Olej CDI
Moderátor: Colommbo
Re: Olej CDI
Ať už tak či onak, olej pro kamiony nemá v osobáku co dělat. Mně šlo zejména o rozdíly v pístové rychlosti.
Re: Olej CDI
Presne tak, ale kto chce nech si ho do motora leje jeho vec..valce sa mu budu lesknut ako zrkadlo..napriek tomu ze taky olej by mal byt osetreny z vlastnej skusenosti viem ze na honovanie to ma neblahy vplyv
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej CDI
Jak jsem brouzdala na internetu,většinou jsem se dočetla že motory s DPF maj normu oleje 229.51 a bez DPF 229.1.3 a 5.Ale není na závadu dát i 229.51.O 228.51 jsem se nedozvěděla nic než že je pro nákladní voz.s vysokým nájezdem před výměnou oleje.
Re: Olej CDI
Zdena ma co vysvetlovat...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej CDI
Je to zbytečné Jerome, pouze jsem sděloval, že olej 228.51 je používán u mercedesu do osobních aut autorizovanými servisy (teď zase může někdo napsat, že je to olej pro náklaďáky a že ten do osobního nepatří). Když napíšu, že ve většině případů mají jen 2 sudy s 228.51 a 229.51, tak někdo napíše, že jeden je pro náklaďáky a druhý pro osobáky. Řešil jsem mercedes ne jiné vozy.jerome píše:Zdena ma co vysvetlovat...
Řešil jsem to u svého auta, kdy tam je 228.51 dávána skoro od začátku autorizovaným servisem a bylo mi mnohými doporučeno u toho zůstat, když už to tam bylo 7 let.
Jeden člověk, který mi mohl prodat něco jiného, napsal:
Olej s normou MB 228.51 - určený primárně pro nákladní vozy, ale současně samotným Mercedesem umožněná i pro vybrané motory v osobních vozech. Tyto oleje nejsou v žádném případě špatné, naopak v praxi se ukazuje jejich nasazení jako více než zdařilé.
Pouze jsou poukazoval na to, že pokud mercedes dává 10w-40, může to být právě 228.51, nic víc.
Ostatní tady z toho dělají velblouda. Dále to neřeším, ...
špatně brouzdala:Hana píše:Jak jsem brouzdala na internetu,většinou jsem se dočetla že motory s DPF maj normu oleje 229.51 a bez DPF 229.1.3 a 5.Ale není na závadu dát i 229.51.O 228.51 jsem se nedozvěděla nic než že je pro nákladní voz.s vysokým nájezdem před výměnou oleje.
http://mercedes-classic.cz/phorum/viewt ... 34&t=35549
Re: Olej CDI
Zdeno sorry, ale teď sis trochu naběhl. Četl si ten odkaz vůbec Jeden tam napíše: Výrobce doporučuje 228.51 a vyšší. A ostatní....
Tenhle olej je konkrétně pro náklaďáky.
Dále je tam napsáno specifikace 228.51 a vyšší čiže MB229.5 nebo 229.51
pokud se použije olej specifikace 229.5 nebo 229.51 dochází k vyšší spotřebě oleje (je řidší a v zimě rychleji maže než 228.51 proto většina lidí používá 229.51)
U tohoto ročníku zřejmě ještě nebude auto vybaveno filtrem pevných částic, pak bych asi volil 229.3
Pokud by se jednalo o stejný auto, novější, pak už je to jasný a není jiné lepší volby, než 229.51.
Jestli výrobce doporučuje mj. 228.51, tak v tom maj pěknej bordel, jestli "jen" 228.5 tak bych to ještě pochopil....
A ani já nechápu proč do motoru bez DPF olej pro DPF xxx.51. A asi nemá cenu to dál rozebírat, že?
A toto si jistě taky četl bo viskozita není všechno:
Tenhle olej je konkrétně pro náklaďáky.
Dále je tam napsáno specifikace 228.51 a vyšší čiže MB229.5 nebo 229.51
pokud se použije olej specifikace 229.5 nebo 229.51 dochází k vyšší spotřebě oleje (je řidší a v zimě rychleji maže než 228.51 proto většina lidí používá 229.51)
U tohoto ročníku zřejmě ještě nebude auto vybaveno filtrem pevných částic, pak bych asi volil 229.3
Pokud by se jednalo o stejný auto, novější, pak už je to jasný a není jiné lepší volby, než 229.51.
Jestli výrobce doporučuje mj. 228.51, tak v tom maj pěknej bordel, jestli "jen" 228.5 tak bych to ještě pochopil....
A ani já nechápu proč do motoru bez DPF olej pro DPF xxx.51. A asi nemá cenu to dál rozebírat, že?
A toto si jistě taky četl bo viskozita není všechno:
František Smíšek píše:....oleje pro kamiony nemají dostatečnou disperzační přísadu proti usazování „studených kalů“, což je karbon emulgovaný s vodou ze splodin hoření, vznikající a hromadící se ve studeném oleji při provozu „stop and go“. Viděl jsem motor provozovaný v pojížďkovém provozu právě na Rimulu, který se v zimě zadřel na klice kvůli ucpání sacího koše ztuhlým studeným kalem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej CDI
Jenom bych dodal, že tu nikdo nenapsal nic v tom smyslu, že by oleje do náklaďáků byly špatné. Ony se jen nehodí do osobáků (a naopak).
Re: Olej CDI
Nemá to cenu dál rozebírat, připadám si tady jako ve zvláštní škole, na které jsem učil.
Vše je překrouceno. Pouze jsem sděloval moje zkušenosti s autorizovaným servisem MB, kde mi tam bylo a je 228.51 7 let dáváno automaticky, protože je to umožněno a je na něj nejdelší servisní interval a nikdo se mě neptá, co tam chci. Pokud jsem chtěl vysvětlení, bylo mi sděleno, že 228.51 dávají, aby motor nežral olej (za 7 let žádné dolívání).
odkaz jsem použil, protože je tam zmiňována výbava pod kódem, která skrývá DPF a mimo jiné se tam řeší 228.51 a ten borec, co o tom trochu ví, píše, že do cdi 10w-40 nízkosirný 228.51.
Vůbec jsem netvrdil, aby si tam paní Hana dala 228.51, pouze jsem sděloval, co se může pod 10w-40 skrývat.
Hledal jsem rozdíly a našel jsem odkaz: http://www.lubritecinc.com/PDF/MB_Spec_ ... 2012.1.pdf
nejsem odborník, ale hodnoty z požadavků či testů na mb oleje jsou u 228.51 a 229.51 stejné.
Jestli se někdo v té tabulce vyzná, tak by ji mohl popsat.
Vše je překrouceno. Pouze jsem sděloval moje zkušenosti s autorizovaným servisem MB, kde mi tam bylo a je 228.51 7 let dáváno automaticky, protože je to umožněno a je na něj nejdelší servisní interval a nikdo se mě neptá, co tam chci. Pokud jsem chtěl vysvětlení, bylo mi sděleno, že 228.51 dávají, aby motor nežral olej (za 7 let žádné dolívání).
odkaz jsem použil, protože je tam zmiňována výbava pod kódem, která skrývá DPF a mimo jiné se tam řeší 228.51 a ten borec, co o tom trochu ví, píše, že do cdi 10w-40 nízkosirný 228.51.
Vůbec jsem netvrdil, aby si tam paní Hana dala 228.51, pouze jsem sděloval, co se může pod 10w-40 skrývat.
Hledal jsem rozdíly a našel jsem odkaz: http://www.lubritecinc.com/PDF/MB_Spec_ ... 2012.1.pdf
nejsem odborník, ale hodnoty z požadavků či testů na mb oleje jsou u 228.51 a 229.51 stejné.
Jestli se někdo v té tabulce vyzná, tak by ji mohl popsat.
Re: Olej CDI
Kde konkrétně (nějaký věrohodný zdroj) je tohle napsáno?Zdena píše:...moje zkušenosti s autorizovaným servisem MB, kde mi tam bylo a je 228.51 7 let dáváno automaticky, protože je to umožněno a je na něj nejdelší servisní interval a nikdo se mě neptá, co tam chci...
Re: Olej CDI
Je to v servisní knížce, kde to začíná pro jednotlivé motory s DPF 228.51, a vyšší (přičemž o 229.31 se nebavme, ta už se skoro nepoužívá, protože je "nahrazena" 229.51).Jerry3 píše:Kde konkrétně (nějaký věrohodný zdroj) je tohle napsáno?Zdena píše:...moje zkušenosti s autorizovaným servisem MB, kde mi tam bylo a je 228.51 7 let dáváno automaticky, protože je to umožněno a je na něj nejdelší servisní interval a nikdo se mě neptá, co tam chci...
229.51 se dělá v 0w-30,5w-30, málokdy v 5w-40.
Tak mi připadne, že do novějších dávají 229.51 5w-30 a do starších 228.51 10w-40. Doklady z minulých let nemám, auto nebylo moje.
Bylo mi vysvětleno, že je na servisu, jakou strategii v tomto směru zvolí. Jsou tedy servisy, kde běžně dávají 228.51 a kde 229.51, přičemž není 228.51 považováno za něco špatného, volal jsem tam (a řval jsem na ně, to samé na mého známého, který dělá mercedesy a pak mi prodejce jiných olejů napsal, že je to u MB běžné a ověřené a že mám použít to, co tam bylo dáváno.
Re: Olej CDI
Ty, to ale taky není tak úplně pravda, coZdena píše:Vůbec jsem netvrdil, aby si tam paní Hana dala 228.51....
A jinak mě zase připadá že vůbec neakceptuješ rozdíl mezi oleji pro motor bez nebo s DPF, rozdíl mezi aditivací olejů pro osobní nebo nákladní motory a vidíš pouze viskozitní parametry. Ten rozdíl osobní / nákladní není moc poznat ani z tech. listů - kromě právě té ACEA (příp. firemních norem. Caterpillar, Cummins, Daf, Deutz, Iveco, Mack, Mann nebo třeba Renault Trucks). A proto i ta "Tvá" tabulka neřekne všechno. Ax je pro benzinové motory, Bx pro naftové osobní bez DPF, Cx pro naftové osobní s DPF a Ex pro náklaďáky A znovu napíši, že i když třeba Mercedes má i pro osobák předpis 228.51 tak je nutno zohlednit jízdní podmínky a vyhnout se krátkým jízdám (nebo velmi výrazně zkrátit výměnný interval), protože jak psal p. Smíšek - ty oleje Ex nemají dostatek aditiv pro studený motor. A ten obrázek tam taky není jen tak:Zdena píše:....Pokud tam byl dáván v servise MB 10W-40, tak s velkou pravděpodobností tam je olej s normou 228.51, přičemž nejčastěji je používán Mobil Delvac xhp le 10w-40 nebo Shell rimula R6 LM 10w-40 a i když je u obou napsáno 10w-40, tak svými viskozitními parametry se podobají 5w-40. Raději bych použil něco z těch dvou než jinou (obyčejnou) 10w-40....
Ono totiž i když něco předepíše výrobce auta / motoru, tak to nemusí vždy být to nejvhodnější....
(Ty některé příklady 'nenorem' se dají najít např. u VW a PSA; nebo obecné doporučení SAE 0w20 u novějších Toyot či Hond).
Ovšem znovu bych zdůraznil že....
Jerry3 píše:tu nikdo nenapsal nic v tom smyslu, že by oleje do náklaďáků byly špatné. Ony se jen nehodí do osobáků (a naopak).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej CDI
Všechno zvážím, co tedy Pitris doporučuje. 5w-40 s 229.51?
Mám MB ML 300 CDI, stáří 7 let s filtrem DPF, 120 tis km najeto, první výměnu zkrátit na kolik?
Mám MB ML 300 CDI, stáří 7 let s filtrem DPF, 120 tis km najeto, první výměnu zkrátit na kolik?
Re: Olej CDI
Vsetko je mozne len by to chcelo vidiet tu serv.knizku. Ja osobne co som tu na fore som sa s takymto pripadom este tusim nestretol. Preto sa cuduju aj dalsi. Uploaduj tu fotku na rajce a potom sem hod odkaz. Musi sa to tu objavitZdena píše:Je to v servisní knížce, kde to začíná pro jednotlivé motory s DPF 228.51
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej CDI
vo viskozite 5w-40 ich az tak vela nebude, preto by som tam dal Mobil 1 esp 0w-40
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej CDI
Ano. Třeba MOL Dynamic Prima 5w40. ACEA C3 a MB229.51. Vyměnil bych teď, pak po zimě, a pak co 10tkm / 1rok.... http://www.oleje.cz/p/mol-dynamic-prima ... 4-l--21170Zdena píše:Všechno zvážím, co tedy Pitris doporučuje. 5w-40 s 229.51?
Mám MB ML 300 CDI, stáří 7 let s filtrem DPF, 120 tis km najeto, první výměnu zkrátit na kolik?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF