Olej do fabie 1,4 16V 74kW

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Jipocar

Re: Olej do fabie 1,4 16V 74kW

Příspěvek od Jipocar »

Reseni muze bejt i olej 5w50
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej do fabie 1,4 16V 74kW

Příspěvek od Colommbo »

Horiles píše: ...a neni problem po jedny ceste 1500km i litr oleje (Castrol FST 5w-40). V technicaku pisou, ze az 1l na 1000km :) Nicmene krome zrani oleje jsem s nim spokojenej a kdyz to tady tak ctu, tak asi nema smysl jezdit s tim do servisu a chtit nejaky reseni...:D
V servisu ti nabídnou všelijaká možná řešení s více či méně zaručeným výsledkem, ale jak správně uvažuješ, v tomto tvém konkrétním případě bych se na nějaké radikální řešení taky vykašlal a zkusil použít, jak píše kolega Jipocar, olej řady 5W50, spotřebu oleje zcela neodstraníš, ale s vysokou pravděpodobností snížíš, motor bude spokojený a ty taky... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Olej do fabie 1,4 16V 74kW

Příspěvek od Návštěvník »

Jen bych rád připomenul, že skutečnost, že motor při vysokém zatížení ve vysokých otáčkách spotřebovává olej, je úplně normální. Opak nasvědčuje nějakému problému.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do fabie 1,4 16V 74kW

Příspěvek od Pitris »

to Horiles: Já bych toto neřešil. Víc jak 3/4 roku je to gut, a když motoru občas "šlápneš na krk", je potřeba ten olej hlídat a mít v kufru na dolití. Trochu může pomoci 5w50 nebo změnit značku oleje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: Olej do fabie 1,4 16V 74kW

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Jen bych rád připomenul, že skutečnost, že motor při vysokém zatížení ve vysokých otáčkách spotřebovává olej, je úplně normální. Opak nasvědčuje nějakému problému.
Co je vysoké zatížení a zjm. co jsou vysoké otáčky?
Návštěvník

Re: Olej do fabie 1,4 16V 74kW

Příspěvek od Návštěvník »

Může aktivní řidič (tj. člověk, který nejenže má ŘP, ale také skutečně řídí) takovouto otázku vůbec myslet vážně? :shock: :o
Itall

Re: Olej do fabie 1,4 16V 74kW

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Může aktivní řidič (tj. člověk, který nejenže má ŘP, ale také skutečně řídí) takovouto otázku vůbec myslet vážně? :shock: :o
Spíše naopak - může poučený člověk takovouto formulaci (vysoké zatížení a vysoké otáčky) myslet vážně?
1) Zatížení motoru ve smyslu okamžitého využití výkonu v daných otáčkách, se měří v % při zkouškách motorů. Není zřejmé, zda je zde míněno toto. Normální uživatel takové zatížení asi měřit nebude, i když se může zabývat i tímto a odhadnout ho (pokud je informován, pozná vysoké nebo nízké). Pokud je míněno zatížení v jiném smyslu, pak tedy jakém? :idea:
2) Vysoké otáčky, takto obecně řečeno, jsou co? Přesněji - mají nějakou spodní hranici? :idea:
3) Z formulace není zřejmé, zda se jedná ohledně spotřeby oleje o kombinaci obou vlivů (vypadalo by to tak) nebo ji způsobuje každý tento (přesněji nevysvětlený) vliv i samostatně?
Návštěvník

Re: Olej do fabie 1,4 16V 74kW

Příspěvek od Návštěvník »

Pro úplně nechápavé: jde o režim v horní pětině využitelného rozsahu otáček (tedy počítáno od zvýšeného volnoběhu cca 1200 ot./min. až do vrcholu výkonové křivky + 10%) daného motoru při využití maxima jeho výkonového potenciálu, tj. "bez zbytkové výkonové rezervy pod plynovým pedálem".

A ještě pro tupé ovladače: pravý opak stejnotempařství motivovaného maximalizací úspory paliva.
Návštěvník

Re: Olej do fabie 1,4 16V 74kW

Příspěvek od Návštěvník »

hellix

Re: Olej do fabie 1,4 16V 74kW

Příspěvek od hellix »

zvláštní mám 16.v 1.4 55 kw najeto 138000 a neztratil jsem dosud ani kapičku oleje to by mě zajímalo co s těmi auty děláte tvl...
Odpovědět