastne dopracovali k množine všetkých olejov s viskozitou 5W-30, tak ťa musím upozorniť, že z týchto olejov patria medzi najkvalitnejšie práve tie ktoré majú schválenia VW 504.00/507.00, najlepšie v kombinácii s MB 229.51.
Takže ak sa nám snažíš povedať, že tebe vadia iba LL 5W-30 oleje so schválením VW 504.00, tak potom ti musia reálne vadiť všetky oleje so spomenutou viskozitou. Ostatné 5W-30 na tom totiž budú iba horšie.
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
Ja som napísal svoje pohľady a názory (formované aj reálnym životom), ty si napísal svoje pohľady a názory.. zdá sa ti, že je nutné to tu dookola opakovať? alebo máš tak silný záujem ma o niečom presvedčiť, že ťa tu baví vypisovať tie litánie mne adresované o tom istom dookola?
Nič v zlom, ale už mi to príde trošku choré.., nauč sa rešpektovať názory iných a nevnucuj za každú cenu tie svoje, pokiaľ tebe tvoj pohľad a názor nik neberie, hoci čerpáš len z pár teoretických zdrojov.
Každý má možnosť si sám prečítať vlákno, resp. príspevky v ktorých sa argumentovalo a urobiť si názor, nepotrebuje k tomu tvoj manuál.
P.S myslím, že už skutočne stačilo.
Nič v zlom, ale už mi to príde trošku choré.., nauč sa rešpektovať názory iných a nevnucuj za každú cenu tie svoje, pokiaľ tebe tvoj pohľad a názor nik neberie, hoci čerpáš len z pár teoretických zdrojov.
Každý má možnosť si sám prečítať vlákno, resp. príspevky v ktorých sa argumentovalo a urobiť si názor, nepotrebuje k tomu tvoj manuál.
P.S myslím, že už skutočne stačilo.
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
e1H píše:....Dnes už sú vlastne všetky oleje LL....
Náš tím na mysli SAE 5w30 s normální HTHS viskozitou a že jsou už všechny "LL" a mid / low sapse1H píše:Ale povedzme, že pre teba sú to všetko low SAPS (keď už si na tie mid nejak pozabudol), bez ohľadu na to, že sú vlastne mid SAPS. V tomto prípade si ale tak trochu serieš do huby, lebo dnes všetky oleje na trhu ktoré majú viskozitu, sú low, alebo mid SAPS a full SAPS s touto viskozitou vôbec neexistujú. Ani pre MB, BMW, PSA, Fiat, atď. Jednoducho sú prispôsobené pre naftové motory s DPF, tak z princípu full SAPS nemôžu byť....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
kornel, názor ti neberiem ani ja, ale ak tvoje argumenty pre/proti sú povedzme to tak, že silno priestrelné a miestami si už vlastne protirečíš, tak tu na ne budem reagovať. Ja, a ako vidíš aj ostatní. Ak nechceš aby sme na to reagovali, tak buď menej zovšeobecňuj a napíš svoj názor tak, aby bol úplne presný a pravdivý, alebo máš možnosť ho nenapísať. Ale neočakávaj, že sem niečo napíšeš a potom keď tebe sa to už nehodí, tak ukončíme diskusiu.
Pitris, mal som na mysli úplne všetky SAE 5W-30, bez ohľadu na HTHS viskozitu. Vieš o nejakých olejoch, ktoré sú 5W-30 a sú zároveň full SAPS?
Pitris, mal som na mysli úplne všetky SAE 5W-30, bez ohľadu na HTHS viskozitu. Vieš o nejakých olejoch, ktoré sú 5W-30 a sú zároveň full SAPS?
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
e1H zovšeobecňovať som tu teda rozhodne nezačal ja.. 10x opakujem, že všade som sa od začiatku schválne vyjadroval konkrétne celým popisom oleja (aby to práve nikto nezačal tak ponímať) + vzťah ku konkrétnemu/tnym typom motorov.. pretože mám s týmto konkrétne relevantné skúsenosti, na základe ktorých som vyjadril svoj pohľad.. nikde som nepísal nič, z čoho by sa to tak jednoznačne mohlo javiť! Ty si sa akurát chytil označenia "Eko grcky".. čo ťa nejako osobne urazilo, o tom to celé je.
A keď píšem, že pre tieto motory pre akúkoľvek prevádzku pre ich dlhodobú kondíciu a stav je lepšie zvoliť 5w-40 VW502 na 10-12tkm na základe toho, čo sa s tými motormi deje v reálnom živote, tak je to jednoducho tak.. a nič na tom nezmenia žiadne poučky, žiadne teoretizovanie a už vôbec nie trepanie prázdnej slamy dookola..
A keď píšem, že pre tieto motory pre akúkoľvek prevádzku pre ich dlhodobú kondíciu a stav je lepšie zvoliť 5w-40 VW502 na 10-12tkm na základe toho, čo sa s tými motormi deje v reálnom živote, tak je to jednoducho tak.. a nič na tom nezmenia žiadne poučky, žiadne teoretizovanie a už vôbec nie trepanie prázdnej slamy dookola..
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
Toto k tomu, že si nezovšeobecňoval a vyjadroval si sa konkrétne celým popisom oleja.
Sú ale ľudia, ktorí jazdia napr. výhradne krátke trasy (odvezú deti do školy, idú do práce, na nákup a pod.), jednoducho sa iba motajú okolo komína, a to väčšinou so studeným motorom. Aj keď použijeme na takýto režim namiesto premenlivého pevný interval výmeny (max. 15 tisíc km / 1 rok), stále sú pre takýto režim vhodnejšie oleje so schválením VW 504.00, lebo takýto druh prevádzky zvládajú oveľa lepšie.
Takže všeobecne nemôžeš prehlásiť, že do týchto motorov tie oleje nepatria, lebo v určitých prípadoch (prevádzkových podmienkach) majú svoje opodstatnenie a plnia svoj účel lepšie ako bežné 5W-40-ky.
P.s.: Len tak na okraj. Viem o konkrétnom prípade, kedy prechod z 5W-40-ky (Valvoline) za 5W-30 (Mobil 1 ESP) stíšil chod motora. A bol to motor s veľkým M, 3.0 V6 30v. Ale možno že si ten motor nerozumel iba s tým konkrétnym olejom Valvoline.
kornel píše:len nech pekne prejde na ne-LongLife 5w-40 a na tu longlife nizkoviskoznu grcanicu nech sa vyprdne.. tento motor to rozhodne ocení a o to viac, ak chce znížiť ten 1l oleja na 10tkm
V tom, že pre rad007 pre jeho prevádzkový režim (vzhľadom na 25 km trasy na diaľnici) doporučujeme 5W-40 so skráteným intervalom, súhlasíme. Ale to je jeho špecifický režim, kam 5W-40 vyhovuje.kornel píše:je to nizkoviskózna riedka EKO grcanica, ktorá do toho agregátu pre jeho dlhodobý bezproblémový chod nepatrí a dvojnásobne, ak majiteľ nemá chuť po 100-150tkm do toho liať olej ako benzín do nádrže..
Sú ale ľudia, ktorí jazdia napr. výhradne krátke trasy (odvezú deti do školy, idú do práce, na nákup a pod.), jednoducho sa iba motajú okolo komína, a to väčšinou so studeným motorom. Aj keď použijeme na takýto režim namiesto premenlivého pevný interval výmeny (max. 15 tisíc km / 1 rok), stále sú pre takýto režim vhodnejšie oleje so schválením VW 504.00, lebo takýto druh prevádzky zvládajú oveľa lepšie.
Takže všeobecne nemôžeš prehlásiť, že do týchto motorov tie oleje nepatria, lebo v určitých prípadoch (prevádzkových podmienkach) majú svoje opodstatnenie a plnia svoj účel lepšie ako bežné 5W-40-ky.
P.s.: Len tak na okraj. Viem o konkrétnom prípade, kedy prechod z 5W-40-ky (Valvoline) za 5W-30 (Mobil 1 ESP) stíšil chod motora. A bol to motor s veľkým M, 3.0 V6 30v. Ale možno že si ten motor nerozumel iba s tým konkrétnym olejom Valvoline.
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
Citácia z môjho prvého príspevku..hádam je z toho jasné, že sa bavím o LL 5w-30 pre VAG, keďže je to koncernový TSI agregát.
..nenaťahujme sa tu už o fazuľky, toto nieje pointa a podstata.. priemerne vnímavý človek vie o čom sa asi kto baví a na čo naráža (z kontextu) a to hádam aj bez toho, aby to bolo potrebné detailne a plne popisovať v každom príspevku.kornel píše: ja len dodám, že zmena z LL 5w-30 na ne-LL 5w-40 VW502, by mierna spotreba oleja mala určite (zo skúseností u TFSI/TSI) klesnúť
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
Já opravdu nechápu,proč se tady pořád dohadujete.
e1H: Vždyť víš sám nejlépe(byls jedním z rádců),že ty LL oleje se sníženou HTHS viskozitou dělají v benzínových motorech problémy.Ano,pokud se s autem jezdí v nízkých otáčkách,tak je celkem vše v pohodě,ale běda,když se motor podívá do vyšších otáček. Ke zlepšení došlo,když jsem použil Tebou doporučený olej Mobil 1 ESP 5W30 s normální HTHS viskozitou,ale ještě lepší to je s olejem Mobil 3000 X1 5W40. Prostě ta 30 ka je na ten motor ve vyšších otáčkách málo.Jinak co vím od ostatních lidí co kdy měli problém z úbytkem oleje v motoru,tak po opuštění LL olejů a přechodem k 5W40 tyto problémy ustaly.Můj čistě soukromý dojem je ten,že tyhle super lehkoběžné oleje jsou vhodné do naftových motorů,ale pro motory benzínové jsou smrt.
e1H: Vždyť víš sám nejlépe(byls jedním z rádců),že ty LL oleje se sníženou HTHS viskozitou dělají v benzínových motorech problémy.Ano,pokud se s autem jezdí v nízkých otáčkách,tak je celkem vše v pohodě,ale běda,když se motor podívá do vyšších otáček. Ke zlepšení došlo,když jsem použil Tebou doporučený olej Mobil 1 ESP 5W30 s normální HTHS viskozitou,ale ještě lepší to je s olejem Mobil 3000 X1 5W40. Prostě ta 30 ka je na ten motor ve vyšších otáčkách málo.Jinak co vím od ostatních lidí co kdy měli problém z úbytkem oleje v motoru,tak po opuštění LL olejů a přechodem k 5W40 tyto problémy ustaly.Můj čistě soukromý dojem je ten,že tyhle super lehkoběžné oleje jsou vhodné do naftových motorů,ale pro motory benzínové jsou smrt.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: olej do Superb 2, 1.8tsi
vidim ze Kornela nik nepochopil, cely cas islo o to ze, oleje Low Saps maju znizeny obsah aditiv, kotre zabezpecuju najpodstatnejsie veci v motore TBN, protioderove vlastnosti atd. a o tom to cele ze ze Full Saps ich ma take aky by mali byt, Low Saps ich nema, a nezmeni na tom nic tabulka lubrizolu.Nikto sa nebavil priamo o strihovej stabilite ale o tom ze vyssi obsah aditiv zabezp. ochranu motora je lepsie ako eko sracka
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw