Myslíš že to vydržej i když má auto už najetou dvoustovku.je pravda že olej neubejvá a na vyměnej cyklus 10tis km nedolévám ani dcl.To je fakt trápení někdo jo jo a druhej názor pozor na hydroštely a podobně už z toho mám hlavu jak pátrací balon.Stejsky77 píše:Ano, klidně tam použij ten extreme, ke kterému se přikláníš. Dodržuj servis a chovej se k autu zodpovědně, a nic nezničíš, dokonce ani ty hydroštely ne.
Olej do octavie tdi
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 99
- Registrován: úte srp 12, 2008 9:23
Udělal si to dobře - pokud nevíš, co v autě bylo za olej, je vhodné použít 10w40, což jsou oleje API SJ nebo SL/CF, a motoru neublíží, ať už tam byl předtím API SG/CD, nebo API SM/CI-4. Záměrně nepíši 15w40, nebo 5w40, protože SAE není měřítkem kvality, ani minerál, nebo plná syntetika, protože ani to už nebývá tak úplně pravda. A klidně můžeš použít olej 5w40, protože ten má oproti "desítce" (jen - pokud se budeme bavit o stejné API) lepší čerpatelnost, a rychleji se dostane při startu do CELÉHO motoru. A co je pro hydroštely lepší - pokud je v nich co nejdřív olej 5w/xy pod tlakem, nebo "jdou chvíli s desítkou" bez tlaku? Odpovědět si můžeš sám.....Anonymous píše:[Mužu se zeptat když nevím co bylo v motoru celou dobu za olej a já mám 3x po sobě 10 a chtěl bych přejít na 5ku jestli nezničím motor,neodnesou to např.hydroštely apod.Auto je z německa a nevím co tam v servisu dávaj za olej.Děkuji
A předpokládám, že se jedná o Oktávku TDI bez PD - když se ptáš na tomto vlákně - použij olej VW505.00 na MAXIMÁLNĚ 15tkm nebo 1rok, a měň pokaždé i filtr.
jj je to tdi alh olej měním vždy po 10tiskm samozřejmě s filtrem(to by mě ani nenapadlo nevyměnit).Mogul má vw505.00 ale na začátku jsi psal že mám zkrátit interval na 10tis km.Spíš mi jde o to dát nebo nedat 5W40.Pitris píše:Udělal si to dobře - pokud nevíš, co v autě bylo za olej, je vhodné použít 10w40, což jsou oleje API SJ nebo SL/CF, a motoru neublíží, ať už tam byl předtím API SG/CD, nebo API SM/CI-4. Záměrně nepíši 15w40, nebo 5w40, protože SAE není měřítkem kvality, ani minerál, nebo plná syntetika, protože ani to už nebývá tak úplně pravda. A klidně můžeš použít olej 5w40, protože ten má oproti "desítce" (jen - pokud se budeme bavit o stejné API) lepší čerpatelnost, a rychleji se dostane při startu do CELÉHO motoru. A co je pro hydroštely lepší - pokud je v nich co nejdřív olej 5w/xy pod tlakem, nebo "jdou chvíli s desítkou" bez tlaku? Odpovědět si můžeš sám.....Anonymous píše:[Mužu se zeptat když nevím co bylo v motoru celou dobu za olej a já mám 3x po sobě 10 a chtěl bych přejít na 5ku jestli nezničím motor,neodnesou to např.hydroštely apod.Auto je z německa a nevím co tam v servisu dávaj za olej.Děkuji
A předpokládám, že se jedná o Oktávku TDI bez PD - když se ptáš na tomto vlákně - použij olej VW505.00 na MAXIMÁLNĚ 15tkm nebo 1rok, a měň pokaždé i filtr.
Když on tento anonym popsal jízdní podmínky.....(kratší jízdy),Anonymous píše:.....olej měním vždy po 10tiskm samozřejmě s filtrem(to by mě ani nenapadlo nevyměnit).Mogul má vw505.00 ale na začátku jsi psal že mám zkrátit interval na 10tis km.Spíš mi jde o to dát nebo nedat 5W40.
.....a tento anonym se ptal, jestli může přejít z "desítky" na "pětku" kvůli hydroštelům,Anonymous píše:Potřeboval bych od vás poradit známej má octavii 2004 tdi 66kw s čipem a dával asi 3 výměny 10W40 a chtěl by přejít zpátky na 5W40 (kterej tam má správně bejt že??) Ale motor má najeto 200tis km a nikdo neví co tam bylo předtím ale zřejmě 5W40.
Výměna 10W40 10tis km
Výměna 5W40 15tis km
Najezdí tak kolem tis km měsíčně a je to spíš na kratší vzdálenosti 20km tam a zpět
a o způsobu jízd se nezmínil - proto jsem napsal MAXIMÁLNĚ 15tkm nebo 1rok,
což je u olejů normy VW505.00 a event. VW505.01 předpis výrobce......
.....nepoznám, jestli je to jeden a tentýž anonym, nebo jsou dva (tři....čtyři....)Anonymous píše:Mužu se zeptat když nevím co bylo v motoru celou dobu za olej a já mám 3x po sobě 10 a chtěl bych přejít na 5ku jestli nezničím motor,neodnesou to např.hydroštely apod.Auto je z německa a nevím co tam v servisu dávaj za olej.Děkuji
"kouzlo anonymity" - co tak aspoň nějaký podpis.....
5W -50
Anonymous píše:Tak to je dobře Tak doufám,že mi dobře poradíteFF píše:...tak, teraz už konečne vieme, kto si...Anonymous píše:Pitris a spol. všem se hrozně moc omlouvám ale ten anonym jsem pořád já.prominte že jsem se nepodepsal.Děkuji
Dobrý den,
mám stejný motor, najeto 210.000,- a zpočátku tam byl olej ARAL tronic 435 pro motory s PD i bez , měněný po 15,000 km. Pak jezdil 70.000,-km na Mobil 0W-40, motor byl trochu hlučnější, ale rychle se zaolejoval.
Teď mám najeto 10.000 Km na Mobil 5W - 50.
Moje zkušenosti.
0W - 40 - auto jde rychleji za plynem, má trošku rychlejší akceleraci, ale je hlučnější, zvláště při 150ti na dálnici. Max rychlost 215 tacho.
5W-50 - zvedla se spotřeba o cca: 0,2l / 100 km, maličko línější oproti 0W-40, ale jen prvních 10 - 15 km. Maximálka stejná.
Hlaní výhoda, která je nadevše, že motor je krásně tichý na dálnici a obecně. Lépe se zatěsnily válce, protože má zpočátku tvrdší chod.
Tímto se nechci dotknout lidí s benzínovými BMW, Porsche, Lexus, mercedes atd, ty jsou opravdu o něčem jiném. Mě vyhovuje, že bez problémů jezdím dálky do 5,3 litru a z toho po dálnici 140 -160, jak kde.
Jiný olej již nechci, a zůstanu u něj. Tento doporučuje jako optimální pro tyto motory i Sterndoctor na D. webech.
Není to žádný zázrak, ale z hlediska poměru cena/výkon, se němcům podařil malý zázral, PD + Commonrail + DPF bych nechtěl.
splnuje tenhle olej vw505.00??Není to nikde napsáno.
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1578
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1578