olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
Moderátor: Colommbo
Re: olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
a netreba urobit preplach ak by som presiel z 5w 30 na 0w 40 ????
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
Proplach dělat nemusíš a trhání (olejového) filmu v horkém létě bych se taky tolik nebál. Ale pro velký (a ještě klasický) motor s nájezdem téměř čtvrt mega bude letní čtyřicítka vhodnější. Padesátka by stála za zvážení taky, ale pokud motor v nějaké větší míře nespotřebovává olej nebo nejezdíš často opravdu "pilu", bude čtyřicítka naprosto postačující a s Mobilem1 budeš určitě spokojený...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
Snad se Colommbo nebude zlobit, ale trošku to rozvedu: proplach při přechodu z 5w30 na 0w40 (5w50) netřeba dělat, protože tyto oleje mají stejnou či téměř stejnou API (tudíž výkonnost a čistící schopnost)....
A pokud jde o olejový film a jeho event. nedostatečnost, tak u olejů 5w30 by to při vyšších teplotách hrozit mohlo, ale hlavně u olejů se sníženou HTHS viskozitou - a navíc ve spojitosti s už ne zcela novým motorem, kde už jsou větší vůle. Origo olej BMW má HTHS viskozitu normální, takže to riziko je malé, ale "čtyřicítka" má teplotní odolnost ještě trošku větší. Proto raději xw/40 nebo při "ostrých" jízdách i ta xw/50, protože tam je HTHS ještě vyšší a ten olej je ještě více teplotně odolnější a zatížitelnější....
A pokud jde o olejový film a jeho event. nedostatečnost, tak u olejů 5w30 by to při vyšších teplotách hrozit mohlo, ale hlavně u olejů se sníženou HTHS viskozitou - a navíc ve spojitosti s už ne zcela novým motorem, kde už jsou větší vůle. Origo olej BMW má HTHS viskozitu normální, takže to riziko je malé, ale "čtyřicítka" má teplotní odolnost ještě trošku větší. Proto raději xw/40 nebo při "ostrých" jízdách i ta xw/50, protože tam je HTHS ještě vyšší a ten olej je ještě více teplotně odolnější a zatížitelnější....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
Já děkuji pánovi!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
Dakujem pekne za dobre napisane informacie, ale ked pouzijem mobil 5 w 40 x 3000 nevadi ze nema tu normu longlife 04?, Alebo mam ist do original bmw 5w 40 na cene nezalezi dakujemPitris píše:Snad se Colommbo nebude zlobit, ale trošku to rozvedu: proplach při přechodu z 5w30 na 0w40 (5w50) netřeba dělat, protože tyto oleje mají stejnou či téměř stejnou API (tudíž výkonnost a čistící schopnost)....
A pokud jde o olejový film a jeho event. nedostatečnost, tak u olejů 5w30 by to při vyšších teplotách hrozit mohlo, ale hlavně u olejů se sníženou HTHS viskozitou - a navíc ve spojitosti s už ne zcela novým motorem, kde už jsou větší vůle. Origo olej BMW má HTHS viskozitu normální, takže to riziko je malé, ale "čtyřicítka" má teplotní odolnost ještě trošku větší. Proto raději xw/40 nebo při "ostrých" jízdách i ta xw/50, protože tam je HTHS ještě vyšší a ten olej je ještě více teplotně odolnější a zatížitelnější....
Re: olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
Ak máš predpísané BMW LL-04, tak by som asi zobral 0W-40 od BMW, alebo EE 5W-40 od Millers Oils.
Re: olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
Millers EE je dobrá volba, stejně tak i třeba http://olejposta.sk/Motul_Specific_LL-0 ... _2036.html ale.... Když se použije "racing" olej Millers CFS nebo CFS NT, Motul 300V nebo třeba Yacco Galaxie GT - dá se, protože tyto jsou homologovány pro "heavy duty" provoz a firemní normy plní - byť je tam neuvádějí; Mobil1 0w40 plní BMW-LL-01, což je u benziňáku v pohodě a vyhovuje to, protože LL-04 už zohledňuje i filtry pevných částic; a stejně bych se "zařídil" i v případě jiných olejů - měly by plnit (aspoň) tu LL-01. Ten origo BMW 0w40 je určitě dobrý olej, ale má už (pro Tebe zbytečnou normu) ACEA C3....pro DPF (u olejů ACEA C3 - když ho zvolíš, je dobře vybrat C3-10 nebo 12, protože jsou už jinak - pro motor již neškodně - aditivované)e1H píše:Ak máš predpísané BMW LL-04....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
Ano, normy jsou normy a v odůvodněných případech mají svou platnost a váhu, nicméně jsem toho názoru, že striktně se držet jen a jen norem a (třeba viskozitních) specifikací je (může být), kupř. v případech "obyčejných" benzínových motorů s už vyšším nájezdem, kontraproduktivní...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
Proto jsem i uvedl, že netřeba až tak trvat na normě LL-04, která je už pro nové modely a že stačí i LL-01, kde je výběr větší http://olejposta.sk/s_1-m_0-t_0-v_0-p_0-a_22-n_0.html
A stejně by se podle mě daly použít i oleje "jen" LL-98 http://olejposta.sk/s_1-m_0-t_0-v_0-p_0-a_21-n_0.html
A stejně by se podle mě daly použít i oleje "jen" LL-98 http://olejposta.sk/s_1-m_0-t_0-v_0-p_0-a_21-n_0.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
Pokud vím, tak řadová šestka M54 je původem z E39, čili LL-98 bude naprosto v pohodě.
Šup tam s ním, aspoň na proplach : http://www.mountfield.cz/olej-mogul-rac ... s-1phm1058
Šup tam s ním, aspoň na proplach : http://www.mountfield.cz/olej-mogul-rac ... s-1phm1058
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
Ty brďo já si ho fakt příště asi koupím,když to tak vychvaluje,ale teď tam šoupnu toho Mobila.
Pokud by to v mém stroji fungovalo,tak jsem pak zvědav,co budou plkat u Citroena.
Pokud by to v mém stroji fungovalo,tak jsem pak zvědav,co budou plkat u Citroena.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
Cauko tak long life 1 kludne moze byt? A co mam zvolit radsej mobil 3000 5w 40 alebo bmw power 5 w 40 ? Lebo mobil 1 su len 30 a 0w 40 Dakujem
Re: olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
ano je to presne ten isty motor, tak 5w 40 bude dobra volba ked tak hovorite viacerí, mam zvolit bmw ci mobil?
Re: olej bmw 5 w 30 motor m 54 530 i
http://www.millersoils.sk/obchod/action ... oils.xhtml alebo tento ? Nepoznam ho