Olej do 1.2 TSI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pitris »

On rychle se ani pejsek nevyčurá a všechno chce čas. Ten čistič použít lze ale účinnější - leč pomalejší, dražší a časově náročnější varianta je ty "dvě-tři zkrácené výměny"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Návštěvník »

Leos píše:... když je zde na tomto serveru možné koupit něco ...
Toto fórum ovšem neslouží podpoře prodeje na zdejším serveru. :idea: Možná je to překvapující, ale prostě tomu tak je. :)
Návštěvník

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše: ale účinnější - leč pomalejší, dražší a časově náročnější
a hlavně bezpečnější...
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od lengy60 »

Pitris píše:On rychle se ani pejsek nevyčurá a všechno chce čas. Ten čistič použít lze ale účinnější - leč pomalejší, dražší a časově náročnější varianta je ty "dvě-tři zkrácené výměny"....
Jak se říká v jednom mém oblíbeném filmu "rychle se vyčistí jenom hajzl". :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
e1H

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od e1H »

Po dlhom čase som bol dnes znovu na Slovakiaring a trocha som si zajazdil. Vzhľadom na to, že bolo vonku nejakých 34-35°C v tieni a asfalt mal 65°C, asi vás budú zaujímať teploty oleja (vo vani). Bol som nad ideálnou teplotou, ale vzhľadom na podmienky to ušlo. Maximom ktoré sme videli na displeji bolo 120°C. Pripomínam, že keď som si bol zajazdiť na Slovakiaringu prvý krát, vonku bolo jesenné počasie, zamračené a vonkajšia teplota okolo 14°C. Vtedy sa maximálna teplota oleja vyšplhala na 114°C.
Takže napriek tomu, že sa tu rieši, že aký záhul dostávajú oleje v lete, keď sú horúčavy, tak sa žiadna katastrofa nekoná. Nejakých +20°C navyše v teplote vzduchu a +50°C na asfalte zohrialo olej vo vani o 6°C, pri podobných podmienkach a vysokej záťaži.

Ďalej som sa previezol s kamošom v O2 RS 2.0 TDI (upravený podvozok, sériový motor). U neho bola najvyššia teplota oleja 131°C.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Colommbo »

Vcelku překvapující informace, aspoň pro mne jako pro laika... :idea: Dík!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od lefort »

Myslím že teplotu oleje ve vaně může zásadním způsobem ovlivnit třeba jen absence celoplošného krytu pod motorem, nebo spíš proudění vzduchu mot. prostorem celkově, jak tu psal myslím Návštěvník. Čili bych řekl, že tyhle teploty (pokud se jim vůbec dá věřit?) nevypovídají téměř nic o teplotním zatěžování oleje agregátem. ufff :mrgreen:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pedro »

Jo Leforte.
Na horko zvedám plastový kryt pod-před vanou,který ji vyloženě kreje před náporem. Mám na to takový rychlý udělátko.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od jerome »

e1H píše:Takže napriek tomu, že sa tu rieši, že aký záhul dostávajú oleje v lete, keď sú horúčavy, tak sa žiadna katastrofa nekoná. Nejakých +20°C navyše v teplote vzduchu a +50°C na asfalte zohrialo olej vo vani o 6°C, pri podobných podmienkach a vysokej záťaži.
Hmmm... asi by som to nebral az takto jednoducho. Neviem kolko km si najazdil ale podla mna je ine jazdit rychlo po rovinke a pouzijem Pitris-ov priklad tahat za sebou do kopca karavan v lete a pohybovat sa (aj bez neho) v kolonach iducich krokom. Tam budu tie teploty mozno uplne ine. A pouzitim oleja s vyssim cislom za W nikdy nic nepokazim kdezo naopak to moze platit. :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e1H

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od e1H »

jerome, ale tu nikto nehovorí o ťahaní nejakého karavanu. xW-40-ka musí na bežné jazdenie stačiť za každých okolností a vzhľadom na to, že hore uvedené teploty oleja platia pre naozaj vysokú záťaž, pri bežnom jazdení ich nikdy nedosiahneš.

A pre porovnanie, v piatok som šiel na Oravu a v sobotu späť. Cestou späť po R1/D1 tempomat nastavený na 150, bez ohľadu na stúpanie (tam si DSG podradilo aj o 2 stupne a motor točil okolo 5000 ot.) s vonkajšou teplotou 33-34,5°C, s teplotou vozovky 55°C, klimatizácia nastavená na 23°C. Maximálna teplota oleja ktorú som videl bolo 102°C, počas stúpania na piaty prevod a pri tých 5000 otáčkach.
Mám v motore 0W-40-ku, ale som si istý, že toto by bez problémov zvládla aj 5W-30-ka.

Riešiť tu nejaké plasty na spodku motora (ktoré väčšina áut aj tak nemá), keď teplota asfaltu a vzduchu nad ním je 50°C a viac, je podľa mňa úplne bezpredmetné. Ak chce mať niekto rezervu, tak 40-ka môže byť, ale na bežné jazdenie stačia aj 30-ky. To používanie 50-ok do bežných áut na bežné jazdenie je prehnané.
Jens

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Jens »

Mě by zajímalo, proč teplota oleje ve vaně nevypovídá nic o teplotním zatěžování oleje? Olej ze všech mazaných míst stéká nejkratší cestou do vany. Kam se z něj na této cestě ztratí teplo a teplota?
e1H

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od e1H »

Teplota oleja vo vani vypovedá o záťaži. Aspoň ja to reálne vidím, lebo hneď ako pridám, ide teplota hore, a keď pustím plyn, tak behom sekúnd ide teplota dole. Treba si ale uvedomiť to, že tá teplota vo vani nie je tá istá, ktorá je niekde v turbodúchadle. Ale s týmto sa počíta, totiž teplota oleja sa v nikdy aute nemeria niekde u turba alebo na bočnej stene valca.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Brembo »

Moje moto má seriovo montovaný chladič oleja a domontoval som si digitálny teplomer oleja. Mne sa teoria vačšieho zataženia motora a vyššej teploty oleja neosvedčila. Teplota oleja je u mna skor závislá od rýchlosti jazdy a vonkajšej teploty. Pri jazde na dialnici z chorvátska bola teplotaa vzduchu na hrane 40,rýchlost pod 130 nešla a teplota oleja bola 90 až 93. Naopak v meste v nueveritelnej zápche,ked sme 10 km zvládli za takmer 2 hodiny a teplota vzduchu bola 33,tak olej vyliezol na 115,teplota chladiacej kvapaliny bola držana na uzde medzi 102 a 106-spínacia teplota vetráka.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
e1H

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od e1H »

U moto je asi situácia iná. Ja keď som stál v piatok v zápche pod Strečnom, tak teplota oleja bola v normále, niekde medzi 90-95°C. Bolo by to aj menej, ale bežala klimatizácia.
Jens

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Jens »

Lefort ale zpochybňuje tepelné zatěžování oleje, ne zatěžování motoru, i když to spolu bude souviset.

Podle mého názoru, když se do mazaných míst přivádí chladnější olej, tak bude i chladnější odtékat, takže bude méně tepelně zatížený.
Odpovědět