zanášanie katalyzátorov a filtrov prvkami obsiahnutými v oleji.. To je ďalší tak trochu prehnaný "mýtus" výrobcov.Autoxxxrady píše: Trend je takový, že oleje se budou zbavovat postupně všech prvků co zanášejí katalyzátory a filtry
Výrobca sa dožaduje pre môj 2.0TSI oleja so zníženým Saps vraj kvôli ochrane TWC, ja lejem do auta 80tkm FullSaps motorsport MillersOils CFS NT s TBN 10,0mg KOH/g (čo značí, že o tie kritické prvky nebude určite nijako ochudobnený).. a na emisnej kontrole pred necelým mesiacom som mal výsledky nového vozidla (ako aj celková kondícia a chod motora) ..slovami technika "lepšie to už snáď ani nemôže byť" ..tak ja neviem
Mimo to poznám osobne niekoľko TDI s DPF (zopár aj nachipovaných), ktoré sú mazané FullSaps race Motul 300V už dosť značné porcie km (jeden má na tom oleji nabehané cez 150tkm) a žiadne problémy s DPF nemajú.
Mám za to, že ak je motor technicky v poriadku a do procesu horenia neprispieva (mimo nejakej minimálnej zanedbateľnej miere) olejová náplň, tak je dávanie do vzťahu olej - DPF bezpredmetné. Rozhodujúce sú kondícia motora, podmienky a štýl prevádzkovania, nie olej.