Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od jerome »

Durex píše:Ve většině případů co jsem z tech. listů vyčetl,tak tomu tak bylo. Viskóznější olej při 100 C byl vždy ten,který byl i viskóznější za studena. Tedy 15w50 byla "hustší" než 10w50, 20w50 na tom byla opět o trochu líp než 15w50 atd. Ale bavíme se tady o desetinách max jednotkách,takže žádný dramatický rozdíl a proto lze paušálně řict,že je to jedno.
Ano bavime sa o destinach ale na papieri. V skutocnosti je to "citit" ovela viac
Venca píše:Ano to jsem četl, že čím větší vizkózní rozpětí mezi zimní a letní hodnotou, tak olej má pak často problém dodržet hodnotu letní vizkozity. Proto jsem také přemýšlel o těch olejích 15W-xx.
Teraz ked tam mas 5W30 tak ozaj by bolo najrozumnejsie ako pisu chalani skusit najprv tu 10W40. Predsa len je to uz rozdiel oproti 5W30 a myslim ze zmena nastane urcite. Beda drzi stale dobru cenu na Mogul takze ani investicia to nebude velka :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Durex »

Jasně,ale jak kdy,resp na jakém motoru. Třeba do mého vzducháče sem hledal olej s vysokou viskozitou při 100 st. c . Proto taky vyhrála 20w50 nad 15w50,přestože i tu 15w bych v motoru viděl radši - třeba starty v -10 a pod :lol: Zas to nebylo ale tak často :D Kolikrát ten motor děla takovej brajgl,že nevíš,jestli tam je 5w30 nebo 20w50 a zda dojedeš či nikoliv :lol: je to prostě vlastnost a to se mi na tom líbí :lol: Každopádně si myslím,že při výrobě bude určo nějaká tolerance viskozity a tak šarže od šarže se bude lišit. Proto sem napsal že to bude jedno. Drtivá většina uživatelů totiž nepozná rozdíl mezi 18,5 mm2/s a 19 mm2/s ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
e1H

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od e1H »

Ja by som ešte pridal jednu dosť podstatnú poznámku. To, že zmenou viskozity zvýšime tlak oleja, neznamená, že motor bude aj lepšie mazaný. Zmenou viskozity dosiahneme akurát to, že čerpadlo má viac práce, lebo olej mu kladie väčší odpor (preto ten vyšší tlak v systéme), resp. pri rovnakej práci prepraví olejové čerpadlo toho oleja o niečo menej ako keby tam bol menej viskózny olej. Takže ak ten motor je na tie 10W-30-ky je prispôsobený, tak by som naďalej ostal pri tejto, alebo podobnej viskozite.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Pitris »

Venca píše:S autem se bude jezdit pouze v létě, tedy je v podstatě jedno jestli je tam 5W, 10W nebo 15W.
jerome píše:Neni to jedno. Aj ked budu vsetky za W napr 40 nebudu rovnake pri prevadzke aj ked papier hovori ze mali by byt.
Venca píše:Ano to jsem četl, že čím větší vizkózní rozpětí mezi zimní a letní hodnotou, tak olej má pak často problém dodržet hodnotu letní vizkozity. Proto jsem také přemýšlel o těch olejích 15W-xx.
Ještě dodatek: ano, pro širokorozsahovější oleje (např. 5w50 vs 15w50) se musí při výrobě použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje :? ale za 1) to souvisí i s viskozitním indexem - a za 2) ta střihová nestabilita se projeví v druhé půlce/ke konci výměnného intervalu a v tomto případě nepředpokládám, že by se u sedmilitrového osmiválce "motalo" 5litrů oleje 15tkm - těmto motorům stačí "obyčejný" olej, ale měněný často; klidně i po 5-ti tkm, tak jak za velkou louží/velkó kalužó, kde mění oil při skoro každém tankování.

Ale to už jsme od toho Jaký olej trochu daleko -> dal bych běžnou 10w40, měnil po 5-ti tkm a užíval si zvuku osmihrnku, zátahu sedmilitru, kultivovanosti běhu motoru 8) a spotřebu počítal v galonech :mrgreen: :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Návštěvník »

Jenom ještě pár slov k těm olejům o vyšších viskozitách.

Jak běží čas a mění se předpisy výrobců motorů, tak se mění i struktura nabídky a určení olejů. A tak jestliže mezi oleji uvnitř SAE třídy 10W-40 mohou být v současnosti velké kvalitativní (z hlediska vlastností) rozdíly, např. se tam možná ještě i dnes dají najít PAO oleje, pak třída 10W-50 je uvnitř sama sebe kvalitativně rovnocenná, poněvadž jde o oleje pro specifické ("závodní") aplikace, zatímco oleje 15W-40 v současnosti znamenají absolutní low-end pro nenáročné aplikace a oleje 20W-50 jsou pro změnu určeny do starých a vyběhaných olejů s vysokou spotřebou oleje provozovaných v teplých krajích (na jihu Evropy jsou velmi rozšířené). Jisté vodítko poskytuje v daném případě cena: nejdražší jsou 10W-50, 15W-40 jsou naopak nejlacinější, mezi oleji 10W-40 bývají velké cenové rozdíly.

Zpět k tématu: jestliže jsem doporučil SAE 10W-40 API SG, pak jsem se řídil snahou poskytnout danému motoru to nejlepší, co je dnes za dobrou cenu běžně dostupné a co ten motor určitě bez problémů stráví, poněvadž na to byl stavěn. A nejde mi jen o viskozitu, ale zejména o aditivační balíček: osobně jsem přesvědčen, že vůbec nejlepší oleje byly ty v API SG a SH. Ostatně ne nadarmo jde o oleje snad dodnes předepisované do motocyklů. Pro pořádek podotýkám, že v éře olejů API SG se dokonce ještě dělaly motorové zkoušky, zejména pak v případě, že šlo o olej na US trhu pod označením "API SG certified".
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:....SAE 10W-40 API SG....
http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/2 ... -10W-40-5L ....třeba
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Colommbo »

A proto taky zaplaťpánbu za
Sunoco SYNTURO SPORTIVO 5W-50 API SH/CD (a)nebo
Sunoco SYNTURO RACING 10W-60 API SH/CD... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Colommbo »

Už je tam...! :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Máchal

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Máchal »

10W60 joo? Fííha, ty tomu autu musíš dávat čočku :mrgreen: :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Pitris »

Pane Jiří, potom napiš jak se Omča chová.... a čočku (ale do dalekohledu) chtěl Tycho de Brahe po Rudolfovi II. :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Durex »

Návštěvník píše:oleje 20W-50 jsou pro změnu určeny do starých a vyběhaných olejů s vysokou spotřebou oleje provozovaných v teplých krajích ... Ostatně ne nadarmo jde o oleje snad dodnes předepisované do motocyklů
Tak s první částí nesouhlasím :lol: 20w50 se předepisuje do vyloženě nových motorů a i za dost peněz-žádný low end :lol: a s druhou částí souhlasím a dodám,že se u moto stále lze setkat s předpisem pro motor od API SE po API SG a nebo novější s JASO MA
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od jerome »

Colommbo píše:Už je tam...! :P
Juuuu... :o :shock: to uz aj 5W50 sa hodne stracala ?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Colommbo »

Olej motor bere stále stejně, do spotřeby 0,6litru/tisíc km udávané výrobcem se pořád s přehledem vejdu. Na 5W50 jezdím přes tři roky a cca 50tis.km, šedesátku jsem se rozhodl prostě vyzkoušet. Čočku motoru nedávám, takže z tohoto pohledu je ten olej zbytečný, jezdím víceméně pohodu, spíš mě zajímá jeho případná spotřeba. Prvotní dojem je zatím veskrze příznivý, projev motoru mi přijde takový "kulatější a plnější" a to jak zastudena tak i po zahřátí při vytáčení do vyšších otáček - v této oblasti se, řekl bych, zvuk motoru skutečně změnil... :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
kiko

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od kiko »

Colommbo píše:Olej motor bere stále stejně, do spotřeby 0,6litru/tisíc km udávané výrobcem se pořád s přehledem vejdu. Na 5W50 jezdím přes tři roky a cca 50tis.km, šedesátku jsem se rozhodl prostě vyzkoušet. Čočku motoru nedávám, takže z tohoto pohledu je ten olej zbytečný, jezdím víceméně pohodu, spíš mě zajímá jeho případná spotřeba. Prvotní dojem je zatím veskrze příznivý, projev motoru mi přijde takový "kulatější a plnější" a to jak zastudena tak i po zahřátí při vytáčení do vyšších otáček - v této oblasti se, řekl bych, zvuk motoru skutečně změnil... :idea:
Olej ktorý používaš má pri bežnej prevádzke veľmi vysokú viskozitu, odhadujem že zhruba na úrovni viskozity predpísaného oleja pri teplote okolo 40 - 50 °C. Oleje w50, 60 sú určené pre tepelne vysoko namáhané stroje, v tvojom prípade ti takýto olej zabezpečí mazanie ako keby si jazdil so studeným motorom. Ten "kulatější a plnější" zvuk je spôsobený práve jeho vysokou viskozitou.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Pitris »

kiko píše:....Ten "kulatější a plnější" zvuk je spôsobený práve jeho vysokou viskozitou.
Ano, lépe dotěsní vůle v motoru.
kiko píše:....odhadujem že zhruba na úrovni viskozity predpísaného oleja pri teplote okolo 40 - 50 °C....
Kinematická viskozita oleje Sunoco 10w60 při provozní teplotě je 23,4 mm2/s, kdežto viskozita olejů 5w40 při 40-ti °C se pohybuje někde okolo 85-ti mm2/s.... takže odhaduješ nepřesně.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět