Olej do fabie 1,4 16V 74kW

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jiříček píše:Musí se měnit, protože stará náplň částečně znehodnotí náplň novou, tedy to malé dolévané množství toho moc nezachrání. Olej 10W-40 se zimními starty neudělá vůbec nic, je to jenom mýtus. Uvedený vůz má dostatečně výkonný spouštěč a akumulátor na bezproblémový start. Když mi chytala stará škodule na druhou otáčku při - 32°C s oleje 15W-50, není důvod nevěřit tomu, že by nenastartoval motor Fabie... A s mazáním za studena je to stejné u všech olejů, záleží více na zacházení se studeným motorem, než na viskozitní třídě oleje.
Otáčky motoru mají na spotřebu oleje vliv přímou úměrou... A momochodem - jízda po dálnici rychlostí 180 km/h je o papíry...:-)
Je zajímavé, že olej viskozity 15W50 má bod tuhnutí - 30 °C. Čili buď to bylo ve vytápěné garáži a venku bylo opravdu - 32 °C nebo tam nemá být mínus... :wink:
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Šlo o Super Mogul, vozidlo Š 120 LS a rok 1986... Ráno jsem normálně nastartoval.
dan

Příspěvek od dan »

Tady může mít Jiříček paradoxně pravdu - pokud je po ránu 32 st. pod nulou, neznamená to, že olej je prochladlý na stejnou teplotu. Zvláště, pokud se s vozem předchozí den jelo. Mě se ale osobně, a to jsem na stav svých vozů pyšný, nikdy nepodařilo nastartovat s olejem 15W-40 pod -25 st. C okolní teploty. To jsem musel přidělat k motoru fén, vypít si kafe a nakonec ho protočit klikou. Nicméně to je důvod, proč nechci žádnou popelnici jako je VW Golfabia - dokud nebude mít ozubec na kliku, nesmí ke mě do baráku :)
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Můj první mist v práci také říkal, auto, které nemá kliku stojí za prd...:-)
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

oprava: mistr v práci...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

mohu potvrdit, otec pouzival do sve S100 a pozdeji do S120LS vzdy Mogul Super 15W-50 a nikdy nebyl problem nastartovat...a ze za ty leta pres -30 bylo mockrat :-)
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

Původně byl Super Mogul SAE 20W-50, potom ho trošku vylepšili, ale pořád olej z dnešního pohledu nic moc, no, ale najezdilo se na něj kilometrů...;-)
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

nic moc olej z dnesniho pohledu, ale tehdy to zas takovy sunt nebyl (oproti tomu, co tam lili ostatni :D), ale ta S100 najela 225 tis. km a motor byl ve vybornem stavu, uzasnej drzak z tehdejsiho pohledu (spotreba oleje miziva atd.), u S120LS to uz takova slava nebyla...je fakt, ze jak jsem ji vzal do ruky ja, dostavala kapky :D
Milsn

Příspěvek od Milsn »

Ještě bych měl dotaz: mám teď najeto 55t km a potřebuji na zbývajících 5t km (do příští výměny oleje) doplnit olej. Mohu na dolití použít olej ARAL 5W30, když mám v motoru olej Castrol 5W40?
Luboš T.
Příspěvky: 122
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Luboš T. »

Doplnit na dojetí ano, na 5 tis. km ne. Běžný olej 5W/30 má nižší HTHS viskozitu než povoluje výrobce do tohoto motoru! Použít tento typ od Aralu je možné v případě, že se jedná o olej Aral Super Tronic Long Life III 5W-30.
Manitou

Příspěvek od Manitou »

Jiříček píše:0,5 l na 1000 km? To myslí vážně? V tom případě bych se poohlédnul po jiném autě :-), nebo zkusil minerální olej, jestli spotřeba neklesne. Takovou spotřebu oleje jsem neměl ani u staré škodule...
Až 0,5L na 1000 km je naprosto normálni. Píše se to v origo manuálu k Fabii na straně 151.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Manitou píše:
Jiříček píše:0,5 l na 1000 km? To myslí vážně? V tom případě bych se poohlédnul po jiném autě :-), nebo zkusil minerální olej, jestli spotřeba neklesne. Takovou spotřebu oleje jsem neměl ani u staré škodule...
Až 0,5L na 1000 km je naprosto normálni. Píše se to v origo manuálu k Fabii na straně 151.
Sice máš pravdu, že půl litru oleje na tisíc kilometrů se dá ještě akceptovat, ale je to dost. Krom toho - odpovídáš na vlákno, které už 5let "spalo". A Jiříček se tu taky už hodně dlouho neobjevil - škoda, mohl by vysvětlit, proč si myslí, že s minerálním olejem klesne jeho spotřeba.
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

Spotřeba oleje v motoru je dána také odparností oleje. Tj. schopností se odpařit / jako voda / a v podobě par "projít" spalovacím prostorem a výfukovým systémem do okolního ovzduší.
Různé oleje mají různou odparnost a tím i různou spotřebu oleje v / stejném / motoru.
joshua69

Příspěvek od joshua69 »

Jiříček píše:0,5 l na 1000 km? To myslí vážně? V tom případě bych se poohlédnul po jiném autě :-), nebo zkusil minerální olej, jestli spotřeba neklesne. Takovou spotřebu oleje jsem neměl ani u staré škodule...
Bohužel my máme u tohoto motoru spotřebu ještě větší, 0.8l na 1000km. ne-li víc
Horiles

Re: Olej do fabie 1,4 16V 74kW

Příspěvek od Horiles »

Mam stejnou skodovku 1.4 74kw a uplne stejny problem. Mam s ni najeto teda uz 200k, nicmene jak uz zde nekdo zminoval, nejvice to zere ve vysokych otackach. 10 mesicu v roce jezdim v podstate jen po republice, minimalne dalnice a nedolejvam, max nejakej ctvrtlitr. Ty dva zbyle mesice jezdim dost do Nemecka, dlouhy trasy a vysoka rychlost a neni problem po jedny ceste 1500km i litr oleje (Castrol FST 5w-40). V technicaku pisou, ze az 1l na 1000km :) Nicmene krome zrani oleje jsem s nim spokojenej a kdyz to tady tak ctu, tak asi nema smysl jezdit s tim do servisu a chtit nejaky reseni...:D
Odpovědět