olej do Superb 2, 1.8tsi

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od kornel »

Autoxxxrady píše: Trend je takový, že oleje se budou zbavovat postupně všech prvků co zanášejí katalyzátory a filtry
zanášanie katalyzátorov a filtrov prvkami obsiahnutými v oleji.. To je ďalší tak trochu prehnaný "mýtus" výrobcov.

Výrobca sa dožaduje pre môj 2.0TSI oleja so zníženým Saps vraj kvôli ochrane TWC, ja lejem do auta 80tkm FullSaps motorsport MillersOils CFS NT s TBN 10,0mg KOH/g (čo značí, že o tie kritické prvky nebude určite nijako ochudobnený).. a na emisnej kontrole pred necelým mesiacom som mal výsledky nového vozidla (ako aj celková kondícia a chod motora) ..slovami technika "lepšie to už snáď ani nemôže byť" ..tak ja neviem :D :lol:

Mimo to poznám osobne niekoľko TDI s DPF (zopár aj nachipovaných), ktoré sú mazané FullSaps race Motul 300V už dosť značné porcie km (jeden má na tom oleji nabehané cez 150tkm) a žiadne problémy s DPF nemajú.

Mám za to, že ak je motor technicky v poriadku a do procesu horenia neprispieva (mimo nejakej minimálnej zanedbateľnej miere) olejová náplň, tak je dávanie do vzťahu olej - DPF bezpredmetné. Rozhodujúce sú kondícia motora, podmienky a štýl prevádzkovania, nie olej.
e-panolin.cz

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od e-panolin.cz »

kornel píše:

Mimo to poznám osobne niekoľko TDI s DPF (zopár aj nachipovaných), ktoré sú mazané FullSaps race Motul 300V už dosť značné porcie km (jeden má na tom oleji nabehané cez 150tkm) a žiadne problémy s DPF nemajú.
Problém je v tom, že "niekolko". Já znám taky "několik" motorů s DPF co mají problém i přes to, že jezdí low SAPS. A teď babo raď.
Autoxxxrady

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od Autoxxxrady »

Olej je jen jedna cesta co přispívá k zanášení filtru. Není to jediný znečišťovatel. Když dám do vozidla olej který není mid nebo low saps neznamená to, že se mně filtr nebo katalyzátor ucpe.

Třícestný katalyzátor, SCR katalyzátor a DPF filtry. Tím jak se přidávají různé systémy na úpravu výfukových plynů tím se zvyšují požadavky na čistotu paliv a olejů atd.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne ned led 18, 2015 0:26, celkem upraveno 3 x.
Autoxxxrady

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od Autoxxxrady »

Limit pro fosfor v motorových olejích se zavedl už asi v roce 1995. Od té doby se postupně oleje vyvíjí a hodnota se snižuje. A oleje nejsou čím dál horší.


(Jen chci upozornit na to, že oleje 5W-30 ať už mid nebo low SAPS jsou používány pro dlouhé intervaly. Porovnávat je s oleji 5W-40 se moc nedá. Oleje 5W-40 se pro dlouhé intervaly nepoužívají. Při použití na takto dlouhé intervaly by na ně provozované motory asi nebyly v o moc lepším stavu než na oleje 5W-30. Hlučnost motoru na olej který ma nížší viskozitu může být větší, ale to nedokládá nic o kvalitě oleje ani o kvalitě mazání.)
e1H

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od e1H »

Dnes som tu už raz bol prihlásený, aj som napísal pekne dlhú reakciu, ale pred odoslaním mi padol prehliadač a všetok text sa stratil. Tak teraz to napíšem iba v krátkosti.

kornel, ja tvoje skúsenosti neberiem, je to všetko ok. Ale ako tu už medzitým niekto napísal, nie za všetky poruchy môže olej LL 5W-30. To že ty sa takými stretávaš, to je dané skôr tým, že sa stretávaš s motormi kde prevádzka nezodpovedala zvolenému oleju a intervalu. Ale to nie je chyba oleja, to je chyba majiteľa, prípadne výrobcu motora. Nikto sa nemôže čudovať, že motor bude žrať olej, alebo bude poruchový, ak sa na 5W-30 jazdí 30 tisíc km / 2 roky bez výmeny, a k tomu ešte krátke trasy okolo komína, alebo jazda na pílu. Ak sa v takomto režime, nedajbože v motore ako je 1.4 TSI so 132 kW (prvé ročníky neboli najpodarenejšie) prejavia problémy, tak to naozaj nie je chyba 5W-30 oleja.
Ak ale 5W-30 olej použijeme na normálnu prevádzku a interval výmeny nebudeme naťahovať do extrémov, tak sú LL oleje bezproblémové.
A ako to tu už niekto písal, je naozaj nefér porovnávať dva rozličné produkty v rozličných prevádzkových režimoch.

Takže, z mojej strany iba toľko, že rozlišujme, že prečo dochádza k poruchám! Môže za to priamo olej, alebo len ku použitému oleju nesprávne zvolené prevádzkové podmienky a výmenný interval? A potom podľa toho sa vyjadrujme.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od lengy60 »

Jinými slovy,kdo maže ten jede,což je v případě olejů typu omaštěná voda v podstatě neproveditelné. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: olej do Supeb 2, 1.8tsi

Příspěvek od jerome »

kornel píše:jo, ta známa tabuľka, resp. "graf" z roku ježiša krista, ktorá sa tu vydáva za jedinú platnú dogmu :lol: ..bolo by už na čase prísť konečne aj s niešim aktuálnejším a hlavne z nejakého známeho zdroja a hlavne uvedenými aj konkrétnymi testovanými vzorkami (nakoľko toto je ALFA a OMEGA celého).. inak je to len trochu tak nekonkrétny a zovšeobecnený blábol :roll:
Ešte niečo?

Mal si byť radšej ozaj BEZ KOMENTÁRA :wink:
No blabol... tu tabulku robil asi clovek co sa hodne zaoberal vyskumom olejov tak zas az tak by som ju celu nezhadzoval :wink: Hovori o viskozite pri 100°C a je na nej pekne vidiet ze cim mensi ma olej rozsah tym je co sa tyka tejto hodnoty stabilnejsi. Ked uz 5W40 naaditivuju viac aby splnala podmienky tejto SAE triedy nevydrzi vo viskozite tak dlho. Preto je pri dlhych jazdach vhodna tak do 10tis.km Ak su jazdy kratke tak von s nou este skor lebo sa znehodnocuje este nejako inak :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od kornel »

e-panolin.cz píše: Problém je v tom, že "niekolko". Já znám taky "několik" motorů s DPF co mají problém i přes to, že jezdí low SAPS. A teď babo raď.
K tomuto odcitujem sám seba..
kornel píše: Rozhodujúce sú kondícia motora, podmienky a štýl prevádzkovania, nie olej.
_______________________________________________________________________
Autoxxxrady píše: (Jen chci upozornit na to, že oleje 5W-30 ať už mid nebo low SAPS jsou používány pro dlouhé intervaly. Porovnávat je s oleji 5W-40 se moc nedá.
Ja v konečnom dôsledku a v onej podstate ani neporovnávam LL 5W-30 VW504/507 s 5W-40 VW502.. ja tu celý čas píšem len o vhodnosti do 1.8TSI medzi týmito dvoma možnosťami a to aj na interval pevný do 15tkm.. hoci zdanie môže byť také, že 5W-30 VW504 odsudzujem celkovo :lol: niekde a v nejakých podmienach použitia to nieje zlá voľba, no rozhodne nie v tomto prípade a za tým si stojím.
_______________________________________________________________________
e1H.. neberiem ti tvoj pohľad a názor, no ja mám dojem, že ty nečítaš poriadne, čo a o čom píšem.. dal som tu dosť jasných dôvodov a zopakoval ich viackrát prečo v tomto prípade na pevný interval radšej voliť 5W-40 VW502 než LL 5W-30 VW504 vzhľadom aj na relevantné skúsenosti s týmito motormi. Ja neviem či píšem nezrozumiteľným jazykom.. Nebudem to už ale "opakovať", našu konverzáciu teda môžme uzavrieť a každý nech si z toho vezme čo uzná sám za vhodné.
jerome píše: No blabol... tu tabulku robil asi clovek co sa hodne zaoberal vyskumom olejov tak zas az tak by som ju celu nezhadzoval :wink:
Zopakujem, čo som už napísal..
kornel píše:..bolo by už na čase prísť konečne aj s niečim aktuálnejším a hlavne z nejakého známeho zdroja a hlavne uvedenými aj konkrétnymi testovanými vzorkami (nakoľko toto je ALFA a OMEGA celého).. inak je to len trochu tak nekonkrétny a zovšeobecnený blábol
kornel píše:A k tomu ešte dodám, že nielen známe konkrétne testované vzorky ale aj v akých vozidlách a v akých podmienkach prevádzkované.. to bude totiž asi tiež viac než dôležité.. že ano? :)


A o čom ten bájny graf vypovedá, resp. sa snaží vypovedať, je mi jasné, vysvetlenie k tomu skutočne nepotrebujem, ale ďakujem :wink:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od jerome »

Neni zaco aj nabuduce :wink: :mrgreen:
Ten graf je podla mna tak vseobecny aby sa aj laik trochu vedel zorientovat v niektorych veciach. Je jasne ze keby sa testovalo tisic druhov olejov na dvetisicoch autach + rozne styly jazdenia k tomu tak tych grafov by bolo kopec.
Aj tu na fore su rozdielny uzivatelia. Niktori robia s autami niektori priamo s olejmi a niektory su mimo oboru ale proste ich tato tematika bavi tak nieco sa snazia nastudovat + pochopit. Kazdy ma nejaku tu svoju pravdu a aj preto tu vznikaju niekedy siahodlohe debaty. Ale o tom to je :wink: A som rad ze ked si sem niekto pride pre radu aky olej tak nedostane odpoved ze to je jedno len treba ho menit po 15tis.km a smitec :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od Colommbo »

jerome píše:...to je jedno len treba ho menit po 15tis.km a smitec :mrgreen:
Moja reč! :wink: A hlavne vrátanie filtra... :P :lol: :lol: :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od kornel »

tak ako píšeš jerome :D
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od jerome »

Ok tak 15.000 + fiter a hotovo :mrgreen: To budu oddnes kratke temy :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od Pitris »

Je pravda, že oleje 5w30 jsou střihově stabilnější než 5w40. Proto se používají i jako longlife a aby se mohly používat i v moderních motorech s ekokurvítky - kde emisní normy požadují úsporu paliva, udělali z nich i mid/low saps. Ani já netvrdím že by 5w30 504/507 byly špatné. Ale proč ? je cpát do motoru, který to nepotřebuje a kde jde (zvlášť když je tam turbo) o co nejlepší mazání - tj. mazání ve svém pravém smyslu slova :?: :shock: Nebude lepší olej který má vyšší teplotní odolnost, větší rezervu mazání a který je schopný - tedy za předpokladu dřívější výměny » což je však jedna z nejlepších :!: věcí co jde pro motor udělat - ten motor lépe ochránit :?: :shock: Ale použít se dá i 5w30 504, i 5w40 502
rad007 píše:Tak znovu,5w30 nebo 5w40? :D
Stejně se nakonec budeš muset rozhodnout Ty sám 8) Motor určitě nezadřeš ani s jedním z nich, když ale chceš trošku snížit spotřebu oleje je vhodnější použít olej s vyšším letním číslem - to je to za "w"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od kornel »

Pitris píše:Je pravda, že oleje 5w30 jsou střihově stabilnější než 5w40.
vo všeobecnosti sa to dá takto ponímať.. no to (ako aj sám dobre vieš) záleží od použitých základových olejov a polymérov.. preto sa nedá zovšeobecňovať, že každá 5w-40 VW502 je nutne menej strihovo stabilná, než každá 5w-30 VW504.. minimálne tie pomery a rozdiely budú rôzne od väčších až k minimálnym alebo žiadnym s narastajúcim podielom syntetických zložiek.
Ale asi zbytočne sa v tom takto detailne hrabať. Nové obsiahle testy s rôznymi vzorkami, pri rôznych typoch prevádzky, asi tak skoro nikto neurobí. :twisted:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej do Superb 2, 1.8tsi

Příspěvek od Pitris »

kornel píše:....preto sa nedá zovšeobecňovať, že každá 5w-40 VW502 je nutne menej strihovo stabilná, než každá 5w-30 VW504.. minimálne tie pomery a rozdiely budú rôzne od väčších až k minimálnym alebo žiadnym s narastajúcim podielom syntetických zložiek....
Může být, ale to už zabíháme do velkých podrobností, protože o střihové (ne)stabilitě rozhoduje i viskozitní index, který může být i v jedné SAE třídě o dost rozdílný a záleží na základovém oleji a tím pádem na množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět