olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

soucek

olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od soucek »

zdravim , chci se zeptat na jaky je lepsi olej pro 2.0 tfsi millers 10w60 nebo 5w50 a nebo mobil 1 5w50 , nekdo doporucije 10w60 a jinej zase 5w50 , rad bych nejaky rady a nazor kdo ma stim to zkusenosti, vykon motoru vyuzivam...
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od bio »

každopádně s patřičnou normou
soucek

Re: olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od soucek »

myslim si ze tyhle oba oleje ty normy daleko presahuji takze motoru nemuzou uskodit ani jeden z nich takze normu bych asi tolik az neresil ale at se vyjadri nekldo kdo stim ma zkusenost ,rek bych ze millers, mobil1,redline ze to jsou tom oleje na trhu
e1H

Re: olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od e1H »

Prečo tam chceš dávať viskozity ako 5W-50 a 10W-60? Trochu lepšia 40-ka bez problémov stačí aj na trackday. Podľa mňa je oveľa dôležitejšie to, aby si skrátil interval výmeny oleja.
Neviem ako a kde jazdíš, ale keď výkon motora naozaj využívaš, tak hlavne skráť interval výmeny oleja na max. 5 tisíc km.
Inak poznáš oleje Penrite Premium 0 (0W-50) a Premium 5 (5W-60)? Oba majú popri nekresťansky vysokej cene aj schválenie VW 502.00.
Návštěvník

Re: olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od Návštěvník »

momentalne leju olej 5w40 menim po 7-9 tis km ,u spousty lidi jsem slysel ze tam lejou do tfsi 5w50 a nektery dokonce i 10w60 ,proc do BMW M se leje 10w60 jsou tam vysoke kompresni tlaky ,velke zmeny teplot,zatizeni motoru....
e1H

Re: olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od e1H »

BMW M sú trocha iné motory. Majú viac valcov, sú väčšie a montujú sa do motorového priestoru pozdĺžne a posledné valce mávajú problém s chladením. K tomu majú naozaj vysoký výkon a tým pádom generujú aj extrémne množstvo tepla, takže tam majú tie oleje svoje opodstatnenie. Čo sa týka tvojho motora, 50-kou určite nič nepokazíš, ale 60-ka je už podľa mňa zbytočný overkill.
Ak tam chceš niečo lepšie a už neriešiš VW schválenia kvôli záruke a kulancii, tak na tvojom mieste by som tam nalial najskôr Millers Oils CFS 5W40 NT.
soucek

Re: olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od soucek »

tak millers CFS 5W40 NT pouzivam i ted a menim ho po 7-9tis km coz jsi myslim ze je tak akorát a myslim si ze tento olej ty VW normy daleko prekracuje , a tento motor (tfsi) nemá takove rozdily teplo a namahanost?
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od lefort »

soucek píše:tak millers CFS 5W40 NT pouzivam i ted a menim ho po 7-9tis km coz jsi myslim ze je tak akorát a myslim si ze tento olej ty VW normy daleko prekracuje , a tento motor (tfsi) nemá takove rozdily teplo a namahanost?
Pro tenhle motor je esterový nano Millers až zbytečný, není absolutně důvod používat něco jiného (ve smyslu viskóznějšího, troufnu si tvrdit, že tento Millers má daleko lepší parametry a zabezpečuje kvalitnější mazání, než ta zmíněná 5W50 a možná i 10W60, v případě tohoto motoru).
A ano, litrový výkon a sofistikovanost motorů M divize (tedy aspoň donedávna, než i je začaly demolovat nesmyslné požadavky EU) je opravdu trochu jinde :) Kolik např. točil atmosferický desetiválec nebo z něj odvozený osmiválec v M5/M3? Skoro 9000/min....
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od Pitris »

soucek píše:zdravim , chci se zeptat na jaky je lepsi olej pro 2.0 tfsi....
A na kolik kW je ten motor naladěn :?: Jestli nemá víc jak 150kW, tak to bez potíží zvládne i 5w40.
Millers CFS 5w40 NT je superolej, ale dá se dobře použít i třeba Motul 300V 5w40 na těch 7tkm - při občasném si zablbnutí někde v pásmu maximálních otáček. Když bys to "proháněl" často, dalo by se uvažovat o Millersu CFS 10w50 NT (to by ale nemělo mít moc mrazivých startů a měnit po 5-ti tkm). Pro běžné ježdění dobře vyhoví i standardní renomovaná 5w40 VW 502.00 s výměnou do 10-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
soucek

Re: olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od soucek »

dekuju vam kluci, zatím je to original takze 147kw ale plánuju jit s vykonem lechce nahoru na cca 180-190kw ,vyuzivam vykon motoru na obcasne svezeni po okreskách motor vytacim do 6500 ot nekdy i malicko přes ,takze millers CFS 5w40 NT by mel uplne v pohode stacit i s upravou a ještě by mel mit nejakou rezervu...?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od Pitris »

Tak pokud půjdeš s výkonem o 50 koní nahoru a dáš jim i nažrat :) tak už bych asi přemýšlel i o oleji 5w50 / 10w50....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
soucek

Re: olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od soucek »

Dekuju za radu,pro ted mi bude staci ten CFS 5W40 NT
Pirelli

Re: olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od Pirelli »

Cau chalani...nechtel jsem zde zakladat nove tema..tak doufam ze mi nekdo poradi...mam gti 2008 ED30 169kw...casem planuji jit na cca 200kw...za celou dobu provozu se daval castrol 5w30..ale mnoho lidi si na nej stezuje..tak ted vaham..moje trasy..z 90% kratky trasy ve meste..zbytek zavodni rezim/dalnice...jinak auto mi olej zatim vubec nezere..jeste se mi nestalo ze bych musel nekdy dolevat...mam v planu jit do Motul 8100 X-CESS 5W-40 nvm jestli je to dobry napad na moje trasy..moc se v tom nevyznam..
Dekuji moc za rady :-)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od Pitris »

No však stačilo si toto vlákno jenom přečíst :lol:
Motul 8100 X-CESS 5W-40 bude vhodnější než Castrol 5w30 :? a jestli by si chtěl fakt TOP olej, tak >
Millers oils CFS 5w40 NT, Motul 300V anebo když "200kw a zavodni rezim/dalnice", dá se uvažovat i o Millers XF 5w50 nebo (pokud máš garáž nebo bude minimum mrazivých startů) Millers CFS 10w50 NT.
Každopádně olej ven po max. 10-ti tkm.... :!: Ono když má někdo GTi Edition 30 tak by se na oleji šetřit nemělo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: olej do 2.0 tfsi (5w50vs.10w60

Příspěvek od bjukemen »

myslim si ze akakolvek 5w-50ka bude lepsia ako 5w-30 zvlast ked bude obcas nasadene race tempo :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět