Jak je vidět z tabulky, tak KZ má rovněž nějaké "speciální" požadavky...Pedro píše:...Ať žijí Bruselské pralinky a močící chlapeček na ně.
Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Moderátor: Colommbo
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Hmm zaujimave ze vsetky oleje ci 20,30,40 alebo 50 su v lete pouzitelne az do teplot cez 40°C Takze podla tejto tabulka je uplne jedno ktory pouzijes
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Mě zaráží i relativně malý rozsah v zimním čísle.
-25 u 10w
-30 u 5w
-35 u 0w.
-25 u 10w
-30 u 5w
-35 u 0w.
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Mám Mazdu CX-5 2.0 benzín, nyní mám v motoru 5W-30 od Shell Helix Ultra. Rád bych dal nyní do motoru dle doporučení specifikace olej 5W-30, API SM raději SN ACEA A3. Jakou značku a typ byste mi doporučili? Nechce se mi jít do Castrol, četl jsem na Volvo foru jak strašně tyto oleje zanášejí motor a preferují MOBIL 1. Na BMW zase Castrol doporučují, tak nevím. Prosím o radu a doporučení.
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
To si si dosť zúžil výber, nakoľko 5W-30-ky sú najčastejšie ACEA C3-ky, alebo A1/B1/A5/B5. Ale niečo určite existuje, a mám taký pocit, že to má v ponuke Valvoline alebo Liqui Moly. Jednoducho niektorá z tých modro-červených značiek. A okrem toho sa mi ešte zdá, že Castrol Professional séria má niečo podobné v ponuke. Skús pohľadať.
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
http://www.e-oleje.cz/index.php?akce=de ... &baleni=4lRenda1966 píše:Mám Mazdu CX-5 2.0 benzín, nyní mám v motoru 5W-30 od Shell Helix Ultra. Rád bych dal nyní do motoru dle doporučení specifikace olej 5W-30, API SM raději SN ACEA A3....
ten už by měl být API SM - což ale neznamená že je lepší jak API SL....
A pokud Mobil1, tak (hlavně při kratších jízdách) klidně 0w40 NewLife. Jinak pokud bys chtěl API SN 5w30, tak jak napsal e1H, v této SAE s normální HTHS jsou v drtivé většině ACEA C3, což ale nevadí když o něco km zkrátíš interval výměny nebo najdeš olej ACEA C3-10 nebo 12.
Kdybych si ale já měl vybrat tak než API SM, tak raději API SL nebo API SN (a i s C3-10).... A (0)5w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Děkuji všem za radu. Vybral jsem dle doporučení v příručce MAZDA tento olej:
http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 24893.html
prosím o malou konzultaci, zda je vhodný na interval 20 tis., nebo 12 měsíců. Mazda má svůj olej tento ale nezdá se mi jako nejlepší varianta. http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 54297.html (nebo se pletu?)
Jako druhý vybraný mám tento: http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 34219.html
který je prosím lepší?
Četl jsem tu i doporučení na http://www.millersoils.cz/trident-5w30 ale má API jen SL, není lepší najít něco s SN nebo SM. Je to novější třída, nebo ne?
http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 24893.html
prosím o malou konzultaci, zda je vhodný na interval 20 tis., nebo 12 měsíců. Mazda má svůj olej tento ale nezdá se mi jako nejlepší varianta. http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 54297.html (nebo se pletu?)
Jako druhý vybraný mám tento: http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 34219.html
který je prosím lepší?
Četl jsem tu i doporučení na http://www.millersoils.cz/trident-5w30 ale má API jen SL, není lepší najít něco s SN nebo SM. Je to novější třída, nebo ne?
- Colommbo
- Příspěvky: 9852
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Jakkoli olejům od Miller's nefandím, pro tvou potřebu se z těch čtyř možností zdá "nej" ten Trident, bo nemá žádné Cx, ostatní tři jej mají (z nich pak mi přijde neméně vhodný právě olej Mazda, má uvedenou A5/B5.) Tedy čistě teoreticky by byl použitelný i na těch 20tis.km, ostatní určitě nee. Ale i s Tridentem bych se na tak dlouhý výměnný interval vy... a pokud ti vychází roční nájezd právě tolik, měnil bych raději dvakrát ročně (jaro, zima)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Za mna ten Millers
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
V mazacím pláni od Millers jsem našel doporučení podle typu auta na tyto oleje:
Use : Normal
Intervals : Change 20000 km / 12 months
Products
Products : CFS 0w20 (6165)
Premium : XF Longlife C2 5w30 (6229)
Energy Efficient Nanodrive : EE Longlife ECO 5w30 (7706)
Trident : Trident Longlife 5w30 (5999)
tak z toho mám zamotanou hlavu, jasné je že něj 20 tis. jezdit nebudu, vyjde mi to za rok tak na 12 tis.
teď má auto 25 tis a již byl 3x měněný, teď je na oleji Shell najeto asi 3 tis. ale je to rok od výměny, nemám se na to ještě vykašlat a pár měsíců jezdit ?
Use : Normal
Intervals : Change 20000 km / 12 months
Products
Products : CFS 0w20 (6165)
Premium : XF Longlife C2 5w30 (6229)
Energy Efficient Nanodrive : EE Longlife ECO 5w30 (7706)
Trident : Trident Longlife 5w30 (5999)
tak z toho mám zamotanou hlavu, jasné je že něj 20 tis. jezdit nebudu, vyjde mi to za rok tak na 12 tis.
teď má auto 25 tis a již byl 3x měněný, teď je na oleji Shell najeto asi 3 tis. ale je to rok od výměny, nemám se na to ještě vykašlat a pár měsíců jezdit ?
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Tohle je popsané všude, kde se nějak zachází s olejem do motoru. Někdo nalítá do roka 40 tis, měnit má 2x. někdo 6 tis, mění jednou za rok. Jakmile se motor s novou náplní zatočí, olej degraduje.
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
No vymenit po 3tis.to by si prescal uz aj mna s Pedrom Podla mna este cez zimu ho nechaj.Olej degraduje skor castymi kratkymi jazdami ako ked auto vacsinou stoji.Renda1966 píše:teď má auto 25 tis a již byl 3x měněný, teď je na oleji Shell najeto asi 3 tis. ale je to rok od výměny, nemám se na to ještě vykašlat a pár měsíců jezdit ?
A ked tam potom das Millersa a zas budes malo jazdit tak mi cinkni pridem ti ju trochu prevetrat
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G
Z těchto Tebou vybraných olejů bych to já poskládal takto - a jak ve školeRenda1966 píše:Děkuji všem za radu. Vybral jsem dle doporučení v příručce MAZDA tento olej:
http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 24893.html
prosím o malou konzultaci, zda je vhodný na interval 20 tis., nebo 12 měsíců. Mazda má svůj olej tento ale nezdá se mi jako nejlepší varianta. http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 54297.html (nebo se pletu?)
Jako druhý vybraný mám tento: http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 34219.html
který je prosím lepší?
Četl jsem tu i doporučení na http://www.millersoils.cz/trident-5w30 ale má API jen SL, není lepší najít něco s SN nebo SM. Je to novější třída, nebo ne?
1 - Trident - bo má ještě "poctivou" SL a nemá C3
2 - Shell Helix Ultra ECT - má sice C3 , ale už SN
3 - Mobil Super 3000 XE - sice má SM a C3, ale pořád má normální HTHS viskozitu
4 - Mazda Original Ultra - sice má SL, ale má A5 (bude mít pravděpodobně sníženou HTHS viskozitu)
PS1: ta Mazda Original Ultra by se mohla posunout "za 1", ale jen v případě častých krátkých jízd....
Jinak u výměnných intervalů se udávají 2 hodnoty: kilometrová a časová. A platí ta co nastane dřív.
A těch 20tkm by se dalo akceptovat snad jen u dlouhých klidných jízd, ale i tak je to strašně moc !! Olej by se měl měnit při krátkých (či "ostřejších") jízdách do/po 10-ti tkm nebo při delších do/po 15-ti tkm nebo po 1roce....
PS2: Oleje ACEA A3/B3/C3 mají normální HTHS viskozitu, která zaručuje pevnější olejový film.
Oleje A1/B1 a drtivá většina A5/B5 mají HTHS viskozitu sníženou, která se při vyšším teplotním namáhání - např. dlouhé rychlé jízdy, dovolená v Chorvatsku nebo časté jízdy s přívěsem - může dostat "na limit" a může dojít k poškození/trhání olejového filmu, k meznímu tření a tím ke zkrácení životnosti motoru !
PS3: API SM je sice novější než SL, ale bohužel není lepší.... a proč
A ještě možná dovysvětlení k ACEA Cx - oleje pro motory s filtry pevných částic (obdoba API SM)Pitris píše:Velmi zjednodušeně: API SL měl ještě jako prioritu mazání, API SM už upřednostňuje nižší emise....
Potíž je v tom že v době, kdy vznikla norma API SM (v r.2004), existovaly aditiva která sice dokázala snížit emise, ale na úkor kilometrové životnosti oleje. Kdo ale "nečeká" na maximální výrobcem motoru stanovený interval výměny a mění dřív, toto řešit nemusí. Ale API SN (z r.2010) už - byť stále ty emise má snižovat - obsahuje novější aditiva, která již motoru neškodí....
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... roby-oleju
Oleje API SN jsou už přirovnatelné k ACEA Cx-10 nebo Cx-12 - novější (pro motor neškodná) aditiva.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF