Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Venca

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Venca »

Ještě se zeptám, proč většina zavrhuje oleje se zimní třídou 15W? Když vozidlo jezdí pouze v letních měsících, mělo by to být dostatečně. Nebo se pletu?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Colommbo »

Nejspíš kvůli hydroštelům, Václave... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Durex »

Venca píše:Trochu tady vzniká nedorozumění. Žádná kontrolka oleje neblika. Vůz ji ani nemá, má pouze budík tlaku oleje, na kterém po zahřátí motoru a běhu na volnoběh ručička leží na nejspodnější hranici. Při zvýšených otáčkách povyleze ručička nahoru, řekněme do 1/4 stupnice, což žádná sláva to není.
Se studeným motorem/olejem je to o něco lepší.
Tady nedorozumnění nevzniká. Taky nikdo nepsal,že by ti měla blikat. To,že se studeným motorem to tlačí fest je dáno tím,že za studena má olej řádově vyšší viskozitu než za tepla. Ani tou 50-kou si moc nepomůžeš,protože 40-ka má cst při 100 st. C kolem 14 a 50 je kolem 18. Takže zásadní rozdíl tam není. Pokud máš možnost sehnat hodnoty tlaku oleje k tvému motoru,tak si je sežeň a přeměř. Jinak stav co popisuješ je celkem normální. Za studena je ručička na prostředku a po zahřátí líže nulu. Znám to z motorů HD ... A uvažovat o oleji 15w něco do motoru,který jezdil na 5w30 nebo 10w30 a navíc je stavěný na tento olej je trochu mimo. Budu se opakovat,ale dal bych 10w40 a klidně ten mogul 10w40 GX-FE. Několikanásobně bude překračovat normy roku vzniku toho motoru. Navíc ho koupíš za 80 kč/l a můžeš ho alespoň často měnit a nebude tě to vůbec mrzet.Navíc se nejedná vůbec o špatný olej ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Colommbo »

Náznak nedorozumění vznikl pouze z tohoto:
Návštěvník píše:Pokud si to dobře pamatuji ze starých aut, která měla budík tlaku oleje na palubovce, tak popsaný projev byl naprosto normální. Dokonce také ještě i problikávala kontrolka mazání. Tedy bych to nehrotil...
Osobně bych bez obav použil olej řady 10W40 popř. 10W50. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Venca

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Venca »

Pátral jsem v servisní dokumentaci a v motoru je dle ní možné použít oleje v rozmezí 5W30 až 20W50.
Tomu Mogulu 10W40 se nebráním, oleje Mogul používám běžně a jsem s nimi spokojený. Jen jsem prostě myslel, že ten 15W by byl zase ještě o něco vizkóznější, takže by nepatrně přidal na tlaku oleje.
Jsem prostě z podstaty člověk, který má rád zodpovězené otázky "A proč vlastně?" :D
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Durex »

Dám ti za pravdu že olej 15w50 bude malinko víc viskóznější než 10w50. Pokud by si trval na 15w,co se mi zdá v tomto případě trochu zbytečný,resp k tomu není důvod,tak dej 15w50. Oproti 10w40 to i na tom budíku poznáš,že bude tlačit víc a s rostoucí teplotou bude ručička klesat pomaleji než v případě oleje 10w40. Nicméně olej 15w50 je buď do motoru docela dost zatěžovaného a nebo vzduchem chlazeného. Takže proto to doporučení s 10w40. Ale jestli chceš mít klidné spaní,tak opět opakuji. Sežeň hodnoty tlaku oleje a pak proveď měření na motoru při provozní teplotě resp dle specifikace pro ono měření. Pokud je čerpadlo v pořádku (jako že na nejspíš bude),pak dej 10w40. pokud bude tlačit méně,dej viskóznější olej-třeba tu 15w50 ...,ale bude stejně asi zbytečná :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Venca

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Venca »

OK, to zní rozumně.
Dám tedy 10W40 a uvidím, co to s tlakem oleje udělá. Pokud by to nebylo ješte ono, dá se přejít kdykoliv na vizkoznější 15W-50 resp. 10W-50.
Na oleji 15W netrvám, šlo jen o to, že Total 15W50 je za relativně dobrou cenu, zatímco ostatní oleje 10W50 (nazývané zpravidla Racing atd) jsou už většinou dost drahé.
Hodnoty tlaku oleje v servisní dokumentaci uvedené mám, musím ale ještě někde sehnat příhodný budík pro změření.
Návštěvník

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Návštěvník »

Jen k té kontrolce mazání, která tam není: kdyby byla, nejspíše bude problikávat. Jenže ona by problikávala i na řadě dnešních aut, kdyby nebyla softwarově nafixlovaná. Stejně tak nevíme, kolik ten budík tlaku oleje má "normálně" ukazovat. Vždy jsem se divil např. tomu, proč má voltmetr na přístojovce (už si nepamatuji, v jakém voze) pozici ručičky 12V na 10 hodinách a 14V na 14 hodinách, až jsem to konečně pochopil: to když ukazoval někam k 20V (ty ani nebyly na stupnici vyznačeny) a praskaly žárovky, poněvadž odešel regulátor.
Návštěvník

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Návštěvník »

Internet hovorí že na volnobeh tlak oleja všeobecne nie toto auto 1-2 bary, stredné vyššie otáčky 4-6-8 bar... nízky tlak znamená bud deficit kvapaliny - sací kôš? alebo slabé čerpadlo alebo ja nevhodná viskozita.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Pitris »

Venca píše:Proto byly moje úvahy směrovány na olej 15w50. Ten, pokud se nepletu, by měl být za studena i tepla hustejsi než stávající olej 5w30.
Ano, to je sice pravda, a taky je pravda, že v létě je olej 15w"něco" docela použitelný,
ale taky je fakt, že ta "desítka" studený motor promaže a "natlakuje" o něco málo dřív než "patnáctka".
Ale taky je pravda, že pokud máš problém s tlakem oleje* za tepla - resp. při provozní teplotě motoru, tak k tomu přísluší to druhé - letní - číslo oleje. Čím vyšší, tím lépe dotěsní vůle v motoru. Nedá se říct paušálně, že by 15w50 (ne)byl za tepla viskóznější (hustší) než 10w50 - záleží na konkrétním oleji a jeho hodnotě kinematické viskozity při 100°C, ale budou na tom zhruba nastejno -> okolo 18-ti 19-ti mm2/s. A obdobně na tom bude i olej 5w50, který ale bude vhodný i pro mrazivé starty (nicméně na léto i zbytečný)

*) tento problém ale nemusí nutně souviset s olejem - může tam být i mechanický problém....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Venca

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Venca »

S autem se bude jezdit pouze v létě, tedy je v podstatě jedno jestli je tam 5W, 10W nebo 15W. Šlo mi o tu vizkositu za tepla, tedy o tu "padesátku". A jak už jsem psal, variantu 15W50 jsem volil proto, že zrovna "padesátkový" olej za rozumné peníze Total Quartz 7000 je zároveň 15W.
Ale máte pravdu, že s olejem 10W se motor začne při studených startech dříve mazat. Ale studené starty v létě jsou starty při cca +15 stupních nad nulou.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Colommbo »

Ano, s autem se bude jezdit jen v létě, ale nepředpokládám, že každý den. Proto si myslím, že po dejmetomu týdenním stání bude pro rozvod lepší rychlejší zaolejování vršku motoru desítkou než patnáctkou. Ten (byť předimenzovaný) Pan Motor si to určitě zaslouží. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od jerome »

Venca píše:S autem se bude jezdit pouze v létě, tedy je v podstatě jedno jestli je tam 5W, 10W nebo 15W.
Neni to jedno. Aj ked budu vsetky za W napr 40 nebudu rovnake pri prevadzke aj ked papier hovori ze mali by byt.
Venca píše:Ale máte pravdu, že s olejem 10W se motor začne při studených startech dříve mazat. Ale studené starty v létě jsou starty při cca +15 stupních nad nulou.
Presne tak. Ked budes startovat pri 15°C tak je uplne jedno ci tam mas 10W alebo 15W :idea: Zas to neprehanajte s tym skorsim mazani :roll: :x
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Durex »

Pitris píše:Nedá se říct paušálně, že by 15w50 (ne)byl za tepla viskóznější (hustší) než 10w50 - záleží na konkrétním oleji a jeho hodnotě kinematické viskozity při 100°C, ale budou na tom zhruba nastejno -> okolo 18-ti 19-ti mm2/s. A obdobně na tom bude i olej 5w50, který ale bude vhodný i pro mrazivé starty (nicméně na léto i zbytečný)
Ve většině případů co jsem z tech. listů vyčetl,tak tomu tak bylo. Viskóznější olej při 100 C byl vždy ten,který byl i viskóznější za studena. Tedy 15w50 byla "hustší" než 10w50, 20w50 na tom byla opět o trochu líp než 15w50 atd. Ale bavíme se tady o desetinách max jednotkách,takže žádný dramatický rozdíl a proto lze paušálně řict,že je to jedno. To,že širokorozsahové oleje nejsou všude úplně vhodně a že ten olej více degraduje je věc druhá a proto je i potřeba vědět,kam a proč to chci dát ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Venca

Re: Olej do motoru Ford 429 (7.0 V8)

Příspěvek od Venca »

Venca píše:S autem se bude jezdit pouze v létě, tedy je v podstatě jedno jestli je tam 5W, 10W nebo 15W.
jerome píše:Neni to jedno. Aj ked budu vsetky za W napr 40 nebudu rovnake pri prevadzke aj ked papier hovori ze mali by byt.
Ano to jsem četl, že čím větší vizkózní rozpětí mezi zimní a letní hodnotou, tak olej má pak často problém dodržet hodnotu letní vizkozity. Proto jsem také přemýšlel o těch olejích 15W-xx.
Odpovědět