Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pon lis 10, 2014 10:16
Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
Dobrý den, má dotaz na výměnu oleje. Auto má najeto 37 000km a od té doby co mi originál servis H tam dal Castrol magnetik profesionál 5W-30 se mi zvedla spotřeba a motor má vyšší hlučnost než s originál olej od Shellu. Teď mám před výměnou oleje a rád bych tam dal něco lepšího, před 14 dny byl v Autosalonu doporučován olej s nanočásticemi od Millers oil. Dle technika z Millers oil bych tam mohl dát tyto: EE LONGLIFE 5w40 - http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220,
EE LONGLIFE C3 5w30 - http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w30?c=62
Má někdo z vás praktické zkušenosti s tímto druhem olejů. Je opravdu tak dobrý a snižuje hlučnost a spotřebu?
Moc děkuji za veškeré rady a návrhy na výměnu oleje.
EE LONGLIFE C3 5w30 - http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w30?c=62
Má někdo z vás praktické zkušenosti s tímto druhem olejů. Je opravdu tak dobrý a snižuje hlučnost a spotřebu?
Moc děkuji za veškeré rady a návrhy na výměnu oleje.
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pon lis 10, 2014 10:16
Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
Děkuji za tip celý vlákno jsem přečetl. Jen jsem byl z článků zmatený.
Specifikace výrobce je API SL nebo SM, ACEA A3 a z těch dvou olejů to není ani jeden a přitom mi byly doporučený, tak jsem chtěl nějakou radu. Na strankách Millers oil ang. mě vyšel olej se specifikací A5/B5 pro mé auto a tak mi jde jen o to abych něco neprovedl s motorem auto je ještě v záruce.
Specifikace výrobce je API SL nebo SM, ACEA A3 a z těch dvou olejů to není ani jeden a přitom mi byly doporučený, tak jsem chtěl nějakou radu. Na strankách Millers oil ang. mě vyšel olej se specifikací A5/B5 pro mé auto a tak mi jde jen o to abych něco neprovedl s motorem auto je ještě v záruce.
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
Pokud je auto ještě v záruce (což je poměrně důležitá informace, již jsi ale neuvedl...), raději bych se vyhnul nějakým experimentům a nechal to na H servisu, bohužel... Doufám, že nemáš záruku sedm let, to by pro motor mohl být hrob...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
Dej tam ACEA A3 a API SL a vyšší (tedy i třeba SM a SN). Má Hyundai nějaké interní normy? Myslím, že ne... Ale raději mrkni do manuálu.
ACEA A5 nedávej.
A viskozitu? Tu vol podle jízdního stylu. 5W40 nebo 5W30 (když v létě netaháš karavan) bude OK
ACEA A5 nedávej.
A viskozitu? Tu vol podle jízdního stylu. 5W40 nebo 5W30 (když v létě netaháš karavan) bude OK
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pon lis 10, 2014 10:16
Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
A ten co má C3-10 ten nemůžu tam dát? Protože s nanočásticemi je na výběr pouze A5, C3-10. Nic jiného nenabízí.
Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
C3-10 je norma pro nafťáky, stejně tak jako B-čkové normy. Ty potřebuješ konkrétně A3.
Většina olejů ma normy uvedené ve stylu (příklad): ACEA A3/B4
Edit:
A jó Oni mají Nanodrive (některé) jen dieslové ACEA
Ale API mají i benzínové...
Hele, jaký Nanodrive TI neporadím (jen ne ten A5). Ale třeba někdo taky z kluků ví víc.
Většina olejů ma normy uvedené ve stylu (příklad): ACEA A3/B4
Edit:
A jó Oni mají Nanodrive (některé) jen dieslové ACEA
Ale API mají i benzínové...
Hele, jaký Nanodrive TI neporadím (jen ne ten A5). Ale třeba někdo taky z kluků ví víc.
Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
Vykašlite sa na nano... máte primitívny stroj a umažete to hravo aj lidl olejom.... vyberte si nejakú značku s prijateľnou cenou a vybavené... 5w40 alebo 10w40 - to vám poradia ktorý kedy... žiadne C3.... acea a3...
Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
Moderne postaveny olej s aktualnim ACEA C3 jiz technicky nemuze nest i A3/B3 nebo A3/B4 !!!! Jen API normy!! Viz aktualni weby a technicky listy vsech modernich olejaru vcetne treba Castrolu, takze se proste nedivte ze olej s nejmodernejsi C3-10 nema A nebo B. Proste uz nemuze mit!!!
Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
to michaelgelo: Pro správné určení oleje je potřeba znát i převažující jízdní podmínky:
1) když je auto v záruce, je potřeba dát předepsaný olej - ale na neprodloužený interval výměny je vhodnější ACEA A3 a neměl by být problém ho použít, i když je předepsáno A5. Oleje A3 jsou oleje s normální HTHS viskozitou, A1/A5 jsou s HTHS viskozitou sníženou a A5 ještě navíc longlife....(raději ne)
2) API od SL nahoru a SAE zvolit podle jízdních podmínek:
časté studené starty a krátké jízdy - 0w30, 0w40, 5w30 nebo 5w40
časté studené starty a delší jízdy - 0w40 nebo 5w40
málo startů a krátké jízdy - 5w30 nebo 5w40
málo startů a delší jízdy - 5w40 nebo 10w40
A v podstatě kompromis (ale vůbec ne špatný) je SAE 5w40....
Oleje ACEA C"něco" (1 a 2 - snížená HTHS viskozita, 3 a 4 - normální HTHS viskozita) jsou oleje pro motory s filtrem pevných částic. Bohužel tyhle pro emise přizpůsobené oleje mají ale právě kvůli tomu nižší obsah jistých aditiv, která jsou ale důležitá pro výdrž oleje. Naštěstí už to ale neplatí u olejů ACEA C"něco"-10; tam už je to aditivované jinými aditivy, která na výdrž oleje již negativní vliv nemají. A aby to nebylo tak jednoduché, tak ty emisní normy "řeší" i API. SL je ještě v pohodě, SM je na tom podobně jako ACEA C"něco" bez 10, a SN je už zase "gut" -> s "neškodnými" aditivy už jako ACEA C"něco"-10. Tohle je ale obecně a mám tím na mysli (ne)vhodnost aditiv pro motor podle API nebo ACEA - pro event. DPF je podstatná ACEA C"něco", ale mezi tím a API úměra je.... Takže když nemáš DPF, tak můžeš i ACEA C3 a API SM, ale nejvhodnější pro motor je ACEA A3 a API SL(SN)
Pokud jde o zvukový projev motoru, tak za tepla viskóznější (hustší) olej ho dokáže trochu zmírnit,
takže např. s olejem 5w40 nebo 10w40 bude motor tišší než s 5w30.
Já osobně bych se vůbec nebál použít třeba ten Millers 5w40 EE, ale ten je cenově výš.... z dalších značek třeba Elf, Eni, Liqui Moly, Mobil, Motul, Repsol, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline, Yacco
A co se týče intervalu výměny oleje, tak předepsaný je maximální a jen pro ideální podmínky -
-> a ty jsou málo startů a delší klidné jízdy. Ve všech ostatních případech zkrátit a nejhorší pro olej jsou studené krátké popojížďky: tam je vhodné kilometrový interval zkrátit o třetinu (i o polovinu).
PS: pokud budeš ale dodržovat tyto výše popsané intervaly výměny, tak Ti v podstatě může být šumafuk, jestli je olej API SL, SM nebo SN nebo jestli má ACEA C3-04,07,08 nebo už ACEA C3-10.
1) když je auto v záruce, je potřeba dát předepsaný olej - ale na neprodloužený interval výměny je vhodnější ACEA A3 a neměl by být problém ho použít, i když je předepsáno A5. Oleje A3 jsou oleje s normální HTHS viskozitou, A1/A5 jsou s HTHS viskozitou sníženou a A5 ještě navíc longlife....(raději ne)
2) API od SL nahoru a SAE zvolit podle jízdních podmínek:
časté studené starty a krátké jízdy - 0w30, 0w40, 5w30 nebo 5w40
časté studené starty a delší jízdy - 0w40 nebo 5w40
málo startů a krátké jízdy - 5w30 nebo 5w40
málo startů a delší jízdy - 5w40 nebo 10w40
A v podstatě kompromis (ale vůbec ne špatný) je SAE 5w40....
Oleje ACEA C"něco" (1 a 2 - snížená HTHS viskozita, 3 a 4 - normální HTHS viskozita) jsou oleje pro motory s filtrem pevných částic. Bohužel tyhle pro emise přizpůsobené oleje mají ale právě kvůli tomu nižší obsah jistých aditiv, která jsou ale důležitá pro výdrž oleje. Naštěstí už to ale neplatí u olejů ACEA C"něco"-10; tam už je to aditivované jinými aditivy, která na výdrž oleje již negativní vliv nemají. A aby to nebylo tak jednoduché, tak ty emisní normy "řeší" i API. SL je ještě v pohodě, SM je na tom podobně jako ACEA C"něco" bez 10, a SN je už zase "gut" -> s "neškodnými" aditivy už jako ACEA C"něco"-10. Tohle je ale obecně a mám tím na mysli (ne)vhodnost aditiv pro motor podle API nebo ACEA - pro event. DPF je podstatná ACEA C"něco", ale mezi tím a API úměra je.... Takže když nemáš DPF, tak můžeš i ACEA C3 a API SM, ale nejvhodnější pro motor je ACEA A3 a API SL(SN)
Pokud jde o zvukový projev motoru, tak za tepla viskóznější (hustší) olej ho dokáže trochu zmírnit,
takže např. s olejem 5w40 nebo 10w40 bude motor tišší než s 5w30.
Já osobně bych se vůbec nebál použít třeba ten Millers 5w40 EE, ale ten je cenově výš.... z dalších značek třeba Elf, Eni, Liqui Moly, Mobil, Motul, Repsol, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline, Yacco
A co se týče intervalu výměny oleje, tak předepsaný je maximální a jen pro ideální podmínky -
-> a ty jsou málo startů a delší klidné jízdy. Ve všech ostatních případech zkrátit a nejhorší pro olej jsou studené krátké popojížďky: tam je vhodné kilometrový interval zkrátit o třetinu (i o polovinu).
PS: pokud budeš ale dodržovat tyto výše popsané intervaly výměny, tak Ti v podstatě může být šumafuk, jestli je olej API SL, SM nebo SN nebo jestli má ACEA C3-04,07,08 nebo už ACEA C3-10.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pon lis 10, 2014 10:16
Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
Moc ti děkuji za radu, převážně přes týden jezdím po městě 2-4km ráno odpoledne a někdy večer. Celoroční nájezd mám do 12-15000km. Jednou za rok Chorvatsko 1200km tam a zpět, jinak o víkendech do 100km. Myslím, že opravdu vemu ten EE LONGLIFE 5w40 co mám v popisu. Budu to kupovat s kolegou z práce ten to chce dát do Renaultu Thalie 1,4 74Kw 16V. Jen jsem potřeboval se ubezpečit, že motoru neublížím a bude to lepší jak Castrol za stejné peníze. Servis mi ho tam nalil za 395kč/l a to tenhle je o 15kč dražší.
Moc děkuji a po zkušenostech něco napíšu.
Moc děkuji a po zkušenostech něco napíšu.
Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
Vzhledem k tomu, že ti tam nalili Castrol za 400kč Litr a ještě motor běží divně, tak jsou to teda pěkní vyblitci. Ten olej asi nebude uplně košér. Umý jen vyhrožovat, že padne záruka a kdesi cosi. A k tomu mají poměrně všude podělanej Castrol..Není na škodu při příští výměně tam zajet a mít svůj olej. Budou sice rypákovat ale měli by ti ho tam nalít. Api a vše možné splnuje. Záruka nepadne. Tatík to udělal taky u 3 roky staré octávky ještě v záruce. Se svým olejem. Při nejhorším jde si ten olej vyměnit doma. Sehnat origo olejový filtr, Momenták na zátku oleje a olej a tím to hasne. Nemají šanci poznat, že si ten olej měnil. To kdyby si náhodou chtěl olej co ti tam dali vylít pryč a vyměnit za Millerse. Jinak si piš, že motor bude chrochtat uplně krásně. Tady ti kluci špatně neporadímichaelgelo píše:Moc ti děkuji za radu, převážně přes týden jezdím po městě 2-4km ráno odpoledne a někdy večer. Celoroční nájezd mám do 12-15000km. Jednou za rok Chorvatsko 1200km tam a zpět, jinak o víkendech do 100km. Myslím, že opravdu vemu ten EE LONGLIFE 5w40 co mám v popisu. Budu to kupovat s kolegou z práce ten to chce dát do Renaultu Thalie 1,4 74Kw 16V. Jen jsem potřeboval se ubezpečit, že motoru neublížím a bude to lepší jak Castrol za stejné peníze. Servis mi ho tam nalil za 395kč/l a to tenhle je o 15kč dražší.
Moc děkuji a po zkušenostech něco napíšu.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pon lis 10, 2014 10:16
Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
Tak objednáno dle doporučení Pitrise EE Millers oils 5W-40, tak až budou nějaké zkušenosti dám vědět.
Tímto bych mu chtěl poděkovat a také ostatním za pomoc a rady.
Tímto bych mu chtěl poděkovat a také ostatním za pomoc a rady.
Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
Pomalu stejně důležité jak dobrý olej je i pořádně zahřát motor, než se začne vytáčet. Tak aspon 10-12km obyč jízdou.michaelgelo píše:Tak objednáno dle doporučení Pitrise EE Millers oils 5W-40, tak až budou nějaké zkušenosti dám vědět.
Tímto bych mu chtěl poděkovat a také ostatním za pomoc a rady.
Re: Olej do Hyundai I30 1,4 80KW r.v. 12/2011
Tak ta SAE 5w40 bude ready A při těchto jízdních podmínkách (mám pocit, že Hyundai předepisuje 20tkm na výměnu) by těch 12-15000km a rok mělo být maximum na výměnu. (A raději blíže k těm 12-ti)....michaelgelo píše:Moc ti děkuji za radu, převážně přes týden jezdím po městě 2-4km ráno odpoledne a někdy večer. Celoroční nájezd mám do 12-15000km. Jednou za rok Chorvatsko 1200km tam a zpět, jinak o víkendech do 100km....
PS: a vždy i s filtrem. A nemáš zač
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF