Návštěvník píše:"Podle holandské pojišťovny, která ročně pojišťuje mezi 12 a 15 tisíci vozy právě v souvislosti s možným vznikem technické závady, trpí motory 1,4 TFSI, 1,8 TFSI a 2,0 TFSI, zejména pak jejich výkonnější verze a ty, které jsou používány v těžších modelech, vysokou spotřebou oleje....
Colommbo píše:Příčiny mohou být i jiné, kupř. materiálové, nicméně dle mého soudu všechno souvisí se vším a nízkoviskózní oleje spolu s dlouhými výměnnými intervaly tomu rozhodně nepřidají... Stejně tak se domnívám, že tyhle věci se netýkají jen koncernu, v posledních letech to bude asi celkem obecný trend...
A to je přesně ono Šetření na materiálu a jeho tloušťce / a tím pádem výdrži ve spojitosti se sice předepsaným ale nevhodným "ekoLL" olejem a dlouhým intervalem výměny a na průšvih je zaděláno
U VW je to (a bylo) hodně markantní - ať už se vezme HTP nebo TSI (a Twincharger obzvlášť), ale tato dnešní "ekohysterie" je znát u dost velké části výrobců.... A proto čest vyjímkám jdoucím proti proudu.
No na přemístění z bodu A do bodu B možná. A když už teda tříválec, tak jako tříválec konstruovaný -
ne tříhrnek vzniklý "odříznutím" jednoho válce ze čtyřhrnku....
... tak někomu jsou tříválce sympatický a tak s tím jezdí a v pohodě... za sebe - taková drobnost: párkrát jsem jel s kolegou kterej jedničkovou Fabii HTP tu silnější s červenym P v kombíku má a asi takto:
po městě jede normálka, celkem hbitě, zvuk je teda dost nesympatickej vysokej až hysterickej tenor, ale v kopcích když jsme jeli od Chomutova nahoru ke Křímovu a k Šebestiánu - tak utrpení... Tam kde já v mojí Fabii 1,4 16V jedu v pohodě na 4 i na 5 ku podle situace, on to pral trojkou, řev šílenej, okamžitá spotřeba taky a rychlost na úpatí fakt nic moc... Ale jinak po městě a tak to asi stačí.. Nicméně trvam na svým: žádnej tříválec.
Aniž bych chtěl nějakým způsobem obhajovat tříválce,tak mi nedá se nezeptat.Ten kolega jel sám nebo ve více lidech,protože já se s těmi haťapkami něco najezdil,takže mám vyzkoušeno,že ideální otáčky jsou někde mezi 2500-3500 ot/min.Ale umí se i pěkně rozdovádět,když jsem ještě loni jezdil do Polska tak jsme s jednou dámou na D 11 soutěžili(ještě že tam nebili četníci) kdo s koho a byť na mě zcela jistě měla(MiniCooper)tak to ve 170km/h vzdala.A to jsem měl základní 1.2 6V s najetými 260000km.
No nevím jak je to s tím lhaním tachometrů,ale před 2 dny jsem jel 70 a pomahači/chániči mi naměřili 69,stálo mě to pětikilčo a 2 body. Postavili si radar pod kopcem,kde sjíždím výběhem a dole mám tak 50.
Ale to nebyli měšťáci ,nicméně bych uvítal,kdyby se věnovali něčemu úplně jinému než si stoupnout do takového místa,kde se při překročení rychlosti nic tak hrozného neděje.
Tak nějak,ale to že se jezdí podél vody,kde je 90 130 na třetího přes plnou je tak nějak nevzrušuje. No nic,dal jsem si v Bad Schandau půlku grilovaného kuřete a hned jsem měl lepší náladu.
pro lengy60: byli jsme v tom autě 3,- celkem cca. 280 kg lidí + cca. 60 kg nákladu - nástroje a notový materiál a pár blbostí... Ty otáčky držel skoro ke 4000, ale největší záhul pro to auto byl ten stoupák si myslim...
L_U_K píše:pro lengy60: byli jsme v tom autě 3,- celkem cca. 280 kg lidí + cca. 60 kg nákladu - nástroje a notový materiál a pár blbostí... Ty otáčky držel skoro ke 4000, ale největší záhul pro to auto byl ten stoupák si myslim...
Tak základem je zvolit takový způsob jízdy,odpovídající motorizaci motoru.Těžko mohu chtít po 1.2 12V stejný výkon jako po 1.4 16 V,byť je samozřejmě ke každé motorizaci uzpůsobena převodovka.Jinak tedy 3lidi = 280 kg,to žádní hubeňuři tedy nejste.