Olej do octavie tdi
Moderátor: Colommbo
Olej do octavie tdi
Potřeboval bych od vás poradit známej má octavii 2004 tdi 66kw s čipem a dával asi 3 výměny 10W40 a chtěl by přejít zpátky na 5W40 (kterej tam má správně bejt že??) Ale motor má najeto 200tis km a nikdo neví co tam bylo předtím ale zřejmě 5W40.
Výměna 10W40 10tis km
Výměna 5W40 15tis km
Najezdí tak kolem tis km měsíčně a je to spíš na kratší vzdálenosti 20km tam a zpět
Výměna 10W40 10tis km
Výměna 5W40 15tis km
Najezdí tak kolem tis km měsíčně a je to spíš na kratší vzdálenosti 20km tam a zpět
Správnej olej je ten, který plní normu VW 505.00, což může v klidu být olej 10W 40. Klidně tam dej 5W 40 právě kvůli těm častým studeným startům a krátké vzdálenosti, stačí vybrat kvalitní značku (např. Mogul, Texaco, Total, Q8, Repsol, Mobil, Shell apod.) a klidně měnit i tento po 10.000 km. Nevím, kde jsi vzal že 10W 40 po 10 a 5W.. po 15 tis. Pokud je velký podíl studených startů tak je lepší měnit i olej spec. např. 0W 30, 0W 40 dříve viz. tebou daných 10 000 km. A pokud ještě dříve tak se vůbec nic nestane.
Re: Olej do octavie tdi
Jak napsal Stejsky77, 10w40 to "umaže" taky, ale - a hlavně v zimě - bude vhodnější ta 5w40. A pro motor (zvláště, když je "čipnutý"), bude při popsaných jízdních podmínkách těch 10tkm opravdu tak akorát.....Anonymous píše:Potřeboval bych od vás poradit známej má octavii 2004 tdi 66kw s čipem......
Jeden z obecně oblíbených omylů......Anonymous píše:Výměna 10W40 10tis km
Výměna 5W40 15tis km
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus9
Anonymous píše:Takže muže tam dát bezproblému 5W40 mogul extreme,někde jsem četl že když má motor najeté km že se dává 10ka že 5ka muže unikat a nebo si motor muže brát.Co ta 5ka není hlučnější?Ta 5ka stačí vyměnit po10tis km.Děkuji za odpovědi na mé hloupé otazky ale rád bych věděl co je správě.Díky
Naprosto bez problémů možno ten mogul. U některých vozidel se to občas stalo, že údajně "řidší" oleje 0W či 5W prosakovaly, ale nakonec jsme zjistili, že prosakovaly i oleje 10W a 15W. Hlučnost nevím jestli jako uživatel poznáš. Jinak určitě tu 5ku měň max po 10 tkm. Když vyměníš dřív, jedině tomu prospěješ, a možné je i to, že v dubnu či květnu dáš do auta náplň 10W 40 a v říjnu max. listopadu dáš 5W 40, ale spíše doporučuju tu pětku po celý rok u tohohle auta.
Ano, mělo by to být bez problémů, ta "pětka", (a značka Mogul) bude určitě O.K.Anonymous píše:Tak až nastane výměna olje tak dáme 5w40 mogul extreme a uvidí se,měnit se bude po 10TISkm nebo jednou za rok.Tak děkuju za dobré rady a tipy.Díky moc
A co se týče eventuelní hlučnosti motoru s použitím oleje buď 10w40 nebo 5w40,
tak při provozní teplotě motoru to bude stejné - taky i ty oleje budou stejné - a při startu:
je možné, že s tou "pětkou" se bude zdát v prvních dnech motor těsně po startu trošku hlučnější, protože "desítka" je hustší", ale "pětka" má "velké plus" při rychlosti zaolejování motoru (a hlavně v mrazu). A pokud je motor po technické stránce v pořádku, nevidím důvod, proč by měla mít "pětka" znatelně vyšší spotřebu oleje - spíš bude v zimě nižší spotřeba paliva.
Ještě se zeptám, na "kolik" je motor "čipnutý" - kolik má kilowatt?Anonymous píše:Dobrá příští vyměna už bude za 5W40 mogul extreme(ted 10W40) Doufám že bude vše ok,bude to znát nějak na jízdě nebo na spotřebě nebo zrychlení atd ??
Na jízdě a zrychlení to zřejmě poznat nebude, protože oleje 5w40 a 10w40 jsou při provozní teplotě motoru stejně viskózní ("husté / řídké)", a co se týče spotřeby nafty, ta může být s "pětkou" mírně nižší - ale jen při startu, a ve fázi zahřívání motoru
(a samozřejmě - čím nižší venkovní teplota, tím bude rozdíl ve spotřebě vyšší; ale poznat to bude asi jen při minusových teplotách).
66kw>87kw.Tak vubec nevím jak se rozhodnout co tam dát 5nebo10 někdo radí 5druhej zas 10.Pitris píše:Ještě se zeptám, na "kolik" je motor "čipnutý" - kolik má kilowatt?Anonymous píše:Dobrá příští vyměna už bude za 5W40 mogul extreme(ted 10W40) Doufám že bude vše ok,bude to znát nějak na jízdě nebo na spotřebě nebo zrychlení atd ??
Na jízdě a zrychlení to zřejmě poznat nebude, protože oleje 5w40 a 10w40 jsou při provozní teplotě motoru stejně viskózní ("husté / řídké)", a co se týče spotřeby nafty, ta může být s "pětkou" mírně nižší - ale jen při startu, a ve fázi zahřívání motoru
(a samozřejmě - čím nižší venkovní teplota, tím bude rozdíl ve spotřebě vyšší; ale poznat to bude asi jen při minusových teplotách).