Olej do 1.2 TSI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:"Podle holandské pojišťovny, která ročně pojišťuje mezi 12 a 15 tisíci vozy právě v souvislosti s možným vznikem technické závady, trpí motory 1,4 TFSI, 1,8 TFSI a 2,0 TFSI, zejména pak jejich výkonnější verze a ty, které jsou používány v těžších modelech, vysokou spotřebou oleje....
Colommbo píše:Příčiny mohou být i jiné, kupř. materiálové, nicméně dle mého soudu všechno souvisí se vším a nízkoviskózní oleje spolu s dlouhými výměnnými intervaly tomu rozhodně nepřidají... Stejně tak se domnívám, že tyhle věci se netýkají jen koncernu, v posledních letech to bude asi celkem obecný trend... :(
A to je přesně ono :!: :!: Šetření na materiálu a jeho tloušťce / a tím pádem výdrži ve spojitosti se sice předepsaným ale nevhodným "ekoLL" olejem a dlouhým intervalem výměny a na průšvih je zaděláno :oops:
U VW je to (a bylo) hodně markantní - ať už se vezme HTP nebo TSI (a Twincharger obzvlášť), ale tato dnešní "ekohysterie" je znát u dost velké části výrobců.... A proto čest vyjímkám jdoucím proti proudu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pitris »

L_U_K píše:....Tříválce nekomentuji, nestojí za můj zájem. :)
Tříválce stojící za zájem dělá Triumph Motorcycles :P dole zátah dvouválce, hore výkon čtyřválce :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od otass »

L_U_K píše:Tříválce nekomentuji, nestojí za můj zájem. :)
Podle mě do vozů třídy A a B jsou tříválce nejlepší variantou.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pitris »

No na přemístění z bodu A do bodu B možná. A když už teda tříválec, tak jako tříválec konstruovaný -
ne tříhrnek vzniklý "odříznutím" jednoho válce ze čtyřhrnku....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od L_U_K »

... tak někomu jsou tříválce sympatický a tak s tím jezdí a v pohodě... za sebe - taková drobnost: párkrát jsem jel s kolegou kterej jedničkovou Fabii HTP tu silnější s červenym P v kombíku má a asi takto:
po městě jede normálka, celkem hbitě, zvuk je teda dost nesympatickej vysokej až hysterickej tenor, ale v kopcích když jsme jeli od Chomutova nahoru ke Křímovu a k Šebestiánu - tak utrpení... Tam kde já v mojí Fabii 1,4 16V jedu v pohodě na 4 i na 5 ku podle situace, on to pral trojkou, řev šílenej, okamžitá spotřeba taky a rychlost na úpatí fakt nic moc... Ale jinak po městě a tak to asi stačí.. Nicméně trvam na svým: žádnej tříválec. :)
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od lengy60 »

Aniž bych chtěl nějakým způsobem obhajovat tříválce,tak mi nedá se nezeptat.Ten kolega jel sám nebo ve více lidech,protože já se s těmi haťapkami něco najezdil,takže mám vyzkoušeno,že ideální otáčky jsou někde mezi 2500-3500 ot/min.Ale umí se i pěkně rozdovádět,když jsem ještě loni jezdil do Polska tak jsme s jednou dámou na D 11 soutěžili(ještě že tam nebili četníci) kdo s koho a byť na mě zcela jistě měla(MiniCooper)tak to ve 170km/h vzdala.A to jsem měl základní 1.2 6V s najetými 260000km. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od lefort »

Tipuju, že 170 km/h tachometrových, čili u (velmi optimistických) koncernových budíků reál cca 151 km/h :mrgreen:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od lengy60 »

No nevím jak je to s tím lhaním tachometrů,ale před 2 dny jsem jel 70 a pomahači/chániči mi naměřili 69,stálo mě to pětikilčo a 2 body. :twisted: Postavili si radar pod kopcem,kde sjíždím výběhem a dole mám tak 50. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Máchal

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Máchal »

Jooo, sběrači hoven...od doby, co můžou měřit radarem, tak nedělají nic jiného.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od lengy60 »

Ale to nebyli měšťáci :D ,nicméně bych uvítal,kdyby se věnovali něčemu úplně jinému než si stoupnout do takového místa,kde se při překročení rychlosti nic tak hrozného neděje. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Máchal

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Máchal »

Ahá :oops: No, to ovšem nemění nic na tom, že sběrači hovínek měří často na místech, aby nachytali každého :-)
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od lengy60 »

Tak nějak,ale to že se jezdí podél vody,kde je 90 130 na třetího přes plnou je tak nějak nevzrušuje. :twisted: No nic,dal jsem si v Bad Schandau půlku grilovaného kuřete a hned jsem měl lepší náladu. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od lefort »

Máchal píše:Jooo, sběrači hoven...
Prd sběrači hoven, městapo :mrgreen:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od L_U_K »

pro lengy60: byli jsme v tom autě 3,- celkem cca. 280 kg lidí + cca. 60 kg nákladu - nástroje a notový materiál a pár blbostí... Ty otáčky držel skoro ke 4000, ale největší záhul pro to auto byl ten stoupák si myslim...
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od lengy60 »

L_U_K píše:pro lengy60: byli jsme v tom autě 3,- celkem cca. 280 kg lidí + cca. 60 kg nákladu - nástroje a notový materiál a pár blbostí... Ty otáčky držel skoro ke 4000, ale největší záhul pro to auto byl ten stoupák si myslim...
Tak základem je zvolit takový způsob jízdy,odpovídající motorizaci motoru.Těžko mohu chtít po 1.2 12V stejný výkon jako po 1.4 16 V,byť je samozřejmě ke každé motorizaci uzpůsobena převodovka.Jinak tedy 3lidi = 280 kg,to žádní hubeňuři tedy nejste. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět