Je zajímavé, že olej viskozity 15W50 má bod tuhnutí - 30 °C. Čili buď to bylo ve vytápěné garáži a venku bylo opravdu - 32 °C nebo tam nemá být mínus...Jiříček píše:Musí se měnit, protože stará náplň částečně znehodnotí náplň novou, tedy to malé dolévané množství toho moc nezachrání. Olej 10W-40 se zimními starty neudělá vůbec nic, je to jenom mýtus. Uvedený vůz má dostatečně výkonný spouštěč a akumulátor na bezproblémový start. Když mi chytala stará škodule na druhou otáčku při - 32°C s oleje 15W-50, není důvod nevěřit tomu, že by nenastartoval motor Fabie... A s mazáním za studena je to stejné u všech olejů, záleží více na zacházení se studeným motorem, než na viskozitní třídě oleje.
Otáčky motoru mají na spotřebu oleje vliv přímou úměrou... A momochodem - jízda po dálnici rychlostí 180 km/h je o papíry...
Olej do fabie 1,4 16V 74kW
Moderátor: Colommbo
Tady může mít Jiříček paradoxně pravdu - pokud je po ránu 32 st. pod nulou, neznamená to, že olej je prochladlý na stejnou teplotu. Zvláště, pokud se s vozem předchozí den jelo. Mě se ale osobně, a to jsem na stav svých vozů pyšný, nikdy nepodařilo nastartovat s olejem 15W-40 pod -25 st. C okolní teploty. To jsem musel přidělat k motoru fén, vypít si kafe a nakonec ho protočit klikou. Nicméně to je důvod, proč nechci žádnou popelnici jako je VW Golfabia - dokud nebude mít ozubec na kliku, nesmí ke mě do baráku
nic moc olej z dnesniho pohledu, ale tehdy to zas takovy sunt nebyl (oproti tomu, co tam lili ostatni ), ale ta S100 najela 225 tis. km a motor byl ve vybornem stavu, uzasnej drzak z tehdejsiho pohledu (spotreba oleje miziva atd.), u S120LS to uz takova slava nebyla...je fakt, ze jak jsem ji vzal do ruky ja, dostavala kapky
Sice máš pravdu, že půl litru oleje na tisíc kilometrů se dá ještě akceptovat, ale je to dost. Krom toho - odpovídáš na vlákno, které už 5let "spalo". A Jiříček se tu taky už hodně dlouho neobjevil - škoda, mohl by vysvětlit, proč si myslí, že s minerálním olejem klesne jeho spotřeba.Manitou píše:Až 0,5L na 1000 km je naprosto normálni. Píše se to v origo manuálu k Fabii na straně 151.Jiříček píše:0,5 l na 1000 km? To myslí vážně? V tom případě bych se poohlédnul po jiném autě , nebo zkusil minerální olej, jestli spotřeba neklesne. Takovou spotřebu oleje jsem neměl ani u staré škodule...
Re: Olej do fabie 1,4 16V 74kW
Mam stejnou skodovku 1.4 74kw a uplne stejny problem. Mam s ni najeto teda uz 200k, nicmene jak uz zde nekdo zminoval, nejvice to zere ve vysokych otackach. 10 mesicu v roce jezdim v podstate jen po republice, minimalne dalnice a nedolejvam, max nejakej ctvrtlitr. Ty dva zbyle mesice jezdim dost do Nemecka, dlouhy trasy a vysoka rychlost a neni problem po jedny ceste 1500km i litr oleje (Castrol FST 5w-40). V technicaku pisou, ze az 1l na 1000km Nicmene krome zrani oleje jsem s nim spokojenej a kdyz to tady tak ctu, tak asi nema smysl jezdit s tim do servisu a chtit nejaky reseni...