Olej do Hyundai Getz
Moderátor: Colommbo
Re: Olej do Hyundai Getz
Plať si čím chceš za co chceš. Já si budu i nadále vybírat auta s nízkou spotřebou paliva (reálně do 5 L), bez vysoké spotřeby oleje (nejlépe s neměřitelnou spotřebou nebo alespoň bez dolévání ve výměnném intervalu) a s dobrou životností (200000 km bez potíží mi bohatě stačí). To jsou dosažitelné nároky, stále jsou značky, které si alespoň přiměřené jakosti hledí. A víc v tomto ohledu nechci.
Re: Olej do Hyundai Getz
Ostatně - po nalití oleje 5w-30, který jsem nikdy předtím nepoužíval a nedále ani nechci, jsem žádnou úsporu paliva nezjistil. No, v zimě to jde těžko, ale zas je to "zimní" olej. Poslední "měřitelnou" úsporu jsem zjistil mezi oleji 15W-40 a 10W-40. Jinak - kde nic, tu nic. Od 10W-40 níže na úspory paliva vlivem olejů nevěřím. Nenaměřil jsem nic.
Re: Olej do Hyundai Getz
Tedy se raději necháváš vytřásat v nevýkonné, nepohodlné, nevybavené nákupní tašce s minimem pasivní a ještě méně aktivní bezpečnosti o projektované životnosti 100 tis. km. Tomu se říká platit za ...Itall píše:Plať si čím chceš za co chceš. ... A víc v tomto ohledu nechci.
Někdo se holt spokojí s málem, třebaže i to málo hodně přeplatil.
Re: Olej do Hyundai Getz
Já jsem spíše zaregistroval, Návštěvníku, alespoň se tak píše, že ziskové jsou dražší modely aut. Může být, že i malé, ale dražší. A pak ty větší modely, které obvykle bývají dražší i "v poměru" k malým. Naopak, malé levné modely jsou někdy označovány jako vůbec neziskové, což by zrovna mohl být případ kolíněte, kde jeho cena, zjm. u C1 šla asi na 2/3 ceny původní nebo ještě níže (nepamatuji si původní ceník vyšších verzí).
Re: Olej do Hyundai Getz
Máš zájem si pořídit kus dobrého auta za dobrou cenu, nebo jen nechceš výrobci poskytnout přiměřený zisk, resp. se chceš přiživit na úkor těch, kdo si pořizují ony větší, dražší, ziskovější modely?
Re: Olej do Hyundai Getz
Mám zájem si pořídit auto, které bude dlouhodobě bezproblémově sloužit a jeho provoz bude relativně levný - se vším, co s tím souvisí. Další nároky nemám vysoké a průběžně je upravuji, jdouce "od spoda".
Zisk výrobců nebo prodejců nehodnotím, jeho přiměřenost je nezhodnotitelná (viz např. http://www.denik.cz/ekonomika/nova-sefk ... 40211.html). Tato manažerka, a nebude sama, možná řekne, že GM hlavně dává práci tisícům (desetitisícům atd.) lidí. S podtextem, že vlastně ONA dává práci temto lidem. Dokonce tomu asi bude (alespoň částečně) věřit. Takže výrazu přiměřený zisk ani nepoužívám, to je sranda.
Pokud jde o koupi vozu drahého/levného nebo velkého/malého, jest každého věc. Prakticky nikdo při koupi drahého auta neuvažuje o tom, že snad dotuje jinému levné auto a naopak. Tyto úvahy jsou pro ekonomická oddělení automobilek, nikoliv pro zákazníky.
Zisk výrobců nebo prodejců nehodnotím, jeho přiměřenost je nezhodnotitelná (viz např. http://www.denik.cz/ekonomika/nova-sefk ... 40211.html). Tato manažerka, a nebude sama, možná řekne, že GM hlavně dává práci tisícům (desetitisícům atd.) lidí. S podtextem, že vlastně ONA dává práci temto lidem. Dokonce tomu asi bude (alespoň částečně) věřit. Takže výrazu přiměřený zisk ani nepoužívám, to je sranda.
Pokud jde o koupi vozu drahého/levného nebo velkého/malého, jest každého věc. Prakticky nikdo při koupi drahého auta neuvažuje o tom, že snad dotuje jinému levné auto a naopak. Tyto úvahy jsou pro ekonomická oddělení automobilek, nikoliv pro zákazníky.
Re: Olej do Hyundai Getz
Ovšem u koncernu je to naopak, Veyron měl neomezený rozpočet a při prodeji na něm prodělávají.Itall píše: Prakticky nikdo při koupi drahého auta neuvažuje o tom, že snad dotuje jinému levné auto a naopak.
Re: Olej do Hyundai Getz
Za normálních okolností se auta, o kterých tu jde řeč, pořizují jako druhá až třetí do rodiny. Navíc bývá zvykem, že taková rodina mívá vozový park od stejného výrobce či nějaké značky v rámci nějakého konkrétního koncernu, tedy se ty "ztráty a zisky" jaksi vyrovnají už v rámci jednoho "flotilově rodinného" zákazníka. To jen v některých regionech si je někteří kupují jako jediný a hlavní dopravní prostředek. Prostě nenormální okolnosti...Itall píše:Mám zájem si pořídit auto...
A pokud jde o madam v čele GM, tak Opel by už dávno zkrachoval, nebýt evropských autopůjčoven, jakožto jeho hlavního zákazníka. A nic jiného si stejně nezaslouží, mj. kvůli pohřbení Saaba.
Re: Olej do Hyundai Getz
"Normální" okolnosti nefungují ani v bohatých zemích obecně. Já (nechci napsat my) ovšem žiji v ČR, v Evropě, která, vzhledem k byvší příslušnosti do tzv. "Sovětského bloku" jest zvána Východní. A tady ty "normální" okolnosti nefungují ani většinově. Také jsem si nevšiml, že by u nás s malými auty jezdil někdo třeba na nákup. Radši paní přijede před supermarket v Landcruiseru, přece nepojede v prdítku, když má repre auto. V zahraničí se mnoho nepohybuji, ale tuším, že tohle jinde nebude ZAS TAK jiné. Takže malé nebo ekonomické auto si koupí ten, komu to diktují ekonomické podmínky nebo případně ten, komu to nevadí.Návštěvník píše:Za normálních okolností se auta, o kterých tu jde řeč, pořizují jako druhá až třetí do rodiny. Navíc bývá zvykem, že taková rodina mívá vozový park od stejného výrobce či nějaké značky v rámci nějakého konkrétního koncernu, tedy se ty "ztráty a zisky" jaksi vyrovnají už v rámci jednoho "flotilově rodinného" zákazníka. To jen v některých regionech si je někteří kupují jako jediný a hlavní dopravní prostředek. Prostě nenormální okolnosti...
Re: Olej do Hyundai Getz
Myslím že na bohatom západe je veľká skupina ľudí ktorí sa nemusia na nič " hrať " a do supermarketu - ak nekupujú na tržnici - idú na bicykli lebo majú aj ten cyklochodník. A aj keď majú na auto za milion tak ho nemusia mať lebo ho nepotrebujú. Čím krajina chudobnejšia duchom tým viac treba dokazovať majetkom, vidím denne v práci.... Audi Q7 na cestu po meste, hlúpa jak trúba, zamestnacom neplatí mzdu, šikana na pracovisku - áno sme východná Europa, tam patríme, 40 rokov zanechalo stopy a treba výmenu niekoľkých generácii aby sme niekoho dobehli - nemyslím platmi ....
Ad getz - mal som r.v. 2006, po 120 000km som posunul do rodiny, jediná pokazená vec za 7 rokov klakson v záruke, výfuk pôvodný, baterka povodná, brzdy vydržali 100 000km, jediné čo by mali popracivať antikorozna ochrana - drobné chyby na 5 dverách a na streche okolo antény. Veĺmi podarený model....
Ad getz - mal som r.v. 2006, po 120 000km som posunul do rodiny, jediná pokazená vec za 7 rokov klakson v záruke, výfuk pôvodný, baterka povodná, brzdy vydržali 100 000km, jediné čo by mali popracivať antikorozna ochrana - drobné chyby na 5 dverách a na streche okolo antény. Veĺmi podarený model....
Re: Olej do Hyundai Getz
Řeč poněkud utekla od původního tématu.
A pokud jde o vyspělou západní Evropu, tam je vcelku běžné několik samohybů v rodině, a to nikoli proto, aby někdo vystavoval na odiv svůj majetek či sociální status, ale jednoduše proto, že bez těch samohybů jaksi nelze zajistit hladké fungování rodiny. A tak jim třeba parkuje v garáži "lepší" auto na společné výlety a dovolené, aby se zbytečně nehuntovalo krátkými pojížďkami, před domem pak stojí pohotovostní nákupní taška do města, se kterou se zajišťují nákupy, děti do/ze školy apod., no a živitel rodiny jezdí do práce např. na skútru. V husté městské aglomeraci je samozřejmě lepší mít možnost se obejít bez auta úplně, neboť parkování...
Ovšem pořizovat si nákupní tašku do města jako hlavní "rodinný" vůz, který má zajistit všechny zmíněné funkce
A pokud jde o vyspělou západní Evropu, tam je vcelku běžné několik samohybů v rodině, a to nikoli proto, aby někdo vystavoval na odiv svůj majetek či sociální status, ale jednoduše proto, že bez těch samohybů jaksi nelze zajistit hladké fungování rodiny. A tak jim třeba parkuje v garáži "lepší" auto na společné výlety a dovolené, aby se zbytečně nehuntovalo krátkými pojížďkami, před domem pak stojí pohotovostní nákupní taška do města, se kterou se zajišťují nákupy, děti do/ze školy apod., no a živitel rodiny jezdí do práce např. na skútru. V husté městské aglomeraci je samozřejmě lepší mít možnost se obejít bez auta úplně, neboť parkování...
Ovšem pořizovat si nákupní tašku do města jako hlavní "rodinný" vůz, který má zajistit všechny zmíněné funkce
Re: Olej do Hyundai Getz
Jest opravdu věc volby. Napadá mě příměr s velkými a malými televizory - zde je věc ještě markantnější, neboť u TV se snad nemůže jednat o nějaké nepohodlí, pokud ovšem člověk dobře vidí, to ano. Někdo má v místnosti běžného rozměru (třeba kolem 5 m délky/šířky) televizor úhlopříčky 127 cm a libuje si, někomu stačí 55 cm nebo i méně. Zrovna jsem pořizoval přístroj s úhlopříčkou 81 cm a musím říci, že to více než stačí. Dokonce "švenkování" očima sem tam, což u menší obrazovky nemusím, pociťuji jako určité nepohodlí. U ještě větší obrazovky by mi vadily i ty obludy v nadživotní velikosti, které jaksi "vnikají" do bytu, jestliže je záběr třeba jen na horní část těla apod. Navíc to jsou často politici .
Re: Olej do Hyundai Getz
Monitor i televizi chci vždy co největší v rámci možností. Proto mě velice prudí idiotský trend, kdy se zmenšují ciferníky rychloměrů a otáčkoměrů. Byla to jedna z věcí, která mě na OIII vytáčela do nepříčetna
Re: Olej do Hyundai Getz
Ano, příměry tu jsou, ovšem tento je účelově pokroucený, neboť stejně, jako existují jistá pravidla na to, jak optimálně velký by měl být zobrazovací prvek určitého typu, resp. použité technologie, pro sledování z určité vzdálenosti (bez ohledu na stav zraku), stejně tak existují jisté poučky o tom, jak velké auto určité hmotnosti již může být (při zachování určitého minimálního standardu pasivní bezpečnosti v kombinaci s jízdními vlastnostmi) i pohodlné.Itall píše:Jest opravdu věc volby. Napadá mě příměr s velkými a malými televizory - zde je věc ještě markantnější, neboť u TV se snad nemůže jednat o nějaké nepohodlí, pokud ovšem člověk dobře vidí, to ano. ...
Re: Olej do Hyundai Getz
Ano, existují pravidla. Jako třeba zde, ne?
http://www.czc.cz/poradce-tv/clanek
Hlavně nepokroucená...Pod půldruha metru úhlopříčky si televizi nekupujte...
http://www.czc.cz/poradce-tv/clanek
Hlavně nepokroucená...Pod půldruha metru úhlopříčky si televizi nekupujte...