olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
Moderátor: Colommbo
olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
olej audi s4 3.0 V6 kompresor 2012 245kw/333koní
Origo sa dáva 5w-30 predpísané normy 502.00 alebo 504.00...
bolo by tam možné okrem 5w-40 /samozrejme skrátený interval/ dať aj 5w-50 alebo niečo podobné? Auto je upravené momentálne tam je cca 400 poníkov
diiky
J
Origo sa dáva 5w-30 predpísané normy 502.00 alebo 504.00...
bolo by tam možné okrem 5w-40 /samozrejme skrátený interval/ dať aj 5w-50 alebo niečo podobné? Auto je upravené momentálne tam je cca 400 poníkov
diiky
J
Re: olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
Určitě - a bylo by to i vhodnější. A existuje i olej 5w50 s VW502.00 - Yacco GALAXIE GT
Dal bych ten. A nebo třeba http://www.oleje.cz/p/mobil-1-peak-life ... 4-l--17293 nebo http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w50
Ale asi by to dobře zvládla i 5w40 např. Motul 300V nebo Millers CFS NT....
Dal bych ten. A nebo třeba http://www.oleje.cz/p/mobil-1-peak-life ... 4-l--17293 nebo http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w50
Ale asi by to dobře zvládla i 5w40 např. Motul 300V nebo Millers CFS NT....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
Tajne som dúfal že mi to Pitris odpíšeš
Takže jasná voľba mobil 5w-50 - vynikajúci olej
dakujem veľmi pekne
J
Takže jasná voľba mobil 5w-50 - vynikajúci olej
dakujem veľmi pekne
J
Re: olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
Zajímalo by mne, kde se dnes bere onen strach použít dříve naprosto běžný, tedy kvalitní a praxí navíc dávno ověřený vysokoviskozitní olej
Re: olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
Neviem ci strach, skor mi to pride, ze pan sa prisiel pochvalit konikmi
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
Nová doba. V nynější éře nízkoviskozitních olejů se ty vysokoviskozitní jeví jako zastaralé, nevýkonné a dokonce možná i jedovaté.Jerry3 píše:Zajímalo by mne, kde se dnes bere onen strach použít dříve naprosto běžný, tedy kvalitní a praxí navíc dávno ověřený vysokoviskozitní olej
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
Po prvé nie je to moje auto - takže chválenie nemusí byť...jerome píše:Neviem ci strach, skor mi to pride, ze pan sa prisiel pochvalit konikmi
Po druhé, moje auto má v sérii 85kw... momentálne som vrámci zábavy s kamarátom dal dole jeho 135kw auto /oboje porovnatelné - sharan a alhambra/ a ver tomu či nie nemám graf z brzdy... jednoducho mi na tom nezáleží - stačí mi že to ide pekne
a rozumný človek sa vždy radšej poradí
Re: olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
nuž, dávnejšie som tu dotazoval použitie 5w-50 v PD motore /505.01/, len zatial som nenašiel tú zázračnú látku čo robí 505.01 olej tým správnym ... lebo žiadna 5w-50 túto normu nemáJezevcik píše:Nová doba. V nynější éře nízkoviskozitních olejů se ty vysokoviskozitní jeví jako zastaralé, nevýkonné a dokonce možná i jedovaté.Jerry3 píše:Zajímalo by mne, kde se dnes bere onen strach použít dříve naprosto běžný, tedy kvalitní a praxí navíc dávno ověřený vysokoviskozitní olej
Re: olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
Ano - bohužel. Normu VW505.01 plní pouze některé 5w30 a 5w40. A rozdíl mezi 505.00 a 505.01 je v aditivaci protože u TDI-PD je daleko více zatížena především vačka a právě tomu je přizpůsoben i onen aditivační balíček při výrobě.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
Plne súhlasím... len tak nahlas rozmýšlam, ak niekto predáva super lacný olej s normou 505.01 na etikete /okolo 15€ za 4L / vs. napr kvalitný mobil 5w-50 4l /za 40€ za 4L/ tak si myslím že v "lacáku" bude aditív podstatne podstatne menej ako v 5w-50tke kvalitnej... a zatial nikto presne nedefinoval čo je to tá čarovná prísada 505.01 v tom olejčeku ...Pitris píše:Ano - bohužel. Normu VW505.01 plní pouze některé 5w30 a 5w40. A rozdíl mezi 505.00 a 505.01 je v aditivaci protože u TDI-PD je daleko více zatížena především vačka a právě tomu je přizpůsoben i onen aditivační balíček při výrobě.
Imho viem o 3 PD autách ktoré z bližšie nezistených príčin jazdili na 10w-40 od začiatku, majú všetky cez 200tis km, ale dobrá údržba /pravidelné výmeny, nesprávajú sa k autu ako prasce/ a napodiv ani jedno nemá zodratú vačku... aj ked principiálne by už dávno mala byť
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
Na to by ses musel zeptat toho, kdo ty koncernové normy podobně jako ten podělaný PD motor vymyslel...johnyM128 píše:...a zatial nikto presne nedefinoval čo je to tá čarovná prísada 505.01 v tom olejčeku ...
A máš pravdu, o nějakých PD motorech používajících "s úspěchem" běžné (ve smyslu nePD) oleje se tu už někde také psalo, možná to byl bjuke...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
no povedzme si úprimne... VW sú banda hajzlíkov...
množstvo motorov úplne identických len iné turbo a podobne cenníková cena plus 2500€ /sharan 103 vs 125kw, podla etky všetko identické až na prívod/odvod oleja z turba a turbo/... a iné výmysly ako "ušetriť"
a normy - ťažko povedať radšej dodržiavam
množstvo motorov úplne identických len iné turbo a podobne cenníková cena plus 2500€ /sharan 103 vs 125kw, podla etky všetko identické až na prívod/odvod oleja z turba a turbo/... a iné výmysly ako "ušetriť"
a normy - ťažko povedať radšej dodržiavam
Re: olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
Možná snaha neuškodit motoru ani příliš nizkou ani příliš vysokou viskozitou - oba případy jsou možné, jak víme, i když vyšší viskozita bude mít pomalejší účinky. A pak je příjemné, když získáme z motoru co nejlepčí výkon při nízké spotřebě - zase vybrat vhodnou viskozitu, nikoliv však extrémně nízkou. A v neposledni řadě kurva, i motor si občas řekne, co mu vyhovuje nebo ne - třeba ty profláklé hydroštěly - opět přizpůsobit viskozitu. Abych neopomněl - spotřeba oleje - by neměla být velká, viskozitou možno trochu pořešit. Takže s viskozitou to není tak jednoduché .Jezevcik píše:Nová doba. V nynější éře nízkoviskozitních olejů se ty vysokoviskozitní jeví jako zastaralé, nevýkonné a dokonce možná i jedovaté.Jerry3 píše:Zajímalo by mne, kde se dnes bere onen strach použít dříve naprosto běžný, tedy kvalitní a praxí navíc dávno ověřený vysokoviskozitní olej
Re: olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
Jenže tím viskóznějším olejem motoru rozhodně neublížíš.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: olej audi s4 3.0 V6 2012 245kw/333koní
Ano, jsem zvrhlý zastánce výše(vysoko)viskózních olejů, a jako takový si myslím, bez ohledu na to, že to tu už napsal Jerry3, že motoru lze ublížit spíš pleťovou vodou (a ani to nemusí být v LL intervalu 30tis.km) než "hustým" olejem. U maloobjemových motorů lze možná pocítit nějaký "úbytek výkonu či zvýšení spotřeby", ale normálním motorům je z pohledu výkonu a spotřeby jedno, co je maže. Ne však z pohledu jejich vlastního vnitřního komfortu. Asi nejen tady na Fóru se lidi dělí vpodstatě na dva tábory - nízko a výše viskózní a jedni druhé těžko přesvědčí o své pravdě, podobně jako někteří preferují malá auta s malými motory, zatímco jiní by nejraději "jezdili s lokomotivou." A spotřeba paliva - pokud je stále v nějakých rozumných mezích, tož proč se pořád jen honit za rekordy.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90