Oleje 5w30 maju viskozitu pri 40 °C okolo 53 mm2/s. Takže pri teplote okolo 50°C, max. 60 °C to bude už podobné ako s olejom 5w60 pri prevádzkoej teplote. Preto jazdiť s týmto olejom na bežnom motore znamená jazdiť s nezohriatým motorom.Pitris píše:Ano, lépe dotěsní vůle v motoru.kiko píše:....Ten "kulatější a plnější" zvuk je spôsobený práve jeho vysokou viskozitou.Kinematická viskozita oleje Sunoco 10w60 při provozní teplotě je 23,4 mm2/s, kdežto viskozita olejů 5w40 při 40-ti °C se pohybuje někde okolo 85-ti mm2/s.... takže odhaduješ nepřesně.kiko píše:....odhadujem že zhruba na úrovni viskozity predpísaného oleja pri teplote okolo 40 - 50 °C....
Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
Moderátor: Colommbo
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
Jen dvě věci:
1. 5W30 nepovažuju za olej a
2.
P.S. Mimochodem olej 5W30 není předepsaným olejem a právě ona vysoká viskozita je důvodem, proč jsem 10W60 do motoru nalil...
1. 5W30 nepovažuju za olej a
2.
dle mého soudu není pravda...kiko píše:...Preto jazdiť s týmto olejom na bežnom motore znamená jazdiť s nezohriatým motorom.
P.S. Mimochodem olej 5W30 není předepsaným olejem a právě ona vysoká viskozita je důvodem, proč jsem 10W60 do motoru nalil...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
Vskutku zajímavá úvaha: popravdě, větší blbost jsem už dlouho nečetl!kiko píše:Oleje 5w30 maju viskozitu pri 40 °C okolo 53 mm2/s. Takže pri teplote okolo 50°C, max. 60 °C to bude už podobné ako s olejom 5w60 pri prevádzkoej teplote. Preto jazdiť s týmto olejom na bežnom motore znamená jazdiť s nezohriatým motorom.
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
To je asi jako kdybych o různých materiálech používaných v elektrotechnice, které mají při stejné teplotě odlišný odpor, tvrdil že ten s tou momentálně menší ohmickou hodnotou musí být studenější.Návštěvník píše:Vskutku zajímavá úvaha: popravdě, větší blbost jsem už dlouho nečetl!kiko píše:Oleje 5w30 maju viskozitu pri 40 °C okolo 53 mm2/s. Takže pri teplote okolo 50°C, max. 60 °C to bude už podobné ako s olejom 5w60 pri prevádzkoej teplote. Preto jazdiť s týmto olejom na bežnom motore znamená jazdiť s nezohriatým motorom.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
Já zase nechápu, proč 10W60 do běžného motoru na "klidné jízdy" ? Jsme v době, kdy i rallyové speciály WRC jezdí 0W30 oleje a motor vydrží i celou sezonu extrémního provozu...Nebude náhodou s 10W60 daleko hůře mazán, protože se prostě olej nedostane do optimální provozní teploty?Colommbo píše:Jen dvě věci:
1. 5W30 nepovažuju za olej...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
Da sa povedat ze je zbytocny pretoze jeho vlastnosti nevyuzijes naplno ale... motoru nim nijako neublizis. Olej chrani motor rovnako za kazdej teploty (vynimka pri tejto SAE triede moze byt pri extremnych mrazoch)lefort píše:Já zase nechápu, proč 10W60 do běžného motoru na "klidné jízdy" ? Jsme v době, kdy i rallyové speciály WRC jezdí 0W30 oleje a motor vydrží i celou sezonu extrémního provozu...Nebude náhodou s 10W60 daleko hůře mazán, protože se prostě olej nedostane do optimální provozní teploty?
To je jasne V tvojom pripade by si musel vozit v kufri barel tohto olejaColommbo píše:1. 5W30 nepovažuju za olej a
Ale inak v zimnom obdobi alebo mestskych jazdach je v pohode
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
Tak toto je dobrý Proč by se měl motor ohřát podstatně jinak s olejem 10w60 nebo s 5w30kiko píše:....Preto jazdiť s týmto olejom na bežnom motore znamená jazdiť s nezohriatým motorom.
A jestli si myslíš, že olej v (prohřátém) motoru má teplotu 50-60°C, tak si vedle. To je možná ve vaně, na činných plochách má přes 100 a při těsnění spalovacího prostoru i daleko víc. Při kolika se uvádí HTHS
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
Jestli nakonec nedojde k tomu, že se vlivem překonávání většího odporu zahřeje naopak dříve
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
Btw, ty oleje SAE30, 5W30, co se v USA používaly od 60. let, to byly minerály? Já myslel, že 5W- už jsou minimálně polosyntetický...
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
Chyba, 10W-30.bouchy píše: 5W30, co se v USA používaly od 60. let,
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
Děkuju vám všem za názory a připomínky, chlapi! Může být pravdou, že
Pravdou je, že nejsem zastáncem nízkoviskózních olejů, ale tohle
Zatím (najeto 160km) jedinou nevýhodu toho výševiskózního oleje spatřuju v tom, že se mi možná trochu zvedne spotřeba paliva. Ne z důvodu nějakých vyšších odporů uvnitř motoru, spíš se mi nějak začíná líbit (změněný) projev motoru ve vyšších otáčkách (4tis. a výš), je to docela návykový a já nejsem zrovna silná povaha, která by odolala...
jenže olej se v nich mění třeba po každé RZ a že by motor jezdil celou sezónu bez jakéhokoli zásahu, si taky nemyslím, tedy uvedený argument je trošku mimo mísu. Jak už jsem tu několikrát zmínil, hlavním důvodem použití 10W60 je u mě pokus o snížení (byť stále ještě v mezích uvedených výrobcem) spotřeby oleje, prostě jsem zvědav... Že by byl motor míň (nebo špatně) mazán, se neobávám, dokonce si myslím spíš opak.lefort píše:...Jsme v době, kdy i rallyové speciály WRC jezdí 0W30 oleje a motor vydrží i celou sezonu extrémního provozu...
Pravdou je, že nejsem zastáncem nízkoviskózních olejů, ale tohle
je míněno s určitou nadsázkou, na druhou stranu s tímtoColommbo píše:...5W30 nepovažuju za olej...
zcela souhlasím.jerome píše:...Da sa povedat ze je zbytocny pretoze jeho vlastnosti nevyuzijes naplno ale... motoru nim nijako neublizis. Olej chrani motor rovnako za kazdej teploty (vynimka pri tejto SAE triede moze byt pri extremnych mrazoch)To je jasne V tvojom pripade by si musel vozit v kufri barel tohto olejaColommbo píše:1. 5W30 nepovažuju za olej a
Ale inak v zimnom obdobi alebo mestskych jazdach je v pohode
Zatím (najeto 160km) jedinou nevýhodu toho výševiskózního oleje spatřuju v tom, že se mi možná trochu zvedne spotřeba paliva. Ne z důvodu nějakých vyšších odporů uvnitř motoru, spíš se mi nějak začíná líbit (změněný) projev motoru ve vyšších otáčkách (4tis. a výš), je to docela návykový a já nejsem zrovna silná povaha, která by odolala...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
No tedy, vždy klidný a uvážlivý drsňák má také emoce?Colommbo píše:... je to docela návykový a já nejsem zrovna silná povaha, která by odolala...
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
Mno, ne vždy a všude, ale občas ještě ano...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
A to je dobře! Dokud máme emoce, žijeme, resp. ještě máme proč žít.
Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)
Tak až zase pojedu někdy po D 11 a poletí kolem mě černá Omega,budu vědět kdo to je.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW