Olej do PSA

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej do PSA

Příspěvek od lengy60 »

Nemáš pravdu předsedo,0W-40 jsou i v provedení C3,sice jen 2 pokud vím,ale jsou. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do PSA

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:A oleje xw"40" a výš jsou všechny A3....
Mě teď ale ani tak nejde o pitomý ekokurvítka ve formě DPF - o to A (potažmo dle Tebe o C), ale o tu trojku !! O hodnotu HTHS !!
A v dotazu se jedná o benzinový motor, tak proto ACEA Ax. Pořád je ještě zbytečný do zážehových motorů používat olej ACEA Cx....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej do PSA

Příspěvek od lefort »

Čistě logickou úvahou - pokud motor s DPF "nežere" olej, je olej s Cx zbytečný i pro něj. Kolik toho popela z maximálně pár dl/10 tkm asi může vzniknout? Prosím nebrat jako radu!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej do PSA

Příspěvek od lengy60 »

Pitris: Po pravdě netuším,co tě tak rozčílilo? :roll: Jen tak pro zajímavost
Mobil1 ESP 0W-40 C3 má vyšší HTHS než Mobil 1 FS 0W-40 A3,ten má pouze vyšší TBN. :wink:
http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... -0w40.aspx#
http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... -0w40.aspx#

lefort:Psal jsem to zde již několikrát,znám spoustu lidí,co nalítali statisíce km s náplní 5W-40 a mají FAP/DPF v cajku.Ono ostatně s tímhle olejem ty motory začínaly,ale pak v plané naději,že změnou oleje se vyřeší ucpávání filtrů pevných částic,začali výrobci tlačit pleťovky. Nevyřešili nic,protože příčina je v poskakování kolem komína a debilní interval výměny oleje. :twisted:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do PSA

Příspěvek od Pitris »

to lefort: Asi jo. Ale řekl bych že než "eperimentovat" s tím že DPF vydrží místo oleje ACEA Cx i olej Ax/Bx bude levnější a pro motor - a ten DPF - prospěšnější olej Cx měněný o něco dřív....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do PSA

Příspěvek od Pitris »

to lengy: A já netuším, proč si nabyl dojmu že já jsem rozčílen :shock: Nejséém :)

Ono je skoro jedno jestli je HTHS 3,6 nebo 3,76 mPa.s, ale NENÍ jedno zda 3,5 nebo 3,0 mPa.s....

Ale snad tam mělo být ještě dopsáno ->
Pitris píše:Mě teď ale ani tak nejde o pitomý ekokurvítka ve formě DPF - o to A (potažmo dle Tebe o C), ale o tu trojku !! O ........ hodnotu HTHS !!
....O NORMÁLNÍ HTHS viskozitu. Nad 3,5 mPa.s. bo A1/B1/C1/C2 a velká většina v A5/B5 ji má sníženou někam ke třem. A xw20 ještě níž :(
A z těch Tebou zmíněných Mobilů 0w40 bych pro jízdní podmínky většiny benziňáků vybral ten FS. Když by už 0w....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej do PSA

Příspěvek od lengy60 »

Tuž když v každé větě vidím 2 vykřičníky,tak předpokládám rozčílení. :lol:
A proč zrovna FS?Já to vidím tak,že dnešní KAT není totéž co před lety a určitě bude ta C3 k němu šetrnější než tam nacpat oil s hromadou fosforu.Ví někdo z vás/nás,v čem jsou dnešní katalyzátory jiné,já ne,možná Jarda. :idea: Ale už sám fakt,že u přímovstřiku jsou momenty,kdy nedochází ke zcela dokonalému spálení směsi(proto také FAP i na tyhle motory)mě nabádá k obezřetnosti.Mně třeba o TBN nejde,olej tam bude vždy jen na léto,na zimu k vůli záruce budu muset nechat dát předepsanou C2 a modlit se.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej do PSA

Příspěvek od Jerry3 »

lengy60 píše:...fakt,že u přímovstřiku jsou momenty,kdy nedochází ke zcela dokonalému spálení směsi(proto také FAP i na tyhle motory)
Ono je tomu spíše naopak, ale to by bylo na dlouhou debatu...
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej do PSA

Příspěvek od lengy60 »

V listopadu bude prostor. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Badunclesam
Příspěvky: 14
Registrován: pon říj 09, 2017 23:35

Re: Olej do PSA

Příspěvek od Badunclesam »

Tak jsem si konečně zjistil ceny.
Mobil1 FSX1 5w50 (4L 792kč a 1L 211kč) a Valvoline VR1 5w50 (4L 570kč a 1L 140kč).
Né, že bych byl nějaký šetřílek, dám autu první-poslední i něco navíc a z radostí, ale zkusím ten Valvoline VR1 8) .

Moc Ti děkuji Pitris za tvůj čas a pomoc :wink: .
Honda Accord 2005 CL9 2.4i 140kW
Volkswagen Touran 1T3 2013 2.0TDI 103kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do PSA

Příspěvek od Pitris »

Za nic :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět