Olej CDI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

Pro Jezevčíka:
protože v MB servisech mají většinou 2 sudy s 228.51 a 229.51 (a neřeší jestli auto má filtr nebo ne). Některá 228.51 odpovídá viskozitně 5w-40 i když je na ní napsáno 10w-40. Tzn, že v tomto případě bych se nebál použít 5w-40. Už to ale nechci dál rozebírat. Moje žena má toyotu prius a místo internetových 0w-20, tak jeden servis dával 5w-40 a a druhý 5w-30.
Já jsem byl u prvního mercedesu taky strašně chytrý a na netu četl 229.5... a ozvaly se mi hydroštely.

u druhého byl celou dobu používán 228.51 a bylo mi doporučeno u toho zůstat, proto jsem to koumal, všude se ptal a závěr byl ten, že toto mercedes umožňuje a tradičně používá a je jen na servise, co zvolí.
Proto jsem hledal, co tam přesně bylo za typ oleje a podle technických listů olejů jsem tam dal něco podobného Rimulu r6 lm 10w-40, která má kinematické viskozity jako 5w-40 a jsem spokojen. Z toho bohužel plyne, že není 10w-40 jako 10w-40 ikdyž je uvedena na bevo listu.
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

bjukemen píše:dobre teda tak posli teda tech. list tej 10w-40 ky co sa blizi visk. 5w-40ke rad sa na to kuknem..

Vieme ze kvanta ludi leje olej pre nakladaky do osobnych vozov, ale videli sme ja zmiznute honovanie skrz pouzivania oleja pre nakladaky
Nevím, jak se tady posílá soubor. Ale hodnoty mám vypsané.
Hana
Příspěvky: 44
Registrován: ned lis 05, 2017 18:49

Re: Olej CDI

Příspěvek od Hana »

VLASTNOSTI Motul
Stupeň viskozity SAE J 300 10W-40
Hustota při 20°C (68°F) ASTM D1298 0,862
Viskozita při 40°C (104°F) ASTM D445 102,5 mm²/s
Viskozita při 100°C (212°F) ASTM D445 15,0 mm²/s
Index viskozity ASTM D2270 153
Bod tuhnutí ASTM D97 -36°C / -32,8°F
Bod vznícení ASTM D92 228°C / 442,4°F
TBN ASTM D2896 10,4 mg KOH/g
Hana
Příspěvky: 44
Registrován: ned lis 05, 2017 18:49

Re: Olej CDI

Příspěvek od Hana »

Toto píše ze ser.Mercedes:::::.. Mercedes API neresi
ma specifikace a pak podle typu vozu presny typ oleje

Spis zrudnost bych napsal o uziti oleje 228.51 do osobnich automobilu...
a Mercedes na nej ma inteval az 40 000 km
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

Hana píše:Toto píše ze ser.Mercedes:::::.. MErcedes API neresi
ma specifikace a pak podle typu vozu presny typ oleje

SPis zrudnost bych napsal o uziti oleje 228.51 do osobnich automobilu...
a Mercedes na nej ma inteval az 40 000 km
Já api neřeším, to byla jen obhajoba. A proč asi ten interval 40 tis km?
Standardně ale max 25tis km. (u náklaďáku 100tis km).

Já měním do 15tis km, jak je všude doporučeno.
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

Shell Rimula R6 LM 10w-40 kin.vis 40/100 = 82/13 (norma 228.51)
Mol dynamic mistral 10w-40 kin.vis 40/100 = 97/14,4 (norma 228.51)
Shell Hellix HX6 10w-40 kin.vis 40/100 = 92/14,4 (norma 229.1)
Shell Hellix HX8 5w-40 kin.vis 40/100 = 87/14,4 (norma 229.3)
Shell Hellix ultra 5w-40 kin.vis 40/100 = 74/13 (norma 229.5)
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

Zdena píše:
Hana píše:Toto píše ze ser.Mercedes:::::.. MErcedes API neresi
ma specifikace a pak podle typu vozu presny typ oleje

SPis zrudnost bych napsal o uziti oleje 228.51 do osobnich automobilu...
a Mercedes na nej ma inteval az 40 000 km
A děkuji za to, že jste mi potvrdila tu "zrůdnost", kterou mi nechtěl nikdo věřit.
Já Vám 228.51 nevnucoval, souhlasil jsem s 229.3. Celou dobu mi šlo o to, že pokud tam bylo 10w-40, mohlo to být 228.51 a šlo tak použít 5w-40 s 229.3.

