Olej CDI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Hana
Příspěvky: 44
Registrován: ned lis 05, 2017 18:49

Re: Olej CDI

Příspěvek od Hana »

Tak toto jsem dnes našla ..... :roll: Doporučuje se ledacos co se chce prodat... ;)
Osobně doporučuju 5W40, od solidního výrobce, normu minimálně 229.3. Pokud vozidlo není vybaveno filtrem pevných částic. Pokud je vybaveno filtrem pevných částic, tak minimálně 229.31 nebo 229.51.
V Mercedesu to tak trochu šiděj a použivaj 228.51..... A na toto i odpověd :roll: Ani nepis šidej delaji to jen tak aby byli levny a vsechny auta s OM642 jsou po 250 000 chyceny na klice
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Olej CDI

Příspěvek od bio »

tak to je pěkné :evil:
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

Posun u Zdeny:
místo náklaďákové 228.51 10w-40 jsem dal po dohodě s Pitrisem Valvoline synpower MST 5w-40 (229.51).
Klesla mi spotřeba paliva, ale do zahřátí motoru je motor hlučnější, při zahřátí je vše ok a neklepe při zátěži (na dálnici) jako dříve.
Nedávno jsem jsem se dozvěděl, že 228.51 10w-40 tam bylo autorizovaným servisem MB v Olomouci dáváno již od první výměny oleje (servis na 6let zdarma).
Chci se jen zeptat, proč nepoužít 5w-30 (229.51), když jezdím krátké trasy (najeto 120.000).
Proč se chytají ty motory na klice?
Obecně řečeno 5w-30 nebo 5w-40? A jestliže tam bylo xlet něco w-40, tak je špatné dát něcox-30?
Motor nikdy olej nebral, i když najel na tu 10w-40 i 20tis km za rok :( (chudák).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej CDI

Příspěvek od Pitris »

Tak když už si mě tu vzpomenul - já Ti nenapsal aby si xw/30 nedával. Já Ti napsal jen že já bych nechal 5w40. Líbí se Ti že je to na dálnici tiché, a chceš tam dát "řidší třicítku"? Aby si ten motor zase slyšel?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

Já to bral tak, že originál MB olej je 5w-30.
Potom tak, že když tam bylo 7let dáváno xw-40, tak nemá smysl letní číslo měnit.?

Z mého pohledu jsem vzhledem ke stáří, minulosti vozu osobně nakloněn pro 5w-40. Jen čekám nějakou odpověď, že by 5w-30 nebyla v tomto případě chybou, nebo že má nějaké lepší vlastnosti, nebo co od ní čekat lepšího.

Jsou mnozí, co mají najeto 200 tis, měli tam 5w-30 a dávají tam 5w-30, protože je vše ok, ale já tam měl doposud xw-40.

Benefit 5w-40 by mne zajímal.

Těch 5w-40 s 229.51 moc není.

Ten motor sám o sobě tolik netočí, je to V6, jen pokud nestojím na křižovatce jako první na červené a navolím tam rychlost 1 (a pak omezovač a 2 a dál), jednou za 2 týdny, aby se to prohnalo :D .
Jinak si to do 2tis ot přeřadí samo.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej CDI

Příspěvek od Pitris »

Zdena píše:Já to bral tak, že originál MB olej je 5w-30....
A asi proto tam v autorizovaném servisu dávali náklaďákovou Rimulu 10w40 :evil:
5w30 je střihově trošku stabilnější než 5w40, ale když měníš do 10-ti tkm, tak i ta je v pohodě. A benefit 5w40-ky? Třeba ten tišší provoz....
A zase tak málo 5w40 s MB229.51 není - např.
Eni i-Sint MS, Petro-Canada Synthetic, Millers Oils XF Long Life, Castrol EDGE Turbo Diesel, Selenia K Pure Energy, Total Quartz Ineo MC3, Motul 8100 X-Clean, Pentosin Pentosynth HC, ARAL HighTronic, MOL Dynamic Prima, Gulf Formula Ule, Q8 Formula M LongLife, Petronas Syntium 3000 AV, Havoline Ultra S nebo třeba Penrite Enviro+.... Vedle toho "Tvého" Valvolinu.

A už Ti do toho moc kafrat nebudu, třeba i jiní :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

To není můj, ale tvůj Valvoline :D , jinak bych ho tam nedával, kdyby jsi o něm nepsal.

Každý den to samé:
jedu do práce 5km a na konci cesty má voda 80C, teplotu oleje nevím.
Motor se chová relativně ok od teploty vody 60C, tak jestli v tom by ta 5w-30 nebyla lepší, šetřila motor, nevím. Já nejsem odborník, to čekám od Vás.

Jakmile je tam 80C je to gut, vše ok, ticho.... a nadmíru spokojenost s valvoline synpower mst 5w-40 C3

Díval jsem se na Yacco VX 1000 FAP 5w-40 je jen 229.31
Ty ostatní 229.51 yacco DE a M jsou 5w-30 (jsou na bevo listu MB), ale mají už C2/C3

V nové normě (asi EU normě) 229.52 je už vše 0w-30 a 5w-30 a takový shell se úplně na nějakou 5w-40 s 229.51 vyprdnul. (Castrol neřeším)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej CDI

Příspěvek od Pitris »

Tak ještě jednou já :P Tu 5w30 můžeš -> na ty krátký jízdy bude taky O.K. Ale tuším, že si psal i dálnice (dovolená nebo tak něco) a 120 tkm, tak tam je 5w40 v létě "bezpečnější".... Nic jiného v tom nehledej :P Můžeš s 229.51 i 5w30, i 5w40. A když olej vyměníš do 10-ti tkm, můžeš i ten s normou 229.31.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

Prosím tě (Pitris) a klidně i ostatní, všechny jsou 5w-40, pouze u Motorexu je v tech.listu C3-10. Jaký je mezi nimi rozdíl?
Nyní tam mám Valvoline, ale co bych měl očekávat od ostatních? Miller stojí cca stejně jako Motorex.
Kdybych chtěl, aby to bylo za studena tišší, ale jezdím krátké trasy.

Yacco fap VX 1000
kin 40 87
kin 100 14,3
Vis.index 170
flash point 230
Pour point -45
dyn vis při -30 6000

Valvoline mst 3c
kin 40 85
kin 100 14
Vis.index 170
flash point 232
Pour point -45
dyn vis při -30 méně jak 6200

Miller EE
kin 40 85,9
kin 100 14,1
Vis.index 170
flash point více jak 200
Pour point -36
dyn vis při -30 6600

Motorex select sp-x
kin 40 90
kin 100 14,6
Vis.index 168
flash point více jak 200
Pour point -39
dyn vis při -30 4618

Děkuji za odpověď.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej CDI

Příspěvek od Pitris »

V ceně....
Motorex je při -30-ti °C o 'kousek' tekutější. A to C3-10 je lepší než C3-08 (07, 04 - rok schválení. On ten rok schváleni se prý už nesmí uvádět, ale co si pamatuji tak C3-10 bylo i u Yacca a Milera).
Ale znovu - když měněno do 10-ti tkm, je to fuk.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Olej CDI

Příspěvek od abc »

Pitris píše:V ceně....
:D :wink:
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

:D

Myslíš, že s takovým Mobilem esp 0w-40 bych něco podělal? (předtím tam bylo 6 let 10w-40 228.51, ted 5w-40 229.51, stáří 7 let, najeto 120tis, diesel). 229.51 splňuje. A do toho města na drbky se studeným motorem by byl asi vhodnější? Nebo by to bralo olej nebo by se mohlo stát něco špatného?
Včera jsem koumal bevo list a přišel na to, že ta 0w-40 tam vykukuje, mají ho u alfiho (znackoveoleje), tak by to mělo byt ok, co jsem tady četl. Navíc tady někteří 0w-40 aplikují a jsou spokojeni.

Co ty a ostatní na to? :lol:
Mobil 1 ESP Formula 0W-40
Viskozitní třída SAE 0W-40
Viskozita, ASTM D 445
cSt při 40 °C 73
cSt při 100 °C 13,2
Viskozitní index, ASTM D 2270 176
Síranový popel, hm. %, ASTM D 874 0,8
Fosfor 0,08
Viskozita HTHS, mPa·s při teplotě 150°C, ASTM D 4683 3,76
TBN, ASTM D 2896 7,8
Bod tuhnutí, °C, ASTM D 97 -45
Bod vzplanutí, °C, ASTM D 92 234
Hustota při 15 °C, kg/l, ASTM D 4052 0,845
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej CDI

Příspěvek od Pitris »

Klidně můžeš. Hlavní výhoda 0w je ale jen při startu při -15-ti pánech Celsia a více brrr....:)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zdena
Příspěvky: 48
Registrován: sob lis 18, 2017 1:36

Re: Olej CDI

Příspěvek od Zdena »

A pro tu jízdu se studeným motorem je pro motor lepší který parametr z těch technických informací (teplota vody do 60, ale prosím srovnat versus hluk)?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej CDI

Příspěvek od Pitris »

Prosím Tě a o co Ti vlastně jde :?: :?
Na moc zmrzlý start je 0w gut, jinak stačí 5w.
O té hustotě (viskozitě) oleje v zahřívajícím se motoru něco řekne údaj při 40-ti stupních, ale nejvíc tlumit hluk bude vazelina.... A pokud Ti vadí slyšet klapat motor tak pod haupnu nastříkej montážní pěnu nebo nejezdi přískoky s nafťákem.

Sorry, ale nebabrej se tak v tom nebo se z toho☺ - dej 5w40 nebo 0w40 s MB 229.51(31), měň do 10-ti km, buď v klidu :P a JEZDI :wink: bo rozdíl několika mm2/s ve viskozitě při 40-ti stupních neuslyšíš - je to s teplotou proměnná hodnota.
Není nejlepší olej, ale je dost olejů vhodných :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět