Olej do octavie tdi

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:splnuje tenhle olej vw505.00??Není to nikde napsáno.
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1578
Shell Helix Ultra 5w40 by normy VW500.00 502.00 plnit měl. Škodovkář dal odkaz:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Myslím že do octavie stačí 5W40 néé?Asi koupím ten shell helix,snad to bude dobrá volba.Stačí tenhle olej měnit 15tis km nebo rok.Děkuji
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Do oktávky - pokud se s ní nejezdí "hodně ostře", nebo jen po dálnici, stačí (ale spíš plně vyhovuje) olej xw/40....
....o té "padesátce" v souvislosti se škodovkami (VW) se tu psalo o motorech HTP, které mají pro výše uvedené jízdní podmínky své opodstatnění kvůli nevhodně umístěnému výfukovému potrubí (jeho části), které je blízko olejovému kanálu, a při déledobé zátěži přehřívá olej.
Mav

Příspěvek od Mav »

Anonymous píše:
Moja píše:Já to tvrdím pořád že Mobil1 5W-50 je nej.Jiný oleje i při této viskozitě nedokáží co Mobil1. :lol:
Ahoj a proč 5W50? Nemělo by tam bejt 5W40,co znamená těch 50.Co si myslíte o OLEJ SHELL HELIX ULTRA 5W40. :?: Díky
Dělám amatérsky do mazání a přídavků do olejů 20 let, vše jsem zkoušel osobně na svých vozech.

Lidé, kteří dělají profesionálně do olejařiny ( výroba, tribotechnologové, soudní znalci v oboru ), mi neoficiálně naznačili, že jestli chci nej, tak asi tedy ten Mobil 1 0W-40, nebo 5W-50.
Shell helix je prý až za nimi. Ale jsou to opravdu jen malé rozdíly, takže pro normální ježdění bych volil náš mogul, nebo váš Madit. Mimochodem, s naším Mogul Forte racing 5W - 40 mám jen ty nejlepší zkušenoti, Benzín Š 120.
Vynikající čistota motoru a jízdní vlastnosti, zvláště v zimě ( začal jsem ho používat v roce 1994 asi, když všichni jezdili na minerál, a trápili motory. najezdil jsem s ním 120.000 km s výbornými výsledky,-

V převodovce ( pětikvalt z Rapida) jsem měl Castrol TAF-X + 2 tuby molybdenu od Liqui Moly + Teflon od Du Pont + organický molybden od OEM ( tato firma někam zmizela), + 1 Militec. Kupodivu se to nepohádalo a sedlo si to tak, že když rozebranou převodovku viděl mechanik od Pana Kvaizara, tak řekl, že tak nádherně vyleštěné a zaběhnutá soukolí v životě neviděl. Konzultoval jsem tuto náplň z pohledu konstruktéra z M.B., a ten mi řekl, že tomu jedině pomůžu, protože se zvedne životnost, v zimě na krátké trasy uspořím 4 -8% paliva, a budu mít větší komfort při řazení.
Zajímavé bylo, že v létě, při 35C ve stínu při 150 ti km/h na dálnicích kolem Mnichova, byla převodovka méně hlučná, než na předepsaný minerál Api GL 4 85W. Ale to jsem odbočil.

Jak tady píší mnozí, asi nejlepší je při normální jízdě měnit značkový olej
po 10.000,-km a ne až po 15.000. To je pro motor to nejlepší z hlediska brusných vlastností křemíku v oleji ( písku ze silnic, který projde fitrem ). Já to tak dělám i s tím Mobilem, ale přetáhnutí o 1500,- km vůbec neřeším.
Hlavně používat Fitry MANN JIPAP a měnit jej po 15000 km. Nemusí se každých 10.000, to bybylo plýtvání.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Mav píše:
Anonymous píše:
Moja píše:Já to tvrdím pořád že Mobil1 5W-50 je nej.Jiný oleje i při této viskozitě nedokáží co Mobil1. :lol:
Ahoj a proč 5W50? Nemělo by tam bejt 5W40,co znamená těch 50.Co si myslíte o OLEJ SHELL HELIX ULTRA 5W40. :?: Díky
Dělám amatérsky do mazání a přídavků do olejů 20 let, vše jsem zkoušel osobně na svých vozech.

Lidé, kteří dělají profesionálně do olejařiny ( výroba, tribotechnologové, soudní znalci v oboru ), mi neoficiálně naznačili, že jestli chci nej, tak asi tedy ten Mobil 1 0W-40, nebo 5W-50.
Shell helix je prý až za nimi. Ale jsou to opravdu jen malé rozdíly, takže pro normální ježdění bych volil náš mogul, nebo váš Madit. Mimochodem, s naším Mogul Forte racing 5W - 40 mám jen ty nejlepší zkušenoti, Benzín Š 120.
Vynikající čistota motoru a jízdní vlastnosti, zvláště v zimě ( začal jsem ho používat v roce 1994 asi, když všichni jezdili na minerál, a trápili motory. najezdil jsem s ním 120.000 km s výbornými výsledky,-

V převodovce ( pětikvalt z Rapida) jsem měl Castrol TAF-X + 2 tuby molybdenu od Liqui Moly + Teflon od Du Pont + organický molybden od OEM ( tato firma někam zmizela), + 1 Militec. Kupodivu se to nepohádalo a sedlo si to tak, že když rozebranou převodovku viděl mechanik od Pana Kvaizara, tak řekl, že tak nádherně vyleštěné a zaběhnutá soukolí v životě neviděl. Konzultoval jsem tuto náplň z pohledu konstruktéra z M.B., a ten mi řekl, že tomu jedině pomůžu, protože se zvedne životnost, v zimě na krátké trasy uspořím 4 -8% paliva, a budu mít větší komfort při řazení.
Zajímavé bylo, že v létě, při 35C ve stínu při 150 ti km/h na dálnicích kolem Mnichova, byla převodovka méně hlučná, než na předepsaný minerál Api GL 4 85W. Ale to jsem odbočil.

Jak tady píší mnozí, asi nejlepší je při normální jízdě měnit značkový olej
po 10.000,-km a ne až po 15.000. To je pro motor to nejlepší z hlediska brusných vlastností křemíku v oleji ( písku ze silnic, který projde fitrem ). Já to tak dělám i s tím Mobilem, ale přetáhnutí o 1500,- km vůbec neřeším.
Hlavně používat Fitry MANN JIPAP a měnit jej po 15000 km. Nemusí se každých 10.000, to bybylo plýtvání.
Děkuji za vyčerpávající odpověd,myslím že ten shell helix 5W40 bude dobrá volba :wink: :wink:
scott
Příspěvky: 78
Registrován: pát kvě 28, 2010 15:28

zmena oleja tdi

Příspěvek od scott »

mam octaviu ASV 81kw 1,9tdi r.v 2002 najazdene 180 000km doteraz som pouzival olej castrol magnatec 5w40 50500 menim ho kazdych 14 000km a zozerie mi to 0,7dcl oleja. jasne viem napisete mi je to v norme atd ale chcem sa aj tak opytat pomohla by mi zmena znacky oleja uvazujem napr dat shell helix ultra 5w40 alebo elf excelium nf 5w40 aby som zmensil spotrebu oleja... dikk za vase odpovede inac nad viskozitou 10w40 neuvazujem
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: zmena oleja tdi

Příspěvek od Pitris »

scott píše:mam octaviu ASV 81kw 1,9tdi r.v 2002 najazdene 180 000km doteraz som pouzival olej castrol magnatec 5w40 50500 menim ho kazdych 14 000km a zozerie mi to 0,7dcl oleja. jasne viem napisete mi je to v norme atd ale chcem sa aj tak opytat pomohla by mi zmena znacky oleja uvazujem napr dat shell helix ultra 5w40 alebo elf excelium nf 5w40 aby som zmensil spotrebu oleja... dikk za vase odpovede inac nad viskozitou 10w40 neuvazujem
Použít pro snížení spotřeby oleje sice jinou značku, ale stejnou letní třídu (40) toho moc nevyřeší - i když i tady jsou (ale nepatrné) rozdíly ve viskozitě při 100°C, ale vhodnější - účinnější je použít viskóznější (hustší) olej právě při provozní teplotě motoru - takže 5w50 (a třeba Mojou a Mavem doporučený) Mobil1, nebo Millers Oils - a oba mají VW505.00
scott
Příspěvky: 78
Registrován: pát kvě 28, 2010 15:28

Příspěvek od scott »

Pitris

dikk za odpoved uvidim este ako sa rozhodnem ...
Návštěvník

Re: zmena oleja tdi

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:
scott píše:mam octaviu ASV 81kw 1,9tdi r.v 2002 najazdene 180 000km doteraz som pouzival olej castrol magnatec 5w40 50500 menim ho kazdych 14 000km a zozerie mi to 0,7dcl oleja. jasne viem napisete mi je to v norme atd ale chcem sa aj tak opytat pomohla by mi zmena znacky oleja uvazujem napr dat shell helix ultra 5w40 alebo elf excelium nf 5w40 aby som zmensil spotrebu oleja... dikk za vase odpovede inac nad viskozitou 10w40 neuvazujem
Použít pro snížení spotřeby oleje sice jinou značku, ale stejnou letní třídu (40) toho moc nevyřeší - i když i tady jsou (ale nepatrné) rozdíly ve viskozitě při 100°C, ale vhodnější - účinnější je použít viskóznější (hustší) olej právě při provozní teplotě motoru - takže 5w50 (a třeba Mojou a Mavem doporučený) Mobil1, nebo Millers Oils - a oba mají VW505.00
Nevím, proč by měl do tohotu vozu s tímto motorem aplikovat olej 5w50.... Bohatě dostačuje jakákoliv x w 40 s VW 50500
USER

Příspěvek od USER »

zapomněl jsem se podepsat...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ahoj stane se něco když tam dám tenhle olej:
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/9 ... -yeti.html
Myslím hlavně hydroštely,taky tam zustane nějakej zbyteček starého oleje 10W40.Díky za odpověd.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: zmena oleja tdi

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Nevím, proč by měl do tohotu vozu s tímto motorem aplikovat olej 5w50.... Bohatě dostačuje jakákoliv x w 40 s VW 50500
scott píše:.....aby som zmensil spotrebu oleja....
Protože chce snížit spotřebu oleje právě u té "čtyřicítky"......musíš si to přečíst celé.
Naposledy upravil(a) Pitris dne pon čer 21, 2010 9:12, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Ahoj stane se něco když tam dám tenhle olej:
http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/9 ... -yeti.html
Myslím hlavně hydroštely,taky tam zustane nějakej zbyteček starého oleje 10W40.Díky za odpověd.
A Ty seš který anonym :?: :evil: Jaké auto máš na mysli :?: :evil:
Ale obecně - olej 5w40 můžeš bez problémů použít v motoru, kde byl doteď olej 10w40. Mají stejnou ACEA, a stejné (nebo podobné) API. (A při každé výměně oleje Ti v motoru "něco" starého stejně zůstane).
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris sorry ten co tohle téma založil octavie s čipem atd atd.Děkuju,ptám se protože mě každej straší hydroštely hydroštely.děkuju
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Dobrý den. 8)
Chci se zeptat specialistů, zda možno do Š-Octavie 1,9 TDI 66 KW 2001 naj. 160 tis. nalít olej Vanelus E7 Plus 10W40. Do současné doby jsem jezdil asi na Castrol 5W40 ( dávali mi ho tam v škodaváckém servise)
Děkuji za odpověď
BIMBOKIL :wink:
Odpovědět