Olej do 1.2 TSI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej do 1.2 TSI
Možností máš tieto:
1. Skús iný autorizovaný servis kde nebudú mať problém s vlastným olejom. Ak tvoj olej splňuje potrebné schválenia, v normálnom servise by s tým nemali mať problém, hlavne ak by si tam chodil na výmenu oleja 2x tak často (tj. môžu účtovať 2x robotu, 2x filter, 2x pomocný materiál). Vtedy ti nastavia aj pevný interval a budeš môcť dávať aj oleje so schválením VW 502.00.
2. Ak s prvou možnosťou neuspeješ, tak každú v poradí nepárnu výmenu oleja si sprav doma, prípadne v nejakom lacnom neautorizovanom servise a hotovo. Filter sa dá kúpiť aj originálny, takže s tým nebudeš mať problém a čo sa týka skrutky na vypustenie oleja, z toho by som ti ťažkú hlavu nerobil. Nikto to nebude sledovať. Jediná vec ktorú si ale budeš musieť sledovať ty, je čas, kedy pôjdeš na výmenu. Ideálne to je v polovici intervalu na normálnu výmenu, ale treba si uvedomiť, že LL neznamená 30 tisíc km a 2 roky, ale maximálne 30 tisíc km / 2 roky, čo sa ale podľa tvojho jazdenia môže premenlivo meniť. Takže sleduj palubný počítač, a keď podľa neho ti bude vychádzať výmena LL oleja napr. na 22 tisíc, tak na predčasnú výmenu choď už pri 11 tisíc km, aby si na jednu náplň nejazdil zbytočne moc dlho, a druhú si vypustil zase moc skoro. Pri týchto neoficiálnych výmenách potom nesmieš PP nulovať, aby ti pri oficiálnej výmene v značkovom servise všetko sedelo. Ak budeš fungovať v takomto režime, ako vlastný olej ti doporučujem olej s rovnakou špecifikáciou ako bude dávať servis, tj. LL olej VW 504.00, aby si stále nestriedal špecifikácie a viskozity. To preto, že pri výmene ostáva v motore vždy pár dcl aj zo starého oleja ktorý sa potom s novým zmieša.
1. Skús iný autorizovaný servis kde nebudú mať problém s vlastným olejom. Ak tvoj olej splňuje potrebné schválenia, v normálnom servise by s tým nemali mať problém, hlavne ak by si tam chodil na výmenu oleja 2x tak často (tj. môžu účtovať 2x robotu, 2x filter, 2x pomocný materiál). Vtedy ti nastavia aj pevný interval a budeš môcť dávať aj oleje so schválením VW 502.00.
2. Ak s prvou možnosťou neuspeješ, tak každú v poradí nepárnu výmenu oleja si sprav doma, prípadne v nejakom lacnom neautorizovanom servise a hotovo. Filter sa dá kúpiť aj originálny, takže s tým nebudeš mať problém a čo sa týka skrutky na vypustenie oleja, z toho by som ti ťažkú hlavu nerobil. Nikto to nebude sledovať. Jediná vec ktorú si ale budeš musieť sledovať ty, je čas, kedy pôjdeš na výmenu. Ideálne to je v polovici intervalu na normálnu výmenu, ale treba si uvedomiť, že LL neznamená 30 tisíc km a 2 roky, ale maximálne 30 tisíc km / 2 roky, čo sa ale podľa tvojho jazdenia môže premenlivo meniť. Takže sleduj palubný počítač, a keď podľa neho ti bude vychádzať výmena LL oleja napr. na 22 tisíc, tak na predčasnú výmenu choď už pri 11 tisíc km, aby si na jednu náplň nejazdil zbytočne moc dlho, a druhú si vypustil zase moc skoro. Pri týchto neoficiálnych výmenách potom nesmieš PP nulovať, aby ti pri oficiálnej výmene v značkovom servise všetko sedelo. Ak budeš fungovať v takomto režime, ako vlastný olej ti doporučujem olej s rovnakou špecifikáciou ako bude dávať servis, tj. LL olej VW 504.00, aby si stále nestriedal špecifikácie a viskozity. To preto, že pri výmene ostáva v motore vždy pár dcl aj zo starého oleja ktorý sa potom s novým zmieša.
Naposledy upravil(a) e1H dne pon kvě 26, 2014 20:39, celkem upraveno 1 x.
Re: Olej do 1.2 TSI
Když Ti servis nechce "přehodit" interval výměny z "LL" na pevný, šel bych jinam. Právě správná a včasná výměna oleje a filtru je pro motor to nejdůležitější. Stejně jako VW norma a výběr SAE
Kluci to tu napsali - norma VW504 je pro ten "LL"; na pevný interval je VW502 a určitě ACEA A3.
5w30 je na kratší jízdy, kde by se měl olej měnit po 10-ti tkm, 5w40 se dá při delších jízdách a na max. 15 tkm. Když by bylo hodně studených (mrazivých) startů, dá se místo 5w i 0w.
Servis by měl být rád, když tam budeš jezdit častěji, ale pokud koupíš origo filtr a správný olej,
(dobře - během záruky klidně ten VW504, ale měnit po těch 10-ti / 15-ti tkm) neměl by být problém.
Kluci to tu napsali - norma VW504 je pro ten "LL"; na pevný interval je VW502 a určitě ACEA A3.
5w30 je na kratší jízdy, kde by se měl olej měnit po 10-ti tkm, 5w40 se dá při delších jízdách a na max. 15 tkm. Když by bylo hodně studených (mrazivých) startů, dá se místo 5w i 0w.
Servis by měl být rád, když tam budeš jezdit častěji, ale pokud koupíš origo filtr a správný olej,
(dobře - během záruky klidně ten VW504, ale měnit po těch 10-ti / 15-ti tkm) neměl by být problém.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do 1.2 TSI
Super, dakujem za rady. Ak by servis robil problémy, tak ohladom originálneho filtra by ste mi vedeli poradiť kde sa dá zohnať špeciálne na seat? Našiel som síce origo do toho motora napr.: http://www.skoda-diely.sk/eshop/04e1155 ... ilter.html ale čo som teraz žmúril oko pod kapotu (strašne zle ten filter tam dole vidieť.. zhora ho zakrýva nejaká hadička, zdola je ochranný kryt motora) tak som videl že sú na ňom nápisy po španielsky .. Alebo možno som príliš paranoidný ohladom sledovania týchto detailov origo servisom..
Re: Olej do 1.2 TSI
Ten filtr z odkazu má koncernové znaky a pokud "sedí" typ motoru s typem filtru, nemělo by to snad vadit. Ten stejný motor se montuje i do jiných koncernových značek....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej do 1.2 TSI
Ale ved originalny filter si kupis priamo v autorizovanom servise. Ja to tak robim vzdy, lebo menim olej doma v polovici intervalu medzi prehliadkami, presne ako ty.
Re: Olej do 1.2 TSI
Porsche Inter Auto spustilo webový formulár, cez ktorý môžete požiadať o cenovú ponuku na výmenu oleja. Tak som to vyplnil, bol som zvedavý čo napíšu. Asi o hodinu mi volal späť ich zamestnanec, že či sa jedná o veľkú servisnú prehliadku pri 60 tisíc km. Hovorím nie, iba výmena oleja a filtra. Vraj to môžem mať za 180 €. Skoro som im vynadal, či im jebe, že za necelé 4 litre oleja, jeden filter a 20 minút "práce" chcú toľko peňazí. Zmohol som sa iba na otázku, že aký dávajú olej (čakal som že mi povie nejakú špecifikáciu, viskozitu, alebo niečo). Odpoveď: Castrol. Potom som im vysvetlil, že za podobnú cenu som mal veľkú servisnú prehliadku pri 60 tisíc aj s výmenou sviečok a neviem čoho všetkého a 180 € za výmenu oleja nedám ani náhodou. A to som auto kupoval u nich!
Za 180 € môžem 2x výmeniť CFS NT olej, a nie nejaký obyčajný Castrol.
Za 180 € môžem 2x výmeniť CFS NT olej, a nie nejaký obyčajný Castrol.
Re: Olej do 1.2 TSI
Mě na tom nepřijde nic tak strašného, obzvlášť u škody, ta měla vždy prémiové ceny.
Pokud na to máš vybavení a umíš to, vyměň si to sám a nebo zajeď ke garážníkovi.
Podle mě 160-180EUR za výměnu oleje je u těchto 1.2 běžná praxe napříč značkami
Pokud na to máš vybavení a umíš to, vyměň si to sám a nebo zajeď ke garážníkovi.
Podle mě 160-180EUR za výměnu oleje je u těchto 1.2 běžná praxe napříč značkami
Naposledy upravil(a) otass dne stř bře 18, 2015 13:13, celkem upraveno 1 x.
Re: Olej do 1.2 TSI
Když si práci udělám sám a to není problém i na parkovišti před panelákem, tak za tu cenu mám výměnu všech filtrů i s olejem a rozvodový řetěz i s napínacíma kladkama. A to je Mondeo, což oproti němu je škodověnka autíčko na setrvačník.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Olej do 1.2 TSI
Toto je asi najdrahší z autorizovaných servisov Škoda na Slovensku. Naposledy keď som bol u nich (asi 2 roky dozadu), tak hodinová sadzba na Fabiu bola nejakých 35 € a neviem či to nebolo bez DPH. Ale aj keby brali za hodinu roboty 50 €, tak stále nechápem, že čo stojí na olejovom filtri a 4 litroch oleja 155 €. Nech je filter 15 € (bežne sa predáva za polovicu), tak to majú potom liter oleja za 35 €? To musí byť ten Castrol zo zlata.
Re: Olej do 1.2 TSI
Ked pozeram ceny v Kelly tak origo filer 14€ v IA nech 30€, 1l Castrol EDGE 5W30 17€ tj 4l 68€ v IA nech 100€ a +50€ hodinka prace s kavickou k tomu = 180€ vselijako vivat slovakia
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej do 1.2 TSI
Ten filter sa dá zohnať za menej ako 7 €, a to originálny. Okrem toho na výmenu oleja je určená normohodina, konkrétne 0,5 NH (a stíhajú to za menej aj s tou kávičkou), takže tam moc šaškovať nemôžu. Ok, nech tam je ešte drobný pomocný materiál, ale aj to sú maximálne 3 € aj s vysokohorskou prirážkou.
Re: Olej do 1.2 TSI
Ved to je ten zasadny rozdiel. Ty hladas kde sa da zohnat lacnejsie a oni rozmyslaju pokial sa da cena este vyspickovat
Toto nie je servis pre normalnych ludi. Skor pre firmy alebo lízingove spolocnosti. V preklade - banda vsivava
Toto nie je servis pre normalnych ludi. Skor pre firmy alebo lízingove spolocnosti. V preklade - banda vsivava
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej do 1.2 TSI
Čudujem sa, že ich to vôbec napadlo mi zavolať s takou ponukou. Tri a pol ročné malé auto, už po záruke (vedia to podľa VIN), majiteľ fyzická osoba a zavolajú s takouto ponukou a ešte sa tvária, že akí sú super. Radšej ani nechcem vedieť, že čo by u nich stála veľká servisná prehliadka napr. pri 120 tisíc km.
P.s.: Inak výmenu oleja budem riešiť v inom autorizovanom servise, s vlastným olejom aj filtrom. Len ešte musím počkať kým mi moje po búračke rozbité auto znova poskladajú.
P.s.: Inak výmenu oleja budem riešiť v inom autorizovanom servise, s vlastným olejom aj filtrom. Len ešte musím počkať kým mi moje po búračke rozbité auto znova poskladajú.
Naposledy upravil(a) e1H dne stř bře 18, 2015 15:46, celkem upraveno 1 x.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej do 1.2 TSI
Tys boural...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej do 1.2 TSI
si mal buracku vari.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw