Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

e1H

Re: Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic

Příspěvek od e1H »

Zase nepreháňajte! Auto má predpísanú 0W-20 A5 a vy by ste tam rovno dávali tučné 40-ky a 50-ky. :roll:
Zmena z A5 na A3 a zároveň prechod z 20-ky na 30-ku bude v tomto prípade úplne postačovať.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27446
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic

Příspěvek od Pitris »

Ne vy - on. Ale dyť je to náš jerome - špičkuje :P bo hned ve svém prvním příspěvku....
jerome píše:Kup Mobil1 esp formula 5W30 daj do oboch aut a mas pokoj :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic

Příspěvek od Návštěvník »

Ale sú majitelia Valvematic motorov ktorý tvrdia niečo iné - používajú xW-40 a ACEA A3 bez ohľadu na doporučenie výrobcu a sú spokojní... chce to radu od niekoho kto tieto motory servisuje lebo systém Valvematic je asi tou rizikovou časťou?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27446
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic

Příspěvek od Pitris »

Ano. Krom toho ten Mobil1 5w30 ESP je taky A3. A to, že by ty systémy časování ventilů (nazývajíce se jakkoliv) to může ovlivnit nebo že by dokonce s oleji s normální HTHS viskozitou - ať už to bude 0w30, 5w40, nebo třeba i 10w50 - špatně fungovaly je podle mě blbost, protože když se vezme v úvahu rozdíl (dynamické) HTHS viskozity při 150-ti stupních páně Celsia, tak oleje A1/A5/C2 mají okolo 3mPa.s a oleje A3/C3 jsou od 3,5 výš. A pokud jde o (kinematickou) viskozitu při provozní teplotě (udává se při 100 stupních), tak xw/30 je někde kolem 10-ti 11-ti mm2/s, xw/40 má něco okolo 14-ti a xw/50 kolem 18-ti mm2/s. A při 40-ti stupních je ona viskozita u "třicítek" někde u plusminus 60-ti, "čtyřicítky" mají 80-90 a xw/50 mají okolo 110-ti 120-ti mm2/s. Takže rozdíl ve viskozitě při 40-ti a 100 stupních (což obé v motoru býti může - a je, a časování ventilů musí fungovat) je několikanásobně větší než rozdíl mezi A1/A5/C2 a A3/C3 při provozní teplotě....
Ty systémy jistě musí fungovat při jakékoliv teplotě a viskozitě běžně dostupných a používaných olejů.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
josejumbo
Příspěvky: 11
Registrován: ned led 29, 2017 0:16

Re: Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic

Příspěvek od josejumbo »

Já do svého Renaultu používám ENEOS 5W30 R1 (http://www.japaneseoil.eu/produkt/eneos ... r-r1-5w30/) už několik výměn a maximální spokojenost oproti předepsanému Elfu.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic

Příspěvek od bio »

a nehledě na to, že za provozu jsou parametry olejů úplně rozdílné od těch tabulkových / tzn. nových nepoužitých, právě vyrobených olejů/
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27446
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.6 GDi a 1.6 Valvematic

Příspěvek od Pitris »

josejumbo píše:Já do svého Renaultu používám ENEOS 5W30 R1....
:arrow: "Tyto oleje mají velmi nízký obsah „SAPS“ :arrow: a hlavně normální HTHS viskozitu :wink: (kterážto se nemění).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět