Olej do PSA

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: Olej do PSA

Příspěvek od Pandora »

Nahodou s pribyvajicimi km po vymene se muj motor s Mogulem extreme stisil, takze i ja Mogul extreme 5w40 doporucuji.
Jedinou nevyhodu vidim v zahrivani, na 50°C se dostane stejne rychle jako LL, ale pak se zahriva v porovnani s LL pomaleji.
Jeste za jednu vec musim Extreme pochvalit: zmizely drobne vibrace po startu studeneho motoru, trvaly tak 10 sekund a objevovaly se, co jsem auto koupil, ale nebyly vzdy, ale tak v polovine startu.
BranoS

Re: Olej do PSA

Příspěvek od BranoS »

Ešte aby som to uviedol na správnu mieru, nečakám od zmeny oleja to, že to pocítim priamo pri jazde a že sa stane z toho auta a motora zázrak. Určite sa bude hriať aj naďalej, zvukový prejav bude rovnaký. Ide mi len o to, aby to bolo z dlhodobého hľadiska pre motor lepšie. Asi ako pridávanie aditíva do paliva. Tiež pri tom neriešim pocity pri jazde, pretože v mnohých prípadoch to môže byť len placebo efekt. Ale pri dlhodobom používaní to prínos určite má.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do PSA

Příspěvek od Pitris »

BranoS píše:Pitris: prečo myslíš, že sa ten motor na limit oleja nedostane? Ja si práveže myslím, že iný motor, ktorý má napr. 3-násobný výkon a je určený aj na extrémnejšie jazdenie, nikto nikdy v bežnej premávke nedostane do limitov práve pre jeho konštrukciu. Kdežto tento „motorček“ ide často na svojom limite a práve preto potrebuje lepšiu starostlivosť. Viď príklad, ktorý teraz bežne jazdím: 200 km diaľnica pri vysokých otáčkach, potom mesto, kolóny, semafory a zas diaľnica. Keď to pustím nad 130 km/h, ide to skoro až k 5 tis. ot/min a to je podľa mňa dosť. Taký dobre sprevodovaný 2 – 2,5 l motor s alebo bez turba toto zvládne bez zadýchania a ja mám pocit, že ten môj každú chvíľu vyletí z auta.
Protože 70 koní z jednačtverky není moc a i když ho točíš, tak pokud je chlazení motoru v pořádku, je mu v podstatě dobře a protože (aspoň co vím tak v něm není "kurvítko" jako třeba kat u hl. olejového kanálu u VW HTP) se olej stihne chladit, je to O.K. Ten 5w50 samozřejmě použít můžeš :wink: ale třeba motor 1.0 EcoBoost, který dává z litru i dvojnásobný výkon bude ten olej zatěžovat víc.... a to je tam doporučován 5w20 :(
BranoS píše:O auto je výnimočne postarané, pravidelná výmena oleja viď vyššie, ostatné intervaly skrátene na polovicu alebo ešte menej (olej v prevodovke, rozvody, ostatné náplne...)
:wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do PSA

Příspěvek od Pitris »

Pandora píše:Nahodou s pribyvajicimi km po vymene se muj motor s Mogulem extreme stisil, takze i ja Mogul extreme 5w40 doporucuji.
Jedinou nevyhodu vidim v zahrivani, na 50°C se dostane stejne rychle jako LL, ale pak se zahriva v porovnani s LL pomaleji.
Jeste za jednu vec musim Extreme pochvalit: zmizely drobne vibrace po startu studeneho motoru, trvaly tak 10 sekund a objevovaly se, co jsem auto koupil, ale nebyly vzdy, ale tak v polovine startu.
No vidíš 8) dyť Ti to (a nejenom lengy60) po zkušenosti s motorem PSA psal :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej do PSA

Příspěvek od lengy60 »

BranoS: Tak pokud chceš zůstat při těch 2 značkách jak píšeš,tož zkus olej,který jsem použil i já,tedy Mobil Super 3000 X1 5W-40. :D :wink:
http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... -5w40.aspx#
Mně posloužil dobře,jen ten Mogul mi přijde ještě lepší,ale taky to klidně může být tím,že se tím Mobilem jen rozpustili úsady po provozu s těmi nízkoviskózními oleji. :idea: Taky mohu potvrdit,že 5W-40 je dobré vyměnit po max. 7 tis.km. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej do PSA

Příspěvek od jerome »

BranoS píše: Zatiaľ žiadne problémy nemám, len premýšľam, či preventívne neskúsiť práve ten spomínaný olej. Keby to bola raz ročne cesta na dovolenku, tak kašlem na to, ale momentálne častejšie jazdím práve takto. Inak ventilátor funguje, zapína sa často práve v mestskej premávke. O auto je výnimočne postarané, pravidelná výmena oleja viď vyššie, ostatné intervaly skrátene na polovicu alebo ešte menej (olej v prevodovke, rozvody, ostatné náplne...)
Uz len to ze menis olej raz za rok je velke plus pre motor. Ja by som asi nespekuloval a daval stale ten Total ;) akurat teda ked budes jazdit dlhe jazdy tj viac km za rok jak doteraz zmenit interval vymeny z rocneho na vymenu po 5.000km Toto bude idealne ;)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do PSA

Příspěvek od Pitris »

Počkej, to by byl už jak my :mrgreen:
jerome píše:....Nie vsak kazdy chce ist do tychto skratenych vymiem resp. nie su taki magori jak my :mrgreen:
Je pravda že při vyšších teplotách olej rychleji oxiduje, ale BranoS píše že mění po 10-ti tkm - což už tak je o dost dřív než je předpis.... Jasně že může dát 5w50, může zkrátit interval - motoru to samozřejmě neublíží, spíš naopak, ale Total 5w40 tu 1.4-ku 55kw umaže taky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej do PSA

Příspěvek od lengy60 »

Mohu odpovědně prohlásit,že interval 10 tis. je při mém využití stroje viz.níže hodně. :evil:
1/jízdy do práce 10km tam,10 km zpět,otáčky kolem 2.5- 4 tis./min 30%
2/jízdy do 90 km a vzdálenosti kolem 30 km,otáčky kolem 2.5- 4 tis./min 30%
3/ jízdy po dálnici ,otáčky kolem 2.5- 4 tis./min 30%
4/zbytek občas palba s maximálním využitím otáček.bez ohledu na silnici(i ve městě se dá dostat motor na 6 tis.ot./min :lol: :wink:
Ale každému co jeho jest,moje neodpovědná sestra jezdila s 1.6 VTI na Mobil Super 3000 X1 5W-40 11 tis. s tím,že během tohoto nájezdu dolila 2 x 1 litr,za 700,-Kč(koupený u čerpací stanice),přičemž podruhé ho koupila a nalila 3 dny :!: před výměnou oleje. :shock: :roll: :mrgreen: Když jsem jí řekl,že je blbka,tak se málem urazila. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej do PSA

Příspěvek od Pedro »

Pokud netrefí na Total,jakej jsem dal v červnu já. :evil:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej do PSA

Příspěvek od lengy60 »

Pedro píše:Pokud netrefí na Total,jakej jsem dal v červnu já. :evil:
Petře u tebe to bude myslím fakt problém,který jsme probírali. :idea: A nebo fakt dělá Total 10W-40 mnohem řidší,než na jaký je tvůj engine zvyklý. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
BranoS

Re: Olej do PSA

Příspěvek od BranoS »

Tak teda zatiaľ žiadna zmena nebude, ukecali ste ma. Ak si to do jari nerozmyslím :)

Menil som teraz pred zimou a asi bude naozaj lepšie pri väčšom nábehu km vymeniť vždy na jar a na jeseň a zostať pri tom Totale, keďže doteraz som s ním spokojný. Rovnako je možné, že budúci rok príde k zmene auta. Prestal som totiž do roboty dochádzať autom a využívam MHD, bicykel a pešibus, takže si budem môcť kúpiť konečne diesel s väčším objemom lebo tá spotreba tohto malého motora začína byť neúnosná. Odpadnú mi krátke trasy s nezohriatym motorom a prípadné problémy s DPF.

Teraz to bude off topic, ale neskúsite tu nejako polopate vysvetliť alebo dať linky na články o motoroch, kde sú popísané súvislosti medzi objemom, výkonom, otáčkami a pod? Myslím niečo v tom zmysle, ako som písal v predchádzajúcich príspevkoch, že doteraz som bol v tom, že malý, slabo výkonný motor je namáhaný viac, ako silnejší s väčším objemom. Ak má nejaká 1,4 55kw a iná 1,4 napr. 70 kw, tak ten druhý bude namáhaný menej, aj keď je vyladený na vyšší výkon. Veď predsa slabší motor je stále tlačený do toho, aby išiel stále v hornej hranici svojich možností a tým pádom vyžaduje aj lepšiu starostlivosť, napr. olej. Či nie?
Návštěvník

Re: Olej do PSA

Příspěvek od Návštěvník »

Ako si došiel k tomu že sa motor.. olej prehrieva? Ak si ho zavaril tak nejaká chyba v chladení a ak je to len domnienka bez merania teploty treba to overiť. Myslím že rýchlou jazdou sa motor dobre chladí naporom.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do PSA

Příspěvek od Pitris »

to BranoS: ten motor 1.4 55kw fakt není vrchol výkonnosti - je to pracant, ale spíš dělník než sportovec - a ten olej v něm se (když je motor O.K.) na limit nedostane. Je to o litrovém výkonu toho motoru. Ty máš cca 53 koní z litru / ta Tebou uvedená 1.4 70kw má litrový výkon asi 68 koní a ten mnou kdes výše zmíněný 1.0 EcoBoost od Fordu má výkon 125 koní.... Kde je motor / potažmo olej více namáhán :?:
Což samozřejmě neznamená že by motor nevyžadoval údržbu nebo že by mu nesvědčila dřívější výměna oleje; jen chci říct že provoz tohoto motoru zvládne "umazat" i běžná 5w40-ka. I při vysokých otáčkách.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej do PSA

Příspěvek od lengy60 »

BranoS píše: Teraz to bude off topic, ale neskúsite tu nejako polopate vysvetliť alebo dať linky na články o motoroch, kde sú popísané súvislosti medzi objemom, výkonom, otáčkami a pod? Myslím niečo v tom zmysle, ako som písal v predchádzajúcich príspevkoch, že doteraz som bol v tom, že malý, slabo výkonný motor je namáhaný viac, ako silnejší s väčším objemom. Ak má nejaká 1,4 55kw a iná 1,4 napr. 70 kw, tak ten druhý bude namáhaný menej, aj keď je vyladený na vyšší výkon. Veď predsa slabší motor je stále tlačený do toho, aby išiel stále v hornej hranici svojich možností a tým pádom vyžaduje aj lepšiu starostlivosť, napr. olej. Či nie?
Otázka je,čím je ten výkon dosažen.Pokud vezmu příklad tvého motoru,tak jeho nástupce 1.4 16 V má výkon 66 kW a jeho nástupce 1.4 VTI pak 70 kW,což ještě bude OK.Ovšem když mi dnes výrobce jako náhradu za můj atmosférický motor 1.6 VTI o výkonu 88 kW nabídne tříválcový motor 1.2 s obřím turbem o výkonu 96 kW,tak asi něco nebude v pořádku. :?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
e1H

Re: Olej do PSA

Příspěvek od e1H »

Budeš prekvaprený, ale tieto maloobjemové preplňované motory nemajú veľké turbo, ale práve naopak. Majú doceľa malé turbíčko, ktorá sa už ľahko roztočí prí nízkych otáčkach motora, a vďaka tomu že je malé, tak dokážu u neho dosiahnúť až 250 tisíc otáčok za minútu. Oproti starším turbomotorom im chýba skôr to nakopnutie vo vysokých otáčkach.
A ešte niečo. Ten malý trojvalec to tej atmo 1.6-ke natrie ako nič. Jednoducho ten malý motorček má lepší rozsah pracovných otáčok, lepšie zrýchlenie, menšie straty v motore, nižšiu hmutnosť a pri normálnom jazdení aj vyššiu efektivitu.
A aj keď by sa možno dali nájsť situácie, kedy atmo motor vyššieho objemu sa vyrovná malému turbomotoru, sú to prípady, keď ten motor treba točiť už úplne do červeného. A priznajme si, 90-95% vodičov to na svojich autách ešte ani neskúsilo.
Odpovědět