Olej do octavie tdi

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Stejsky77 píše:Ano, klidně tam použij ten extreme, ke kterému se přikláníš. Dodržuj servis a chovej se k autu zodpovědně, a nic nezničíš, dokonce ani ty hydroštely ne.
Myslíš že to vydržej i když má auto už najetou dvoustovku.je pravda že olej neubejvá a na vyměnej cyklus 10tis km nedolévám ani dcl.To je fakt trápení někdo jo jo a druhej názor pozor na hydroštely a podobně už z toho mám hlavu jak pátrací balon.
DonSalieri
Příspěvky: 99
Registrován: úte srp 12, 2008 9:23

Příspěvek od DonSalieri »

Uz fakt nic neres, nalej to tam motor bude spokojenej a ty taky uvidis. Hydrostelum se nic nestane a motoru uz vubec ne...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

DonSalieri píše:Uz fakt nic neres, nalej to tam motor bude spokojenej a ty taky uvidis. Hydrostelum se nic nestane a motoru uz vubec ne...
jj a pak cvak a ťuk a cvak klep a klep a je vymalováno :lol: :lol: :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:[Mužu se zeptat když nevím co bylo v motoru celou dobu za olej a já mám 3x po sobě 10 a chtěl bych přejít na 5ku jestli nezničím motor,neodnesou to např.hydroštely apod.Auto je z německa a nevím co tam v servisu dávaj za olej.Děkuji
Udělal si to dobře - pokud nevíš, co v autě bylo za olej, je vhodné použít 10w40, což jsou oleje API SJ nebo SL/CF, a motoru neublíží, ať už tam byl předtím API SG/CD, nebo API SM/CI-4. Záměrně nepíši 15w40, nebo 5w40, protože SAE není měřítkem kvality, ani minerál, nebo plná syntetika, protože ani to už nebývá tak úplně pravda. A klidně můžeš použít olej 5w40, protože ten má oproti "desítce" (jen - pokud se budeme bavit o stejné API) lepší čerpatelnost, a rychleji se dostane při startu do CELÉHO motoru. A co je pro hydroštely lepší - pokud je v nich co nejdřív olej 5w/xy pod tlakem, nebo "jdou chvíli s desítkou" bez tlaku? Odpovědět si můžeš sám.....
A předpokládám, že se jedná o Oktávku TDI bez PD - když se ptáš na tomto vlákně - použij olej VW505.00 na MAXIMÁLNĚ 15tkm nebo 1rok, a měň pokaždé i filtr.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:
Anonymous píše:[Mužu se zeptat když nevím co bylo v motoru celou dobu za olej a já mám 3x po sobě 10 a chtěl bych přejít na 5ku jestli nezničím motor,neodnesou to např.hydroštely apod.Auto je z německa a nevím co tam v servisu dávaj za olej.Děkuji
Udělal si to dobře - pokud nevíš, co v autě bylo za olej, je vhodné použít 10w40, což jsou oleje API SJ nebo SL/CF, a motoru neublíží, ať už tam byl předtím API SG/CD, nebo API SM/CI-4. Záměrně nepíši 15w40, nebo 5w40, protože SAE není měřítkem kvality, ani minerál, nebo plná syntetika, protože ani to už nebývá tak úplně pravda. A klidně můžeš použít olej 5w40, protože ten má oproti "desítce" (jen - pokud se budeme bavit o stejné API) lepší čerpatelnost, a rychleji se dostane při startu do CELÉHO motoru. A co je pro hydroštely lepší - pokud je v nich co nejdřív olej 5w/xy pod tlakem, nebo "jdou chvíli s desítkou" bez tlaku? Odpovědět si můžeš sám.....
A předpokládám, že se jedná o Oktávku TDI bez PD - když se ptáš na tomto vlákně - použij olej VW505.00 na MAXIMÁLNĚ 15tkm nebo 1rok, a měň pokaždé i filtr.
jj je to tdi alh olej měním vždy po 10tiskm samozřejmě s filtrem(to by mě ani nenapadlo nevyměnit).Mogul má vw505.00 ale na začátku jsi psal že mám zkrátit interval na 10tis km.Spíš mi jde o to dát nebo nedat 5W40.
Stejsky77

Příspěvek od Stejsky77 »

Jak jsem řekl, v klidu jej použij a dodržuj výměny tak jak jsi uvedl a najedeš další hafec km. :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:.....olej měním vždy po 10tiskm samozřejmě s filtrem(to by mě ani nenapadlo nevyměnit).Mogul má vw505.00 ale na začátku jsi psal že mám zkrátit interval na 10tis km.Spíš mi jde o to dát nebo nedat 5W40.
Když on tento anonym popsal jízdní podmínky.....(kratší jízdy),
Anonymous píše:Potřeboval bych od vás poradit známej má octavii 2004 tdi 66kw s čipem a dával asi 3 výměny 10W40 a chtěl by přejít zpátky na 5W40 (kterej tam má správně bejt že??) Ale motor má najeto 200tis km a nikdo neví co tam bylo předtím ale zřejmě 5W40.
Výměna 10W40 10tis km
Výměna 5W40 15tis km
Najezdí tak kolem tis km měsíčně a je to spíš na kratší vzdálenosti 20km tam a zpět
.....a tento anonym se ptal, jestli může přejít z "desítky" na "pětku" kvůli hydroštelům,
a o způsobu jízd se nezmínil - proto jsem napsal MAXIMÁLNĚ 15tkm nebo 1rok,
což je u olejů normy VW505.00 a event. VW505.01 předpis výrobce......
Anonymous píše:Mužu se zeptat když nevím co bylo v motoru celou dobu za olej a já mám 3x po sobě 10 a chtěl bych přejít na 5ku jestli nezničím motor,neodnesou to např.hydroštely apod.Auto je z německa a nevím co tam v servisu dávaj za olej.Děkuji
.....nepoznám, jestli je to jeden a tentýž anonym, nebo jsou dva (tři....čtyři....)
"kouzlo anonymity" - co tak aspoň nějaký podpis.....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris a spol. všem se hrozně moc omlouvám ale ten anonym jsem pořád já.prominte že jsem se nepodepsal.Děkuji
FF

Příspěvek od FF »

Anonymous píše:Pitris a spol. všem se hrozně moc omlouvám ale ten anonym jsem pořád já.prominte že jsem se nepodepsal.Děkuji
...tak, teraz už konečne vieme, kto si... :lol:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

FF píše:
Anonymous píše:Pitris a spol. všem se hrozně moc omlouvám ale ten anonym jsem pořád já.prominte že jsem se nepodepsal.Děkuji
...tak, teraz už konečne vieme, kto si... :lol:
Tak to je dobře :wink: :D Tak doufám,že mi dobře poradíte :wink: :lol:
Mav

5W -50

Příspěvek od Mav »

Anonymous píše:
FF píše:
Anonymous píše:Pitris a spol. všem se hrozně moc omlouvám ale ten anonym jsem pořád já.prominte že jsem se nepodepsal.Děkuji
...tak, teraz už konečne vieme, kto si... :lol:
Tak to je dobře :wink: :D Tak doufám,že mi dobře poradíte :wink: :lol:

Dobrý den,

mám stejný motor, najeto 210.000,- a zpočátku tam byl olej ARAL tronic 435 pro motory s PD i bez , měněný po 15,000 km. Pak jezdil 70.000,-km na Mobil 0W-40, motor byl trochu hlučnější, ale rychle se zaolejoval.
Teď mám najeto 10.000 Km na Mobil 5W - 50.

Moje zkušenosti.
0W - 40 - auto jde rychleji za plynem, má trošku rychlejší akceleraci, ale je hlučnější, zvláště při 150ti na dálnici. Max rychlost 215 tacho.

5W-50 - zvedla se spotřeba o cca: 0,2l / 100 km, maličko línější oproti 0W-40, ale jen prvních 10 - 15 km. Maximálka stejná.
Hlaní výhoda, která je nadevše, že motor je krásně tichý na dálnici a obecně. Lépe se zatěsnily válce, protože má zpočátku tvrdší chod.
Tímto se nechci dotknout lidí s benzínovými BMW, Porsche, Lexus, mercedes atd, ty jsou opravdu o něčem jiném. Mě vyhovuje, že bez problémů jezdím dálky do 5,3 litru a z toho po dálnici 140 -160, jak kde.

Jiný olej již nechci, a zůstanu u něj. Tento doporučuje jako optimální pro tyto motory i Sterndoctor na D. webech.

Není to žádný zázrak, ale z hlediska poměru cena/výkon, se němcům podařil malý zázral, PD + Commonrail + DPF bych nechtěl.
Moja

Příspěvek od Moja »

Já to tvrdím pořád že Mobil1 5W-50 je nej.Jiný oleje i při této viskozitě nedokáží co Mobil1. :lol:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Moja píše:Já to tvrdím pořád že Mobil1 5W-50 je nej.Jiný oleje i při této viskozitě nedokáží co Mobil1. :lol:
Ahoj a proč 5W50? Nemělo by tam bejt 5W40,co znamená těch 50.Co si myslíte o OLEJ SHELL HELIX ULTRA 5W40. :?: Díky
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

splnuje tenhle olej vw505.00??Není to nikde napsáno.
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1578
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:.....proč 5W50? Nemělo by tam bejt 5W40,co znamená těch 50.....
Těch "50" znamená, že je motor možné více teplotně (a výkonově) zatížit bez rizika poškození motoru nedostatečným mazáním.
Odpovědět