Dále to neřeším. Příště by bylo lepší napsat ještě rok výroby a najeté km.
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

Zdena píše:Shell Rimula R6 LM 10w-40 kin.vis 40/100 = 82/13 (norma 228.51)
Mol dynamic mistral 10w-40 kin.vis 40/100 = 97/14,4 (norma 228.51)
Shell Hellix HX6 10w-40 kin.vis 40/100 = 92/14,4 (norma 229.1)
Shell Hellix HX8 5w-40 kin.vis 40/100 = 87/14,4 (norma 229.3)
Shell Hellix ultra 5w-40 kin.vis 40/100 = 74/13 (norma 229.5)
ještě doplňuji:
Shell Hellix HX7 10w-40 kin.vis 40/100 = 92/14,4 (norma 229.3)
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Olej CDI

Příspěvek od bjukemen »

Ta kin. viskozita pri 40°C je fakt taka ako pri olejoch 5w-40 ale uz pri 100°C tych 13 je kus menej..este by ma zaujimala hths
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej CDI

Příspěvek od jerome »

Zdena píše:protože v MB servisech mají většinou 2 sudy s 228.51 a 229.51 (a neřeší jestli auto má filtr nebo ne).
Ved ano 228 leju do LKW a 229 do PKW.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej CDI

Příspěvek od jerome »

Zdena píše:
Zdena píše:Shell Rimula R6 LM 10w-40 kin.vis 40/100 = 82/13 (norma 228.51)
Mol dynamic mistral 10w-40 kin.vis 40/100 = 97/14,4 (norma 228.51)
Shell Hellix HX6 10w-40 kin.vis 40/100 = 92/14,4 (norma 229.1)
Shell Hellix HX8 5w-40 kin.vis 40/100 = 87/14,4 (norma 229.3)
Shell Hellix ultra 5w-40 kin.vis 40/100 = 74/13 (norma 229.5)
ještě doplňuji:
Shell Hellix HX7 10w-40 kin.vis 40/100 = 92/14,4 (norma 229.3)
Viskozita pri 100°C je stanovena pre 5W40 a 10W40 v rozmedzi od 12.5-16.3
5W sa da od 10W jemne rozlisit viskozitou pri 40°C ale smerodatná je cerpatelnost pri minusovych teplotach. U 5W pri -35°C a u 10W pri -30°C
Obrázek
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej CDI

Příspěvek od Jerry3 »

Že se vám míchám debaty, ale dosud tu nezaznělo, že klíčový rozdíl mezi oleji pro dieselové motory v náklaďácích a v osobácích je v aditivaci. A to z hodnot viskozit uvedených v technických listech nevyčtete.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej CDI

Příspěvek od Pitris »

Ale zaznělo....
Pitris píše:A Rimula je ACEA E6/E7. Je to norma pro nákladní vozy. Stejně jako 228.51. Ty oleje jsou jinak aditivované - přizpůsobené jiným jízdním podmínkám....
O stránku zpátky :)
Hana píše:Omlouvám se za zahlcení....
Žádné zahlcení. Toť diskuze na diskuzním fóru :)
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej CDI

Příspěvek od Jerry3 »

Aha, tak to se omlouvám. :oops: Vlastně jsem chtěl původně napsat, že se to pozná z norem, jenže se tu pořád, tedy až na citovaný příspěvek, hovořilo o normách jen v souvislosti s viskozitami.

Ale na druhou stranu tu již zaznělo, že jestli chce někdo přijít o honování válců, nechť tedy používá olej určený pro náklaďáky.
František Smíšek
Příspěvky: 125
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Olej CDI

Příspěvek od František Smíšek »

Jerry3 píše: Ale na druhou stranu tu již zaznělo, že jestli chce někdo přijít o honování válců, nechť tedy používá olej určený pro náklaďáky.
Je to přesně naopak, oleje pro nákladní auta mají přísadu proti „bore polishingu“, která zabraňuje vyleštění povrchu válců do zrcadlového lesku a tím ztrátě přilnavosti olejového filmu. Tento jev je způsoben nánosem sazí mezi pístními kroužky a dlouhodobým vysokým zatížením motoru při stálých otáčkách, tedy typickým provozem stacionárního motoru nebo motoru kamionu v dálničním provozu s plně naloženou soupravou. Naproti tomu oleje pro kamiony nemají dostatečnou disperzační přísadu proti usazování „studených kalů“, což je karbon emulgovaný s vodou ze splodin hoření, vznikající a hromadící se ve studeném oleji při provozu „stop and go“. Viděl jsem motor provozovaný v pojížďkovém provozu právě na Rimulu, který se v zimě zadřel na klice kvůli ucpání sacího koše ztuhlým studeným kalem.
Franta
Odpovědět