Olej do 1.2 TSI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej do 1.2 TSI
Chcel som ti poradiť autorizovaný servis kde by si mohol dať vymeniť olej za vlastný, ale iba teraz som si uvedomil, že nemáš Škodovku ale Seat. Takže nič.
Re: Olej do 1.2 TSI
V pohode dík, predbežne som sa informoval u policajtov www.aomvsr.sk tvrdia ,že by nemal byť problem s prinesením olejom a ceny za servis maju polovičné ,su autorizovaný servis Seat, policajti majú veľa Seatov. Otázna je kvalita servisu, výmenu oleja zvladnu aj policajti nejaké garančne opravy ,hmmmm ..uvidíme
Re: Olej do 1.2 TSI
muže mi někdo poradit kolik oleje nalít do motoru 1.2 tsi 77 kw.
děkuji za info.
děkuji za info.
Re: Olej do 1.2 TSI
Čtyřlitrovka by měla stačit, je to zhruba 3,6litru....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do 1.2 TSI
Nedefinoval si, že ktorá rada motorov. S týmto výkonom sa robili hlavne EA111-ky, ale existujú aj skoršie EA211 ktoré boli ešte Euro 5.
Ak sa bavíme o motore rady EA111, tj. CBZB, tak z vlastnej skúsenosti ti môžem potvrdiť, že po hornú risku to bude 3,9 litra, a to napriek tomu, že aj manuál píše 3,6 litrov.
Ak sa bavíme o motore rady EA111, tj. CBZB, tak z vlastnej skúsenosti ti môžem potvrdiť, že po hornú risku to bude 3,9 litra, a to napriek tomu, že aj manuál píše 3,6 litrov.
Re: Olej do 1.2 TSI
Někdy bývá i rozdílná velikost olejového filtru.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Olej do 1.2 TSI
Toto nie je tento prípad. Olejové filtre sa síce menili aj tu za iné, ale ich veľkosť ostala rovnaká.
Re: Olej do 1.2 TSI
preco si menil filter za iny.? resp za aky iny.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej do 1.2 TSI
Dva krát sa niečo menilo v jeho konštrukcií, ale neviem presne. Druhá zmena prišla približne v čase, keď vydali finálne riešenie pre problémové reťaze prvých ročníkov. Predpokladám že spravili niečo s tým aby bol dlhšie udržaný tlak v napínaku reťaze. Posledná verzia olejového filtra má okrem nového čísla dielu aj zmenenú farbu. Tak ako originálny filter, tak aj Mann je teraz šedý namiesto čiernej.
Re: Olej do 1.2 TSI
aha takto takze evolucny postup da sa povedat hadam teraz je to uz gut
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej do 1.2 TSI
Ja som nemal problém ani pred tým, ale samozrejme už kupujem ten novší filter. Iný by už ani nemal byť v obehu, maximálne nejaké veľmi staré skladové zásoby priamo u nejakého koncového predajcu, alebo v servise.
Re: Olej do 1.2 TSI
Dobrý večer. Před cca 7 měsíci jsem si pořídil novou Fabii III s motorem 1.2 TSI 81 kW. K dnešnímu dni mám najeto zhruba 10.300 km. Způsob záběhu asi není třeba příliš rozebírat, ale snad jsem to zvládl (nerad bych to zakřikl); spotřeba oleje téměř nulová, spotřeba paliva myslím přijatelná s ohledem na jízdní režimy, tah motoru také, zvuk motoru bez pazvuků, jde lehce.
Po prvnich asi 2.000 km jsem vyměnil původní filtr a motorový olej, což byl s největší pravděpodobností Castrol Edge Proffesional 5W-30, za olej Shell Helix Ultra 5W-40. Plánuji jeho výměnu při nájezdu 12 až 13.000 km (tj. Po 10 až 11 tis. km). Při jeho použití jsem nezaregistroval žádnou změnu zvuku motoru. Tedy, pokud k nějaké vůbec došlo, moje uši ji nevnímají.
K mému typickému ježdění: Téměř denně a celoročně. 11 až 25 km (podle zvolené trasy) do práce a totéž z práce. Podle potřeby nepravidelně i delší trasy do těch 200, 300 km v zátahu. Roční nájezd do 12 až 15 tisíc km. Po startu nechám motor cca 10 vteřin protočit ve volnoběžných otáčkách a do asi 75 až 80 st. teploty oleje (kterou dosahuji při každé jízdě) motor nezatěžuji ani příliš nízkými či vysokými otáčkami, ani plným plynem apod. Turbo a motor celkově dochlazuji.
No a rád bych znal vaše názory na to, jestli zůstat u SAE 5W-40, k čemuž se přikláním nejvíc, a v tom případě bych chtěl vyzkoušet olej Motul XCESS 8100, nebo přejít na 0W-40. Přiznám se, že mě to láká, když je motor v podstatě nový/zánovní a zřejmě/doufám v dobré kondici, a zvažoval jsem Mobil 1 New Life. Obávám se však toho, že než se motor zahřeje, mohl by se olej vice ztrácet, než dosud, a že by se mohla zvýšit hlučnost motoru. Přemýšlím totiž i nad tím (možná je to ale hloupost), zda to, že už jsem několik tisíc km najel na oleji 5W nemohlo způsobit takové vymezení vůlí v motoru, že by to už znemožnilo použití 0W, aniž by automaticky nebyl motor hlučnější.
Jak to vidite? Děkuji za jakékoliv reakce.
Po prvnich asi 2.000 km jsem vyměnil původní filtr a motorový olej, což byl s největší pravděpodobností Castrol Edge Proffesional 5W-30, za olej Shell Helix Ultra 5W-40. Plánuji jeho výměnu při nájezdu 12 až 13.000 km (tj. Po 10 až 11 tis. km). Při jeho použití jsem nezaregistroval žádnou změnu zvuku motoru. Tedy, pokud k nějaké vůbec došlo, moje uši ji nevnímají.
K mému typickému ježdění: Téměř denně a celoročně. 11 až 25 km (podle zvolené trasy) do práce a totéž z práce. Podle potřeby nepravidelně i delší trasy do těch 200, 300 km v zátahu. Roční nájezd do 12 až 15 tisíc km. Po startu nechám motor cca 10 vteřin protočit ve volnoběžných otáčkách a do asi 75 až 80 st. teploty oleje (kterou dosahuji při každé jízdě) motor nezatěžuji ani příliš nízkými či vysokými otáčkami, ani plným plynem apod. Turbo a motor celkově dochlazuji.
No a rád bych znal vaše názory na to, jestli zůstat u SAE 5W-40, k čemuž se přikláním nejvíc, a v tom případě bych chtěl vyzkoušet olej Motul XCESS 8100, nebo přejít na 0W-40. Přiznám se, že mě to láká, když je motor v podstatě nový/zánovní a zřejmě/doufám v dobré kondici, a zvažoval jsem Mobil 1 New Life. Obávám se však toho, že než se motor zahřeje, mohl by se olej vice ztrácet, než dosud, a že by se mohla zvýšit hlučnost motoru. Přemýšlím totiž i nad tím (možná je to ale hloupost), zda to, že už jsem několik tisíc km najel na oleji 5W nemohlo způsobit takové vymezení vůlí v motoru, že by to už znemožnilo použití 0W, aniž by automaticky nebyl motor hlučnější.
Jak to vidite? Děkuji za jakékoliv reakce.
Naposledy upravil(a) Porez dne ned čer 26, 2016 22:10, celkem upraveno 3 x.
Re: Olej do 1.2 TSI
Ještě bych dodal, ze jezdím jak po okreskách, tak po dálnicích, nebojím se po prohřátí vytočit motor na dohled červeného pole, ale zároveň při potřebě výkonu podřazuji tak, aby otáčky nešly pod osmnáct set až 2 tisíce. Systém start stop od počátku nepoužívám.
Re: Olej do 1.2 TSI
A dále mě napadla takováto otázka: Jsou určité oleje od určitých výrobců, resp. značek, které se v těchto koncernových motorech vyloženě osvědčily, nebo naopak takové, které i při stejných specifikacích těmto motorům tzv. nechutnají?
Re: Olej do 1.2 TSI
Kľudne tam môžeš dať ten Mobil 1 New Life 0W-40, určite to je dobrá voľba (mne sa osvedčila).