Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
e1H

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od e1H »

Mám taký pocit, že 2.5i bude benzínový motor, a nie chrochták.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od jerome »

Jasne ze to je benzin
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Pedro »

e1H píše: Ja by som dokonca zmenil aj adresu tohto fóra na http://www.oleje.cz/5w40klub :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hm,zase bych nezapadl,neva,značnou část života se potácím mimo stádo,nejen v olejích.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:Netřeba k tomu přistupovat tak radikálně. Kolega z oplího klubu dává (předepsaný) 0W20 s úspěchem do svého Dodge V8 5.7 HEMI, mění po 5tis.km a jezdí naprosto spokojeně....
Tak konkrétně tento motor se asi na maximum výkonu nedostane - tudíž malé zatížení;
a pokud akceptuje i ty krátké výměnné intervaly "made in USA", můžou být kolega i motor spokojeni 8)
On v Evropě je velký průser s délkou výměnného intervalu a kdo nepíše aspoň 20tkm je out; a "nejlepší" motory má přece ten, kdo předepisuje 50tkm/2roky.... :( Jinak už ale i 0w20 může mít normální HTHS
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od jerome »

Pitris píše:Já osobně (být Tebou) bych si našel / zjistil, jakou má olej Mazda Dexelia Ultra 5w30 (ACEA A5/B5, API SL/CF) HTHS viskozitu. Pokud sníženou...
A5/B5 su oleje so snizenou HTHS tu neni co riesit :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Colommbo »

Colommbo píše:...Kolega z oplího klubu dává (předepsaný) 0W20 s úspěchem do svého Dodge V8 5.7 HEMI, mění po 5tis.km a jezdí naprosto spokojeně...
Omlouvám se za mystifikaci, není to 0W nýbrž 5W20 od Mopar(u)... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Pedro »

No Juro,nevim,kdyby 30 budiž...,
vůbec nemám zkušenosti s těmito oleji,ale v US bývá někdy docela horko.
Kdysi jsem řešil ideál oil pro moto,dovezené z a vyrobené pro US,od Hondy,co koupil kámoš.
V2 1300ccm,vodník.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od skodovkar »

Pokud budeš tento obsah pandořiných skříněk měnit v krátkém intervalu, tak by to motor měl zvládnout.
Každopádně gratuluji k nádherném autu :wink:
Jtk545

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Jtk545 »

Tak jsem zkoušel googlit ohledně HTHS viskozity k těm Mazda olejům, ale moc úspěšný jsem nebyl - prý to vyrábí Total (Elf). Ještě zkusím přímo zastoupení Mazdy, ale nepočítám, že budou něco vědět. U těch Mazda Skyactiv Dieslů je spíš konstrukční problém (nejsou na všech místech rolny, ale i kluzáky a ty dřou vačku, vzniklé piliny pak vezmou sebou vývěvu, ložisko turba a je vyděláno. No tak to vidím, že tam dám ten 0W20 a vždy v mezi intervalu (tzn. po 10k km) tam dám něco, co plní specifikaci výrobce, ale má normální HTHS viskozitu. Mazda má v manuálu stanovenou pro Evropu i viskozitu - 0W20 nebo 5W30, což se moc nevidí. Je celkem zajímavé, že mimo Evropu je možno lít toto - API SG/SH/SJ/SL/SM/SN nebo ILSAC GF-II/GF-III/GF-IV/GF-V a viskozity 10W30-50, 5W20-40 a 0W20-30 - takže vlastně i fritovací olej, ale nesmíte být v Evropě. :-D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Pitris »

Jtk545 píše:Je celkem zajímavé, že mimo Evropu je možno lít toto - API SG/SH/SJ/SL/SM/SN nebo ILSAC GF-II/GF-III/GF-IV/GF-V a viskozity 10W30-50, 5W20-40 a 0W20-30 - takže vlastně i fritovací olej, ale nesmíte být v Evropě. :-D
Takže bych tam úplně klidně dal na 10tkm 5w30 A3 nebo 5w40, protože ty pro Evropu "doporučené" jsou doporučené jen kvůli zeleným v Bruselu :( Co třeba http://www.millersoils.cz/trident-5w30 :?: :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jtk545

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Jtk545 »

Tak ještě mě zaujal Motul 8100 Eco-nergy 5w30 ACEA A5/B5 s HTHS 3,4... :-)
Návštěvník

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Návštěvník »

Jtk545 píše:Je celkem zajímavé, že mimo Evropu je možno lít toto - API SG/SH/SJ/SL/SM/SN nebo ILSAC GF-II/GF-III/GF-IV/GF-V a viskozity 10W30-50, 5W20-40 a 0W20-30 - takže vlastně i fritovací olej, ale nesmíte být v Evropě. :-D
Tohle by se mělo někam - na viditelné místo - vyvěsit, aby v případě neustávajících blbých narážek "manuálistů" bylo možno je jednoduše "vyfakovat".
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Pedro »

Jtk545 píše:Je celkem zajímavé, že mimo Evropu je možno lít toto - API SG/SH/SJ/SL/SM/SN nebo ILSAC GF-II/GF-III/GF-IV/GF-V a viskozity 10W30-50, 5W20-40 a 0W20-30 - takže vlastně i fritovací olej, ale nesmíte být v Evropě. :-D
že by zase po letech MOTOR,který potřebuje jen rozumně měnit...? Tedy né v této lokalitě :evil:
SG-SN !
10w-50 a 0w-20.
Jestli v tom mimoevro návodu je graf ideálního použití viskozity,jako se kdysi běžně dával.
Protože to rozpětí je fak síla.
A že může SG,SH,což jsou,nebo tedy byly poctivé oleje.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od jerome »

Jtk545 píše:Je celkem zajímavé, že mimo Evropu je možno lít toto - API SG/SH/SJ/SL/SM/SN nebo ILSAC GF-II/GF-III/GF-IV/GF-V a viskozity 10W30-50, 5W20-40 a 0W20-30 - takže vlastně i fritovací olej, ale nesmíte být v Evropě. :-D
Zaujimava info :o Je to tak jak pise Pitris 0W20 je tym padom ozaj kvoli emisiam ktore 2,5l atmosfera s normalnym olejom proste neda :?
Kvoli nim dostal CTR motor 2.0 VTEC Turbo a toto pisali o predchadzajucej verzii: Hondu Civic Type R poháňa dvojlitrový atmosférický štvorvalec DOHC i-VTEC s výkonom 148 kW (201 k). Agregát dosahuje maximálny výkon pri neuveriteľných 7 800 ot./min. Práve vo vysokootáčkových motoroch spočíva čaro Hondy a obzvlášť jej vrcholných modelov Type R. Emisná norma Euro 5 však pre tento motorársky skvost znamená istú smrť. Civic Type R teda končí iba v Európe a ostatný zvyšok sveta sa z nej môže tešiť aj naďalej.
p.s. Ten Skyactive 2.5 ma 141kw
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej do Mazdy 6 GJ 2,5i Skyactiv-G

Příspěvek od Pedro »

Sice to není technikou a už vůbec né vzhledem auto pro mě,nicméně poentu chápu. Ať žijí Bruselské pralinky a močící chlapeček na ně.
Odpovědět