Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Návštěvník »

Pedro píše:...Ať žijí Bruselské pralinky a močící chlapeček na ně.
Jak je vidět z tabulky, tak KZ má rovněž nějaké "speciální" požadavky...
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od jerome »

Hmm zaujimave ze vsetky oleje ci 20,30,40 alebo 50 su v lete pouzitelne az do teplot cez 40°C :o :shock: Takze podla tejto tabulka je uplne jedno ktory pouzijes :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštěvník

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Návštěvník »

Mazda oil-Total
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Pedro »

Mě zaráží i relativně malý rozsah v zimním čísle.
-25 u 10w
-30 u 5w
-35 u 0w.
Renda1966

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Renda1966 »

Mám Mazdu CX-5 2.0 benzín, nyní mám v motoru 5W-30 od Shell Helix Ultra. Rád bych dal nyní do motoru dle doporučení specifikace olej 5W-30, API SM raději SN ACEA A3. Jakou značku a typ byste mi doporučili? Nechce se mi jít do Castrol, četl jsem na Volvo foru jak strašně tyto oleje zanášejí motor a preferují MOBIL 1. Na BMW zase Castrol doporučují, tak nevím. Prosím o radu a doporučení.
e1H

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od e1H »

To si si dosť zúžil výber, nakoľko 5W-30-ky sú najčastejšie ACEA C3-ky, alebo A1/B1/A5/B5. Ale niečo určite existuje, a mám taký pocit, že to má v ponuke Valvoline alebo Liqui Moly. Jednoducho niektorá z tých modro-červených značiek. A okrem toho sa mi ešte zdá, že Castrol Professional séria má niečo podobné v ponuke. Skús pohľadať. :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Pitris »

Renda1966 píše:Mám Mazdu CX-5 2.0 benzín, nyní mám v motoru 5W-30 od Shell Helix Ultra. Rád bych dal nyní do motoru dle doporučení specifikace olej 5W-30, API SM raději SN ACEA A3....
http://www.e-oleje.cz/index.php?akce=de ... &baleni=4l
ten už by měl být API SM - což ale neznamená že je lepší jak API SL....
A pokud Mobil1, tak (hlavně při kratších jízdách) klidně 0w40 NewLife. Jinak pokud bys chtěl API SN 5w30, tak jak napsal e1H, v této SAE s normální HTHS jsou v drtivé většině ACEA C3, což ale nevadí když o něco km zkrátíš interval výměny nebo najdeš olej ACEA C3-10 nebo 12.
Kdybych si ale já měl vybrat tak než API SM, tak raději API SL nebo API SN (a i s C3-10).... A (0)5w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Renda1966

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Renda1966 »

Děkuji všem za radu. Vybral jsem dle doporučení v příručce MAZDA tento olej:
http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 24893.html
prosím o malou konzultaci, zda je vhodný na interval 20 tis., nebo 12 měsíců. Mazda má svůj olej tento ale nezdá se mi jako nejlepší varianta. http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 54297.html (nebo se pletu?)
Jako druhý vybraný mám tento: http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 34219.html
který je prosím lepší?
Četl jsem tu i doporučení na http://www.millersoils.cz/trident-5w30 ale má API jen SL, není lepší najít něco s SN nebo SM. Je to novější třída, nebo ne?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9852
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Colommbo »

Jakkoli olejům od Miller's nefandím, pro tvou potřebu se z těch čtyř možností zdá "nej" ten Trident, bo nemá žádné Cx, ostatní tři jej mají (z nich pak mi přijde neméně vhodný právě olej Mazda, má uvedenou A5/B5.) Tedy čistě teoreticky by byl použitelný i na těch 20tis.km, ostatní určitě nee. Ale i s Tridentem bych se na tak dlouhý výměnný interval vy... a pokud ti vychází roční nájezd právě tolik, měnil bych raději dvakrát ročně (jaro, zima)... :?:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od jerome »

Za mna ten Millers :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Renda1966

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Renda1966 »

V mazacím pláni od Millers jsem našel doporučení podle typu auta na tyto oleje:

Use : Normal
Intervals : Change 20000 km / 12 months
Products
Products : CFS 0w20 (6165)
Premium : XF Longlife C2 5w30 (6229)
Energy Efficient Nanodrive : EE Longlife ECO 5w30 (7706)
Trident : Trident Longlife 5w30 (5999)

tak z toho mám zamotanou hlavu, jasné je že něj 20 tis. jezdit nebudu, vyjde mi to za rok tak na 12 tis.
teď má auto 25 tis a již byl 3x měněný, teď je na oleji Shell najeto asi 3 tis. ale je to rok od výměny, nemám se na to ještě vykašlat a pár měsíců jezdit ?
Cumil

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Cumil »

Tohle je popsané všude, kde se nějak zachází s olejem do motoru. Někdo nalítá do roka 40 tis, měnit má 2x. někdo 6 tis, mění jednou za rok. Jakmile se motor s novou náplní zatočí, olej degraduje.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od jerome »

Renda1966 píše:teď má auto 25 tis a již byl 3x měněný, teď je na oleji Shell najeto asi 3 tis. ale je to rok od výměny, nemám se na to ještě vykašlat a pár měsíců jezdit ?
No vymenit po 3tis.to by si prescal uz aj mna s Pedrom :mrgreen: Podla mna este cez zimu ho nechaj.Olej degraduje skor castymi kratkymi jazdami ako ked auto vacsinou stoji.
A ked tam potom das Millersa a zas budes malo jazdit tak mi cinkni pridem ti ju trochu prevetrat :D
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Pitris »

Renda1966 píše:Děkuji všem za radu. Vybral jsem dle doporučení v příručce MAZDA tento olej:
http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 24893.html
prosím o malou konzultaci, zda je vhodný na interval 20 tis., nebo 12 měsíců. Mazda má svůj olej tento ale nezdá se mi jako nejlepší varianta. http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 54297.html (nebo se pletu?)
Jako druhý vybraný mám tento: http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 34219.html
který je prosím lepší?
Četl jsem tu i doporučení na http://www.millersoils.cz/trident-5w30 ale má API jen SL, není lepší najít něco s SN nebo SM. Je to novější třída, nebo ne?
Z těchto Tebou vybraných olejů bych to já poskládal takto - a jak ve škole :P
1 - Trident - bo má ještě "poctivou" SL a nemá C3
2 - Shell Helix Ultra ECT - má sice C3 , ale už SN
3 - Mobil Super 3000 XE - sice má SM a C3, ale pořád má normální HTHS viskozitu
4 - Mazda Original Ultra - sice má SL, ale má A5 (bude mít pravděpodobně sníženou HTHS viskozitu)
PS1: ta Mazda Original Ultra by se mohla posunout "za 1", ale jen v případě častých krátkých jízd....
Jinak u výměnných intervalů se udávají 2 hodnoty: kilometrová a časová. A platí ta co nastane dřív.
A těch 20tkm by se dalo akceptovat snad jen u dlouhých klidných jízd, ale i tak je to strašně moc !! Olej by se měl měnit při krátkých (či "ostřejších") jízdách do/po 10-ti tkm nebo při delších do/po 15-ti tkm nebo po 1roce....
PS2: Oleje ACEA A3/B3/C3 mají normální HTHS viskozitu, která zaručuje pevnější olejový film.
Oleje A1/B1 a drtivá většina A5/B5 mají HTHS viskozitu sníženou, která se při vyšším teplotním namáhání - např. dlouhé rychlé jízdy, dovolená v Chorvatsku nebo časté jízdy s přívěsem - může dostat "na limit" a může dojít k poškození/trhání olejového filmu, k meznímu tření a tím ke zkrácení životnosti motoru !
PS3: API SM je sice novější než SL, ale bohužel není lepší.... a proč :?:
Pitris píše:Velmi zjednodušeně: API SL měl ještě jako prioritu mazání, API SM už upřednostňuje nižší emise....
Potíž je v tom že v době, kdy vznikla norma API SM (v r.2004), existovaly aditiva která sice dokázala snížit emise, ale na úkor kilometrové životnosti oleje. Kdo ale "nečeká" na maximální výrobcem motoru stanovený interval výměny a mění dřív, toto řešit nemusí. Ale API SN (z r.2010) už - byť stále ty emise má snižovat - obsahuje novější aditiva, která již motoru neškodí....
A ještě možná dovysvětlení k ACEA Cx - oleje pro motory s filtry pevných částic (obdoba API SM)
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... roby-oleju
Oleje API SN jsou už přirovnatelné k ACEA Cx-10 nebo Cx-12 - novější (pro motor neškodná) aditiva.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět